vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#49


See User information
Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?

Trådens ämne är om att rensa kroppen, nu handlar det om mat (alltid om att äta).

Puko`S TAR IN GIFT FÖRST...och sedan försöker man att rensa/rena sig EFTERÅT i s f FÖRE.

Varför gå in i något som vi sedan skall gå ut?

Posted on: 2009/11/28 11:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#50


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Fasta är att skada sig dubbelt.
Hmm...så mycket blaj...

Alla som var i ett koncentrationaläger/eller fastar...var friska som "nötkärnor".Fakta.

Posted on: 2009/11/28 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#51


See User information
Bästa sättet att bli av med skräp är att skita ut det. Ta vilken lera som helst och ät, funkar för alla samtliga fåglar som äter något olämpligt.

Posted on: 2009/11/28 11:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#52


See User information
Hur många har blivit "friska" p g a äta kött?Visa mig en ENDA?

Den mest korkade inställningen är väl att koka kött...jisses.

Posted on: 2009/11/28 11:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#53


See User information
Tufft mer än jag skulle våga. =)

Det där med linser är ju lite personligt, känner man att man har problem och äter mycket linser bör man kanske försöka utröna om linserna kan vara boven.

Känns som att att linser stockar upp och försurar kroppen ?





Quote:

Lambchop skrev:
Gjorde en leverrensning för några dar sen, o enkelt var det också... bara att fasta på epsomsalt och olivolja/citron blandning en dag så e de klart.
Fick ut runt 50 små gallstenar o då har ja vart vegan nu i ett halvår o vegetarian halvår innan det, så det kan ja rekomendera.
Följde det här receptet: http://www.2000taletsvetenskap.nu/php/viewtopic.php?t=87
o så lite mysiga billder på stenar =) http://curezone.com/ig/f.asp?f=12


greensparrow: av vilken anledning ska man inte äta linser menar du?

Posted on: 2009/11/28 13:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#54


See User information
I vilket avseende mår du dåligt av att läsa att köttet ska kokas....






Quote:

sale skrev:
Hur många har blivit "friska" p g a äta kött?Visa mig en ENDA?

Den mest korkade inställningen är väl att koka kött...jisses.

Posted on: 2009/11/28 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#55


See User information
Jag fastade i 5 dagar och åt chlorella tabletter och det är ett extremt bra sätt att rensa kroppen på gifter, men det är jobbigt. jag gick ned 1 kg om dagen. Men det ska vara bra att fasta en gång på hösten och våren.

Men hemligheten är att svettas ut sina gifter. Och det gör man bekvämast i en hederlig bastu, gärna på finskt vis då man piskar kroppen med granris, vilket resulterar i ökad blodcirkulation och man svettas mycket mer.

Men nu ska jag avslöja en mäktig hemlighet för att jag älskar er så mycket. Smörj in din hud med bikarbonat när du bastar, hela kroppen ska gnidas in. Det roliga med Bikarbonat är att det vidgar hudens porer och gör att du svettas mycket mer och tunga gifter kan lättare ta sig ur kroppen. Visst är det underbart? Men glöm inte att dricka vatten under tiden, gärna citron vatten=)

Underskatta inte att BASTA!!!
Det har människan gjort sedan urminnes tider och det har vi vetat ÄR nyckeln till ett friskare liv. Giftet måste ut!!!!

Inte så konstigt att herr. Reinfeldt spenderade ca: 2 miljoner på att bygga bastu.

Posted on: 2009/11/28 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#56


See User information
"Men nu ska jag avslöja en mäktig hemlighet för att jag älskar er så mycket. ... Det roliga med Bikarbonat är att det vidgar hudens porer och gör att du svettas mycket mer och tunga gifter kan lättare ta sig ur kroppen."

Nu skall jag berätta en hemlis för dig. Porer kan inte vidgas. Varken med eller utan bikarbonat.
Om man kunde svettas ur sig gifter mm så behövde vi inte levern. Så sluta att fabla och fråga någon vuxen nästa gång du tror dig kommit på en bra ide. Ok.
Försök inte heller att försvara din tes, jag kommer att plocka dina argument så som man plockar en död höna. Fjäder för fjäder.

Posted on: 2009/11/29 3:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#57


See User information
Istället för att bara snacka släng fram dina fjädrar

Posted on: 2009/11/29 5:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#58


See User information
Här är ett praktexempel på en person som måste ges en varning för att sen bannas, pax
vill bara söndra och härska på det här forumet, inget att tillföra



Vaken måste agera mot folk som bara vill härska....

Vad spelar det för roll vad som händer om man svettas mera??
vi skriver liksom inte en vetenskaplig handlig utan pratar om en gammal huskur...



Quote:

Pax skrev:
"Men nu ska jag avslöja en mäktig hemlighet för att jag älskar er så mycket. ... Det roliga med Bikarbonat är att det vidgar hudens porer och gör att du svettas mycket mer och tunga gifter kan lättare ta sig ur kroppen."

Nu skall jag berätta en hemlis för dig. Porer kan inte vidgas. Varken med eller utan bikarbonat.
Om man kunde svettas ur sig gifter mm så behövde vi inte levern. Så sluta att fabla och fråga någon vuxen nästa gång du tror dig kommit på en bra ide. Ok.
Försök inte heller att försvara din tes, jag kommer att plocka dina argument så som man plockar en död höna. Fjäder för fjäder.

Posted on: 2009/11/29 11:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#59


See User information
Bra pax.
Jag har fastat många gånger... förr.

Jag skrev i inlägg fyra om att man inte bör fasta. Gifter måste gå ut via levern. Levern tar hand om gifter i två steg, efter att vissa gifter gått igenom första steget så är de ute i blodomloppet igen och kan då vara extremt mycket skadligare än innan levern gjorde vad den gjorde med gifterna i första steget.
Då skadar gifterna,vad det nu kan vara,kroppen, celler, hjärna, körtlar... sedan ska levern ta hand om det i steg 2... om man/den har resurserna att göra det. Resurser är byggstenar, mineraler/spårämnen, vitaminer o fetttsyror och sådant. Jag kommer inte ihåg så mycket kring det där med levern,vilka ämnen det gäller, eller annat heller direkt.

Basta är att plåga kroppen, det är ju så varmt... väldigt naturligt... och vilken bra hälsa det ger...
Precis som att sätta igång jag-är-en-jagad-person-på-flykt-hormonerna och gå ut och springa...

Posted on: 2009/11/29 11:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#60


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Bra pax. På komaforum är det än värre än på hälsoforum.
Jag har fastat många gånger... förr.

Jag skrev i inlägg fyra om att man inte bör fasta. Gifter måste gå ut via levern. Levern tar hand om gifter i två steg, efter att vissa gifter gått igenom första steget så är de ute i blodomloppet igen och kan då vara extremt mycket skadligare än innan levern gjorde vad den gjorde med gifterna i första steget.
Då skadargifterna,vad det nu kan vara,kroppen, celler, hjärna, körtlar... sedan ska levern ta hand om det i steg 2... om man/den har resurserna att göra det. Resurser är byggstenar, mineraler/spårämnen, vitaminer o fetttsyror och sådant.Jag kommerinte ihåg såmycket kring det därmedlevern,vilka ämnen det gäller,eller annat heller direkt.

Basta är att plåga kroppen, det är ju så varmt... väldigt naturligt... och vilken bra hälsa det ger...
Precis som att sätta igång jag-är-en-jagad-person-på-flykt-hormonerna och gå ut och springa...
Du missade bitterämnen som stimulera levern.

Posted on: 2009/11/29 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#61


See User information
Jo visst sale, stimulans och det där... reta upp levern...

Men den behöver fysiska byggstenar också för att rent faktiskt kunna göra jobbet, ta hand om gifter, hänga på andra molekyler och vad det nu kan vara, bryta ned och omvandla.

Posted on: 2009/11/29 11:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#62


See User information
Helt galet att säga att gifter måste gå ut genom levern. i nästan alla gamla djungelstammar tar man ut sjukdomen genom att smörja in kroppen eller att ta olika bad.....

Levern är oftast påverkad av alla gifter och behöver hjälp genom att gifterna åker ut genom porerna....

Vid alla svåra sjukdomar med dåliga njurar och lever så måste man ta olika bad.

Hälsobadat har man haft i många år VARFÖR??

Basta måste alla sjuka personer göra regelbundet, även friska. Tyvärr har jag inte tillgång till bastu .....

ps. vargen är pax din brorsa ??



Quote:

shermjyl skrev:
Bra pax.
Jag har fastat många gånger... förr.

Jag skrev i inlägg fyra om att man inte bör fasta. Gifter måste gå ut via levern. Levern tar hand om gifter i två steg, efter att vissa gifter gått igenom första steget så är de ute i blodomloppet igen och kan då vara extremt mycket skadligare än innan levern gjorde vad den gjorde med gifterna i första steget.
Då skadar gifterna,vad det nu kan vara,kroppen, celler, hjärna, körtlar... sedan ska levern ta hand om det i steg 2... om man/den har resurserna att göra det. Resurser är byggstenar, mineraler/spårämnen, vitaminer o fetttsyror och sådant. Jag kommer inte ihåg så mycket kring det där med levern,vilka ämnen det gäller, eller annat heller direkt.

Basta är att plåga kroppen, det är ju så varmt... väldigt naturligt... och vilken bra hälsa det ger...
Precis som att sätta igång jag-är-en-jagad-person-på-flykt-hormonerna och gå ut och springa...

Posted on: 2009/11/29 11:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#63


See User information
Jo jag kan delvis hålla med greensparrow, men om man kunde svettas ut sina gifter då skulle ingen ha gifter i kroppen, då skulle kroppen skapa feber för att öka svettning.

Kroppen har all vishet, vi är dumma bara... och tar till extrema och våldsamam metoder, tror på den vägen.
Sorry, det har minst lika stor bak- som framsida.

Sådana där bad, ja det är bra, som tång och annat, lera etc... eller man kan ta Sandviks tips, och annat. Då är man inne på "effekter"...

Har kroppen resurser, då sker allt automagiskt och fint... då slipper man denna baksida och backlash, och kortare liv...

Posted on: 2009/11/29 11:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#64


See User information
Svett är det är ett bra sätt för kroppen att få ut gifter, har du svettningar i händer, fötter, eller kroppen så är du förgiftad och kroppen jobbar febrilt med att föröka rensa ut gifterna. Många allvarligt sjuka kan inte rensa ut gifter genom njurar och lever.

Ge då inte upp av ovanstående okunskap.

Bad har använts i alla tider i olika mirakelkällor...

Hjälp kroppen med konstomläggning och förslagsvis bastu eller andra sätt såsom infraröd bastu du kan även sova lutande:

http://www.youtube.com/watch?v=u3D7tBQfCxQ

Att sova lutande ökar svett genom porerna och kroppen känns varmare: även om man har allvarliga hjärtproblem så kan metoden hjälpa. Astmatiker mår bra av metoden....Även högtblodtryck...

Hjärtat pumpar inte lika hårt längre då gravitationen hjälper till.

Resized Image

http://www.electroherbalism.com/Natur ... Inclined_bed_therapy.html

---------------------------------------------------

http://www.bikramyoga.se/

Bikram yoga utövas i 40 graders värme i 90 minuter, utan musik. Det är 26 övningar i en speciell följd. 13 stående och 13 liggande.

-Varenda organ, varenda sena och varenda muskel gås igenom. Rubbet, säger Kim Melander, bikramyoga-instruktör.

-Det bästa med bikram är att man ser resultat otroligt snabbt. Det är en mycket intensiv träningsform. Du blir fastare, smalare, lugnare, harmonisk, mer tålmodig, mer fokuserad och kommer ner i varv. Allt för att kroppen ska funka så optimalt som möjligt.

-------------------------------------------------------------------

http://www.nytimes.com/2006/01/03/sci ... .html?_r=1&pagewanted=all

The main exception occurs in kidney failure, when sweating removes more of the waste product urea, which the liver produces in breaking down amino acids and which the kidneys normally excrete because it has no function. The urea then found in the sweat appears as a "frost" on the skin.

Some researchers have even suggested that the sweat glands might be "trained" to play a more significant role in waste removal in case of kidney failure.

A 2002 study done at the Institute of Public Health at the National Yang-Ming University in Taiwan investigated whether sweating caused by heat might significantly relieve elevated concentrations of waste products in the blood.

Among other things, the researchers measured the concentration of urea in the sweat, urine and blood of 16 healthy male volunteers who first did an hour of vigorous exercise and were then exposed to heat.

The concentration of urea in their sweat was found to be high.

The Taiwanese study did not compare the amounts excreted with those found without extra exercise and heat, but said the results suggested that in case of kidney failure, there might be some potential for removing excess urea by way of profuse sweating.

In other words, ordinary sweating does not remove much in the way of impurities, but thermal sweating does, especially if kidney failure is occurring.

---------------------------------------------------------------------

http://www.yogajournal.com/health/585

Hepatitis C patients soon may be able to fight their disease from the yoga mat. At the Bastyr Center for Natural Health in Seattle, Washington, Bikram Yoga is used as a regular part of treatment for hepatitis C, the viral liver infection that now afflicts around 4 million Americans.

Bikram Yoga is practiced in heated rooms with temperatures ranging from 85 to 105 degrees Fahrenheit and humidity at a steamy 60 to 70 percent. This environment, combined with its sequence of 26 poses, sends heart rates soaring and potentially flushes the body of toxins, says Leanna Standish, N.D., Ph.D., director of Bastyr's Research Institute and head of its hepatitis C clinic.

Hepatitis C is transmitted via blood or blood products. At greatest risk of infection are people who received blood transfusions or blood products prior to 1992, when a screening test became available to detect the virus in the blood supply. IV drug users—even those who have only experimented once or twice—and individuals who have had multiple sexual partners are also at high risk.

Unlike other forms of hepatitis that produce yellowing of the skin known as jaundice, hepatitis C generally has no symptoms until liver damage has occurred. As it progresses, hepatitis C causes increasing scarring of the liver and ultimately can produce cirrhosis, one of the several causes of liver failure. Standish, a convert to Bikram Yoga herself, began prescribing it to her hepatitis C patients about a year ago.

Bikram Yoga is used in combination with—not in place of—the standard treatment for hepatitis C: interferon and ribavirin, two antiviral medications approved by the Food and Drug Administration. However, interferon and ribavirin are effective in only about 35 percent of cases and often produce various side effects, such as joint and muscle aches, fever, headache, hair loss, thyroid disease, nausea, weight loss, and irritability.

The heavy sweating that occurs with Bikram Yoga may help further battle hepatitis C by detoxifying the body, according to Standish, who also prescribes yoga for cancer patients after they have completed chemotherapy. Since hepatitis C causes inflammation in the liver, the hope is that by increasing blood circulation through the liver, white blood cells and immune substances that promote inflammation as a reaction to the viral infection could be reduced.

"This is still hypothetical," says Standish. "But the kind of aerobic exercise that would be most valuable to flushing the liver would be yoga, and especially yoga where there is increased blood flow as well as sweating." As Bikram Yoga stills the mind, it could also help boost the immune system, another key part of recovery, and it helps battle the "fatigue, depression, and anemia that can be side effects of conventional therapy," she says.

The ultimate goal, says Standish, is to keep the liver healthy until better pharmaceutical treatments are found to knock out the hepatitis C virus. In the meantime, "we feel that we have something to offer which will lower inflammation in the liver."

Posted on: 2009/11/29 12:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#65


See User information
Det beror på vad det ärförgifter vi talar om också.

Indianer hade knappast sina svettningar för att de var förgiftade på det sätt vi är, utan det hade andra funktioner. Idag säljs det bastu och man har indianer som argument.

Kroppen utsöndrar givetvis genom sitt membran huden... annars skulle vi inte ha en hud. Speciellt kanske där yin/yang skiftar "polaritet", ansikte och fötter

Men det har väl effekter det där med hetta, att ta det till sin extrem, också. Vi behöver hetta, vi behöver däremot inte det där att bara äta kall och obehandlad mat.

Vatten fixardet mesta... kallt vatten rensar bort dålig smuts, energetiskt/eteriskt.

Varma fotbad driver ut gifter, och kanske energimässigt, jag vet inte...

Posted on: 2009/11/29 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#66


See User information
Man får inte glömma att många indianstammar sög ut gifter med lera från just levern och andra områden på kroppen.....

Posted on: 2009/11/29 12:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#67


See User information
Med lera från levern, så kallad leverlera...

nja...

Posted on: 2009/11/29 12:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#68


See User information
Jag har sovit så nu några år med huvudet högre än fotänden, men "bara" kanske 8 cm eller något, har inte mätt. Säkert så man bör sova, huvudet högt...

Posted on: 2009/11/29 13:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#69


See User information
Pax
Du får hemskt gärna låna min handduk efter jag bastat och lämna in den på "svettlabbet AB". Jag bastar i en halvtimme på normal värme och jag kan i princip dra mitt finger längst armen och det bildas tzunami vågor. Jag har inga vetenskapliga bevis, men jag ber folk att testa det iaf. Men huvudsaken är att människor bastar minst en gång i veckan.

shermjyl
Plåga kroppen med bastu? Är du från vettet, det är det underbaraste som finns. Livet handlar om kontraster, likaså bastu... hett/kallt etc. Och det är absolut ingen våldsam metod.

Indianerna använde sig av egen tillverkad ångbastu om jag minns rätt. Dom bastar riktigt hårt flera dagar i sträck och käkar stora mängder guarana.

Posted on: 2009/11/29 13:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#70


See User information
"Indianerna"-det finns hur många grupper som helst. De söker också vägar utanför sig själva att "må bra",och går under... något är inte bra bara fördet har gjorts ett tag,eller av tex "indianer".

Håller med lite om det där med med kontraster. Men samtidigt så är det inom fysiskt tänk, att söka utrymme att må bra, som sagt. Men jag har inget emot att basta... eller bada kalla havsbad och annat... jag gör mycket, men man ska ta det för vad det är, och allt har olika perspektiv.

Man kan därför säga att "sant liv" handlar om att strama upp det där med (extrema) kontraster, söka bli mindre fysisk, istället lättare, inåt... där är det mer stilla... skapande är mer åt det hållet - upplösning är åt det hållet med mer polaritet, snabba svängningar och stora kontratser, det hör mer till vår Devolution, sjuka människor...som är låångt borta från sin sanna natur, som vi och "indianer"...

Posted on: 2009/11/29 13:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#71


See User information
Troligen så har vi alltid sovit lutande, vi har sovit utmed rinnande vatten, även att sova lutande har varit en försvarsställning mot faror det går alltid snabbare att komma upp till försvar en att ligga platt.

Att ligga platt på en gräsmatta eller i en skog är inte samma sak som att ligga platt i en säng, gå ut och kolla, ganska kul faktiskt...

Även Kotor skelett kan lägga sig till rätta...

http://andrewkfletcher.com/


Kan horisontalt sovande vara skadligt för din hälsa ?

Andrew K Fletcher en upptäckare som jobbar med speciellt gravidation la fram en teori om att man ska ligga lite lutande i sin säng, det är väldigt enkelt att utföra och det har get goda resultat i olika försök.

Tanken är att man ska ligga lutande i sin säng ca 15cm upplyft vid huvet förslagsvis lägger man kataloger under bena på sängen. Man börja sakta och ökar tills man kommer till 15cm.

Att börja med 15cm om man lider av någon allvarlig sjukdom kan inte ses tillrådligt, risk finns för snabb utrensning och att man blir sämre för en tid, Man börjar på max 5cm och går vidare varje 7 el 14dgr period med en ökning på 2-4cm åt gången.

Vad händer ? När du ligger horisontalt så utnyttjas inte gravitationen på det sättet som är en fördel för din kropp ligger man lite lutande så drar gravitationen ner blodet i fötterna samtidigt som blodet ökar hastigheten och åker upp lite snabbare blodet letar sig längre in i kroppen kroppstemperaturen åker upp lite grann man börjar avsöndra genom huden och munnen med mindre kissande som följd det är som att motionera liggande !

Titta gärna på länken till youtube där det finns en tv inslag om en som börjat gå efter 10år rullstolsbunden MS genom att ligga i en lutande säng.

Problem med ryggar nackar astma mm mm kan förbättras genom att ligga lutande har själv sätt hur astma har symptomlindras helt. Man sover bra det finns ingen som har återgått till sin gamla sovställning när dom har provat på att sova lutande, faktisk så är det bland det bästa tips som jag stött på det är riktigt kul att gå och lägga sig. Benen blir varmare även hela kroppen känns varmare. Och självklart så vill inte den medicinska maffian ha nått med det här att göra ”det är ju för enkelt” Reningeffekter förekommer typ ont i ryggen ont i ben kroppen mm mm det går över efter någon dag.

Det är viktigt att hela kroppen lutar inte bara överkroppen då fungerar det inte.

Vår uppfattning Att ligga lätt lutande ca 5-15cm är absolut rätt det får ses som ett skydd mot framtida ålderskrämpor. Många blir piggare, varmare, kissar mindre, börjar gå mm mm.

OBS! Alla kanske inte klarar av att sova med full lutning gå då ner tills det känns bra!

Varning! Att ligga lätt lutande kommer medföra att man aldrig vill ligga platt mera !

inclined bed blir det om man översätter sök information !
länk till tv-inslag


Att tänka på ! när man lyfter sängen så kan ibland vissa sängar ha ett stöd mot golvet under i mitten på sängen. En längre planka eller en katalog kan behövas så inte sängen braka ihop,. Är man osäker snälla be om hjälp så att det inte sker olyckor.

Quote:

shermjyl skrev:
Jag har sovit så nu några år med huvudet högre än fotänden, men "bara" kanske 8 cm eller något, har inte mätt. Säkert så man bör sova, huvudet högt...

Posted on: 2009/11/29 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
#72


See User information
Tack för alla svar, har höjt upp sängen typ 5cm nu och ska höja den lite till sen om några dagar. Har inte märkt av något speciellt än (förutom att jag sov väldigt dåligt första natten) men vi får väl se. Kan inte precis säga att jag tror benhårt på det här, men samtidigt känns det vettigt att sova lite lutande hehe..

Posted on: 2009/12/5 13:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
22 user(s) are online (22 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 22

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS