vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#49


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Tycker inte detta är något att ge uppmärksamhet till. Vet någon överhuvetaget vad han någonsin har "avslöjat"? isf hänvisa mig till bevisen.. Hans blogg är en jäkla röra och han skriver som han var tretton år gammal. Borde det verkigen länkas till hans blogg på framsidan?.. Vem vet vad han har skickat för mail till polisen/kongressen eller vad det nu kan vara, helt för tidigt att försvara honom vid detta lagret.


Jag måste hålla med dig här. Det första jag möttes av var en hemmasnickrad bild på Thomas Boström som står o urinerar på vad som ser ut att vara poliserna som skjöts i Malexander? Väldigt smaklöst. Inte direkt wikileaks nivå. Jag hittade heller ingen direkt avslöjande information.

Posted on: 2010/10/20 12:56
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#50


See User information
Hur som haver måste ju en åklagare ha tyckt att han måste anhållas och då måste dom ha nåt påtagligt annars måste dom släppa honom i morgon man blir inte häktad direkt såvitt jag vet. Om anledningen till detta finns i ett förundersökningsmaterial som hemligstämplas vet man vad klockan är slagen!

Posted on: 2010/10/20 13:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#51


See User information
http://docubank12.wordpress.com/2010/10/19/det-har-ar-farligt/


Vad som än har hänt Corruptio är det tecken på att ngt FARLIGT har hänt som inte är farligt bara för Corruptio. ALLA som på ngt sätt kan bidra till att nagelfara den uppgivna polishämtningen av Corruptio idag MÅSTE för åtminstone egen del och säkerhet bidra till en sådan granskning. Mainstreammedia, med sin genomslagskraft,
inte minst. (Nästan) alla sitter i samma båt, fast så få verkar förstå…

alla sitter i samma båt, fast så få verkar förstå
alla sitter i samma båt, fast så få verkar förstå
alla sitter i samma båt, fast så få verkar förstå
alla sitter i samma båt, fast så få verkar förstå
alla sitter i samma båt, fast så få verkar förstå


Sorgligt

Posted on: 2010/10/20 14:22
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#52


See User information
Quote:

Kaliyuga skrev:
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Tycker inte detta är något att ge uppmärksamhet till. Vet någon överhuvetaget vad han någonsin har "avslöjat"? isf hänvisa mig till bevisen.. Hans blogg är en jäkla röra och han skriver som han var tretton år gammal. Borde det verkigen länkas till hans blogg på framsidan?.. Vem vet vad han har skickat för mail till polisen/kongressen eller vad det nu kan vara, helt för tidigt att försvara honom vid detta lagret.


Jag måste hålla med dig här. Det första jag möttes av var en hemmasnickrad bild på Thomas Boström som står o urinerar på vad som ser ut att vara poliserna som skjöts i Malexander? Väldigt smaklöst. Inte direkt wikileaks nivå. Jag hittade heller ingen direkt avslöjande information.



Håller med er båda. Det handlar nog mest om en kille som gått ett steg för långt med att "outa" hemlig information. Människosynen på bloggen ska vi inte tala om...
Bland kommentarerna här ser jag mest en massa folk som letar efter drama i sin tråkiga vardag. Drevet är inte helt olikt kvällspressens försök att vända på varenda sten i jakten på dramakickar.

Kan vi inte bara vänta och se vad som händer inan vi drar på för stora växlar, vi förstår bara våran kredibilitet när vi tar fram storsläggan innan vi har alla fakta på bordet. Tänk på Peter och vargen...

Posted on: 2010/10/20 15:49

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#53


See User information
ett steg för långt med att "outa" hemlig information

Redan där trampar du fel.

Allas bekymmer är världens bekymmer (Buddha)

Folk betalar skatt.
Folk har rätt till veta allt.
Så är det bara.

Posted on: 2010/10/20 16:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#54


See User information
Fast det förutsätter ju att man ger corruptio rätt i allt han skriver. Det gör inte jag. Källkritik?
Att han ger oss bitar av pusslet tillstår jag, men hans skrivsätt är färgat av negativa energier. Återigen källkritik.

Posted on: 2010/10/20 17:09

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#55
En chat med corruptiosfamilj som dom vill att jag sprider:

http://www.infowars.se/2010/10/20/sen ... rnens-playstation-1457754

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#56


See User information
Fast det förutsätter ju att man ger corruptio rätt i allt han skriver.

Hade han inte haft rätt hade han inte blivit behandlad som han blir heller.

Posted on: 2010/10/20 17:46
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#57


See User information
Fritt för tolkning Shen, vi är alla mogna att ta våra egna beslut. Jag är dock övertygad om att han kunde presenterat sina "sensationella fynd" på ett mer adekvat sätt.
Det handlar inte om ifall han har rätt eller fel. Jag angriper endast hans framtoning.
En bild på Bodström som pissar på en mördad polis i Malexander säger väl egentligen allt, eller hur?

Posted on: 2010/10/20 17:53

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#58


See User information

Posted on: 2010/10/20 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#59


See User information
Håller med dig metaphor på den punkten.

Men när dom söker efter band osv i hans hus tyder det på tåtrampning.

Hot mot tjänsteman kan vemsomhelst antyda när man är själv dessutom.

Posted on: 2010/10/20 18:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#60


See User information
Quote:

Husrannsakan hos anhållen bloggare
Stockholm. En bloggare från Skåne har anhållits efter att ha gripits av polis i sitt hem. Den 43-årige mannen är misstänkt för bland annat hot mot tjänsteman. Han har förts till Jönköping för förhör.

Varken polis eller åklagare vill kommentera TT:s uppgifter om att mannen gripits med anledning av något han skrivit på sin blogg.

På onsdagseftermiddagen genomförde polisen en husrannsakan i bloggarens lägenhet. Enligt hans hustru beslagtogs flera datorer.


Någon som vet vart rättegången borde hållas, eller kan säga det när den infon kommer fram? Skulle vara intressant att gå dit och höra på farsen... om det inte hålls bakom "lyckta" dorrar...

Posted on: 2010/10/20 18:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#61


See User information
Quote:

Bevaka förhandling
Regeringsformen säger att domstolsförhandlingar ska vara offentliga, det vill säga att allmänheten och massmedier har rätt att närvara vid rättegångar.

Vissa domstolsförhandlingar kan dock hållas inom stängda dörrar. Då är det bara rätten och parterna som får vara med i rättssalen. Stängda dörrar används när sekretessbelagda uppgifter ska åberopas eller lämnas.

Rätten kan besluta om stängda dörrar bland annat när den åtalade i ett brottmål är under 21 år, i mål om sexualbrott eller när uppgifter som rör den åtalades personliga eller ekonomiska förhållanden kommer fram. Förhör med den som är under femton år eller som lider av en psykisk störning får hållas inom stängda dörrar.

I de flesta fall krävs inte att en part begär att dörrarna ska vara stängda. Domstolen tar självmant ställning till om förhandlingen bör vara offentlig eller inte. Oftast gäller beslutet om stängda dörrar bara en begränsad del av förhandlingen. Den blir då åter offentlig när de skyddade uppgifterna eller förhören är avklarade. Domstolen talar om när dörrarna stängs och när förhandlingen blir offentlig igen.

Rättens överläggning sker vanligen inom stängda dörrar. Om dom eller beslut avkunnas görs detta dock offentligt.

För förhandlingar i allmän domstol (tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen) krävs ofta särskilt starka skäl för att allmänheten ska få utestängas. Vid en förhandling inom stängda dörrar, kan domstolen besluta om tystnadsplikt för de närvarande.

Förhandlingar i förvaltningsrätt och kammarrätt hålls ofta inom stängda dörrar. Det innebär att varken allmänheten eller journalister får vara närvarande vid förhandlingen.


Ja det ska bli intressant....

Posted on: 2010/10/20 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#62


See User information
Han har ju också hängt ut polisinformatörer, vittnen och polisinfiltratörer.

Faktist anser jag att polis kan rucka lite på reglerna för att få bukt med den grövre kriminaliteten, eftersom kriminella behöver inte följa några regler och det gör att polisen kommer att förlora om de slaviskt följer regelverket.

Sen tycker jag som Metaphor säger att språket inte passar sig en vuxen skribent och att bloggen är väldigt oprofessionell i sin helhet.

Posted on: 2010/10/20 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#63


See User information
Kan slå vad om att det är bakom låsta dörrar.
Varför annars leta efter band hos snubben??

Att dom frågade hans fru vad han sysslar med kan ju ochså tyda på att dom misstänker insiderläckor.

Låsta dörrar för något hela befolkningen kan läsa lol.

Måste ju framkomma vart skon klämmde iallfall.

Jag tycker att när folk betalar dvs skattepengar bör dom få ta del av allt som berör deras land.

Dvs allt.

Politiker och andra ska inte smussla bakom ryggen på folk med deras skattemedel.

Och sånt har vi ju sett en hel del utav.

Posted on: 2010/10/20 18:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#64

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#65
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wBoA36kfGx8? ... t;</param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wBoA36kfGx8?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#66


See User information
Quote:

Eric_Johnson skrev:


Hehe, NU börjar det bli intressant! Jag förutspår en Lååång tråd med diverse konspirationsteorier...
Vad tror ni? Är detta pga något han var på väg att lägga upp, eller något gammalt som dom hugger på?

Posted on: 2010/10/20 20:35

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#67


See User information
Kolla vad han skrev måndag kväll, bara några timmar innan polisen stormade hans bostad:

Resized Image

Posted on: 2010/10/20 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#68


See User information
Jag håller på att ladda ner hela hans blogg (i fall polisen lägger ner den).
Ni vet ju vad dem gör när det blir för "het". Han har nånting "illegalt" på datorn...

Posted on: 2010/10/20 21:04
"Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony."
illuminatisverige.se.gp
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#69


See User information
Storleken på webbplats är redan på 450 MB !!! (ca. 5000 dokument!)
Han har ALLT där! Alla detaljer, protokoller från myndighter, foton på poliser, tidnings artiklar, han kopplade allting ihop!
Vilket jobb han gjorde!
Jag måste läsa allt det här...

Jag LOVA! dem kommer lägga ner sidan!
Han har tydligen ett "whios" programm för att kunna ser vilka det var som tittade på hans sida. Och det var b.l.a. polismyndigheter, Aklagarmyndigheter, Aftonbladet och Advokatfirmor.

Dem väntade bara på att få tag i honom.

Ni vet ju vad dem gör när det blir för "het". Han har nånting "illegalt" på datorn...

Posted on: 2010/10/20 21:17
"Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony."
illuminatisverige.se.gp
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#70


See User information
Heroin regering och mördar regering.

Polisen agerar som deras springpojkar.

Som befarat då.

Inte konstigt att dom fick panik och man inte vill lämna ut några uppgifter.

Posted on: 2010/10/21 1:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#71


See User information
Tyvärr sitter jag bara med min iPhone just nu men vi hade en tråd tidigare där det framkom att en byrådirektör vid Statens Arbetsgivarenhet åkt fast för langning. Och sen kom Bodströmsavslöjandet följt av hans flykt till USA.
Jag tror att vårt arbete med att följa upp det här i en allvarlig anda faktiskt är viktigt för Sverige som nation. Det kan tänkas att de instanser som borde ha det taktiska ansvaret är försatta ur spel och då är det VÅR PLIKT som medborgare att gripa in och kräva en öppen utredning!

Posted on: 2010/10/21 7:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skribent Gripen För Avslöjat Sanningen.
#72


See User information
Quote:

jin83 skrev:
Har träffat honom. Är absolut en väldigt vaken person utöver det som han brukar skriva på sin blogg.


Han handlar med illegala vapen, knappast någon trevlig kille, en mafioso.


http://politisktinkorrekt.info/2010/1 ... bloggen-corruptio-gripen/

Posted on: 2010/10/21 7:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS