vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#25
Quote:

Icehorn skrev:
Du får tro och tycka vad du vill. Nu har du ialla fall fått lite mer info om vad som pågår därute. Har du kritik mot de olika organisationerna så får du ta den direkt med dessa. Jag tänker inte vara deras talesman. Tiden - inte vår debatt här - kommer att utvisa hur detta går.

Jag har stort förtroende inte minst för Laurie van Auken som redan en gång tidigare fått till en utredning - trots stort motstånd från Vita Huset. Oroa dig inte heller för deras kunskap om och planering av en eventuell utredning.

Har du direkta synpunkter på något du anser brister i deras strategi och tillvägagångssätt så kan du ju ge dem lite tips. Hjälp dessa människor att göra ett bättre jobb om du tror att det behövs. Skulle det inte kännas trevligt att kunna ge sitt stöd till offrens anhöriga ?


Att skylla en terrorhändelse på fel förövare är INTE att visa respekt för de anhöriga.

De var de 19 kaparna som utförde 911 och att skylla på andra är inte att visa de anhöriga respekt.

Att de finns anhöriga som vill har svar på en massa frågor är inte förvånade men även om de får svar på alla frågor ändrar de inte på vad som hände 911.

Jag anser att de som sympatiserar med 911 truth kommer att kräva nya utredningar tills en utredning stödjer 911 truth teorierna. En oberoende 9/11 utredning som inte kommer att stödja 911 truth teorierna är de mest sannolika som kommer att hända.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#26
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Man kan väl också fråga sig varför så många är idellt engagerade i detta? Vad gör våra representanter i media? Är det menat att vi vanliga ska göra deras och om vi vill få svar på frågor angående 911?

Sen, finns det ändå idioter som gnäller på allt det jobb de utför i vår tjänst. Skitsamma om de inte gör samma slutsater som jag eller du. Huvudsaken är att någon gör skitjobbet. Om inte våra journalister törs ta i det så beror det på att något förhindrar dem att göra så. Att gnälla, kritisera och håna de som utför ditt, mitt arbete är bara för mycket. Gör jobbet själv om det inte duger, istället för att krypa in under samma sten där redan våra journalister står och trycker.


Din bild av dem stämmer inte alls med de journalister jag känner. Har du din åsikt om journalister bara för du inte känner några?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#27
av dom 19 kaparna så finns det inte en bild på någon när dom bordar planen fast det finns kameror på ALLA flygplatser idag.

konstigt att tekniken slutar fungera när civila sprängs i luften.

precis som i london när man sprängde, eller madrid.


Känner inte du Micro Zink`?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#28
"åsikt om journalister"

Hor ' nalister dom som prostutierar sin själ.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#29


See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Man kan väl också fråga sig varför så många är idellt engagerade i detta? Vad gör våra representanter i media? Är det menat att vi vanliga ska göra deras och om vi vill få svar på frågor angående 911?

Sen, finns det ändå idioter som gnäller på allt det jobb de utför i vår tjänst. Skitsamma om de inte gör samma slutsater som jag eller du. Huvudsaken är att någon gör skitjobbet. Om inte våra journalister törs ta i det så beror det på att något förhindrar dem att göra så. Att gnälla, kritisera och håna de som utför ditt, mitt arbete är bara för mycket. Gör jobbet själv om det inte duger, istället för att krypa in under samma sten där redan våra journalister står och trycker.


Din bild av dem stämmer inte alls med de journalister jag känner. Har du din åsikt om journalister bara för du inte känner några?


Jasså, då kan du visa mig detta arbete dina journalister har gjort angående 911 eller andra heta potatisar. Tyvärr är du nog dessutom helt ensam om din uppfattning eller också lever du på en annan planet.
¨
Du kanske också ska passa på att lyssna lite till vad John Pilger eller Noam Chomsky säger om dagens mediaklimat. De herrarna vet vad de pratar om och de gör fan inte du.

Posted on: 2008/9/17 10:50

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/17 11:09:24
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#30
Quote:

Natural-healing skrev:
av dom 19 kaparna så finns det inte en bild på någon när dom bordar planen fast det finns kameror på ALLA flygplatser idag.

konstigt att tekniken slutar fungera när civila sprängs i luften.

precis som i london när man sprängde, eller madrid.


Känner inte du Micro Zink`?


Det finns inga bilder på att några passagerare har gått ombord på några plan heller så de innebär att alla världen plan flyger tomma.

Med samma logik kan vi ta bort alla sprängämnen från WTC för de har inte någon heller sett.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#31


See User information
Folk har hört explosioner, serieexplosioner, innan ens några plan var i närheten.

Fast det var väl kroppar, bilar, gaspannor då också!

Posted on: 2008/9/17 14:20
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#32
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Jasså, då kan du visa mig detta arbete dina journalister har gjort angående 911 eller andra heta potatisar. Tyvärr är du nog dessutom helt ensam om din uppfattning eller också lever du på en annan planet.
¨
Du kanske också ska passa på att lyssna lite till vad John Pilger eller Noam Chomsky säger om dagens mediaklimat. De herrarna vet vad de pratar om och de gör fan inte du.


John Pilger är journalist och ska man som du gör dra alla över en kam kan man inte lita på hans arbete heller. John Pilger stödjer Hugo Chavez så han är på vänsterkanten och de har varit kritiska till media sedan flera decennier.

De flesta journalister försöker informera oss så korrekt som de hinner och går inte någras ärenden.

Du känner alltså inga journalister.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#33


See User information
Jag har fört en dialog med många journalister och känner ett par stycken själv och de säger samma sak.

Angående John Pilger så är han helt oberoende. Definitivt inte vänster utan stödjer mänskliga rättigheter och blottar orättvisor i världen. Det finns gott om andra och samtliga brukar anklagas för att vara kommunister och alla dessa stödjer mänskliga rättigheter och blottar orättvisor och det har fan inget med politiska ideologier att göra. Kan bara konstatera att du verkar vara totalt pantad och går på all propaganda som makten och media så gärna proppar din hjärna full utav.

Chavez går emot USA. Har du inte fattat ens det, att de som går emot USA alltid får stämpeln terrorist, kommunist av etablissemanget är faktiskt för dum i huvudet för att ens öppna käften.


Ursäkta, men börjar bli riktigt djävla trött på alla dessa obildade och totalt indoktrinerade små stackarna köper allt som man stoppar i dom. Därför hårda ord. Orkar inte med dessa imbecilla varelser just nu bara.

Posted on: 2008/9/17 14:41
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#34


See User information
Quote:
Att skylla en terrorhändelse på fel förövare är INTE att visa respekt för de anhöriga.


Håller med dig till 100%. Det är därför jag håller mig till att ställa frågor och att läsa på om den fakta som finns runt händelserna. Med din egen definition har Bush-administrationen och massmedia visat ytterst dålig respekt för de anhöriga.


Quote:

De var de 19 kaparna som utförde 911 och att skylla på andra är inte att visa de anhöriga respekt.


Du säger med andra ord att hävda något annat än den officiella konspirationsteorin är dålig respekt för de anhöriga. Detta är säkert mycket logiskt i huvudet på en manisk ursäktare av auktoriteter men fungerar dåligt om man vill hitta svar. Jag antar att man skulle tagit såväl Clinton som Nixon på orden istället för att gräva fram sanningen. Eller kanske Bush-administrationen och deras lögner för att kunna invadera Irak. Japp..om auktoriteten säger en sak så är det så..enligt Zink.


Quote:

Att de finns anhöriga som vill har svar på en massa frågor är inte förvånade men även om de får svar på alla frågor ändrar de inte på vad som hände 911.


Nej - inte vad som hände. Däremot kan deras arbete säkert ändra en hel del folks uppfattning om vad som hände och vad som gjorde det möjligt att kringgå systemet och utföra dåden - vilket faktiskt är den grundläggande frågan i de anhörigas arbete. Tack för att du börjar förstå hur det fungerar.


Quote:
Jag anser att de som sympatiserar med 911 truth kommer att kräva nya utredningar tills en utredning stödjer 911 truth teorierna. En oberoende 9/11 utredning som inte kommer att stödja 911 truth teorierna är de mest sannolika som kommer att hända.


Du anser utan belägg som vanligt. Det är mer logiskt att kraven på utredning kommer att fortsätta tills - håll i dig - en ny utredning görs..denna gång oberoende av Vita Huset, den officiella konspirationsteorin och med fullt mandat att kalla vem som helst till utfrågning och att få se de dokument som behövs. Du blandar ihop begreppen så du får fundera lite på skillnaden mellan teorier och frågor.

Posted on: 2008/9/17 16:30
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#35
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
Att skylla en terrorhändelse på fel förövare är INTE att visa respekt för de anhöriga.


Håller med dig till 100%. Det är därför jag håller mig till att ställa frågor och att läsa på om den fakta som finns runt händelserna. Med din egen definition har Bush-administrationen och massmedia visat ytterst dålig respekt för de anhöriga.


Detta har dock ingenting att göra man med vilka som utförde 911. De finns gott om mindre bra regeringar i världen men därför är de inte skyldiga till allt dåligt som händer i deras länder.

Quote:

Quote:

De var de 19 kaparna som utförde 911 och att skylla på andra är inte att visa de anhöriga respekt.


Du säger med andra ord att hävda något annat än den officiella konspirationsteorin är dålig respekt för de anhöriga. Detta är säkert mycket logiskt i huvudet på en manisk ursäktare av auktoriteter men fungerar dåligt om man vill hitta svar. Jag antar att man skulle tagit såväl Clinton som Nixon på orden istället för att gräva fram sanningen. Eller kanske Bush-administrationen och deras lögner för att kunna invadera Irak. Japp..om auktoriteten säger en sak så är det så..enligt Zink.


Detta är inte sant. Jag anser vilket jag skrivit tidigare att Hans Blix hade rätt när han inte hittade några massförstörelsevapen i Irak och dessutom har Cecilia Uddén på SR som kan arabiska tagit reda på CIA:s källor i Irak och de var en mindre Saddamkritiskt grupp vars intresse var att USA skulle invadera Irak och störta Saddam Hussein. Att CIA litade så mycket på denna grupp har de fått kritik för i efterhand.


Quote:

Quote:

Att de finns anhöriga som vill har svar på en massa frågor är inte förvånade men även om de får svar på alla frågor ändrar de inte på vad som hände 911.


Nej - inte vad som hände. Däremot kan deras arbete säkert ändra en hel del folks uppfattning om vad som hände och vad som gjorde det möjligt att kringgå systemet och utföra dåden - vilket faktiskt är den grundläggande frågan i de anhörigas arbete. Tack för att du börjar förstå hur det fungerar.


Men Bush & Co utförde inte 911 de finns ju inga som utfört jobbet någonstans. Känner du till några som hjälp Bush & Co med 911 som att fixa planen eller fixa sprängämnen eller att de fejkade inspelade kommentarer från planen på flera olika platser som American Airlines huvudkontor (Betty Ong) och flygplansledarnas inspelningar i Boston och New York (samtal från kaparna på Flight 11).

Om man tar fram allt som hände och finns bevarat från 911 så är de ett mirakel att inte en enda person som utförde Bush & Co 911 har kommit fram i verkligheten.

Jag hävdar bestämt att det behövdes magi, mirakel och underverk för att Bush & Co skulle kunna genomföra 911 och lämna så lite spår från dem som utförde det hela.

Det finns inte en enda namngiven person som vi vet var med om att hjälpa Bush & Co med 911.

Quote:

Quote:
Jag anser att de som sympatiserar med 911 truth kommer att kräva nya utredningar tills en utredning stödjer 911 truth teorierna. En oberoende 9/11 utredning som inte kommer att stödja 911 truth teorierna är de mest sannolika som kommer att hända.


Du anser utan belägg som vanligt. Det är mer logiskt att kraven på utredning kommer att fortsätta tills - håll i dig - en ny utredning görs..denna gång oberoende av Vita Huset, den officiella konspirationsteorin och med fullt mandat att kalla vem som helst till utfrågning och att få se de dokument som behövs. Du blandar ihop begreppen så du får fundera lite på skillnaden mellan teorier och frågor.


Jag hävdar att vilken utredning som än sätter igång och får tillgång till allt material kommer att säga att de var de 19 kaparna som utförde 911. Inget har kommit fram på detta forum som skulle ändra på det. De påstådda indicierna är för svaga att Bush & Co utförde 911. Att de hände en massa tokigheter 911 är normalt vid ovanliga händelser och inte ett tecken på någon bakomliggande konspiration.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#36


See User information
Det kan vara dessa nitton, men det krävs en hel del för att få folk att bli övertygade om att det var muslimer. Den offieciella teorien håller fortfarande fast vid dessa nitton som knappast var några muslimer utan något helt annat. Så var kommer kopplingen till islam och även Usama?

Usama själv har sagt ett flertal gånger att han inte har med detta dåd att göra och enligt FBI finns det inget som tyder på det heller så varför hålla i liv i dessa rykten om inte någon behöver dessa påhittade fiender?

Allting tyder på att en "främmande" större makt är inblandad. Att Usama skulle kunna styra en sådan här manöver ifrån ett berg i Afghanistan är knappast troligt. Minitiuös planering och ett flertal insiders går helt enkelt åt för att komma åstadkomma något sådant här mot en stormmakt av USAs kaliber. Dessutom ger inte den offieciella teorin ens utrymme för någon minituiös planering utan kaparna tycks endast ha haft "tur" och att tillfälligheterna var på deras sida.

Posted on: 2008/9/20 2:27
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#37
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det kan vara dessa nitton, men det krävs en hel del för att få folk att bli övertygade om att det var muslimer. Den offieciella teorien håller fortfarande fast vid dessa nitton som knappast var några muslimer utan något helt annat. Så var kommer kopplingen till islam och även Usama?


Idén att använda flygplan som projektiler och flyga dem in i kända amerikanska byggnader var inte Osama bin Landes utan Khalid Sheikh Mohammeds idé som är farbror till Ramzi Ahmed Yousef som sprängde bomben i WTC 1993.

Det har blandats ihop personer som hetat som kaparna med de riktiga karparna så därför har de skapats en felaktig bild om dem.

Den frisk drickande Mohamed Atta är inte samma person som kaparen Mohamed Atta så vem den drickande Mohamed Atta var är höljt i dunkel. Kaparen Mohamed Atta höll på och flög och gjorde andra ärende de dagar han påståtts ha varit på en bar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Atta
Titta under ”Mistaken Identity” om personer som förväxlats med kaparen.

Resten av kaparnas handlande som att leta efter prostituerade eller titta på porrfilm är helt enligt de värderingar som finns i flera arabländer. Det är okunnighet bland de som inte vet om detta som gör att de tror att muslimer inte gör dessa saker. SR korrespondenter i Mellanöstern har rapporterat om att män tittar på porrfilm men någon förklaring till varför det är på det viset har de inte gett.

Quote:

Usama själv har sagt ett flertal gånger att han inte har med detta dåd att göra och enligt FBI finns det inget som tyder på det heller så varför hålla i liv i dessa rykten om inte någon behöver dessa påhittade fiender?

Osama bin Laden har jag inte uppfattat som hederligheten personifierad utan att han kommer med påståenden som gynnar sina egna syften. Att de inte var hans idé gör att de delvis är sant att han inte stod bakom 911 men han var fullt medveten om vad som var på gång och flera av kaparna träffade honom särkilt Mohamed Atta som utsågs till ledaren av 911 attentaten.
Quote:

Allting tyder på att en "främmande" större makt är inblandad. Att Usama skulle kunna styra en sådan här manöver ifrån ett berg i Afghanistan är knappast troligt. Minitiuös planering och ett flertal insiders går helt enkelt åt för att komma åstadkomma något sådant här mot en stormmakt av USAs kaliber. Dessutom ger inte den offieciella teorin ens utrymme för någon minituiös planering utan kaparna tycks endast ha haft "tur" och att tillfälligheterna var på deras sida.

[/quote]
Kapningar styrdes INTE från ett berg i Afghanistan utan talibanerna upplät öppet träningsläger åt al-Qadia. De finns spionbilder på vad man tror är Osama bin Laden (en vitklädd man omgiven av livvakter) från Afghanistan och är de Osama bin Laden på bilderna vilket inte är osannolikt så verkade han öppet i Afghanistan.

Att CIA och FBI var kaparna på spåret är ett faktum men de samarbetade inte så därför slapp kaparna igenom. Det har hänt terrorhandlingar förut i historien där terroristerna haft samma ”tur” som de 19 kaparna. Kapningarna planerades under flera månader där man just använde sig av alla säkerhetshål man hittade i det amerikanska samhället.

Att CIA och FBI missade kaparna berodde på hur politikerna styrde dessa organisationer så skulden till att kaparna slapp igenom var delvis Bush & Co ansvar och detta kan ha bidragit till deras motvilja att bidra med pengar till och vittna för 9/11 Commissionen. Flertalet av kaparna skulle om alla myndigheter hade varit på alerten aldrig ha släppts in i USA.

Däremot har inte 911 gjort något åt hoten mot USA. När de uppdagades att CIA och FBI var kaparna på spåret så ursäktade Bush missen med att de kom 200 allvarliga hot i månaden mot USA. I en dokumentär om hur CIA och FBI idag samarbetar sade FBI representanten att de fick 50 allvarliga hot i veckan mot USA vilket är 200 i månaden.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#38


See User information
Men Zink,

Varför bryr du dig överhuvudtaget?

Posted on: 2008/9/21 14:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#39
Quote:

kvartspundare skrev:
Men Zink,

Varför bryr du dig överhuvudtaget?


Därför att alla som påstår sig ha sanningen måste tåla kritik annars kan man starkt ifrågasätt sanningshalten i "sanningen".

Varför bryr du dig överhuvudtaget kan jag också fråga?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#40


See User information
Intressant att se hur zink kunde styra över tråden till spekulationer om händelserna och folket bakom trots att tråden startade som en diskussion om en ny utredning. Här sov tydligen moderatorn som vanligtvis står redo att radera allt som avviker. Nåja..det är ju ganska klart att det rörde sig om ett personligt hat mot Twoofer.

Zink, än en gång..du har fått svar på det du frågade. Varför styr du om hela debatten nu ? Att vräka in en massa blandade påståenden från din sida hjälper väl inte den ursprungliga frågan.

Posted on: 2008/9/21 15:04
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#41


See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

kvartspundare skrev:
Men Zink,

Varför bryr du dig överhuvudtaget?


Därför att alla som påstår sig ha sanningen måste tåla kritik annars kan man starkt ifrågasätt sanningshalten i "sanningen".



Gäller detta även dig själv?

Om jag tvångsmässigt som du skulle hänga på ett forum där
folk har ett helt annorlunda synsätt och jag på alla sätt försöker övertyga dom att dom har fel, skulle jag nog slutligen inse att den jag egentligen försöker övertyga är mig själv.

Dit har du inte kommit än, men kanske ett mirakel kan ske?
Typ skyskrapor som faller ihop som pannkakor.

Varför jag bryr jag mig?

Jag vill verkligen veta vad dom hände till skillnad mot dig som vill veta det regeringar tidningar säger.

Jag förstår dig på ett sätt, det blir ju bekvämare så.

Posted on: 2008/9/21 15:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#42


See User information
zink skrev:
Quote:

Att skylla en terrorhändelse på fel förövare är INTE att visa respekt för de anhöriga.



Exakt, så sluta med dina idiotier och VISA RESPEKT !!!

Posted on: 2008/9/21 15:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#43
Quote:

Icehorn skrev:
Intressant att se hur zink kunde styra över tråden till spekulationer om händelserna och folket bakom trots att tråden startade som en diskussion om en ny utredning. Här sov tydligen moderatorn som vanligtvis står redo att radera allt som avviker. Nåja..det är ju ganska klart att det rörde sig om ett personligt hat mot Twoofer.
Situationen på vaken har blivit ett lika stort skämt som 9/11-utredningen.
Märk väl att jag mycket väl håller mig till ämnet, men kommer med liknelser. Den nya adminen särbehandlar folk och står för samma saker som åtminstone jag blev medlem på vaken.se för att stoppa fast i mindre skala.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#44


See User information
Mycket svammel och gissningar, helt i linje med den officiella teorin. För det första kan man inte lita på en enda källa som kommer från Israelisk, amerikansk eller engelsk underrättelsetjänst eftersom någon av dessa eller kanske allihop är inblandade i 911 och gör inget annat än fabricerar, ljuger och sprider desinformation. Så dessa källor kan du först skala bort.

För det andra är just Al-Quida ett organ som verkat och fortfarande verkar för CIAs räkning. CIA rör som sagt inte Al-Quida agenter eftersom de tjänar deras syften. CIA/USA har använts sig av just Al-Quida i ett flertal krig världen över och Talibanerna som är en efterföljare till Muhajedin är helt och håller en amerikansk produkt, likväl som spöket Usama. Talibanerna underhölls också av just USA och användes som motståndsmän emot ryssarna under Afghanistankriget. USA eller "imperiet" vill ha världshäravälde och tillsätter köpta ledare världen över som sedan kan förse imperiet med de underrättelseuppgifter som tjänar deras syften.

Om man dessutom får för sig att kolla upp vad CIA är så är de helt enkelt ett terroristorgan som utför terrordåd mot stater och statsmän som inte vill ha med de korrumperade system som USA och andra vill införa i samtliga länder. Tydligast syns det om man får för sig att kolla upp alla terrordåd de utfört i Syd- och Mellanamerika.

Helt klart propagandaskadad och tydligen inte kommit kontakt med de granskande journalister som klargjort sådant här för ganska länge sen. Själv har jag vetat om hur korrumperad världen är i ca. 20 år och det borde inte vara en nyhet för någon som gjort sin hemläxa. "Debunkare" törs inte göra sin hemläxa därför så lever de ute i det blå där lögnerna råder och de tycks också vara nödja med att hela deras liv är en enda stor lögn.

Posted on: 2008/9/21 20:59

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/21 21:19:00
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#45
Quote:

Icehorn skrev:
Intressant att se hur zink kunde styra över tråden till spekulationer om händelserna och folket bakom trots att tråden startade som en diskussion om en ny utredning. Här sov tydligen moderatorn som vanligtvis står redo att radera allt som avviker. Nåja..det är ju ganska klart att det rörde sig om ett personligt hat mot Twoofer.

Zink, än en gång..du har fått svar på det du frågade. Varför styr du om hela debatten nu ? Att vräka in en massa blandade påståenden från din sida hjälper väl inte den ursprungliga frågan.


Du menar att jag ska strunta i att vaken.se folk börja ta upp andra saker?

Då får jag kritik att jag inte svarar på vaken.se folket frågor så hur ska du ha det?

Ska tråden tema gälla så ta och titta in andra trådar där jag inte varit och se om de alla dessa håller sig till ämnet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#46
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Icehorn skrev:
Intressant att se hur zink kunde styra över tråden till spekulationer om händelserna och folket bakom trots att tråden startade som en diskussion om en ny utredning. Här sov tydligen moderatorn som vanligtvis står redo att radera allt som avviker. Nåja..det är ju ganska klart att det rörde sig om ett personligt hat mot Twoofer.
Situationen på vaken har blivit ett lika stort skämt som 9/11-utredningen.
Märk väl att jag mycket väl håller mig till ämnet, men kommer med liknelser. Den nya adminen särbehandlar folk och står för samma saker som åtminstone jag blev medlem på vaken.se för att stoppa fast i mindre skala.


Håller med dig denna fråga. Micro flyttade mina inlägg till Skepticism men nu raderar man istället. Har de i USA som sköter om servern fått slut på hårddiskar så de har beordrar dem att radera saker och ting eller har reglerna plötsligt ändrat innebörd?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#47


See User information
Vi är nog alla överrens om att reglerna ska gälla för alla..eller ingen. Jag efterlyser ändå ett mått av sunt förnuft vad gäller trådar som tänjer på ämnet så länge diskussionen håller i sig själv.

Min tidigare jämförelse handlade om ett fall där censuren mot en enskild användare verkade högst påtaglig och personlig. Jag försöker inte få dig censurerad, Zink. Tvärtom så vill jag ha en utveckling åt andra hållet.

Läs lite om min kritik om detta i tidigare trådar så förstår du.

Posted on: 2008/9/23 18:13
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt
#48
Zink, du skriver som om "sanningen" skulle ha nåt med 911 att göra. 911 är bara en flugskit i kosmos.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS