vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Transkript över det som sades i SVT Dabatt
#1


See User information
Rättstava gärna texten.
--------------------------

Debatt i SVT om 11 septemberröreslen och Sanningsröreslen.

Här finns transkript på det som Mikael Cromsjö (vaken.se) och Matts Sederholm (klarsikt.humancreations.se/) sa under debatten.

MC:

Först och främst så är det inte Looce Change som ligger bakom att jag fick kontakt med det här [9/11], utan det finns hundratals filmer. Det finns verkligen en enorm mängd. Och det har kommit ut fyra versioner av [Looce Change].

Sanningsrörelsen är mycket större än bara 11 september och jag tycker att det är viktigt att få fram en rättvis bild av vad den här rörelsen är. Det handlar om individer, det är alla, alla som vill bidra och undersöka vad som händer i världspolitik kan göra det tillsammans på internet. Och där kommer all information fram. Det finns sanning och det finns lögner, det finns dissinformation det finns allt.

11 septemberrörelsen riktar in sig huvudsakligen bara på att kritiskt granska vad som har hänt runt 11 septemberfrågan. De har som första mål att just få en ny undersökning, för de anser att deras kritiska granskning och observationer av de underlag som finns visar att den officiella rapporten inte håller den kvalité som de känner är nödvändig för att kunna finna ro i vad som har hänt.

Namnet Sanningsrörelse vet jag inte var det har kommit ifrån. Jag ser det mer som en rörelse mot att mer sanning kommer fram. Vad är sanningen? Det är det vi vill veta. Jag vet inte vad sanningen är. Du [debattmotståndare] påstår att du vet absolut sanning, ok du tror det, jag tror inte jag vet det.

Jag vet inte vad som hände [9/11] men jag tror inte på den officiella undersökningen. Jag tror att det finns massa sanningar [att hitta] där, jag ser massor av sanningar, jag gör mina observationer, jag gör min research. Miljontals människor, alltså tiotals miljoner människor är inte nöjda med den här [utredingen] och de vill ha sanning. Visst det finns de som påstår att de vet sanningen, det finns alla möjliga teorier på vad som händer i världspolitik och liknande. På internet samlas allt. Det finns sanning där och det finns rena stolpskotten.

Det går att se på fakta och se vad som brister i högst grad [i den officiella utredningen] och det finns överallt.

MS:

Det är massor med människor i hela världen som via propaganda ständigt ipumpas att det här är sant, sant, sant, sant. Så är det och du väljer att tro på den officiella bilden. Sanningsröreslen försöker få fram sanning. Det kan vara en vision av sanning, men det är ett alternativ till den officiella bilden som vi matas med, kontinuerligt, pumpas i, som en gigantisk sekt. Det finns inga alternativ att få tag på riktigt om man inte väljer att bara acceptera, acceptera och acceptera.

Det är ju bara att se på hur debatten har skett så här långt. Det är ju nästan smutskastning som sker så fort man försöker lyfta fram alternativ. Jag såg på kalla fakta i söndags när en riksdagsman [Egon Frid (v)] som satt och skakade som en rädd kanin när de tryckte till från partier och media. Så här får det inte gå till. Vi har rätt att uttrycka alternativa åsikter.

MC:

Det här programmet, kalla fakta. Jag tar avstånd från från deras bild av sanningen. Jag tar även avstånd från all form av antisemitism, all form av rasism och all form av maktbruk mot människor.

Jag tycker att det känns väldigt obehagligt [att sanningsrörelsen blir utmålad som antisemitisk]. Jag blev verkligen ledsen när jag såg hur de för fram det här. Jag känner ingen antisemit och jag är absolut inte det. Man kan inte generalisera en rörelse [genom att] hitta något stolpskott och försöka säg att det här är överallt. Det är totalt fel.

MS:

Det som sker är att vi har agenter inom armen som har gått fram och berättat att de visste om [9/11] innan. Det negligeras av FBI, det negligeras av Pentagon. Vi har en 9/11 kommission som själva säger att; Vi var helt körda. Vi stoppades från att få information från Pentagon och FBI. Vi har en utredning som ska försöka visa varför husen föll ihop som inte är tillförlitlig. Som tar till uttryck att det var helt ofattbara omständigheter. Du har punkt efter punkt efter punkt.

Du har också den ganska roliga saken, det så kallade ”magic passport”. D.v.s. man har hittat ett pass på gatan som man påstår tillhöra en av terroristerna. Passet ska alltså ha legat i en ficka eller i en väska och har under kollisionen lämnat kläderna, tagit sig ut ur infernot, genom planet,
genom en eldsvåda på tusentals grader, landat på gatan och är helt intakt. De som tror på detta, den officiella historien, måste även stå för detta.

Hur stor är sannolikheten? Om du skulle köra det här i en simulator, hur stor är skansen? Du får köra den processen dygn efter dygn efter dygn.

MC:

Jag vill kunna få fram vad jag brinner för. Jag brinner för rättvisa, jag brinner för att man ska respektera varandra. Mänskliga rättigheter. Att sådant ska ta fokus. Ansvar. Det handlar om ansvar. Vi kan inte bara tro på auktoriteter. Vi måste ta ansvar själva. Vi har kompetens att gå igenom det här. Sanningsrörelsen för mig, det är någonting nytt. Det är en revolution för nu kan alla hjälpa till och titta på allt som händer. Det finns en miljard som går hungriga och svälter. Var tredje sekund så dör någon av svält. Sådana här frågor. Vi har en värdpolitik som är helt anarkokapitalistisk där det inte är någon ordning. Det är kaos och någon måste komma fram och ge ett alternativ. Den vanliga median visar bara en delmängd och det blir en dissonans. På nätet finns allt med i media finns en liten bit och det blir en skevhet i det här. Vi har ingen harmoni mellan de här [grupperna]. Och jag som är utanför det officiella jag får inte vara med, jag blir mobbad [förtryckt] vi måste hitta sätt att vara tillsammans.

MS:

Vet du var 9/11 har skapat? Det har format en helt ny kultur i hela vår västvärld. Den har trubbat av människors integritet, infört övervakning och skapat rädsla. Iscensatt ett krig med en miljon som har dött. Det är inga små saker.

MC:

Vi har en enorm auktoritetstro här och vissa verkar tro att bara en auktoritet säger någonting så är det sant. Men vi måste ha en större bild, vi måste tillåta folk att forska själva. Jag är inte så insatt i 11 september, jag vill prata om världspolitik. Om nu 11 september var någon form av insiderjobb. Om det är en underrättelsetjänst som ligger bakom, då är det här ett globalt problem.

Vi är frihetsälskande människor. Det är folk som vill ha sanning. Alla är välkomna. Det är kärlek det handlar om!

Posted on: 2009/11/17 15:22

Edited by micro on 2009/11/17 16:49:45
Edited by micro on 2009/11/17 20:17:56
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Transkript över det som sades i SVT Dabatt
#2
Denna behövs.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS