vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Re: BEVIS NÅGON, tack.. :)

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Jag är också med och bidrar till en mer global värld där alla folken mer och mer kan utbyta information och resurser. Och vet du vad? Det är du med. Rockefeller och och baron Rotschild har tillfört otroligt mycket till vår värld. För detta är vi dem evigt tacksamma. Vad kan vara bättre än globalisering? Globalisering är det som sprider rikedom världen över och förbättrar allas levnadsstandard. Vad är det för dåligt med det?

Sprider snarare död och förintelse fast alla som har fått smaka på lite merkantilism, central bank bedrägeri, folkmord, krig och kommunism är väl inte människor enligt dig?

Sprider globaliseringen folkmord, krig och kommunism? Vad är det för tabletter du knaprar på egentligen?

Posted on: 2007/2/19 1:09
המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vi tar det här en gång till:

Quote:

"For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that is the charge, I stand guilty, and I am proud of it." - From his "Memoirs" (p.405).

Det innebär följande: Viet Nam, Jugoslavien, Irak och snart kärnvapen anfall emot Iran. Och som Rockefeller själv säger, det ligger inte i USAs intresse utan i vems intresse ligger det då?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Vi tar det här en gång till:

Quote:

"For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that is the charge, I stand guilty, and I am proud of it." - From his "Memoirs" (p.405).

Det innebär följande: Viet Nam, Jugoslavien, Irak och snart kärnvapen anfall emot Iran. Och som Rockefeller själv säger, det ligger inte i USAs intresse utan i vems intresse ligger det då?

Globalisering är frihandel och världskapitalism. Vad hette tabletterna nu igen?

Posted on: 2007/2/19 1:28

Anonym
Jaså, så "frihandel" med tex. utsläppsrättigheter av CO2 där 160 länder är helt undantagna kommer också kallas för "frihandel", det innebär att det enda som kommer exporteras härifrån är industrier och gissa vad, det är precis vad Council on Foreign Relations, Bilderberger gruppen, Royal Institute har pratat om hela tiden.

Anonym
Jag är för frihandel i den meningen att Ryssland får hemskt gärna sälja atomteknologi till Iran, fast då passar det väl inte?

See User information
Till att börja med - Vilket jävla nickname - du tagit på dig!?

Man kan ju undra vad det är frågan om - Själv skulle jag nu vilja kalla mig för Coq Rouge och sedan mena att inte F-n, behöver man knarka bara för att man liksom "Klämmer" nånn jävel - lite på ett felaktigt finger...

De flesta utav oss här - har ju den eminenta uppfattningen att detta med denna organiserade - sk. "Globalisering" - (= NWO - populärt uttryckt) har jävligt mycket med allt detta att göra -
DVS. Allt som har medverkat till människornas allienation & splittring - på alla sätt och vis! - helt uppenbart är det så!

Det behövs inga centralstimulerande stoffer för att förstå detta... Några bevis behövs F-n, inte heller - Detta kan man känna i "hjärte-roten" om man nu har något som kan kallas för detta - Hö, hö...

Posted on: 2007/2/19 1:45
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jag är för frihandel i den meningen att Ryssland får hemskt gärna sälja atomteknologi till Iran, fast då passar det väl inte?

Jodå, fast då har vi bombat Iran tillbaks till stenåldern för länge sedan.

Posted on: 2007/2/19 9:57

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jaså, så "frihandel" med tex. utsläppsrättigheter av CO2 där 160 länder är helt undantagna kommer också kallas för "frihandel", det innebär att det enda som kommer exporteras härifrån är industrier och gissa vad, det är precis vad Council on Foreign Relations, Bilderberger gruppen, Royal Institute har pratat om hela tiden.

Va? Jag begriper igenting. Du får nog ta och förklara dig lite bättre. Du nämner saker lite snabbt i förbifarten så att jag inte skall hinna uppfatta dem ordentligt och slå dig på fingrarna. Gör inte så. Förklara i stället vad du menar. Det värsta som kan hända är att du har fel. Och det vore ju inte något nytt direkt.

Posted on: 2007/2/19 9:58

See User information
Quote:

SHYGETS wrote:
Till att börja med - Vilket jävla nickname - du tagit på dig!?

Man kan ju undra vad det är frågan om - Själv skulle jag nu vilja kalla mig för Coq Rouge och sedan mena att inte F-n, behöver man knarka bara för att man liksom "Klämmer" nånn jävel - lite på ett felaktigt finger...

De flesta utav oss här - har ju den eminenta uppfattningen att detta med denna organiserade - sk. "Globalisering" - (= NWO - populärt uttryckt) har jävligt mycket med allt detta att göra -
DVS. Allt som har medverkat till människornas allienation & splittring - på alla sätt och vis! - helt uppenbart är det så!

Det behövs inga centralstimulerande stoffer för att förstå detta... Några bevis behövs F-n, inte heller - Detta kan man känna i "hjärte-roten" om man nu har något som kan kallas för detta - Hö, hö...

Ni tror på saker och ting utan att ha några bevis överhuvudtaget? Blind tro. Ni är religiösa. Er religion heter konspiracism.

Posted on: 2007/2/19 9:59

See User information
Hö, hö... För det första måste vi vara klara med vad begreppet "Religon/religös" innebär - i så fall - och du har lite rätt faktum...
när det gäller detta med "Intutionen" - Denna i djupet demokratiska egenskap - då man faktum kan göra urskiljningar på ditt och datt - Så är det - men denna religion - du vill kalla det för har inget med detta som du påpekar - bara att man helt enkelt känner en sklags förståelse - = kärlek till vad som sker och kan på så sätt vdma sammanhangen utan att för den skull göra urskillnad eller ÖHT "exkludera" något från det samlade ämnet... Sedan kan man ju dra in lite - socialpsykologi och sammällsfilosofi i det hela och göra en mer materalistisk traditionell bedömning...

Nu är det faktum som så - att vissa människor har satt reglerna (kalla dem för Pk eller jantelagen eller vad f-n, dom hellst! - och vad det verkar - du vill gärna tillhöra dessa "Normer" - vad jag kan förstå - och det har du ju i rättvisansd namn rätt att göra - men att försöka utesluta andra till samma rätt - det skall du låta bli...

Posted on: 2007/2/19 11:07
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

Bjornir wrote:
Jag har aldrig förnekat att det skulle finnas vissa invandrare som skulle skriva bättre svenska än jag. Det finns säkert duktiga invandrare som skriver bättre svenska än jag.
Det finns säkert invandrare som är mycket bättre inom läkemedel, forskning och inom polisen, men frågan kvarstår: Vad har Sverige för nytta till detta?

Jag har länge väntat på ett svar på varför mångkulturen skulle vara så himla bra. Varför behöver vi detta och vad är det som gör mångkulturen så himla bra?
Det enda jag har hört är bara våld?

Om du inte kan förstå varför det är bra med folk som är duktiga på läkemedel, forskning och polisarbete så får du förbli undrande. Jag har inget svar till dig. Jag tycker dock om duktiga människor, oavsett deras ursprung.

Finns väl inget som förhindrar samarbete men på distans? Utan inbördesblandning?

See User information
Quote:

Tokigee_Tor wrote:

Finns väl inget som förhindrar samarbete men på distans? Utan inbördesblandning?

Jodå. Det är rätt svårt att få Muhammed och vad de nu kan heta att göra kebab till mig efter en trevlig krogfylla och sälja det billigt om de bor i Turkiet.

Posted on: 2007/2/19 12:21

See User information
Återigen så är det folk som saboterar forum genom att dra igång ovettiga diskussioner.
Håll er till ämnet.

Posted on: 2007/2/19 15:27

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

FuckOff wrote:

Jodå, fast då har vi bombat Iran tillbaks till stenåldern för länge sedan.

Återigen visdar du på ditt enorma hyckleri Mossad!

Vad då "Vi" hade bombat de till stenåldern?

Jag trodde du inte var Jude.

Hur ska du ha det?

Du var för frihandel.

Men är emot att en del länder tillgodoser Iran med kärnteknik och att Iran ska få skaffa kärnvapen SAMTIDIGT som du hånar den person i Irael som avslöjar Israelss atomvapenprogram med risk för sitt liv.

<Du har tydligen INGET emot att Israel har kärnvapen.

Du har antagligen inget emot att amerikanska skattebetalare finasierar Israels militärmakt med miljardtal med Dollar årligen heller?

Jag antar dessutom att du inte har något emot att Israel INTE har skrivit på avtalet mot spridning av kärnvapenteknologi samt att de konstant vägrat IAEA att inspektera deras kärnanläggningar som t.o.m Iran har ställt upp på.

Ditt hycklarkräk!

Posted on: 2007/2/19 16:30

Anonym
Quote:

Ni tror på saker och ting utan att ha några bevis överhuvudtaget? Blind tro. Ni är religiösa. Er religion heter konspiracism.

Din pajas, när de själva erkänner att de konspirerar och skryter om det i deras egna böcker så är vi som har en blind tro. Vilka piller äter du? Blå piller gjorda på fårskallar eller?

Anonym
Quote:

Va? Jag begriper igenting. Du får nog ta och förklara dig lite bättre. Du nämner saker lite snabbt i förbifarten så att jag inte skall hinna uppfatta dem ordentligt och slå dig på fingrarna. Gör inte så. Förklara i stället vad du menar. Det värsta som kan hända är att du har fel. Och det vore ju inte något nytt direkt.

Varför har ni disinfomationspajaser bytt taktik, gå ifrån ad hominem argument till att packa ihop halmdockor? Gissa vad, det funkar inte längre, så du kan gå och böla en flod nu.

See User information
Till Mossad

Mossad innan du svarar ber jag dig läsa på dessa länkar.

Här är en länk om bieffekter av HPV vaccinet Gardasil.

http://www.909shot.com/PressReleases/pr020107HPV.htm

Jag fick ett test om min inställning till detta Vaccinet från
karolinska institutet 2007 feb. Jag undrade varför detta test
kommer så sent när svenska Läkemedels världen
säger detta om GARDASIL redan 2006-11-18

http://www.lakemedelsvarlden.nu/artic ... eCategoryID=2&issueID=114

Kolla in sidan 10 vad Cecilia Young säger, nästan
som om det redan var spikat.

http://www.swefair.se/pdf/Massans_Tidning_nr6_2006.pdf

Kolla vilket företag som är ägare i det svenska företaget
som ska släppa vaccinet längst ner på denna länken.

http://www.lif.se/cs/default.asp?id=10880&ptid

Jag kopierar det och lägger det här om du är för lat
för att bara snabbt läsa igenom allt. Bråttom bråttom så
är det me nya världsordningen så folket missar det viktiga.

Sanofi Pasteur MSD är ett samriskföretag som ägs av sanofi-avertis
vaccindivision sanofi pasteur och av Merck & Co., Inc.
Sanofi Pasteur MSD står för såväl innovation som sakkunskap och är
det enda företaget i Europa som ägnar sig enbart åt vacciner.

Vad jag minns så släppte Merck Vioxx som blev förbjudet i USA
och sedan skeppades till Europa istället och sedan blev förbjuden
här med. Min fråga är tycker du det är vettigt om att om nånting
inte funkar i ena delen av världen då skeppar vi det till ett annat.

Här lite länkar angående Vioxx

http://www.2000taletsvetenskap.nu/nyheter/merck.htm
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 9326&previousRenderType=1
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 0116&previousRenderType=8.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=619405

Skulle du tillåta merck fortsätta eller kanske ifrågasätta
deras andra produkter som kommer från dom ?

Tex GARDASIL som Merck tagit fram och nu sprids
runt som om det vore the best shit ever, until ppl start
dying. eller skulle du välja och informera folk om merck´s
misslyckanden me Vioxx och att dom nu tagit fram
HPV vaccinet GARDASIL som dom redan tvingar på flickor
i USA, texas.

Film http://www.youtube.com/watch?v=3hhfG93t0IQ

Vill du veta mer så finns det mer under tråden
Karolinska institutet påminnelse om inställning till undersökning till ett nytt Vaccin

Pengar går att ersätta men inte liv.

Respect

Posted on: 2007/2/19 17:15

See User information
Visst vore det bra om alla va välutblidade... men vem vill gå i skolan i 30år och sen bara stå vid ett rullband och sortera kakor?

Finns ingen anledning att gå och plugga i en massa år om man bara vill bli hantvärkare. Halva utblidningen består ändå av praktik och alla jag pratat med på jobbet tycker man lika gärna kunde gå i skolan 2år och börja jobba sen..

Värden skulle ju inte funka om alla va akademiker och känade 50 000kr i månaden... eftersom alla har så hög lön måste ju något betala deras löner, och det borde väl du veta vad som gör det?

Vilket land ska bli nästa nya industriland när Kina och Indien gått förbi oss tror du?

Tillslut kommer man ju till det faktum att planeten inte håller hur läne som hellst om vi ska hålla på som du säger, och vad har man för nytta av pengar när man är död?

Posted on: 2007/2/19 20:26

Anonym
Quote:

Mini wrote:
Visst vore det bra om alla va välutblidade... men vem vill gå i skolan i 30år och sen bara stå vid ett rullband och sortera kakor?

Finns ingen anledning att gå och plugga i en massa år om man bara vill bli hantvärkare. Halva utblidningen består ändå av praktik och alla jag pratat med på jobbet tycker man lika gärna kunde gå i skolan 2år och börja jobba sen..

Värden skulle ju inte funka om alla va akademiker och känade 50 000kr i månaden... eftersom alla har så hög lön måste ju något betala deras löner, och det borde väl du veta vad som gör det?

Vilket land ska bli nästa nya industriland när Kina och Indien gått förbi oss tror du?

Tillslut kommer man ju till det faktum att planeten inte håller hur läne som hellst om vi ska hålla på som du säger, och vad har man för nytta av pengar när man är död?

Kan man inte bilda sig själv då, eller måste all bildning ske genom skolan?
Ifall man skulle suga till sig allt som skolan trycker in i skallen på folk så vore man väl som resten av våran zombie-befolkning för längesen. Skrämmande tanke.

Anonym
Quote:
Mini:
men vem vill gå i skolan i 30år och sen bara stå vid ett rullband och sortera kakor?

Hahahaha... det var fanimej den roligaste metafor jag sett på länge!

See User information
Quote:

Bjornir wrote:

Kan man inte bilda sig själv då, eller måste all bildning ske genom skolan?
Ifall man skulle suga till sig allt som skolan trycker in i skallen på folk så vore man väl som resten av våran zombie-befolkning för längesen. Skrämmande tanke.

Klart man kan det! är väl inte många år sedan dom flesta slutade efter grundskolan och började som lärlingar?

Vet några som har jort det här hemma...

Om jag viste helt säkert vad jag ville jobba med resten av livet när jag va 15 och detta jobbet inte behövde nån speciel utblidning, skulla jag helt klart hoppat av skolan med en gång och börjat jobba.

Tycker också att inom alla hantvärks jobb skulle det räcka med att gå i kasnke 1 eller 1.5 år och lära sig grunderna så kan man börja jobba med en gång sen om man vill...

Posted on: 2007/2/19 21:03

See User information
Dr Anthony Sutton hade tillgång till arkiv och hittade dokument som bevisade att såväl ryska revolutionen som första och andra världskriget finansierades av bankirer i väst.

Detta är "WALL STREET AND THE RISE OF HITLER" ett mycket viktigt verk av en mycket modig man.

"Since the early 1920s unsubstantiated reports have circulated to the effect that not only German industrialists, but also Wall Street financiers, had some role — possibly a substantial role — in the rise of Hitler and Naziism. This book presents previously unpublished evidence, a great deal from files of the Nuremburg Military Tribunals, to support this hypothesis. However, the full impact and suggestiveness of the evidence cannot be found from reading this volume alone.

Two previous books in this series, Wall Street and the Bolshevik Revolution1 and Wall Street and FDR, described the roles of the same firms, and often the same individuals and their fellow directors, hard at work manipulating and assisting the Bolshevik revolution in Russia in 1917, backing Franklin D. Roosevelt for President in the United States in 1933, as well as aiding the rise of Hitler in pre-war Germany. in brief, this book is part of a more extensive study of the rise of modern socialism and the corporate socialists."

Här är hela boken:

http://www.reformed-theology.org/html/books/wall_street/

Posted on: 2007/2/20 18:13
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Är det någon överraskning att de är för allt som ger centraliserad kontroll, gärna diktatur och de gillar inte alls fri marknad, frihet och politiker de inte äger.

Anonym
Jag skulle inte tro ett smack på något som skrivs angående konspirationer om jag inte hade egna livserfarenheter av hur samhället ser ut. Och de är många och varierande.

Det handlar om skeenden som styrs via parallellexisterande samhällsfraktioner helt enkelt. Allt är inte svart eller vitt som vi luras att tro, men vi ska luras att tro att det är så för att inte få grepp om helheten.

Jag är själv så skeptisk att jag utesluter ingenting.

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper