vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#25
Quote:

Prodigal skrev:
Det har inte med NY TEKNIK att göra computerror, det har med hela deras ideologi att göra. Gå iväg ni och bygg ert lilla kommunist styre så klarar vi andra oss. Lever hellre i det skitiga systemet vi har idag än Venus project om det skulle finnas.
Kommunism? För att vi alla är lika mycket värda och betydelsefulla?
Löjligt. Alla klagar på kommunismen, men faktum är att världen ännu inte skådat ett kommunistiskt styre som fungerar, utan bara korrupta styren. Korruptionen har ingenting med kommunismen att göra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#26
Världen har inte skådat det och det kommer aldrig skådas heller, jag tyckte själv att de goda grundtankarna med kommunism var fina tills jag började läsa djupare. Korruption har allt att göra med kommunism då hela ideologin kommer från personer som inte vart något annat än korrupta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#27
Fast man kan ändå inte döma en ideologi efter grundaren. Och för att visa att det inte är kommunismen jag försvarar som sådan, kan vi ju ta och jämföra med scientologin... Inom den sekten är det förbjudet att förgifta sig med kaffe och andra gifter såsom alkohol och droger. Väldigt många lever efter detta, men scientologins grundare, L. Ron Hubbard, hade spår av droger i sin kropp när han obducerades.

Det du gör Prodigal, är samma tankevurpa som att döma någons son efter faderns gärningar.

Förstår du inte att kommunismens fädrar kunde sko sig som de gjorde på andra, just genom att presentera en ideologi som framstod som så vettig?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#28


See User information
För de som är ZG folk och läser i den här tråden eller andra på vaken.se kan jag bara säga att detta endast är ett forum och har inget med vaken.se att göra.

Många som är i forumet och skriver har det inte så lätt mentalt. Man får helt enkelt hoppa över alla inlägg som är skrivna av säpo, expo, nazister och mentalt handikappade.



Posted on: 2010/1/26 16:16
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#29
Quote:

micro skrev:
Många som är i forumet och skriver har det inte så lätt mentalt. Man får helt enkelt hoppa över alla inlägg som är skrivna av säpo, expo, nazister och mentalt handikappade.

Inte många inlägg kvar att läsa då

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#30


See User information
För de som trots allt är nyfikna och intresserade, så välkomnar Zeitgeist Stockholm er till öppet möte. Torsdagen den 4e (nu på Torsdag alltså) på Cafe Mineur (Länk: www.cafemineur.se) 18:00.

Ses! :)

Posted on: 2010/2/3 17:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#31


See User information
Väl mött, alla vakna!


The Zeitgeist Movement FAQ för Vaken.se:

Vi är inte illuminati. (Antar att illuminati också säger det, men)

Vi har inga band till frimurarna eller andra hemliga sällskap. (långsökta vaga kopplingar kan göras till precis vilken organisation eller person som helst. Påståenden om sådant ignoreras vänligt men bestämt)

Vi är inte kommunister.
(allt som inte är fanatiskt råkapitalistiskt är inte automatiskt kommunism, ok?)

Vi är inte utomjordiska rymdödlor (That's just sooo 80's!)

Vi är inte emot andlighet och troende,
-vi är dock emot institutionalisering byggd på ovetenskapliga grunder i alla dess former, vilka hindrar individer att utvecklas, ifrågasätta, lära och generellt nå upp till sin potential.
När det kommer till teorier av alla slag, inklusive spiritualistiska sådana, ligger bevisbördan hos teoretikern, INTE hos dess åhörare. I alla händelser finns ingen absolut sanning, bara den mest logiska och troliga teorin. Idag heter den inte gudar och änglar, utan Fysik, Kemi, Biologi, Matematik osv.

Vi har inga åsikter, vi har välgrundade teorier, dynamiska och föränderliga. Vårt mål är att lära och uppdatera oss i möjligaste mån, det innebär en öppenhet för att kunna bli överbevisad, rättad och förändrad på alla plan.

Ingen av oss vill styra eller tvinga någon annan till något överhuvudtaget. Deltagandet i rörelsen, såväl som eventuella framtida civilisationer skapade därur, eller i enighet med våra principer, kommer alltid att vara fullt frivilligt.

Vi planerar INTE att utplåna en del av befolkningen, vi vill påvisa att vi redan idag använder över 12 gånger så mycket resurser som behövs för att ge mat, vård, husrum och utbildning till hela jordens befolkning. Vi har teknologin att vidare mångdubbla denna siffra.

Vi kommer inte låta vår levnadsstil påverka någon annan gruppering negativt, i annan mening än att vi inte kommer hindra någon från att deltaga i rörelsen, vilket möjligen på deltagarbasis kan minska andra gruppers effektivitet.

Om filmerna:
Zeitgeistfilmerna kom INNAN rörelsen.
Zeitgeistfilmerna är INTE våran bibel.
Peter Joseph, filmernas skapare, är INTE vår ledare.
Budskapet i filmerna passar till stor del med vad Zeitgeiströrelsen förespråkar och bygger sina principer på. Individuella fall och händelser speglade i filmerna är helt och hållet Peters egna ståndpunker och teorier.
Personligen råder jag hellre till att folk tittar på vetenskapliga föreläsningar på tex. TED.com än ältar detaljer i ovanstående filmer.

Videon The Zeitgeist Movement Orientation Guide är dock matnyttig, och betydligt mer i linje med själva rörelsen.
Se även Future By Design, eller läs om The New Z-land project.

Hemsidor:
www.thezeitgeistmovement.com är uttalat Peter Josephs privata site, och INTE rörelsen självt. (rent krasst, jag kan utveckla detta mera om så önskas) Tyvärr förvirrar det en aning, precis som filmernas namn. Vi jobbar på att få ett förtydligende därom.

www.thezeitgeistmovement.se är inte styrt av ovanstående, utan deltagarstyrd. Den är under utveckling, men att se som Svenska rörelsens (än så länge bristfälliga) ansikte utåt.

www.systemkrasch.se är gjord av en Svensk medlem och aktivist, den återspeglar rörelsen i stort, men är i sig fristående.

Vi kämpar kontinuerligt för att bygga en grund med en platt struktur (ingen pyramidstruktur, ingen maktelit, inget toppstyre) med full transparens och så klara direktiv som möjligt. Trygghet byggs med tillit, inte genom misstanke. Alla deltar i beslutsfattning, efterforskning, projektarbeten osv.

Så, med det sagt, om någon har några seriösa frågor angående rörelsen och dess idébas, så är ni välkommna att ställa dom. Faktalösa påståenden besvarase endast om dom är ställda som en fråga.
(folk som kommer med grundlös hävd får besvära någon annan)
Alla är välkommna!

Peace out!

/Calyptratus
Talesman för Svenska Zeitgeiströrelsen.

Calyptratus@thezeitgeistmovement.se

Posted on: 2010/2/9 12:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#32


See User information
Fint inlägg. Svarade på en del frågor.

Jag har ännu inte sätt svaret på hur förändringen skall se ut.

Hur skall den finansieras. Hur ska ni få Illuminati att gå med på den? Vilka ska styra?

Posted on: 2010/2/9 21:42
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#33
Jag måste bara flika in att Illuminatis mål var från början desamma som Project Venus. Då menar jag inte Illuminatiordern...
Och jag menar heller inte detta som att Project Venus är någonting negativt, för Illuminati var bra från början... Nu är det mest som VoF

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#34


See User information
Vartifrån kommet snacket om schamanism som jag hört ordas av Peter Joseph?
Varför verkar The Venus Project vara så oerhört konceptuellt likt Atlantismyten (som bara råkar vara Frimurarnas Eden) både i tanke och utseende?
Tänker då framförallt på den andra bilden ovanifrån på den här sidan http://www.thevenusproject.com/ som tydligt avbildar en s.k. "Atlantis Stargate."

Vem valde ut namnet Venus på projektet och varför?
(Venus bara råkar vara detsamma som Lucifer som bara råkar anses vara Frimurarnas Gud)

Posted on: 2010/2/10 8:20
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#35


See User information
Nån inom Z-rörelsen som kan visa mig information om denna Peter Joseph??? Jag har inte hittat nåt med google iaf..

Vart fick han t.e.x. pengarna från, för att göra dessa filmer?

Posted on: 2010/2/10 19:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#36
Quote:

Xtas skrev:
Vem valde ut namnet Venus på projektet och varför?
(Venus bara råkar vara detsamma som Lucifer som bara råkar anses vara Frimurarnas Gud)
Det skulle ju kunna bero på att Projektet är belaggt i staden Venus, Florida


Quote:

TeBe skrev:
Vart fick han t.e.x. pengarna från, för att göra dessa filmer?

Spelar roll om det så var Illuminati... De har ändå ett positivt budskap. Men det tvivlar jag starkt på att resterna av Illuminati skulle finansiera en film som strider så mot deras mål. Zeitgeist-filmerna är förresten Väldigt low-budget och skulle nog ha varit dyrare om de var finansierade av eliten.


Jag förstår inte varför alla hänger upp sig på Jacque Fresco och Venus Projektet? Se till själva budskapet i filmerna. Vad de förmedlar. Jacque Fresco är bara en drömmare, eller visionär som det heter med finare ord.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#37


See User information
Herreg... min skapare :) vilken tråd...



Det jag sett av the Venus Project i Zeitgeist Addendum ser väldigt trevligt ut. Mycket trevligt att rörelsen tar initiativ till kontakt.

Dock är jag försiktigt skeptisk. Jag tror det kommer att falla på samma anledning som Miljöpartiet föll på i alla fall förut, och det som vaken dras med.

Ni kommer ha 60-65% idioter som går med.

Dessa kommer sedan gradvis nöta ner den fina idén med sitt svammel. Det tråkiga med att göra något bra för alla (public goods) är att ett fåtal drivna bygger det och alla, även de som inte bidrar, utnyttjar det. Jag hoppas för er skull att ni är extremt selektiva i er urvalsprocess (som frimurarna) för att bara få folk som bidrar, d.v.s. håller käften och jobbar. Jag för min del väntar vid sidan av och ser hur det går. Jag gör dock mitt till och håller mina tummar.

Posted on: 2010/2/11 0:50
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: ZG-Sthlm och Vaken + Vad är Zeitgeist-rörelsen?
#38


See User information
"Det skulle ju kunna bero på att Projektet är belaggt i staden Venus, Florida"

Följdfrågan blir givetvis varför man valt den staden.
Koncepten som det där samhället revolverar kring är mycket idealistiska för att inte säga kommunistiska i den mening som kommunismen idémässigt beskrivs.

Kan inte annat än instämma på Barongs analys av problemen med ett så idealistiskt samhälle.
Egalitarism är inte så vackert i praktiken som den vill ge sken av, se bara på Jantelagens Sverige när det gäller rättigheter till individuell och familjär integritet.
Man undrar, hur ska man se till att ingen mördar av svartsjuka eller för rent nöjes skull eller vad man gör för att förhindra spontan, "omotiverad" och vettlös vandalism utan att ha lagar?
Om alla inte gör som i visionen hur ska man se till att hitta de som bryter mot lagarna som inte finns?
De som inte gör som de borde i en global stat av Venusslaget, vad ska man göra med dem?

Utan att introducera totalt bevakningssamhälle, chippning, beteendeprogrammering på global och totalitär skala kommer Venusvisionen bara vara en vision.

Posted on: 2010/2/13 11:24
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS