Vakencorner

Re: Lösningar om invandrarproblemet som löser annat också
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Det går inte att få en lösning genom att bara tänka det själv, utan det måste ju till åtgärder. Bevis för de rädda... Kom på någonting produktivt istället för att bara säga du inte tänker att de är ett problem. Jag tycker inte heller att människorna bakom problemet är ett problem, men vi har ändå ett problem, eller håller du inte med?
Posted on: 2010/10/4 17:48
|
|||
|
Re: Lösningar om invandrarproblemet som löser annat också
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Det går inte att få en lösning genom att bara tänka det själv, utan det måste ju till åtgärder. Bevis för de rädda... Jag skrev inte att man skall enbart tänka på sig själv, utan börja med sig själv... Och att prata om rädsla och det i en och samma mening är absurt... Att verkligen ransaka sig själv och öppet/ärligt konfrontera sina egna grundstommar av etik och moral är allt annat än fegt... Speciellt då vi är programmerade att springa allt vad vi kan i motsatt håll och skylla ifrån oss hela tiden... Se och lägg inte mödan på problemet, utan var lösningen. Men för det krävs en stabil grund inom alla och en var. Och det min broder, är en grogrund hela detta forum grundar sig på. Det är därför vi diskuterar och reflekterar varandras sätt (Well, kanske inte alla, men i alla fall). Allt vi gör, utgår från oss själva... Så varför inte börja där?
Posted on: 2010/10/4 17:57
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login