vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#25


See User information
Intressant är att båda sidorna är spekulerande sökare av sanningen. Båda sidor i konflikten har en teori om den andra sidan.

Två olika typer av sanningssökare... som är i konflikt...

Båda har fel på någon punkt för att de inte satt sig in i ämnet helt och hållet (eller rättare sagt, det är omöjligt att lära sig allt som händer i världen). De har olika synvinklar och var sin kunskap i ämnet.

Båda sidor är ett offer för Konfirmeringsbias. De uppfattar inte allt eftersom hjärnan är sjukt selektiv.

Hur ska då dessa två typer av sanningssökare kunna lösa konflikten som eldas på? (Den här tråden är sjukt intressant, hoppas att några kritiker kunde komma hit och ge sin kommentar på problemet)

Posted on: 2010/10/3 22:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#26


See User information

Problematiken här är att dessa "pålitliga" sanningar vår Main stream media printar ut, kommer från Rothchild ägda AP och Routers...

Att sedan frångå den gällande praxis, status quo, medför en oroande känsla vilket många inte vill se.
Att sedan frågasätta detta system påvisar en identitetskris hos dessa medie, vilket i sig ger upphov till en naturlig reaktion.

Sedan har vi teorin(delvis stödd av fakta) med att dom största av dessa medier är ägda av samma "Tjenis"-familjer, gör ju inte saken bättre.

Många är inte redå att sj'lvransaka sin existens... Utan springer att dom orkar i motsatt håll och får till attack, kosta vad det kosta vill.

Om vi blumpt ser på det, sker ju liknande "incidenter" även på detta forum.

<3

Posted on: 2010/10/3 22:28

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#27


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Intressant är att båda sidorna är spekulerande sökare av sanningen. Båda sidor i konflikten har en teori om den andra sidan.

Två olika typer av sanningssökare... som är i konflikt...

Fast till detta bör tilläggas att vaken inte finansieras av en fet plånbok eller har en tung aktör (Robert Aschberg) som ansvarig utgivare. Så jag vet inte hur mycket sanning dom egentligen strävar efter?

Kan samtidigt passa på att nämna att jag är glad över att ha herr Aschberg som fiende. Det blir liksom ett kvitto på att man spelar för "the good guys"

Posted on: 2010/10/4 0:10

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#28


See User information
Man kanske bör lista dom 10 galnaste tidningarna eller personer som skriver artiklarna ?

Vem försöker dom övertyga liksom, vaddå verkligen utgå ifrån att hela världen är idiotklassad.



Posted on: 2010/10/4 6:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#29
...eller de 10 galnaste föreställningarna som "vanligt" folk lever under.

Att 9/11 planerades och utfördes av usama/al-qaida utan amerikansk inblandning exempelvis


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#30


See User information
Jag tycker Expo skulle skrivas lite om deras syn på Talmud. Det skulle faktiskt kunna vara intressant läsning för mig.

Så låt höra.

Vad betyder egentligen Goyim?

Posted on: 2010/10/4 10:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#31


See User information
Folk som skriver sånthär rent skit som vi ser i expo och tidningar som tillåter detta är inte bättre än mördare tjuvar och hycklare själva.

Indirekta mördare som upperätthåller en lögn som hela världen lider av.

Mitt svar till dem blir.

http://www.youtube.com/watch?v=qsBdHTXI5Qs

Eath Shit And Die .
Hoppas eran tidning brinner ner.


1000 tack till Green Sparrow.

Posted on: 2010/10/4 10:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#32


See User information


Vilken underbar video... Up your face! Sanningarnas tid...

Posted on: 2010/10/4 14:55

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#33


See User information
Precis, som det har sagts. Rasism är aldrig ok. Judisk rasism däremot är helt ok...

Posted on: 2010/10/4 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#34


See User information
Ingen form av rasism är ok.

Speciellt inte ideologisk raism som systemet baseras på.

Förrutom möjligtvis rasism mot antisemiter likt George W Bush och andra likar och hjärntvättade dyttiga idioter som saknar bli kramade och är tappade bakom vagnen.


Ja grymm video Expo kan krypa in i röven och försvinna.

Posted on: 2010/10/4 18:41
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#35


See User information
Ja, självinsikt är en förstärkande sak... Ibland kommer den smärtsamt.

Bara som en notis till ovan...







Posted on: 2010/10/4 18:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#36


See User information
Ja där ser man människor utvecklar samveten och vaknar även dom nyttiga idioterna som en dag blir visa män med hjärtat på rätt plats.

Som du sa.
Sanningens tid är här.

Posted on: 2010/10/4 18:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#37


See User information
George Galloway är bra (videon). Jag har faktiskt sett hela hans framträdande - var väl 20-30 minuter om jag minns rätt.

Tror han blev portad från Kanada också. Maken till kritiker av de korrupta finns knappt.

Tänk - man har sin familj och man försöker få allt att gå runt. Sen finns det ultrakriminella personer med gott anseende, som ofta har frimurarkopplingar, de går runt och inkasserar miljarder på miljarder utifrån lidande, död och förintelse.

Jag skulle inte direkt säga att man är lurad. Men gynnad är man inte i alla fall.

Bill Clintons dotter gifter sig med en ultrarik judisk bankman. Är det bara en slump? Nä, förstås inte. De rika skapar mer rikedom genom de pengar de har. Rikedomen (i pengar räknat) förutsätter ofta dolda agendor.

Talmud. Någonstans bakom mycket som sker finns denna skrift. Än en gång Expo, skriv om er syn på Talmud.

Israel som stat är antisemiter då de förtrycker palestinier. Snacka om att vända allt till sin egen fördel.

Expo, är inte palestinier ett semitiskt folk? Kan man säga att medborgarna i Israel är det?

Korrupt. Bak och fram. Upp och ner.

Posted on: 2010/10/4 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#38


See User information
Helt Rätt Thereold .

Se Rabbi Weiss.

Posted on: 2010/10/4 18:54
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#39


See User information
Riktigt bra citat av Madison, många av dom där amerikanska förfäderna visste vad som skulle hända historiskt om man överlåter makten och bestämmandet till massmedia och politiker..

Lär citatet igen och begrunda hur rätt han har i det han säger, precis så där går det till, vänta bara tills den senaste terror-propagandan har gjort sitt.. Farväl mer frihet och rättighet..

"If Tyranny and Oppression come to this land, it will be in the guise of fighting a foreign enemy."

"It is a universal truth that the loss of liberty at home is to be charged to the provisions against danger, real or pretended, from abroad. "


Hittade en till juvel:

"Of all the enemies of public liberty, war is perhaps the most to be dreaded, because it comprises and develops the germ of every other."

Är det därför ett till världskrig mer eller mindre måste hända, för annars kan du inte ta rättigheter och friheter från folket!

Posted on: 2010/10/4 19:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#40


See User information
Visdomar fanns allt längre bak i tiden...

"A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself. For the traitor appears not a traitor; he speaks in accents familiar to his victims, and he wears their face and their arguments, he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men. He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown in the night to undermine the pillars of the city, he infects the body politic so that it can no longer resist. A murderer is less to fear. The traitor is the plague." - Marcus Tullius Cicero

Remember, democracy never lasts long. It soon wastes, exhausts, and murders itself. There never was a democracy yet that did not commit suicide - John Adams


"The enjoyment of power inevitably corrupts the judgment of reason, and perverts its liberty." -Immanuel Kant

Och så min favvo...

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky


Mer på;


http://quotes.liberty-tree.ca/famous_quotes

Posted on: 2010/10/4 20:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#41


See User information
Quote:

AllSeingDude skrev:
Chemtrails finns inte, Vaken kopplas ihop med
vit makt-rörelsen, man ska inte ifrågasätta tillsättning av fluor
i dricksvatten och ställ inga frågor om federal reserve!


http://www.expo.se/2010/48_3405.html


Chemtrails finns inte? Nä, men osynliga askmoln finns! Förnekade och påhittade av samma källa... och nåt samband med händelser omkring att Ukraina plötsligt slank ur västs försvarslinje och att Polens hela regering och försvarsledning omkom finns förstås inte.

Jag har läst mycket tokigheter här och själv bidragit med en hel del men nåt om "vit makt" har jag aldrig sett. Jag vet mycket väl vad det är... nämligen nåt som sprids ut av troll för att diskreditera vissa andra bloggsiter. De riktiga nazisterna har sina egna siter som är fruktansvärt tråkiga men dom har väl träskallen som skrivit artikeln inte hittat (eller också är det hans eget privata onanimotiv).

Fluor i dricksvattnet blev väldigt omdiskuterat även i Sverige den gången det infördes. Varför så skedde förstår jag inte eftersom det finns angivet som ingrediens på tandkrämstuberna och allt fler dricker bara läsk (är den också fluoriserad?).

Federal Reserve? Har någon ställt frågor om den? Eller sagt att det är tungstensklumpar med guldfolie på man bevarar där. Så enastående elakt, jag förstår verkligen att man blir arg...

Vad får man kritisera numera?

En lista, tack... nämn också vad man inte får skratta åt.

Posted on: 2010/10/4 20:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#42


See User information
Expo = Trolltidning.

Förtal är olagligt.

Hoppas skribenten är redo och ta ansvar för sina lögner.

Johannes är inte osynlig om inte han kan krypa in i röven och försvinna.

Posted on: 2010/10/4 21:07
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#43


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Quote:

AllSeingDude skrev:
Chemtrails finns inte, Vaken kopplas ihop med
vit makt-rörelsen, man ska inte ifrågasätta tillsättning av fluor
i dricksvatten och ställ inga frågor om federal reserve!


http://www.expo.se/2010/48_3405.html


Chemtrails finns inte? Nä, men osynliga askmoln finns! Förnekade och påhittade av samma källa... och nåt samband med händelser omkring att Ukraina plötsligt slank ur västs försvarslinje och att Polens hela regering och försvarsledning omkom finns förstås inte.

Jag har läst mycket tokigheter här och själv bidragit med en hel del men nåt om "vit makt" har jag aldrig sett. Jag vet mycket väl vad det är... nämligen nåt som sprids ut av troll för att diskreditera vissa andra bloggsiter. De riktiga nazisterna har sina egna siter som är fruktansvärt tråkiga men dom har väl träskallen som skrivit artikeln inte hittat (eller också är det hans eget privata onanimotiv).

Fluor i dricksvattnet blev väldigt omdiskuterat även i Sverige den gången det infördes. Varför så skedde förstår jag inte eftersom det finns angivet som ingrediens på tandkrämstuberna och allt fler dricker bara läsk (är den också fluoriserad?).

Federal Reserve? Har någon ställt frågor om den? Eller sagt att det är tungstensklumpar med guldfolie på man bevarar där. Så enastående elakt, jag förstår verkligen att man blir arg...

Vad får man kritisera numera?

En lista, tack... nämn också vad man inte får skratta åt.



Men i Sverige tillsätts inget fluor i dricksvattnet.

Posted on: 2010/10/4 21:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#44


See User information
Nope bara i skolmaten ; )

Posted on: 2010/10/4 21:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#45


See User information
Quote:

Shen skrev:
Nope bara i skolmaten ; )

Bara i Rosengård... fluorsalt... Men det är inte natriumfluorid.

Posted on: 2010/10/4 21:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#46


See User information
Så himmla normalt.

(latinskt namn natrium) är ett mjukt, metalliskt grundämne. Natrium tillhör gruppen alkalimetaller och är ganska vanligt i jordskorpan. Natriummetall är ytterst reaktivt och föreligger därför alltid i form av salter. Natriumjonen, Na+ är den vanligaste katjonen i havsvatten och har viktiga biologiska roller. Växter klarar sig dock i allmänhet utan natrium. Människor får ofta i sig alldeles för mycket genom att vi blivit vana vid smaken av (ursprungligen) salt i konserverade livsmedel.

Fluorider, ofta som kalciumfluorid, hittas naturligt i låg koncentration i dricksvatten och viss föda.

Fluorid tillsätts i drycker och tandkräm bland annat för att motverka karies genom att stärka emaljen. Detta är dock inte helt utan kritik. Motståndare till användning av fluorid i livsmedel har uttryckt oro om att fluorid kan orsaka skador på skelettet[1], hjärnan[2] och sköldkörteln

Natrium som natrium.

Posted on: 2010/10/4 21:26
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#47


See User information
Fluor behöver inte tillsättas i Sverige eftersom det förekommer naturligt, men det tillsätts i stället i mat, munvatten och tandkräm i skolorna, åtminstone gjordes det under min egen skoltid.

Just därför det finns naturligt borde man undvika tillsatser.

Jag var en gång gift med en österrikiska som rymt från en praktikplats hon blivit anvisad genom ett nunnekloster i sitt hemland. Hon var 16 år när hon började på sjukhuset där alla de fast anställda var nunnor. Men när hon tittade ut i köket såg hon hur dom hällde bikarbonat eller natriumfluorid eller nåt i stora klumpar i soppan man åt. När hon frågade varför svarade nunnorna med saliga leenden: "Jamen det är för att du skall bli förandligad!" Plötsligt insåg hon varför alla dessa kvinnor jobbade gratis för bara kost och logi och bad hela dagarna. Hon drog illa kvickt, träffade mig och jag fixade in henne i Norge där hon nu jobbar och tjänar riktiga pengar...

Om nån blandar nåt i din mat eller ditt vatten så är det nog inte för att vara snäll mot dig...

Lyssna till andra men lyd alltid din inre röst!

Posted on: 2010/10/4 21:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expo listar de 10 galnaste konspirationsteorierna
#48


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
... Men när hon tittade ut i köket såg hon hur dom hällde bikarbonat eller natriumfluorid eller nåt i stora klumpar i soppan man åt. När hon frågade varför svarade nunnorna med saliga leenden: "Jamen det är för att du skall bli förandligad!"


hehe... det var säkert "mfkzt", eller med annat namn "shem-an-na", fire-stone.

Det dom förr gav som bröd...

se:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=163796#forumpost163796




Posted on: 2010/10/4 22:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS