vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vatikanen accepterar rymdvarelser

See User information
Vatikanen tycker inte att det är fel för religiösa att tro på liv i rymden. Gud kan ha skapat intelligent liv även på andra planeter, enligt påvens vetenskapliga rådgivare.

Vatikanens dagstidning Osservatore Romano publicerar på onsdagen en artikel där påvens chefsastronom José Gabriel Funes intervjuas. Hans åsikter om eventuellt utomjordiskt liv har under dagen väckt stor uppmärksamhet i medier runt om i världen, rapporterar Ekot.

Artikelrubriken är "Utomjordingen är min broder" och Funes menar att det vore att sätta gränser för Guds kreativa frihet att avvisa idén om att det kan finnas intelligent liv på andra planeter. Chefsastronomen säger till tidningen att det inte existerar någon konflikt mellan att tro på en gud och att tro på liv på andra planeter.

Källa:
MSN

Posted on: 2008/5/14 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser

See User information
Min morsa sade det till mig igår, tyckte det var mycket intresannt. Tänkte skapa en tråd om det, men misstänkte att det redan fanns en, och det var ett korrekt antagande :)

Men jag tycker det hela känns lite... pre-2012, så att säga.

Dvs vatikanen är ju som bekany mycket inlindade i den globala eliten, påven är en puppet som dock känner till stora delar av agendan, och nu vill dom mer och mer inpränta i vårt "undermedvetna" att det faktiskt finns utomjordingar, så att dom lättare kan integreras i den nya världsordningen.

Sick fuck.

Posted on: 2008/5/15 14:10
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja det var det konstigaste jag läst på länge, jag har sett en massa artiklar som påstår att om det skulle påvisas liv uti i rymden..genom att tex ett ufo chrashar eller vi får signaler, så skulle hela kristendomen omkullkastas, säkert de flesta religioner. Och nu går dom ut helt appropå ingenting och säger typ att,,vi tror också på liv uti i universum, och på big bang...känns som ett första förberedande på nånting.

Posted on: 2008/5/15 21:33

See User information
Allas agendor är inte illasinnade.

Vad ni måste förstå, gällande utomjordingar, är att de förstår hur livet fungerar, annars hade de inte haft den teknologi de har att röra sig genom tid och rum, samt inte synas i vår 5-sinnliga värld utan vara dolda för oss.

Många regeringar vet om att det finns utomjordingar, och detta är ett bra sätt att förbereda oss på att de kan komma att landa. Rymdforskaren Steven Greer har disktuerar med Vatikanens "rymdforskare" om utomjordingar och de känner väl till att dem finns.

Utomjordingarna verkar vara vänligt sinnade, och Roswell kraschen är bevis på teknologi som de har gett oss, utan utomjordingar hade vi inte haft Internet idag.

Jorden håller på att lära sig förstå hur livet fungerar, att ALLTING är ENERGI, och att ALLTING alltid existerar.

Ni som läser vad jag skriver måste veta om att livet kommer bli bra, och de goda utanför vår värld vill att vi ska klara oss, speciellt igenom 2012.

Om ni känner till 100th monkey effect, vilket är att lär man en grupp apor ett beteende, så börjar andra apor med samma beteende - utan fysisk kontakt. Detsamma gäller vår planet och den obalans vi har (jordbävningar, tsunamis etc, plus att vi överlag mår dåligt rent hälsomässigt). Allt detta är på grund av en inre oblans, att vi inte förstår livet. Och när vår planet ser ut såhär så drabbar det andra planeter (tydligen, Steven Greer berättar om detta) och det gör att andra planeter, med deras civilisationer vill att vi ska "upplysas" och förstå hur vi kan leva i total harmoni med varandra och mer vår planet.

Detta kommer ske, och detta sker redan. Vi är mitt i detta uppvaknade och kunde inte levt i en mer spännande tid. Det är bokstavligen hat emot kärlek, negativt emot positivt. Och DU väljer vilken väg du vill gå. Den kärleksfulla (Du ger mer än tar) eller den hatfulla (du tar mer än ger).

Allt handlar om balans, en inre och yttre.

Posted on: 2008/5/15 21:50

See User information
vadå, tror du att internet är hightech eller? det är ett otroligt sårbart skitsystem med flaskhalsar och cencur, avlyssning virus..mm mm you name it.

Posted on: 2008/5/15 23:04

See User information
Du är allt en inbiten newagare du Seilon

Fattas basic homework/förståelse.

Det där med kärlek kan du lägga ned, du är ute och cyklar, lite salig på din tro, som är tokig.

Den hundrade apan har novak skrivit om många gånger, har det inte hjälp alls, jag får be honom lägga in dig på avdelningen ett tag, det är tydligt att det är högst akut nu.

Apan:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=80030#forumpost80030
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68926#forumpost68926
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66488#forumpost66488

Det är INTE alls så att vi är mitt i ett uppvaknande, tvärtom.
Aliens agenda är inte alls vänlig.

Sov sött.

Posted on: 2008/5/15 23:30
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
annaste, jag nämnde i en annan tråd hur jag metaforiskt pratar om hur världen delar sig i olika verkligheter. Tänk på att det bara finns två vägar, positivt och negativt.

New age eller inte, jag har aldrig haft med New Age att göra, jag har bara varit vaken, lyssnat och lärt mig genom att vara empirisk.

Quote:
Fattas basic homework/förståelse.

Njae, vi har olika syner på livet bara, jag förstår din utefter den information jag får ifrån den information du förmedlar till mig. Frågan är, förstår du min? Jag förkastar inte din, men att aliens skulle vara illasinnade - visst, men jag är orädd så mig lär de knappast röra. Dock är mina utomjordingar godsinnade, då de är med den positiva sidan.

Tar tillbaks det där om 100apor effekten. Pga trovärdigheten med det. Men om jag ska gå på kunskap jag har om hjärnan, diverse black-ops, illuminati, spiritualitet, historia, religioner, vetenskap och astrologi så kan jag förstå att något sådant som 100:ade ap effekten kan fungera.

Vi är mitt i ett uppvaknande, vare sig du vill eller inte. :)

Posted on: 2008/5/16 1:22

Anonym
Det är verkligen ett uppvaknande, men vad vi vaknar upp TILL varierar en aning från person till person...

See User information
Emil322
Jag var säker på att du eller någon annan redan gjort en tråd. hehe...

Ja, det hela är mycket konstigt. Men Vatikanen börjar väl mer och mer visa sitt sanna tryne kanske? Är allt detta en del i illuminatis spelplan om en framtida fejkad "Alien Attack" mot jorden?

Seilon
Du är en aning över positiv när det gäller sånt här. Det är ingen god alien som kommer att rädda oss ur detta. Enligt Stewart Swerdlowf anses jorden vara en fängelseplanet av många utomjordingar. Men vem vet egentligen, som vanligt är allt spekulationer osv.

Utomjordingarna verkar vara vänligt sinnade, och Roswell kraschen är bevis på teknologi som de har gett oss, utan utomjordingar hade vi inte haft Internet idag.

Roswell var ett mind control experiement på befolkningen. Man erskänner först att det var UFO, sen tar dom tillbaks allting och ändrar historien. Klassisk manöver för att förvirra!!

Jag är positiv på det stora hela eftersom rädsla finns inte på kartan längre i mig. Jag tror allting kommer lösa sig på jorden... bara vi slipper alla jävla negativa parasit rymdvarelser som skiljer sig för mycker ifrån vår karaktär . Låt oss uvtecklas i fred. Visst kan det vara så att vi fått en massa grym teknik som 4Gb internminne och lövtunna LCD skärmar men, men:)
Nästan all dagens teknik handlar fortfarande om att underhålla oss bort från sanningen.

den sanna och "viktiga" tekniken kommer dom aldrig lära ut och visa.

Människan är en varelse som trivs bäst i ljuset, positiv i grund och botten... möter vi andra varelser med negativt tankesätt så raserar allt samman. Det är det som har skett.

Eller egentligen vet man ju ingenting...

Posted on: 2008/5/16 22:20

See User information
Ptja, jo, mer och mer börjar illuminati svinen visa sig.
Ptja en "fakad" alien attack skulle jag inte vilja kalla det, dom är ju aliens själv så..

Posted on: 2008/5/17 14:55
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Don_Juan

Det finns mycket desinformation där ute. Men vet du hur ett holografiskt universum fungerar? Det är nämligen det vi lever i och som du säger tror du att allting löser sig, och det är precis det som kommer ske :).

Det finns goda utomjordingar, som vill hjälpa oss. David Wilcock (www.divinecosmos.com) har varit och hälsat på dem. Han har mycket esoterisk information, och även mycket information om black-ops.

Onda utomjordingar finns det säkert också, men kärleken är starkare och vi är påväg emot en kärleksfull värld. Så länge man eftersträvar en kärleksfull värld.

Posted on: 2008/5/17 18:39

See User information
Quote:

seilon skrev:
.:):):)Var inte rädd
Om man tror att Gud är god, då måste det till en motsats, alltså en Ond Lucifer.

Varför skall man inte vara rädd?Gör det t ex ont att dö?

Du säger (säkert)nä kanske dina anhöriga betalar ditt/sitt pris.
Då uppstår ingen/inget att göra uppror imot.

Till topic:Inlägg nr 3

Här blir påven avslöjad tyvärr är hans skalle(ar)totalt rensad på internet i a f..ooopps!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66417#forumpost66417

Posted on: 2008/5/17 21:16

See User information
Det finns inget att vara rädd för. Men det betyder inte att man ska bli passiv och inte verka för en bättre värld. Varför så många tänker i svart och vitt har förbryllat mig många år.

Posted on: 2008/5/18 3:25
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Utomjordingar finns = fakta.
Livet efter döden existerar = fakta.
Vår materiella värld = vibrerande atomer, kanske strängar i grunden. Vibration är ett nyckelord dock = fakta.
Vatikanen accepterar rymdvarelser är bevis på att de tror att de kan finnas. De vill bara se till så de kanske är med på deras "agenda" eller deras sida.

Tänk vad kristendomen gjort, skövlat miljoner liv för att få igenom sin tro.

Livet är vad du gör det till, men det är en lång väg att nå dit om man inte vill. Men det finns så mycket fakta att endast en dum, döv och blind kan missa det.

Så, jag är gud, och visst finns djävulen då också. Du är gud, och alla andra är gud, men gud kan ju vara djävulen. Vad definerar djävulen? Att han gör onda eller negativa saker? Är dina handlingar positiva och påverkar andra människor positivt? Eller påverkar dem andra människor negativt?

Är du en god gud eller en ond gud? Förståelse är ett annat nyckelord.

Jag tycker det är glädjande att vatikanen accepterar liv utanför vår planet! Det gör det lättare att få människor att våga tro på något mer än vad de ser framför sig varje dag.

Och det finns INGET att vara rädd för.

Posted on: 2008/5/26 9:53

See User information
Quote:

seilon skrev:
Jag tycker det är glädjande att vatikanen accepterar liv utanför vår planet! Det gör det lättare att få människor att våga tro på något mer än vad de ser framför sig varje dag.

Det är Guds bud(ide´)som gäller,inte människobud med SK sanningar/samfund som Vatikanens ide`er.

Posted on: 2008/5/26 12:39

See User information
Jag tror att det finns en "risk" att nasa kommer hitta spår av liv på mars inom en nära framtid och att vatikanen anpassar sig för det i förväg....

Posted on: 2008/5/27 9:50

Anonym
Quote:

azag-thoth skrev:
Jag tror att det finns en "risk" att nasa kommer hitta spår av liv på mars inom en nära framtid och att vatikanen anpassar sig för det i förväg....
Har de inte hittat spår av liv därifrån redan? En fossillerad bacill, bakterie eller cell?
Eller menar du att NASA typ kommer att hitta teletubbiesar typ?

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

azag-thoth skrev:
Har de inte hittat spår av liv därifrån redan? En fossillerad bacill, bakterie eller cell?
Eller menar du att NASA typ kommer att hitta teletubbiesar typ?

Forskarna tror inte längre att det var fossil. Men Teletubbiesar lär nog skaka om vatikanen lite...

Posted on: 2008/5/28 8:36

See User information
Sale: "Om man tror att Gud är god, då måste det till en motsats, alltså en Ond Lucifer."

Varför måste det finnas ondska där det finns godhet, mörker där det finns ljus? Är inte detta en typisk vanföreställning grundad på den fördärvliga dualism som fått lov att slita mänsklighetens gemenskap i bitar.

2012 handlar om att se bortom de lögner som plågat mänskligheten genom hela vårt lidandes historia.

Kalla det gärna "New Age" men avfärda (för Guds skull) inte möjligheten att våra sinnen förmörkats sedan vi först föll från nåden. Är det konstigt att så många religioner (oberoende av varandra) börjar skapelsen med kaos?

Att tro att man är vid sina sinnen, att man förstår och ser vad som egentligen är illusion, bedrägeri och mörkerkrafternas spel med rädda människors hjärnor är att göra sig skyldig till fåfänga.
Det är inte för inte som denna kardinalsynd uppfattas som den säkraste vägen till helvetet.

Att jag sedan kallar mig Lucifer har förvisso med allt detta att göra. Ondska finns inte annat än som rädsla och då oftast närmare oss än vi vill acceptera..

Posted on: 2008/5/28 10:50
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

See User information
Luficfer, om jag förstått det rätt så kommer 2012 innebära nya verkligheter, att vi delar på oss: En verklighet för service to self, en för serivce to others och en neutral. Det är allt jag vet och jag vill veta mer :)

Men David Wilcock på www.divinecosmos.com är det som berättat om det i något av hans seminarier som finns att hitta genom sidan och project camelot.

Om vi ska leva i en värld som ett, alltså tillsammans med oändlig intelligens så måste vi förstå att hat och kärlek måste dela på sig. Så en värld lever med hat den andra med kärlek. Sen nämnde David en neutral värld - kan det vara denna dualitets värld vi lever i nu som styrs av negativa krafter?

Jag vet att jag är evigt liv och lever för alltid och jag ser fram emot den utopiska och helt underbara värld som vi som lever för kärlek kommer får uppleva.

So bye bye evil leaders, lucifer (inte du ovanför mig) and anyother hateful and negative entity. Jag omfamnar hatet med kärlek och kärleken och ljuset är starkare än hatet.

Posted on: 2008/5/28 11:38

See User information
Quote:

Lucifer skrev:
Sale: "Om man tror att Gud är god, då måste det till en motsats, alltså en Ond Lucifer."

Varför måste det finnas ondska där det finns godhet, mörker där det finns ljus? Är inte detta en typisk vanföreställning grundad på den fördärvliga dualism som fått lov att slita mänsklighetens gemenskap i bitar.

2012 handlar om att se bortom de lögner som plågat mänskligheten genom hela vårt lidandes historia.

Kalla det gärna "New Age" men avfärda (för Guds skull) inte möjligheten att våra sinnen förmörkats sedan vi först föll från nåden. Är det konstigt att så många religioner (oberoende av varandra) börjar skapelsen med kaos?

Att tro att man är vid sina sinnen, att man förstår och ser vad som egentligen är illusion, bedrägeri och mörkerkrafternas spel med rädda människors hjärnor är att göra sig skyldig till fåfänga.
Det är inte för inte som denna kardinalsynd uppfattas som den säkraste vägen till helvetet.

Att jag sedan kallar mig Lucifer har förvisso med allt detta att göra. Ondska finns inte annat än som rädsla och då oftast närmare oss än vi vill acceptera..
De uttalande orden är kanske viktiga för att dra upp vevgrammofonen i oss och andra.

Gör inte motstånd mot det onda, för i verkligheten finns det inget ont alltså inget att göra motstånd emot. Det finns egentligen inte det eller det.

Gud är inte elak! "Han" skapar inga krig e dyl. Tankarna/egot däremot...

Det goda är alltid mycket starkare än det onda ,annars hade vi förintade för länge sedan.Det "onda"har ingen styrka alls.Bara en SKENBAR.

Religionen har inte kommit ur skrifterna,utan tvärtom.

Att tänka sk positivt, är att gå in i ytterligare ett hjärnans regelverk!
Att "tänka rätt" går inte eftersom hjärnan inget kan om "gott" el. "ont"

Allt negativt är positivt, för då försöker man att inte attrahera mer negativt i fortsättningen. När vi inte längre har ett tänkt liv, upphör det "negativa".

Försöker man smita ifrån rädslan, då attraherar man den, så är det med all smitning. Upplever man något omedelbart så blir man inte rädd. Det är bara när den jämförelsetränade tanken kommer in, som rädslan börjar att infinna sig.

Tiden bakåt eller framåt är det som ger fruktan. Ett sinne som är befriat iifrån fruktan är i stånd till stor kärlek.[b] Ett sinne i [b]NU är ett levande sinne. [/b]
Rädsla i sig existerar inte - man måste ha något att jämnföra med. Jämför aldrig! Fäll inga omdömen. Låt dig inte luras i den fällan! Bara iaktta! Då jämför det sig själv, utan tankarnas bedrägliga inblandning

Fruktan i sig finns inte, den står alltid i relation till något. Fysisk fruktan förekommer - något vi ärvt ifrån djuren? Att identifiera sig med det animaliska gör att vi aldrig kommer att släppa fruktan. Släpp den psykologiska fruktan först, sedan klingar den animaliska dito av, av sig själv. Att försöka fly ifrån fruktar ökar den. Så är det med all psykologisk flykt. Smit inte!!

Det enda vi behöver lära oss är att vi kan allt, det är bara att börja med det vi känner inför. Den som inget mer behöver, har allt. Sikta inåt - insikt.

Hat binder, kärlek befriar. Folk som hatar varandra kan vara ihop hela livet. Innte förrän man bestämt sig för att älska de andra, blir man befriad. Man attraherar alla situationer själv för att lära oss något, eller rättare sagt, att få oss ~älva att förstå att vi redan kan allting. Känslan inför i stället för att tänka, är kunskapen.

Posted on: 2008/5/28 13:39

Edited by sale on 2008/5/28 13:56:08
Edited by sale on 2008/5/28 13:57:27
Edited by sale on 2008/5/28 14:16:37

See User information
Ett något sent svar (är bara sporadiskt på nätet):
Förbaskat bra inlägg, Sale, speciellt det där med motsatserna.. Jag tror djuren flyr, men jag tror inte de känner rädsla i flykten, lika lite som de dödar av hat.
Ser vi djuren, ser vi kanske oss själva, kanske de ser sig själva i oss..
Eftersom jag skriver vill jag inte gå närmare in på vad djuren har för relation till oss, det är för ett annat forum. =D

Och jag tror att djur visst kan känna, det kan nog ingen betvivla, och det är också då de gör vad de inte är ämnade..

Detta har väl hamnat lite utanför ämnet.. Vad gäller numerologin har vi ju Första Världskrigets utbrott, de olika datumen för de olika krigsförklaringarna.. Arméerna var ju redan på marsch sedan Ryssland startat sin mobilisering. Mycket av krigsförklaringarna försenades ju av de olika statschefernas velan. Mörkermännen spelade sina spel, använde till och med socialdemokratin, som ju var en frimurarrörelse, för att övertyga den tyske kaisern att folket stödde krigen mot Ryssland och Frankrike.

Men, Sale, tack för att ditt svar på mitt inlägg. Jag läste det med stor behållning!

!Thx m8!

Posted on: 2009/9/23 23:30
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

Anonym
Så fel kan det gå då man är naivt troende inom den onda vitrocksreligionen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1713279/

See User information

Posted on: 2009/11/15 12:40

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper