vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
Nejdå, dessutom så kommer jag inte ens vara där. Om du åker på en smäll så är det ifrån kommunisterna en trappa ned.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
zpz: Nej, vi är ytterst fredliga. Men kommunisterna på nedervåningen kan vi tyvärr inte ansvara för. Jag kan garantera dig att alla som är där från vaken.se är helt lugna och coola. Det blir vuxet och städat om du kommer förbi, så det är lugnt.

PS till alla. Nu kommer tom ZPZ till plattan. Ni som kallar er aktivister här på vaken men väljer medvetet att inte komma imorgon, tänk på hur lata ni ser ut då...

KAMMA ER!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Jag passerar förbi Sergels på väg hem från jobbet...
Ska man förvänta sig en käftsmäll eller dylikt om man stannar till (såsom vissa inlägg från framförallt Al-CIAda och före detta Tomten indikerar), eller tänker ni använda ett vänligt tonläge?

Du är mer än välkommen
Den som tar sig så mycket tid att utmana oss i alla de konspirationer som finns är värd att träffa, vi må inte vara överens men det ska bli kul ändå

Void: Jag orkar inte kamma mig...

Posted on: 2007/9/11 7:50
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Muglert: Nej, nu tar du och kammar dig!
Jag har med mig kam till plattan. Är du inte kammad, så fixar jag det.

PS - ring mig sen när du vill hitta vår position under eftermiddagen.

/Sambandscentralen

See User information
HALLÅ!

Jag tänkte, tv-media (SVT/TV4) kommer säkert vara på plats med live-sändningar. Kan NÅGON spela in nyheterna ikväll 18, 19:30 samt 21:00 (är det väl?), vi måste se till att få med våra banners, plakat och liknande med i bild. Någon som har tv med vhs/dvr eller dylikt hemma får gärna köra hårt!

Posted on: 2007/9/11 12:40

Anonym
Ja, det vore väldigt bra om någon VHS eller digitalt bandade nyheterna ikväll. Ha koll på nyheterna. Tack.

Anonym
Lycka till idag

Anonym
De visade inget på 18.00 nyheterna,låt oss vänta o se på nästa nyhets sändning.

sorry jag kunde inte va me d er på plattan men lycka till me manifestationen.

See User information
micro eller voiden , regga er på prisonplanet forumet och lägg upp vårat videobidrag i denna internationella tråd..

http://forum.prisonplanet.com/index.php?topic=6128.0

Posted on: 2007/9/14 0:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Det tar ett tag innan dom godkänner att man reggar sig där. De kör visst med nolltolerans med disinfo och kognitiv dissonans.

Anonym

See User information
Snyggt jobbat folket!

Posted on: 2007/9/17 19:03
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Nu har mina tjugo böcker kommit, till nästa manifestation så delas dom ut gratis! YEAY... 1500lapp men det får det vara värt

Posted on: 2007/9/18 18:48

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

void skrev:
ZPZ: Nej din barnrumpa.

Det är du som fundamentalistiskt hänger kvar vid scenarion som strider mot logik. Jag har något som du saknar. Vetenskaplig ärlighet mot mig själv. Hittar jag data som strider mot min tidigare kunskap så analyserar jag och kommer till ett beslut om ändring ska göras.
Du har sedan barnsben blivit programmerad i vänsterhjärnhalva med detta repeterande och odynamiska tänkandet som hämmar din förmåga till elementär logik. Det sorgliga är att du tom följt med ämnena och tittat på bevisen, men fortfarande hittar löjliga ursäkter för att inte behöva ändra din grundmurade statiska åsikt om världen. Tror du helt ärligt att ett skolsystem som religiöst baserar sig på uteslutande naturvetenskapliga dogmer som de enda förklaringsmekanismerna för alltings funktion i världen föder fram personer med sådan bredd i sin analysförmåga att de flesta förstår världen? Vetenskapsmannen skapar världen åt dig. Experterna skapar världen åt dig. Och du har lärt dig att det är bara experter som kan säga sanningar eller har kunskaper.

När det gäller din första kommentar så finns det ett uttryck som kan passa bra: "Den som sa't kan va't"

Om det varit så att de alternativa teorierna kring 911 hade varit vetenskapligt underbyggda så hade man inte hittat en sån otrolig mängd utav lögner, förvanskade och missledande påståenden från anhängarna av dem. Det bästa exemplet här är väl Loose Change som framstår som pinsamt usel och lögnaktig för den som granskar den.
Det hade också varit så att det utkristalliserat sig EN alternativ teori, inte myriarder av olika, sinsemellan motsägande teorier. (Några Exempel: United 93 sköts ner vs United 93 kraschade inte alls. En missil träffade pentagon vs det var något slags militärplan vs det var en "stand down" som gjorde att man misslyckades med att intercepta aa 77 vs aa 77 flög ovanför pentagon. Etcetera)

Grejen är att det du och andra ofta kallar för bevis inte är bevis, utan uppgifter som man väljer att tolka på ett visst sätt för att få det att passa in teorierna. Om du nu är så kunnig i vetenskapteori känner du säkert till begreppet teoriberoende observation, det är till viss del detta som det är frågan om här.
Ofta är "bevisen" också förvanskningar, uppgifter presenterade i fel sammanhang eller rena lögner.
Men du och många andra väljer att inte granska "bevisen" kritiskt och därför är det ni som inte är vetenskapligt ärliga.

Hade det varit så att de alternativa teorierna grundas på vetenskaplig metodik så hade ni också haft en majoritet av byggnadsingenjörer, flygingenjörer, sprängämnestekniker osv bakom er. Nu är det inte så utan de ställer sig med stor majoritet bakom de officiella förklaringarna. När det är akademiker som är på de alternativa teoriernas sida så är det mestadels filosofer, teologer, psykologer etc. I de fall att det är en fysiker (S. Jones) så är det en fysiker som arbetat med helt andra ämnen än byggnadsteknik och sprängämen.

Så jag köper inte ditt snack om att det är du som är den vetenskapligt ärlige. För övrigt brukar ju inte vetenskap vara något som står högt i kurs på den här sidan, det råder snarare ett vetenskapshat har jag märkt. Men om du är ett av de fåtal av de "alternativa" som stöder den vetenskapliga metoden och vetenskapliga principer så ska du ha all heder av det. Men jag tycker inte du har visat att du kan praktisera det särskilt väl.

"Du har sedan barnsben blivit programmerad i vänsterhjärnhalva med detta repeterande och odynamiska tänkandet som hämmar din förmåga till elementär logik."
Det stämmer inte. Jag är väldigt duktig på matematik, och en viktig sak inom matematiken är att man själv kan förstå och verifiera bevisen för de satser som man använder sig av, och lär sig att själv kunna bevisa nya saker enligt logiska principer.

Quote:
Tror du helt ärligt att ett skolsystem som religiöst baserar sig på uteslutande naturvetenskapliga dogmer som de enda förklaringsmekanismerna för alltings funktion i världen föder fram personer med sådan bredd i sin analysförmåga att de flesta förstår världen? Vetenskapsmannen skapar världen åt dig. Experterna skapar världen åt dig.

Du har helt fel för vetenskap bygger inte på auktoritetstro. Det är religion och pseudovetenskaper som t.ex. homeopati och jordstrålning som kräver en religiös tro på vad någon ledare säger.
Inom vetenskapen är möjligt för var och en att själv med egna experiment och eget tänkande bekräfta de vetenskapliga teorierna. Eftersom att man själv kan bekräfta teorierna så behöver man inte lita på någon expert som säger "så här är det". Det är en mycket viktig aspekt av den vetenskapliga metoden. Om någon forskare kommer med en ny teori så ska resultaten kunna bekräftas och upprepas av andra forskare. Misslyckas det så kommer den forskare som kom med rönen att bli kraftigt ifrågasatt.
Jag vet inte om du känner till forskningsfuskskandalen kring Jan Henrik Schön inom nanovetenskapen. Den upptäcktes eftersom vetenskapliga upptäckter alltid granskas hårt av andra forskare. Det är så det går om vetenskapsmän försöker ljuga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Hendrik_Sch%C3%B6n
http://www.guardian.co.uk/life/feature/story/0,13026,1083411,00.html
Quote:
Och du har lärt dig att det är bara experter som kan säga sanningar eller har kunskaper.

Verkligen inte, jag vill själv kunna förstå och bekräfta något innan jag accepterar det som en sanning. Och jag anser ofta att så kallade "experter" har fel.

Jag har en del att tillägga om det där.

Jag har hållit på en hel del med spekulation på finansmarknaderna och är det någonting som man ständigt får brottas med där, så är det motsägelsefulla signaler/info.

Man försöker ständigt se om 2 eller fler signaler skapar ett mönster, för då kan man börja dra slutsatser om pusselbitar, och leta efter dem, i andra delar av bilden! Om man då inte hittar något direkt, så är det oerhört viktigt att det får ligga kvar i bakhuvudet, varken förkastat eller antaget, bara som en öppen hypotes, som man kan jobba vidare med om man upptäcker något senare!

Jag kan ta två två exempel, från mina analyser här!

När jag gick i högstadiet och popgruppen Duran Duran slog igenom, så gick det rykten om att de överhuvudtaget inte kunde spela! DET kunde halvverifieras iom att det lät väldigt illa live. Du kombinerar ihop den informationen med att musiken, melodierna och arrangemangen är fläckfria och du har skapat två pusselbitar i en bild av att någon annan ligger bakom det här.

När du sedan 26 år senare får informationen att illuminati har ett långsiktigt mål att skapa en androgyn människoras, som skall styra världen och du vet att medlemmarna var/är androgyna, så dyker den här 2 pusselbitars bilden upp ur bakhuvudet igen och du blir sugen på att se om det går att skapa en tydligare bild. Och voila.

Mitt andra ex. är Ahmidejanad och hypotesen att han är en asset åt CIA.

Där behövs det inte så mycket info. Gisslan(en del) från Teheran 1979 har känt igen honom som en av förövarna. Om du kombinerar ihop det med det faktum att alla araber som tog den israeliska os-truppen som gisslan 1972, blev likviderade av Mossad inom några år efteråt, så förstår du, även om det nu gällde USA-personal vid deras ambassad, att CIA/Mossad statuerar kraftfulla exempel om man jävlas med deras medborgare! Men Ahmenidejanad lever, alltså jobbar han för CIA/Mossad.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper