vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11)

Re: Syrien under attack!

See User information
Matty D reder ut lite medialögner om Mellanöstern. Notera även kartorna han visar, dessa är från en plan av US och GB att störta Syriens regim med hjälp av "islamistiska extremister" ....1957!
Mer om denna plan här:

http://www.globalresearch.ca/57-years ... syrian-government/5390279

Posted on: 2016/1/19 12:36
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det var då Assad's(? fick artilleri av Sovjet! Det gick att peta i kärnladdningar i granaterna och även gas, säkerligen grundlades den nuvarande konflikten just då, eftersom Suezkrisen hade fått det att krisa rejält. Dessutom hade ju Syrien, Egypten och Irak gått ihop i den sk Förenade Arabrepubliken... måste kolla lite till, detta var intressant!

Posted on: 2016/1/20 19:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En resolution som ger USA:s president militär diktatorstatus.
Resolutionen innebär att presidenten kan skicka ut trupper i strid vart som helst i världen helt utan senatens godkännande för att jaga "IS" (som förövrigt bevisats vara en proxyarmé åt just USA och dess "närmaste vänner" i syfte att störta regimer i mellanöstern som inte dansar efter deras pipa.)

På detta vis kan presidenten med hjälp av sin proxyarmé starta krig vart som helst i världen helt utan demokratisk omröstning i senaten.

Vidrigt!

MattyD channel:
https://www.youtube.com/channel/UCs_8ULRxwetl0YvOxVbN1Zw

Posted on: 2016/1/26 9:35

See User information
När Securitas stod på sitt högsta (vad fan har hänt, för övrigt, dom verkar ju mer eller mindre ha försvunnit?) så basade chefen över 50.000 man i uniform!

Posted on: 2016/1/26 21:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Journalist Eva Bartlett:
"I'm Back From Syria. The Media Is Lying To You!"

https://www.youtube.com/watch?v=bUyJV6YaSWY

Posted on: 2016/2/15 15:19

See User information
När det första golfkriget just brutit ut hade jag någon tid innan fått en impuls att se hur mycket pipelines det fanns just då (omkring tjugofem år sedan) kors och tvärs i Mellanöstern.

Det fanns åtskilliga, och min bild av Suezkanalen som en farled av betydelse föll platt till marken...

Den lustigaste av allihop visade att det till och med fanns rörledningar som pumpade olja GENOM ISRAEL till Medelhavet fastän kriget i Libanon var i full gång.

Man kan säga att jag plötsligt begrep alltihop, enda problemet var ju att alla andra tittade på TV och därmed var dom onåbara för mina insikter och jag har ingen egen stat.

Det förhållandet gäller lyckligtvis inte längre, jag har utropat min egen monarki och utsett mig själv till dom flesta viktiga poster (alltså dom som inte tillsatts med kvinnliga sökande).

Försök att förstå detta klipp, så får ni samma sorts insikt som jag själv haft i många år http://www.middleeasteye.net/columns/ ... stabilise-putin-103505758

Men ta det lugnt och försök inte tala om det för någon, dom tycker bara att det är oväsentligt, ungefär som när folk från dom undre däcken på Titanic försökte att upplysa lyxdjuren i dom högre avdelningarna om att det läckte in vatten.

Men konsekvenserna av detta kommer att drabba oss alla så småningom, även om vi bor i "säkra områden"

Posted on: 2016/2/16 10:58

See User information
Intressant artikel.
Ja oljan är ett vapen.
Jag såg att även Saudiarabien har drabbats hårt av det låga oljepriset.
Ryssland är nog ändå inte så lätt att knäcka. Dom har bland annat utökat sambarbetet genom Bricländerna. Ryssland har inte bara olja utan har stora resurser av annat.

Sedan undrar jag om inte taktiken av "Afghanistan" kommer att misslyckas. Ryssland och Assad har vunnit stora framgångar på sistone militärt mot de olika extremistgrupperna i Libyen såsom Daesh och andra.

"If the US continues to allow Turkey to “change the mission of degrading ISIS into one of regime change in Syria,” said Lin exactly a year before Russia’s military intervention, this “would pit the coalition against the otherwise cooperative Beijing-Moscow-Tehran axis on ISIS”.

But Putin is severely deluded if he thinks military solutions are the answer to the perfect storm of climate, energy, food, economic and geopolitical crises Russia is facing.

In 1979, as revealed by then National Security Adviser Zbigniew Brzezinski, the US had covertly supported mujahideen activity six months before the Russians invaded Afghanistan. The idea, he said, was to draw them into the “Afghan trap,” accelerating Soviet collapse.

It worked.

At this rate, it’s going to work again in Syria.
- See more at: http://www.middleeasteye.net/columns/ ... GEEfW1yM.dpuf"Quote:

Asgeir skrev:
När det första golfkriget just brutit ut hade jag någon tid innan fått en impuls att se hur mycket pipelines det fanns just då (omkring tjugofem år sedan) kors och tvärs i Mellanöstern.

Det fanns åtskilliga, och min bild av Suezkanalen som en farled av betydelse föll platt till marken...

Den lustigaste av allihop visade att det till och med fanns rörledningar som pumpade olja GENOM ISRAEL till Medelhavet fastän kriget i Libanon var i full gång.

Man kan säga att jag plötsligt begrep alltihop, enda problemet var ju att alla andra tittade på TV och därmed var dom onåbara för mina insikter och jag har ingen egen stat.

Det förhållandet gäller lyckligtvis inte längre, jag har utropat min egen monarki och utsett mig själv till dom flesta viktiga poster (alltså dom som inte tillsatts med kvinnliga sökande).

Försök att förstå detta klipp, så får ni samma sorts insikt som jag själv haft i många år http://www.middleeasteye.net/columns/ ... stabilise-putin-103505758

Men ta det lugnt och försök inte tala om det för någon, dom tycker bara att det är oväsentligt, ungefär som när folk från dom undre däcken på Titanic försökte att upplysa lyxdjuren i dom högre avdelningarna om att det läckte in vatten.

Men konsekvenserna av detta kommer att drabba oss alla så småningom, även om vi bor i "säkra områden"

Posted on: 2016/2/16 20:31

See User information
Syrian Girl
Exposed: Plans to Balkanise #Syria

Posted on: 2016/4/6 18:55

See User information
Bevis för att US-uppbackade "rebeller" utför massakrer på civila.

Posted on: 2016/5/23 0:00

See User information

Posted on: 2016/9/19 10:16

See User information
SyrianGirl:

bla:
Pentagon hotar med att starta krig mot Syrien och Ryssland.
(Enligt förhör i Armed Services commitee)

Posted on: 2016/10/5 8:22

See User information
Det är väldigt lätt att förstå att det händer nåt fruktansvärt. Vad som också är lika lätt att förstå är att vi är utsatta för en fullständigt kaotisk desinformations-vulkans dånande utbrott.

För några år sedan läste jag en bok Tredje Rikets sammanbrott och stormningen av Berlin.

Några i övrigt vackra majdagar som dock var helt fel dagar för en utflykt i Tiergarten om man inte var superintresserad av att se tusentals ryska soldater som stormade en byggnad där det förvarades tungt vatten till atombomber som försvarades av i vilket fall som helst till döden vigda SS-soldater.

Kvinnor som inte var i humör att bli våldtagna av segerrusiga ryssar begick självmord, telefonerna ringde ödsligt i de övergivna militära högkvarteren och den fina vårdagen var helt spolierad...

Att föreslå vapenstillestånd i det läget var ju helt meningslöst.

Samma verkar vara fallet i Aleppo.

Men vad som VERKLIGEN händer och det vi serveras i media är dolt i historieskaparnas slöjor.

Posted on: 2016/10/7 7:56

See User information
Sibel Edmonds å Spiro var på den grekiska ön Lesbos och kunde konstatera att västmedia fullständigt ljuger om vad som händer där.

SE SE SE

Posted on: 2016/10/19 9:49

See User information
Något halvår innan flyktingströmmarna började på allvar hade någon satt upp affischer runtom i Köpenhamn där man uppbådade till en stor demonstration utanför Folketinget för att hälsa flyktingarna välkomna.

Men som sagt, detta var FÖRE flyktingkrisen...

Affischerna var gula till färgen. Gul färg symboliserar ibland saker som anses ha med zionism att göra.

Jag gick faktiskt dit och kollade demonstrationen. Åttio procent av dom som deltog var somalier.

Jag skall inte säga att jag VET att det var "den som nog alla innerst inne misstänker" som låg bakom alltihop, men nog är det ganska troligt.

I och för sig är det inte något fel att uppmana folk att ta emot flyktingar, men om budskapet bara når folk som redan lever som flyktingar är det ju helt fel målgrupp.

Jag tror faktiskt att denne "någon" börjar bli rejält senil...

Att både besitta förkunskap om ett brott mot mänskligheten och kombinera detta med förberedande aktioner borde kunna leda till åtal för krigsförbrytelser!

Posted on: 2016/10/19 12:17

See User information
Sanningen kommer ut mer och mer om vad som egentligen händer i Syrien!

Independent Canadian Journalist Eva Bartlett speaks out on 9th December 2016 at a UN Press Conference exposing the lies and tells us what is really happening in Syria, especially Aleppo.

Posted on: 2016/12/14 15:11

« 1 ... 8 9 10 (11)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper