vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Anonym
Vem kan stoppa den här galningen?
#1
http://corruptio.blogg.se/

Läs, bläddra ner...
En tjej, "informatör" till polisen hängs ut med namn och bild, och bloggaren praktiskt tagit ber någon att ......

"Aktivism?"

Hallå.
Den som administrerar vilka bloggar som får synas på den här sidan måste VAKNA.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#2
Har haft debatter med vissa medlemmar här att de tycker vi ska ha rätt att skaffa oss vilka vapen som helst... Dock ej med hela administrationsgruppen.

Jag har förresten själv ingått i administrationsgruppen och har ingenting ont att säga den, men vissa medlemmars personliga åsikt kan jag ha en annan uppfattning om.
Detta med fria vapen är dock inte VAKEN.SE's åsikt, då VAKEN.SE är en neutral plats som bara vill söka sanningen hos sina medlemmars åsikter.

VAKEN.SE står som jag uppfattat det för Kärlek, respekt, harmoni och sanning

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#3


See User information
Jag förstår inte vad som är fel med bloggen. Precis som om du någonsin skulle få läsa något annat i en dagstidning.

Tar priset:
"Bengt svarade, "polisen sade så, och dom kan väl inte ljuga?". Göta hovrätts domare, Stahre, blev väldigt nervös."

Posted on: 2009/11/12 22:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#4
Quote:

Ecoflum skrev:
Jag förstår inte vad som är fel med bloggen. Precis som om du någonsin skulle få läsa något annat i en dagstidning.


Du förstår inte vad som är fel?
Okej, den här tjejen som omnämns i texten flera gånger, med bild och namn, vart hon bor osv. Hon må ha läckt information till polisen om vapenhandel. Dumt gjort kanske, men inte faan är det fel. Vapenbrott av den kalibern kan inte tolereras. Hade bloggen handlat om något oskyldigare så kanske situationen kännts annorlunda. Men här är en kille som bloggar om hur polisen använder fula metoder.
Men när det gäller grov organiserad brottslighet, som handlande med mängder av vapen definitivt är, så är det faktiskt helt okej.
Det är inga busungar som handlar 20 AK4:or i stöten.
Det kunde varit din syster, mamma, dotter eller vän som hängs ut där.
Tänk.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#5


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Den som administrerar vilka bloggar som får synas på den här sidan måste VAKNA.

Är bloggen olaglig? Om ja, polisanmäl. Om nej, STFU.

Små internetpoliser som ska ränna omkring och berätta för andra vad de ska publicera på sina hemsidor...Skicka ett PM. Skicka även ett till Media/aspektos...vad nu efekto kallar sig idag. Han tycker också att han ska få bestämma över vaken.se.

Posted on: 2009/11/12 23:06
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#6
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:
Den som administrerar vilka bloggar som får synas på den här sidan måste VAKNA.

Är bloggen olaglig? Om ja, polisanmäl. Om nej, STFU.

Små internetpoliser som ska ränna omkring och berätta för andra vad de ska publicera på sina hemsidor...Skicka ett PM. Skicka även ett till Media/aspektos...vad nu efekto kallar sig idag. Han tycker också att han ska få bestämma över vaken.se.


-Shut the fuck up?
Du ber mig hålla tyst alltså. Varför?
Hög intelligensnivå på dig grabben. Jag undrar just vilka som tror sig vara "internetpoliser" på det här forumet EGENTLIGEN.
Vad är DINA åsikter om bloggen?
Du tycker det är okej alltså?

Finns de några fler som tycker som mr. smart-head här?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#7


See User information
Quote:

Dumt gjort kanske, men inte faan är det fel.


Går man till polisen för att få stålar på att ange andra så gör man det på egen risk.

Alla som sitter och uppsåtligen ljuger för att sätta oskyldiga i fängelse är alla lika skyldiga till betydligt grövre brott än olaga vapeninnehav.

Jag minns att några kriminella sa i något tv program att polisen var minst lika kriminella som dom, uppenbarligen så var det inte taget ur luften.

Posted on: 2009/11/12 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#8


See User information
MITT RÅD TILL ER ÄR HÅLL ER FRÅN SIDOR SOM http://corruptio.blogg.se/

DE KAN MYCKET VÄL VARA SKAPAT AV INDIVIDER SOM HAR KOPPLINGAR TILL STATEN, SÄKERHETSMYNDIGHETER, MEDIA SOM HAR ETT POLITISKT SYFTE!

SE BARA PÅ VILKET HAT SOM SIDAN SPRIDER, EX OM STATSMINISTERN FREDRIK, ATT HAN ÄR EN KNARKLANGARE, VA LÅGT SKRIVET.

INGET BELÄGGS I DETTA KUNSKAPSMÄSSIGT!
BARA PÅHOPP EFTERPÅHOPP, OCH FRUKTANSVÄRT MYCKET BILDMATERIAL SOM MAN KAN TRO ATT DET ÄR NÅGON FRÅN MEDIA-ARKIVET, RIKSPOLISEN ELLER VANLIGA POLISEN SOM SITTER OCH KLIPPER OCH KLISTRAR PÅ DENNA PROPAGANDA SITE, HE, HE http://corruptio.blogg.se/

MEN OM SYFTET ÄR ATT DRA TILL SIG RÄTTSHAVERISTER, ANARKISTER, MM SÅ KOMMER DE ATT FÅ EN MASSA ANHÄNGARE, MEN JAG HOPPAS INNERLIGT ATT INGA FRÅN VAKEN.SE GÅR PÅ DERAS SKRÄCKPROPAGANDA!

SEN KAN DET OCKSÅ VARA ETT LED I PROBLEM REAKTION LÖSNING, SVERIGE MÅSTE BÖRJA CENSURERA WEBBPLATSER PÅ GRUND AV DESSA KRAFTER, JA VI FÅR VÄL AVVAKTA VAD NÄSTA STEG ÄR...




Posted on: 2009/11/12 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#9


See User information
Jo, jag funderade på hur barnflickan i Uppsala köpte mordvapnet i Knutby härvan, det är ju inte så att man kan shoppa hursomhelst i närmaste affär.

Posted on: 2009/11/12 23:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#10


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:

Vad är DINA åsikter om bloggen?
Du tycker det är okej alltså?

Om jag tycker det är OK? Jag tycker inte 99% av innehållet på nätet är OK. Ska vi stänga ner nätet då?
Vad är det för jävla stalinistfasoner?

Vi måste komma bort från den här jävla sosseföreställnigen att vi har någon form av rätt att lägga oss i andras liv och affärer. Gillar du inte bloggen? Besök den inte...

Posted on: 2009/11/12 23:33
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#11


See User information
Ja, men om du klagar över bloggen, klaga då inte över korruption i rättsväsendet.

Posted on: 2009/11/12 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#12
Ecoflum skrev:
Quote:

Alla som sitter och uppsåtligen ljuger för att sätta oskyldiga i fängelse är alla lika skyldiga till betydligt grövre brott än olaga vapeninnehav.


...jag måste ha missat delen i texten där det stog att någon OSKYLDIG åkte i fängelse.

Vakna nu för faan, det där är inte okej. Och inte en jäkla massa annan skit som står där heller.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#13
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:

Vad är DINA åsikter om bloggen?
Du tycker det är okej alltså?

Om jag tycker det är OK? Jag tycker inte 99% av innehållet på nätet är OK. Ska vi stänga ner nätet då?
Vad är det för jävla stalinistfasoner?

Vi måste komma bort från den här jävla sosseföreställnigen att vi har någon form av rätt att lägga oss i andras liv och affärer. Gillar du inte bloggen? Besök den inte...


Dina argument håller inte.
Och det är administratörerna av denna sidan som jag riktar min kritik mot. Om du är en av dem så ska du absolut ta åt dig av kritiken.
Det handlar inte om att stänga ner en sida eller förbjuda en blogg. Det handlar om vad man har för åsikter om saker & ting.
Dina åsikter är uppenbara.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#14


See User information
Ja, mina åsikter är uppenbara och dina med. Jag älskar frihet i alla former, det gör tydligen inte du...

Ps. På vilket sätter håller inte mina argument men dina Gulag-argument håller? Ds.

Posted on: 2009/11/12 23:41
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#15
Många tycker det inte är ok att man nämner folk som Larry Silverstein och Rothschilds...

Skulle jag styra vaken skulle jag ta bort länken till http://corruptio.blogg.se/ men det är inte mitt beslut. Inte ditt heller.

Hade du reagerat likadant om det var en MANLIG medbrottsling som gått till polisen och blivit uthängd?

Detta är förmodligen någon härva med att en flickvän till en vapenförsäljare blir sur på konkurrensen så hon inte får sin Cucci-väska

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#16
Låt mig citera ett exempel,

Quote:

Despertando skrev:
Jag älskar frihet i alla former, det gör tydligen inte du...


-friheten i att hänga ut en vanlig tjej som tjallat till polisen och praktiskt tagit be om hennes försvinnande?

-eller friheten i att låta människor handla fritt med vapen?

Alltså, jag tror inte du fattar, men 99% av vanligt folk tycker inte att sådana åsikter är okej.
Att polisen kör med rävspel må vara frustrerande, irriterande och "för jävligt" osv...
Men åter igen, det var inte det tråden handlade om.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#17
Hur kommer en "vanlig tjej" i kontakt med vapenhandlare?
Hade detta varit en kille hade du insett att han ingår i dessa kretsar...

Du stirrar dig blind på könet för du ser tjejer som oskyldiga lamm. Bääääh

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#18
Quote:

computerror skrev:
Många tycker det inte är ok att man nämner folk som Larry Silverstein och Rothschilds...

Skulle jag styra vaken skulle jag ta bort länken till http://corruptio.blogg.se/ men det är inte mitt beslut. Inte ditt heller.

Hade du reagerat likadant om det var en MANLIG medbrottsling som gått till polisen och blivit uthängd?

Detta är förmodligen någon härva med att en flickvän till en vapenförsäljare blir sur på konkurrensen så hon inte får sin Cucci-väska


Silverstein och Rothschilds är på ett vis mediala personer, och således ok att skriva/debattera om. När man skriver om en enskild privatperson som avsaknar det journalister kallar allmännintresse, är det personangrepp.
I det här fallet även anstiftan till mord om vi ska vara riktigt petiga.

Kanske hade jag inte reagerat likadant om det var en man vid första anblick, jag började trots allt läsa bloggen för att jag tyckte den var intressant, men så här i efterhand spelar det ingen roll om det är en man eller kvinna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#19


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:

-friheten i att hänga ut en vanlig tjej som tjallat till polisen och praktiskt tagit be om hennes försvinnande?

-eller friheten i att låta människor handla fritt med vapen?

Alltså, jag tror inte du fattar, men 99% av vanligt folk tycker inte att sådana åsikter är okej.
Att polisen kör med rävspel må vara frustrerande, irriterande och "för jävligt" osv...
Men åter igen, det var inte det tråden handlade om.

Har du bevis för att skribenten låter "människor handla fritt med vapen"? För det är en ganska grov anklagelse...

Sen vad 99% av befolkningen tycker...har du glömt var på nätet du är någonstans? Inte i den grå samtyckande massan i alla fall. "Sanningen är inte ett majoritetsbeslut" sa en tveksam person (kardinal Ratzinger, blivande påven Benedictus 16) en gång och det är det sannaste jag någonsin hört.

Att du med hela den svenska fårskocken tycker att vi skulle ha en Åsikts-och Internetpolis rör mig inte i ryggen. Fel är fel är fel....

Jag säger till dig som till de andra som anser att admin ska göra vad de vill, skaffa en egen hemsida.

Posted on: 2009/11/12 23:55
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#20
Quote:

computerror skrev:
Hur kommer en "vanlig tjej" i kontakt med vapenhandlare?
Hade detta varit en kille hade du insett att han ingår i dessa kretsar...

Du stirrar dig blind på könet för du ser tjejer som oskyldiga lamm. Bääääh


Bääääh? haha
Den "vanliga tjejen" kanske blev uppraggad av mr. arms-dealer på krogen och var hans regelbundna bedtime bitch.
Är det straffbart?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#21
Quote:

patrik1975 skrev:
Bääääh? haha
Den "vanliga tjejen" kanske blev uppraggad av mr. arms-dealer på krogen och var hans regelbundna bedtime bitch.
Är det straffbart?
Du menar hon hade sex på första dejten och Mr Arms-dealer avslöjade hela härvan för henne? Jomenvisst... så kan det vara

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#22
Despertando

Du får tycka precis vad du vill. Vi har yttrandefrihet och åsiktsfrihet i det här landet.

Anstiftan till brott är dock olagligt och straffbart.

Godnatt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#23
Quote:

computerror skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:
Bääääh? haha
Den "vanliga tjejen" kanske blev uppraggad av mr. arms-dealer på krogen och var hans regelbundna bedtime bitch.
Är det straffbart?
Du menar hon hade sex på första dejten och Mr Arms-dealer avslöjade hela härvan för henne? Jomenvisst... så kan det vara


...jag sa REGELBUNDNA bedtime bitch ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem kan stoppa den här galningen?
#24


See User information
Polisanmäl det då. Sitt inte här o spela viktig...

Posted on: 2009/11/13 0:05
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS