vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#73


See User information
Quote:

Mini skrev:
Det har du så rätt i.

Jag tror att det finns fri energi och att vi kan få framm den men mänsikan är inte mogen för det änu och kommer missbruka den genom att använda den till att göra vapen och konsumera änu mer än idag.

Självklart kan vi hantera fri energi.
Om dom hade valt att inskränka vattnet på samma sätt som energi, hade ditt tränade resonemang om detta varit, "vi kan inte hantera fritt vatten",
Inse att du har tränats att tro detta, de som har betalt din träning, är oljeindustrin, och de som har makten, som inte vill ha fri energi, men den kommer ändå, om dom inte skjuter oss alla innan dess.
Lär dig om fri energi så ser du att du kan utnyttja detta gratis utan att nån kan hindra dig.

Posted on: 2007/11/22 17:52
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#74


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Mini skrev:
Det har du så rätt i.

Jag tror att det finns fri energi och att vi kan få framm den men mänsikan är inte mogen för det änu och kommer missbruka den genom att använda den till att göra vapen och konsumera änu mer än idag.

Självklart kan vi hantera fri energi.
Om dom hade valt att inskränka vattnet på samma sätt som energi, hade ditt tränade resonemang om detta varit, "vi kan inte hantera fritt vatten",
Inse att du har tränats att tro detta, de som har betalt din träning, är oljeindustrin, och de som har makten, som inte vill ha fri energi, men den kommer ändå, om dom inte skjuter oss alla innan dess.
Lär dig om fri energi så ser du att du kan utnyttja detta gratis utan att nån kan hindra dig.


Det där kan man se på olika sätt.

Den som är ofri kan den ha något som är fritt?

Posted on: 2007/11/22 17:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#75


See User information
Quote:

Mini skrev:
Det har du så rätt i.

Jag tror att det finns fri energi och att vi kan få framm den men mänsikan är inte mogen för det änu och kommer missbruka den genom att använda den till att göra vapen och konsumera änu mer än idag.

Självklart kan vi hantera fri energi.
Om dom hade valt att inskränka vattnet på samma sätt som energi, hade ditt tränade resonemang om detta varit, "vi kan inte hantera fritt vatten",
Inse att du har tränats att tro detta, de som har betalt din träning, är oljeindustrin, och de som har makten, som inte vill ha fri energi, men den kommer ändå, om dom inte skjuter oss alla innan dess.
Lär dig om fri energi så ser du att du kan utnyttja detta gratis utan att nån kan hindra dig. Peak oil är en bluff.

Posted on: 2007/11/22 17:59
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#76


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Mini skrev:
Det har du så rätt i.

Jag tror att det finns fri energi och att vi kan få framm den men mänsikan är inte mogen för det änu och kommer missbruka den genom att använda den till att göra vapen och konsumera änu mer än idag.

Självklart kan vi hantera fri energi.
Om dom hade valt att inskränka vattnet på samma sätt som energi, hade ditt tränade resonemang om detta varit, "vi kan inte hantera fritt vatten",
Inse att du har tränats att tro detta, de som har betalt din träning, är oljeindustrin, och de som har makten, som inte vill ha fri energi, men den kommer ändå, om dom inte skjuter oss alla innan dess.
Lär dig om fri energi så ser du att du kan utnyttja detta gratis utan att nån kan hindra dig. Peak oil är en bluff.


Det där kan man se på olika sätt.

Den som är ofri kan den ha något som är fritt?

Posted on: 2007/11/22 18:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#77


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Mini skrev:
Det har du så rätt i.

Jag tror att det finns fri energi och att vi kan få framm den men mänsikan är inte mogen för det änu och kommer missbruka den genom att använda den till att göra vapen och konsumera änu mer än idag.

Självklart kan vi hantera fri energi.
Om dom hade valt att inskränka vattnet på samma sätt som energi, hade ditt tränade resonemang om detta varit, "vi kan inte hantera fritt vatten",
Inse att du har tränats att tro detta, de som har betalt din träning, är oljeindustrin, och de som har makten, som inte vill ha fri energi, men den kommer ändå, om dom inte skjuter oss alla innan dess.
Lär dig om fri energi så ser du att du kan utnyttja detta gratis utan att nån kan hindra dig. Peak oil är en bluff.


Det där kan man se på olika sätt.

Den som är ofri kan den ha något som är fritt?


eftersom du är så oiuntresserad av det jag pratar om, svarar jag nej, och till alla andra ja, eftersom dom förstår vad jag menar och inte behöver fråga, är alla nöjda, och ochså du, som redan påstår nej, så då har alla fått vad de vill ha. Gå och lägg dig.

Posted on: 2007/11/22 18:22
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#78


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Mini skrev:
Det har du så rätt i.

Jag tror att det finns fri energi och att vi kan få framm den men mänsikan är inte mogen för det änu och kommer missbruka den genom att använda den till att göra vapen och konsumera änu mer än idag.

Självklart kan vi hantera fri energi.
Om dom hade valt att inskränka vattnet på samma sätt som energi, hade ditt tränade resonemang om detta varit, "vi kan inte hantera fritt vatten",
Inse att du har tränats att tro detta, de som har betalt din träning, är oljeindustrin, och de som har makten, som inte vill ha fri energi, men den kommer ändå, om dom inte skjuter oss alla innan dess.
Lär dig om fri energi så ser du att du kan utnyttja detta gratis utan att nån kan hindra dig. Peak oil är en bluff.


Det där kan man se på olika sätt.

Den som är ofri kan den ha något som är fritt?


eftersom du är så oiuntresserad av det jag pratar om, svarar jag nej, och till alla andra ja, eftersom dom förstår vad jag menar och inte behöver fråga, är alla nöjda, och ochså du, som redan påstår nej, så då har alla fått vad de vill ha. Gå och lägg dig.


Hur mår du?
Vad sägs om en vända på Avdelningen?

Posted on: 2007/11/22 18:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#79
Med samma resonemang Mini så kan människor inte hantera fri luft eftersom de andas för mycket och skapar global uppvärmning.

Den globala eliten skapar alltid alla större krig när det tjänar deras syfte, de tycks dessutom kunna avsluta dem på vissa datum ned till klockslaget. (Se första och andra världskrigen)

Politiker som inte spelar med byts ut.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#80


See User information
Jo jag vet att det finns fri energi.

men vad jag menar med att vi inte är mogna att använda den är att om det imorgon skulle börja säljas en maskin som skapade energi ur tommaintet, så skulle majoriteten av mäniskorna på jorden vräka runt 10ggr mer än idag.

fabriker tex skulle kunna bli precis hur stora som hellst och producera hur mycket dom ville så länge det fanns råvaror att använda och ett behov att fylla.

Alla värdens invånare skulle helt plötsligt kunna åka runt precis som vi gör nu, fast alla skulle göra det gratis så hela globaliseringen skulle gå väldigt mycket fortare än idag och om inget skulle hända inom några år på grund av att det skulle bli brist på någon råvara, så skulle befolkningen på jorden öka många gånger mer än idag, och en dag kommer vi passera gränsen för hur många våran planet kan föda, och då kommer mass död bli resultatet och efter den kommer en ny civilication som för hoppningsvis bir mer rättvis en den vi har idag.

Förstår ni vad jag menar?

Eftersom energi kostar idag så har inte alla råd med den och dom som säljer den har makt över alla dom som köper den och är beroende av den.

Det är delvis för att skaka om makt balansen som jag håller på och lägger större delen av min lediga tid på att läsa om fri energi, och dels för att det är intressant och jag skulle slippa jobba mer och kan spendera mitt liv med roligare saker än att jobba om jag skulle lyckas att bygga och sprida kunskap om det.
+ att det kommer bli väldigt kul att få se zpzas min när han fårse att fri energi finns. hahaha

Posted on: 2007/11/23 0:44
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#81


See User information
Den som har skapat denna så kallade fria energi då... hur ser "han" på det hela, fritt att ta? Som en spann som fylls på hela tiden, alltid... vems energi är det, ytterst - vem har då frihet, till vad?

Posted on: 2007/11/23 2:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#82


See User information
när jag pratar om fri energi begränsar jag mig just nu vid en aparat som producerar mer än man matar in.

"han" som skapat aparaten vill säkert ha betalt för att någon annan ska få den, men det går ju alltid att räkna ut hur den är byggd och göra en egen.

visst kostar det att köpa material att bygga den med osv och man kan ju alltid filosofera runt "vems" energin man fårut egntligen är.
Bara för att få ett svar på det kan vi säga att den är Guds.

alla har då frihet gentemot eliten som idag har makten över oss eftersom dom kontrolerar allt vi använder och gör.

Posted on: 2007/11/23 2:30
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#83


See User information
SVAR till faithbringer, Prof, Carroll Quigley skulle ha kallat detta inlägg för stackars lilla dig, du har inte riktigt förstått det hela! Men det är bra med olika åsikter så vi kan komma framåt i utvecklingen, eller hur?

Vårt samhälle speglas ofta av en åsikt, en sanning, ex: att EU är BRA som ex: Och därför får vi ett allt sjukare samhälle, du ser själv att inga debatter förekommer om EU, Europas Förenta Stater längre, bara allt fler LEK PROGRAM fÖR VUXNA!

Vi får därför okunskap, enfald, jag brukar jämföra med en orörd Natur där vi har mångfald och allt är friskt!

I vårt så kallade civiliserade samhälle så får vi automatisk kriser, En mångfald av åsikter behövs i ett samhälle om det ska gå framåt och utvecklas , i ett kärleksfullt samhälle vågar alla prata och utvecklingen lyfts av att många olika tankar kommer till tals.

I Fruktans samhälle som vi nu befinner oss i, så går utvecklingen i samhället bakåt, man får därför automatiskt olika kriser. energikriser, oljekriser, miljökriser, krigskriser, fågelinfluensa kriser, mm fast vi har Nobelpriser.

Peakoil kan vi därför slå fast att det är en skapad Bluff,, en bluff av många, en Myt som trummats in som då blir en såkallad "sanning" för världens folk. Vilket Hitler beskrev, att en lögn kan göras till en sanning om man upprepar den tillräckligt många gånger så blir den sann! Och övertala dom att de "tänkte" helt fel! Samma teknik använder EU mot svenska folket.

Citat: Adolf Hitler "because the broad masses of a nation are always more easily corrupted in the deeper stata of their emotional nature than consciously or voluntarily, and thus in the primitive simplicity of their minds they more readily fall victims to the big lie than the small lie, since they themselves often tell small lies in little matters but would be ashamed to resort to large-scale falsehoods. It would never come into their heads to fabricate colossal untruths, and they would not believe that others could have the impudence to distort the truth so infamously. Even though the facts which prove this to be so may be brought clearly to their minds, they will still doubt and waver and will continue to think that there may be some other explanation..."


Källa: Adolf Hitler. Mein Kampf. James Murphy, translator. London, New York, Melbourne: Hurst and Blackett Ltd; April 1942; page 134

Citat: Lindsey Williams ur första kapitlet. Det Stora Olje Bedrägeriet:

"Det finns ingen riktig energi kris, och det har aldrig någonsin funnits någon energi kris! Förutom den vår Federala Regering har iscensatt! En energi kris, som har det slutliga syftet att kontrollera amerikanska folkets öde! Ett rätt så dramatiskt påstående eller hur! Men även jag trodde en gång i tiden på att vi hade en allvarlig energi kris, som våra nyhets media och vår Federala Regering hela tiden trummat in i oss. Jag trodde som alla andra, att vi höll på att få slut på råoljan och naturgasen! Sedan fick jag höra något helt annat! Och sedan såg jag själv med mina egna ögon verkligheten! En upplevelse som jag vill dela med dig. Jag insåg plötsligt, att det fanns ingen energikris!"




Officiellt skapades Oljan av fossila djur och växter under miljoner års tid. Under hög värme och tryck! Vi har även fått lära oss att denna fossila olja snart är slut av allt fler så kallade experter! Eller är vi förda bakom ljuset med felaktig kunskap? En sak vet vi att där människorna lyssnat och följt experternas råd, där har också människorna genom historiens gång ständigt råkat illa ut!

Det djupaste ställe man har hittat rester av fossiler är på 4880meter = 16,000 fot under havets yta. Ändock så tar vi idag upp mesta av vår råolja från oljebrunnar som ligger långt under fossil olje skapande nivån. 9150 m =30,000 fot eller mer som ryska oljekällan Kola SG-3 med ett borr djup av hela 12270 meter =40,230 fot. Vilket är lättast vatten eller råoljan? Svaret är att råoljan är lättast och vattnet är tyngre som sjunker!

Vad är det då för olja som finns på djup långt under den fossila nivån? Col. L Fletcher Prouty On June 20th, 1996 Col. Prouty stated... "Oil is often called a 'fossil' fuel; the idea being that it comes from formerly living organisms. This may have been plausible back when oil wells were drilled into the fossil layers of the earth's crust; but today, great quantities of oil are found in deeper wells that are found below the level of any fossils. How could then oil have come from fossils, or decomposed former living matter, if it exists in rock formations far below layers of fossils - the evidence of formerly living organisms? It must not come from living matter at all!"

Fler källor: Peak Oil Scam Exposed THERE IS NO SHORTAGE OF OIL Scientific Evidence Debunks Peak Oil Hoax
The Deep Hot Biosphere: The Myth of Fossil Fuels The Myth Of Peak Oil by Paul Joseph Watson & Alex Jones

Alla har vi fått lära oss i skolor och Universitet att råoljan som vi hämtar upp ur marken kommer från döda dinosaurier och förmultna växter som under hundra tals miljoner år genom högt tryck och värme till slut bildat den svarta dyrbara oljan. Men allt fler forskare menar att den råolja som vi tar upp från djupare borrningar, under 5000 meters djup är helt av ABIOTIC FUEL en icke levande olja. En helt "oorganisk olja" utan några fossiler = en abiotisk olja som skapas själv av jordens magma. Professor Thomas Gold från Cornell University menar även han att råoljan vi tar upp är "ingen" organisk olja. Det finns heller inga som helst data från kemiska, geologiska eller andra forskningar idag som visar att råoljan är av organiskt slag. Since oil is lighter than water, everywhere on Earth, there is no way that petroleum could be an organic, fossil fuel that is created on or near the surface, and penetrate Earth ahead of water. Oil must originate far below and gradually work its way up into well-depth areas accessable to surface drilling. It comes from far below. Therefore, petroleum is not a "Fossil" fuel with a surface or near

När det gäller magman i jordens centrum så vet vi mycket lite om dess ursprung enligt D. Van Nostrand. Men flera forskare menar att energin runt om i rymden som omger jordklotet håller med sin energi själva magma processen igång hela tiden. Faktum är att oljekällorna som startade 1850 i nordvästra Pennsylvania, i Titusville sinade till slut mot artonhundratalets slut, men märkligt nog fylls dessa oljekällor på igen. Oljekällor som fylls på igen rapporteras från flera oberoende håll. Källor: http://www.freeenergynews.com/Directo ... SustainableOil/index.html



Källa: http://hem.passagen.se/globalworld/sok.htm


Det Eliten är ute efter är helt enkelt, NOLL-TILLVÄXTSAMHÄLLET som F.d MI6 agenten Dr John Coleman beskriver! Vilket med dagens Monetära system som kräver en ständigt ökande tillväxt, kallas exponentiellt läge. Eller vi måste bygga ett nytt Göteborg varje år plus lite till, annars får vi svälta! Vi lever i en skapad mardröm som förstör moderjord, och räntefri valuta är nu vårt enda hopp till global frihet och för att rädda jordklotet!



Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

Sid 34, America´s Secret Establishment.

www.GlobalWorldNews.st

Posted on: 2007/11/23 10:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Peak oil and the masterplan
#84
Även detta lägger jag ut på bloggen min, om du inte invänder...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#85


See User information
Det var bra san_sannson.

Det är viktigt att utgå från rätt grund för att förstå något här i livet. Faithbringers text utgår tyvärr inte från sanning, utan fejk och oförståelse, och då får väl vissa fundera på om hur de sprider den...

Posted on: 2007/11/23 11:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Peak oil and the masterplan
#86
Quote:

den kommer en ny civilication som för hoppningsvis bir mer rättvis en den vi har idag.


Det skulle bli en ganska meningslös floskel, en kontroll apparat skulle för det första inte fungera och för det andra varför skulle någon springa i något ekorrhjul, det finns ingen ekonomisk anledning till att göra så.

Det finns en orsak till varför de brukar mörda folk som kör vattenbilar. (se längre upp i tråden)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#87


See User information
Jag kan bara konstatera att detta är en hopplös debatt där de olika sidorna på förhand har bestämt sin uppfattning och söker källor som bekräftar den egna ståndpunkten. Detta hur dålig kvalitet dessa än har. När det passar det egna syftet så är en källa sanning och när det motverkas blir det en lögn.

Nu till de källor som stödjer min uppfattning

Thomas Golds teori testades i Dalarna (Dala Djupgas) med miljonförluster till följd. Några få tunnor olja blev resultatet (ursprunget antades dessutom komma från olja till borrningsprocessen).

En seriös studie av den abiotiska teorin har jag redan relaterat till men påminner om den. Den tar också upp de påståenden som finns om att den abiotiska teroin skulle vara vägledande i Ryssland/Ukraina (Glasby 2005). http://www.scribd.com/doc/456451/AbiogenicOilHistoricalOverview

Angående Eugene Island:

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html (längs ner på sidan - men läs gärna allt innan också)

Men återigen: Peak Oil är inte teorin om oljans ursprung. Den behandlar oljekällans livscykel. Det finns heller inga oljekällor som blivit helt tömda eftersom detta inte är fysiskt möjligt.

Att borra djupt är dessutom både dyrt och energikrävande. Det finns ingen mening med att utnyttja en energikälla om den kräver mer energi att få fram än den ger i sig själv. LÄS PÅ OM EROEI och Emergi! http://www.eroei.com/


Min tro är att mycket av de uppgifter som sprids på konspirationsteorisidor är ren desinformation från den makt som konspirationsteoretikerna säger sig bekämpa (Oljebolag och säkerhetstjänster). "Folket fattar något - vi måste sprida ut så mycket motstridiga fakta att de blir förvirrade". I andra fall så utgör Peak Oil ett hot mot den teori om världen som konspirationsteoretikern har kommit fram till. Den egna "perfekta" förklaringen av världen riskerar att rämna. Alltså måste PO bekämpas och anklagas för att vara en bluff iscensatt av den globala eliten. Jag tycker att många på detta forum har målat in sig så mycket i sin konspiration att de fångats av den istället för att bli fria. Det framförs en bild av en värld som är så styrd och välregisserad att vi som individer inte har en chans att påverka. Allt är ändå ett spel. Frågan är vem som vinner på den uppfattningen?

Om vi verkligen vill förändra världen så ska vi se till att göra det.

Posted on: 2007/11/23 12:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#88


See User information
Quote:

Zebraim skrev:
Jag kan bara konstatera att detta är en hopplös debatt där de olika sidorna på förhand har bestämt sin uppfattning och söker källor som bekräftar den egna ståndpunkten. Detta hur dålig kvalitet dessa än har. När det passar det egna syftet så är en källa sanning och när det motverkas blir det en lögn.

Nu till de källor som stödjer min uppfattning

Thomas Golds teori testades i Dalarna (Dala Djupgas) med miljonförluster till följd. Några få tunnor olja blev resultatet (ursprunget antades dessutom komma från olja till borrningsprocessen).

En seriös studie av den abiotiska teorin har jag redan relaterat till men påminner om den. Den tar också upp de påståenden som finns om att den abiotiska teroin skulle vara vägledande i Ryssland/Ukraina (Glasby 2005). http://www.scribd.com/doc/456451/AbiogenicOilHistoricalOverview

Angående Eugene Island:

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html (längs ner på sidan - men läs gärna allt innan också)

Men återigen: Peak Oil är inte teorin om oljans ursprung. Den behandlar oljekällans livscykel. Det finns heller inga oljekällor som blivit helt tömda eftersom detta inte är fysiskt möjligt.

Att borra djupt är dessutom både dyrt och energikrävande. Det finns ingen mening med att utnyttja en energikälla om den kräver mer energi att få fram än den ger i sig själv. LÄS PÅ OM EROEI och Emergi! http://www.eroei.com/


Min tro är att mycket av de uppgifter som sprids på konspirationsteorisidor är ren desinformation från den makt som konspirationsteoretikerna säger sig bekämpa (Oljebolag och säkerhetstjänster). "Folket fattar något - vi måste sprida ut så mycket motstridiga fakta att de blir förvirrade". I andra fall så utgör Peak Oil ett hot mot den teori om världen som konspirationsteoretikern har kommit fram till. Den egna "perfekta" förklaringen av världen riskerar att rämna. Alltså måste PO bekämpas och anklagas för att vara en bluff iscensatt av den globala eliten. Jag tycker att många på detta forum har målat in sig så mycket i sin konspiration att de fångats av den istället för att bli fria. Det framförs en bild av en värld som är så styrd och välregisserad att vi som individer inte har en chans att påverka. Allt är ändå ett spel. Frågan är vem som vinner på den uppfattningen?

Om vi verkligen vill förändra världen så ska vi se till att göra det.


Jag vet inte varför du upprepar att Peak oil inte är teorin om oljans ursprung? Inget har sagt det heller. Men ska man överhuvudtaget tala om Peak oil, och allt omkring nu med vad eliten gör, teorier osv, så måste man utgå från rätt saker.

Tråden var ju om Peak oil, så det är därför det talas om oljans ursprung...

Du pratar väldigt mycket om konspirationer/konspirationssidor...

Eugene Island - där säger de som talar klarspråk att där återfylls källorna - tex David Sibley på Chevron, som övervakar det.

All of which has led some scientists to a radical theory: Eugene Island is rapidly refilling itself, perhaps from some continuous source miles below the Earth's surface. That, they say, raises the tantalizing possibility that oil may not be the limited resource it is assumed to be.

"It kind of blew me away," says Jean Whelan, a geochemist and senior researcher from the Woods Hole Oceanographic Institution in Massachusetts. Connected to Woods Hole since 1973, Dr. Whelan says she considered herself a traditional thinker until she encountered the phenomenon in the Gulf of Mexico. Now, she says, "I believe there is a huge system of oil just migrating" deep underground.

Conventional wisdom says the world's supply of oil is finite, and that it was deposited in horizontal reservoirs near the surface in a process that took millions of years. Since the economies of entire countries ride on the fundamental notion that oil reserves are exhaustible, any contrary evidence "would change the way people see the game, turn the world view upside down," says Daniel Yergin, a petroleum futurist and industry consultant in Cambridge, Mass. "Oil and renewable resource are not words that often appear in the same sentence."


Doomsayers to the contrary, the world contains far more recoverable oil than was believed even 20 years ago. Between 1976 and 1996, estimated global oil reserves grew 72%, to 1.04 trillion barrels. Much of that growth came in the past 10 years, with the introduction of computers to the oil patch, which made drilling for oil more predictable.

Still, most geologists are hard-pressed to explain why the world's greatest oil pool, the Middle East, has more than doubled its reserves in the past 20 years, despite half a century of intense exploitation and relatively few new discoveries. It would take a pretty big pile of dead dinosaurs and prehistoric plants to account for the estimated 660 billion barrels of oil in the region, notes Norman Hyne, a professor at the University of Tulsa in Oklahoma. "Off-the-wall theories often turn out to be right," he says.


Oljan håller inte på ta ta slut. Den nyskapas också, ju.

De ljuger oss rätt i facet. Dt finns inga verkliga fakta som säger att oljan håller på att ta slut, eller att olja skulle vara en ändlig resurs. Det är bara påstående och spekulationer, och det är inte fakta, utan är osant.

De kända oljereserverna ökar med en rasande fart... de hittar fem barrel för varje tre de tar ut! Då är det bara vad de hittar, eller säger sig hitta...

De hittar på så mycket strunt, att USA peakade på -70-talet... det är ju bara fejkat - man såg det i att de skickade upp kolpriset med 800% i samma veva som de gick ut med det.

Vissa krafter har manipulerat med uppgifter, konstant, för att få ut om "brist" - det är ett vapen.

Posted on: 2007/11/23 12:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#89


See User information
Menar du med detta att ASPO (Association of the Study of Peak Oil and Gas), som består av ett nätverk av oberoende oljegeologer och fysiker, medvetet har spridit ut lögner om en kommande oljetopp? Är det sedan så att oljekällorna i Nordsjön (som fallit med 25 % sedan 2000) och Cantarell i Mexiko (där produktionen faller i ett "worstcase"-scenario) manipuleras för att producera mindre olja? Är detta fallet även med alla andra regioner där oljeproduktionen faller? "För oljan fylls ju ändå på underifrån"

Är den officiella linjen från politiskt styrda organ som IEA, EIA och USGS (det existerar inte några problem - PO kan skjutas på framtiden) och de betrodda nationalekonomerna (marknaden styr: dyrare olja, mer pengar till investeringar = fler fynd/andra energialternativ) bara ett bedrägligt dubbelspel?

Läste du min länk angående Eugene Island? Såg du utvinningskurvan? Hur mycket har källan återfyllts? Jag är inte imponerad. Knappast hållbar produktionstakt iallafall.

Varför anföll USA Afghanistan? Irak? Varför hotar de Iran? Varför föll tornen i NY?

Varför kollapsade Sovjetunionen?

Hade detta inget med oljehegemoni att göra? Eller, som i fallet med Sovjet, att sänka priset så att deras enda hårdvalutainflöde minskade och gjorde landet bankrutt?

Jag pratade med ASPO:s ordförande Kjell Aleklett i onsdags. Han sa då: "Om ett år kommer ingen tvivla på att Peak Oil är en realitet"

Ingår han i planen enligt dig? Att CIA har flera av dessa personer under uppsikt handlar väl bara om att förvilla?

Dina uppgifter om hur mycket olja vi hittar har heller ingen verklighetsförankring. Var har du hittat den uppgiften?

"Today we consume 30 billion barrels per year and the discovery rate is now approaching 4 billion barrels of crude oil per year." (Kjell Aleklett)

http://www.peakoil.net/Oil_tsunami.html

Varför fördubblade arabländerna sina oljereserver i slutet av 80-talet? Var det för att de över en natt hade hittat mer olja?

Snarare var detta ekonomiskt motiverat för att de ville kunna sälja mer olja enligt sitt kvotsystem.

Oljan är kopplad till tillväxten och världens befolkning har ökat i relation till utvinningstakten. Vad händer när vi når Peak Oil?

Jag undrar varför Kissinger diskuterade befolkningskontroll/depopulation? The Georgia Guidestones?

Jag undrar varför de diskuterar ett samhälle utan tillväxt?

Men de har tydligen bara skapat denna kris medvetet. De vill väl bara djävlas med oss? Jag kan medge att det finns kriser som är uppgjorda för att nå vissa syften och att även verkliga kan användas för detta.

Men är alla resurser oändliga? Rymmer jorden hur mycket människor som helst? Finns det inga begränsningar?

Jag tror att det finns en dröm om Du Sköna Nya Värld hos vissa inom eliten men då krävs det att jordens befolkning minskar kraftigt eftersom resurserna inte räcker idag.

Kanske ett tredje världskrig

Men jag kan givetvis ha fel.

Posted on: 2007/11/23 14:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#90


See User information
De geologer som får betalt av association of the study of peak oil and gas förespråkar peak oil and gas.

De geologer som inte får betalt av association of the study of peak oil and gas förespråkar inte peak oil and gas.

Ungefär samma sak som med de forskare som sprider Co2 bullshit.

Posted on: 2007/11/23 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#91


See User information
Quote:

Zebraim skrev:
Menar du med detta att ASPO (Association of the Study of Peak Oil and Gas), som består av ett nätverk av oberoende oljegeologer och fysiker, medvetet har spridit ut lögner om en kommande oljetopp? Är det sedan så att oljekällorna i Nordsjön (som fallit med 25 % sedan 2000) och Cantarell i Mexiko (där produktionen faller i ett "worstcase"-scenario) manipuleras för att producera mindre olja? Är detta fallet även med alla andra regioner där oljeproduktionen faller? "För oljan fylls ju ändå på underifrån"

Är den officiella linjen från politiskt styrda organ som IEA, EIA och USGS (det existerar inte några problem - PO kan skjutas på framtiden) och de betrodda nationalekonomerna (marknaden styr: dyrare olja, mer pengar till investeringar = fler fynd/andra energialternativ) bara ett bedrägligt dubbelspel?

Läste du min länk angående Eugene Island? Såg du utvinningskurvan? Hur mycket har källan återfyllts? Jag är inte imponerad. Knappast hållbar produktionstakt iallafall.

Varför anföll USA Afghanistan? Irak? Varför hotar de Iran? Varför föll tornen i NY?

Varför kollapsade Sovjetunionen?

Hade detta inget med oljehegemoni att göra? Eller, som i fallet med Sovjet, att sänka priset så att deras enda hårdvalutainflöde minskade och gjorde landet bankrutt?

Jag pratade med ASPO:s ordförande Kjell Aleklett i onsdags. Han sa då: "Om ett år kommer ingen tvivla på att Peak Oil är en realitet"

Ingår han i planen enligt dig? Att CIA har flera av dessa personer under uppsikt handlar väl bara om att förvilla?

Dina uppgifter om hur mycket olja vi hittar har heller ingen verklighetsförankring. Var har du hittat den uppgiften?

"Today we consume 30 billion barrels per year and the discovery rate is now approaching 4 billion barrels of crude oil per year." (Kjell Aleklett)

http://www.peakoil.net/Oil_tsunami.html

Varför fördubblade arabländerna sina oljereserver i slutet av 80-talet? Var det för att de över en natt hade hittat mer olja?

Snarare var detta ekonomiskt motiverat för att de ville kunna sälja mer olja enligt sitt kvotsystem.

Oljan är kopplad till tillväxten och världens befolkning har ökat i relation till utvinningstakten. Vad händer när vi når Peak Oil?

Jag undrar varför Kissinger diskuterade befolkningskontroll/depopulation? The Georgia Guidestones?

Jag undrar varför de diskuterar ett samhälle utan tillväxt?

Men de har tydligen bara skapat denna kris medvetet. De vill väl bara djävlas med oss? Jag kan medge att det finns kriser som är uppgjorda för att nå vissa syften och att även verkliga kan användas för detta.

Men är alla resurser oändliga? Rymmer jorden hur mycket människor som helst? Finns det inga begränsningar?

Jag tror att det finns en dröm om Du Sköna Nya Värld hos vissa inom eliten men då krävs det att jordens befolkning minskar kraftigt eftersom resurserna inte räcker idag.

Kanske ett tredje världskrig

Men jag kan givetvis ha fel.



Eugene Island - där var det som det brukar vara med källor, och det peakade runt 15000 barrel per dag och var 4000 barrel per dag -89. Sen så hände något oväntat, att det började fyllas på igen. Kanske de nu dra upp runt 15000 per dag, jag vet inte.

Den olja som ny fyller på där är av ett lite annat slag än den första de tog upp, och är från en anna tid, vad de "tror".

Så många trillioners trillioners donosaurier som letade sig ned så djupt, och för så länge sedan.

Go ahead, make my day.

Posted on: 2007/11/23 15:45
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#92


See User information
Hollywood-vänstern blir bara ignorantare och ignorantare.. Där är Sean Penn som sitter bredvid Hugo Chavez som håller upp en bild på en välkänd folkmördare.

Resized Image


Från medieskugga.se:

Nyttiga idioter

Skådespelarna Kevin Spacey, Sean Penn och Danny Glover har alla avlagt artighetsvisiter hos Venezuelas allt mer enväldige president Hugo Chavez.

Och nu är det supermodellen Naomi Campbell som hälsar på - och lånar sitt namn och sin stjärnglans till regimen.

Till media säger hon “I’ve been here before actually. A beautiful country, very tropical. You’ve got great waterfalls. (…) I’m not going to be political. Thank you very much.”

Posted on: 2008/3/20 17:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PEAK OIL AND THE MASTERPLAN
#93


See User information
Quote:

Mini skrev:
när jag pratar om fri energi begränsar jag mig just nu vid en aparat som producerar mer än man matar in.

En sådan apparat strider mot fysikens lagar. Termodynamikens första huvudsats omöjliggör en sådan apparat.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Termodynamikens_f%C3%B6rsta_huvudsats

Om jag återgår till trådens ämne så är Peak oil en verklighet som inte går att ifrågasätta om man förstår dess innebörd. Men först vill jag avfärda några saker:

1. Abiotisk olja kanske finns, däremot är det bara att titta på oljeproduktionsutvecklingen för valfritt land där peaken uppnåts för att inse att den abiotiska oljan inte gör någon skillnad. Oljeproduktionen faller nästan överallt i världen.

2. ASPO är inga köpta forskare, de som är köpta är isf de tidigare peak oil-förnekarna på IEA.

3. De oljefält som sägs vara stora är inte stora. Världen har idag så stor oljekonsumtion att alla nya "stora" oljefält oftast bara motsvarar några månader av världskonsumtionen.

Det peak oil innebär är enkelt att världens oljeproduktion någon gång i världshistorien kommer att nå ett maximum. Det är en självklarhet eftersom oändligt tillväxt per definition är omöjligt. Det innebär inte att oljan plötsligt tar slut som många tror, olja kommer att kunna utvinnas i säkert flera hundra år framöver. Men det är inte där problemet ligger.

Men vad som gör det extra viktigt är när det kommer att inträffa och vilka konsekvenser det ger. Det första problemet är att Peak oil redan har inträffat, det inträffade i slutet av 2006 då världens konventionella oljeproduktion nådde 70 miljoner fat per dag. Världen kommer aldrig kunna uppnå detta igen, inte ens enligt de tidigare peak oil-förnekarna på Internationella Energimyndigheten.

Däremot har man lyckats kompensera den sjunkande produktionen med icke-konventionell olja (oljesand, oljeskiffer, etc) samt NGL (flytande naturgas) och därför är den totala peaken hittills vid 2008. Sen får vi se om vi kommer att få en ny peak framöver men för den vanliga konventionella flytande oljan så är det 2006 som är peaken.

Men denna kompensation medför flera problem; först och främst så är icke-konventionell olja betydligt dyrare att utvinna både energimässigt och kostnadsmässigt, men sen kan vi inte utvinna bensin och diesel ur naturgas. Det gör att tillgången på bensin och diesel sakta kommer att minska.

Om vi tittar tillbaka på oljeprisets utveckling åren innan finanskrisen så ser vi också hur oljepriset skenade from 2006:
http://www.zoniereport.com/wp-content ... o_2008_november_21svg.png

Detta har inte bara att göra med att vi nådde peaken utan en mängd andra faktorer spelade också roll. Främst var det högkonjunkturen som gjorde att efterfrågan pressade upp priserna, andra faktorer som spelade roll var spekulation och Kinas enorma uppköp av diesel inför OS.

Denna oljeprischock satte en enorm press på världsekonomin, inflationen steg i flera länder, speciellt USA där oljeberoendet är högt. Det gjorde att räntorna chockhöjdes på kort tid vilket blev den utlösande faktorn för de amerikanska sub-primelånen och finanskrisen var ett faktum. Men eftersom krisen kom så minskade också efterfrågan på olja och därför dök oljepriset, detta gjorde också att börsen dumpade all olja vilket drev ned priserna snabbare och djupare.

Nu befinner vi oss i ett läge där oljepriset är extremt högt trots att större delen av världen fortfarande befinner sig i en lågkonjunktur och efterfrågan är låg i förhållande. Med tanke på oljans betydelse för världsekonomin är det frågan om vi ens kan få världen in i en ny högkonjunktur. Ett högre oljepris kommer nämligen få ekonomin att gå rakt in i väggen.

Det är det här som är effekterna av peak oil. En begränsning av världsekonomin, exploatering av alternativa energikällor som i sin tur saboterar ekosystemen, svält i fattigare länder, arbetslöshet och kriser i rikare länder, exportstopp, krig om naturresurser, mer lokal produktion, dyrare varor, etc. Frågan är bara hur lång tid det är mellan de olika stegen. I dessa sammanhang kan det dröja 10 år innan saker börjar hända, det kan kännas länge för oss men ur ett historiskt perspektiv är det väldigt kort.

Samtidigt måste man förstå att vi i väst förbrukar betydligt mer olja än de i utvecklingsländerna (tex Sverige förbrukar c:a 7 ggr mer per capita än Kina), samtidigt så har vi ingen förtur till oljan. Det betyder att vi i väst troligen kommer få skära ned betydligt mer i vårt oljeanvändande när världen får allt mindre olja att dela på.

Vetenskapens värld tar upp peak oil, hoppa till 4:52 om ni bara vill se oljedelen som håller på typ 20 min:
http://bit.ly/hkOqyQ
Se det! (klippet finns kvar tom 15 dec)

Har ni några frågor om peak oil eller energi så kan jag svara på dem, jag är väl insatt i ämnet. Men se programmet först så ni iaf får lite koll :)

Diverse läsvärda rapporteringar i media:
http://www.guardian.co.uk/business/20 ... eak-oil-energy-disruption
http://www.independent.co.uk/news/sci ... ing-out-fast-1766585.html
http://www.guardian.co.uk/business/20 ... eak-oil-production-supply
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,715138,00.html"" rel="external" title="">http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,715138,00.html
http://www.dn.se/ekonomi/minskade-olj ... r-aterhamtningen-1.923366
http://www.e24.se/business/ravaror/na ... -produktionen_2029929.e24

Rapporter/white papers:
http://www.netl.doe.gov/publications/ ... /pdf/oil_peaking_netl.pdf
http://www.chathamhouse.org.uk/public ... 20_0610_froggatt_lahn.pdf
http://www.jfcom.mil/newslink/storyarchive/2010/JOE_2010_o.pdf

Posted on: 2010/12/9 2:07

Edited by ThinkTank on 2010/12/9 2:24:27
Edited by ThinkTank on 2010/12/9 2:51:04
I am a child of the Enlightenment
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#94


See User information
En sådan apparat strider mot fysikens lagar.

Gör den inte alls.

Vem är det som i första hand säger att energi kan förbrukas?

Jo jag ska säga vem.

Utbildningen i skolan säger så.

Handlar inte om att skapa energi ur ingenting det handlar om att utnyttja lagarna lagra omvandla och producera = Orsak och verkan.

Naturens strävar efter att uppnå Lagra överföra producera.

Om du lyckas skapa en obalans som får materia att röra på sig så att du kan nyttja energin betyder det inte att du skapat energi.
Det innebär bara att du omvandlat en form till en annan att du skapat en obalans som du nyttjar till egna medel..
Energi kan inte förgöras eller förbrukas det omvandlas.

Posted on: 2010/12/9 10:40
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#95


See User information
Quote:

Shen skrev:
En sådan apparat strider mot fysikens lagar.

Gör den inte alls.

Vem är det som i första hand säger att energi kan förbrukas?

Jo jag ska säga vem.

Utbildningen i skolan säger så.

Handlar inte om att skapa energi ur ingenting det handlar om att utnyttja lagarna lagra omvandla och producera = Orsak och verkan.

Naturens strävar efter att uppnå Lagra överföra producera.

Om du lyckas skapa en obalans som får materia att röra på sig så att du kan nyttja energin betyder det inte att du skapat energi.
Det innebär bara att du omvandlat en form till en annan att du skapat en obalans som du nyttjar till egna medel..
Energi kan inte förgöras eller förbrukas det omvandlas.

Jag hänvisar till en empiriskt bevisad fysisk lag, du får helt enkelt ge dig om du inte kan ge mig ett underlag som bevisar din tes.

Sen är det ingen som säger att energi förbrukas, i skolan får man lära sig att energi omvandlas. Däremot brukar man i lekmannatermer säga att energi förbrukas när den uppnår ett tillstånd som vi inte kan utnyttja men det ska du inte blanda ihop med vetenskapen.

Vilken typ av energi är det du föreslår att vi ska omvandla och hur ska vi lagra den?

Posted on: 2010/12/9 11:22
I am a child of the Enlightenment
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Peak oil and the masterplan
#96


See User information
Bevisar min tes?

Titta på naturen.

Magnetmotorerna är ett utmärkt exempel på detta att skapa en obalans.

Elller vätgas omvandlingen till att nyttja exempelvis osv osv.


Man behöver inte lagra energi omvandligen är bara en form av någon av stadierna lagra överföra producera.

osv osv osv

Posted on: 2010/12/9 11:25
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
64 user(s) are online (64 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 64

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS