vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#73
Ort: Öland/Skåne?
Form: Tälta/lokal?

1. Vart i skåne isåfall? Öland blir på samma ställe som yogafesivalen.

2. Jag röstar tälta/utomhus i alla lägen. Jag tycker inte lokal är bra alls för möte. Micro o jag var på Urvision förra året och vi upplevde båda att det går alldeles utmärkt att ha forum/möte/diskussion/informationsutbyte i skogsmiljö:
http://www.vildvaxande.org/aktiviteter.html

Det är tom så att folk öppnar sig mer och det är en allmänt bättre stämning i skog/miljö än i trängda lokaler med stolar å träsmak i arslet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#74
Personligen har jag svårt att tro att de "äldre" på vaken.se är intresserade av det då jag vill ha alla åldrar och samhällsklasser representerande.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#75
Vad sägs om att dom "äldre" får uttala sig om det, isället för att "de äldres ställföreträdare" (lillgammal maggot) gissar sig fram... ;-P

Man blir aldrig för gammal för att tälta, det är hälsosamt, styrkande och livgivande.

- Malmö eller Öland (andra alternativ strukna?)

- Om det blir lokal, hur gör vi med övernattning då, eller blir det bara en träff över en enda dag/kväll då?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#76
Förslaget sale hade låter jättebra och jag är villig att betala en liten summa om det blir lokal. Sovplats har jag ordnad. Men camping låter jättekul.
Huvudsaken tycker jag är att vi samlar upp oss. Jag tror det är väldigt viktigt. Även om vi säkert aldrig kommer att få våra åsikter totalt synkroniserade är det viktigt att vi blir enade. Allt för många hävdar att ensam är stark, men även om ensam räcker långt och infoutdelning är jätteviktigt måste vi samla upp oss för att dela kunskap och åsikter.
Visst, som organisation kan man infiltreras, men vad är det som säger rörelsen inte redan är infiltrerad?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#77
hur gör vi om det regnar ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#78
Låt det regna!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#79
Lite regn har aldrig skadat någon... I värsta fall kan vi ringa Mercedes eller Kina http://c0mputerr0r.blogspot.com/2008/04/att-pverka-vdret.html

Regn är något campare i alla tider fått räkna med, men det finns ändå campare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#80
Öland? Det känns lite svårt att ta sig till, från västkusten. Bättre med något alternativ vilket är lättare att komma till via kollektivtrafiken, runt storstäderna.

Tälta... Det hade nog varit trevligt om alla hade varit på det. Är själv inte sugen på det men det kanske händer någon gång i framtiden. (Vart i skogen finns det vattentoaletter med toapapper förberett så vi kan campa på lämplig plats?)

Ett alternativ jag ser är om man skulle kunna fixa en lokal vilket ligger i naturen. En lokal vilket har sovutrymme, kök m.m. Problemet kan då vara transporten, men om det ligger relativt nära någon knytpynkt finns det säkert någon eller några vilket har något eller några fordon de kan trycka in ett par passargerare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#81
Ett alternativ som jag varit inne på tidigare är Vandrarhem, men det kanske inte passar plånboken för alla.


Detta var en ide som jag tog upp med MW .

T e x


http://www.svenskaturistforeningen.se ... lates/hostel.aspx?id=1204


Detta vandrarhem har också konferenslokal för 50 pers.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#82
Det var ett alternativ, något åt det hållet jag tänkte mig. Runt 200 kr per bädd men då inkluderas mat? MSG-fri mat?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#83
Förmodligen kommer jag med det allra tyngsta och mest kontroversiella påståendet, oavsett om vi hänger upp oss på bankirernas agenda, reptilernas vara eller inte, gaskamrarna under WWIIs vara eller inte, mångkultur eller 9/11 eller något annat.

Vi måste ändra livsstil och klippa alla band. Vi måste räcka fingret åt alla ledare, andliga som materiella och bli våra egna ledare. Vi måste rannsaka oss själva och fråga vad det är vi håller på med.

Makteliten står för diktaten, vi står för genomförandet. Därför ser världen ut som den gör med krig, orättvisor och ekologisk kollaps. Genom att inte genomföra rasar allt. De som har synat bluffen torde ha alla förutsättningar.

Det går.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#84
Jag tycker denna problematiken låter bekant för övrigt. Tonåringar som gnäller...

"Vi har ju ingen lokal jö!"

Jobbar med den saken...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall göras och HUR??
#85


See User information
http://www.karamell.net/2008/05/01/na ... jon-stockholmare-for-199/

En sur karamell
Från soffan

Home Huh? Nå en miljon Stockholmare för småslantar


Låt några engagerade medlemmar göra en 4-sidors PDF-tidning: 0:-
Tryck upp 10.000 ex i fyrfärg: 6000:-
Skicka ut ett pressmeddelande och kalla propagandan för gratistidning: 0:-
Koppla av och låt lata journalister sköta PR-arbetet: priceless.
Resultat: SvD gör en intervju med vinkeln “behövs ännu en gratistidning?”. Gratistidningarna City och Punkt SE hakar med rewrites av pressmeddelandet (läste inte Metro igår, så vet inte om de hakade på).

Posted on: 2008/5/2 13:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall göras och HUR??
#86


See User information
Öland är spikat. Alla är välkomna.

Det blir ett socialt evenemang. Jag och Angel kommer att vara där under 2 veckor och sälja DVD:er böcker och ha diskussionsgrupper på kvällarna.

Välkommen.

Posted on: 2008/5/2 13:51
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
#87
Quote:

Regn är något campare i alla tider fått räkna med, men det finns ändå campare


Ja, de kallas för Zink. (Hoppas fanskapet får cancer som steg ifrån 1/34 till 1/3, en så kallad tillfällighet, naturligtvis)

Och om man inte hela tiden undviker genmanipulerad och tillsatsfri mat (som NWO själva gör) är man total pantad.

(Köp endast råvaror)

PS. Titta gärna på alla feminita TV kockar och deras plastbackar och därefter skjut sönder TV apparaten.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS