vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Startat en blogg
#1


See User information
Hej alla läsare..

Jag har valt att starta en egen blogg för att dela med mig av det jag kommer över på internet och som jag tycke är intressant på något vis.

Så vill ni får ni gärna kika in och även kommentera eller bara läsa/titta..

Siktar på att uppdatera dagligen så ni vet.

Nu kanske alla som läser här redan sett allt som jag kommer posta. Men det kanske kan dyka upp något som är nytt för er.

http://sedigom.wordpress.com/

om ni vill så dela gärna med er till andra.. om ni vill..

Vill ni ge mig feedback så skriv nått.. :)


Posted on: 2012/5/22 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Startat en blogg
#2
Kul!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#3


See User information
Fint initiativ!

Posted on: 2012/5/23 0:48
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#4


See User information
Bra gjort .....

Välsigne.

Posted on: 2012/5/23 9:10
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#5


See User information
Grymt =)

Länkade till den från http://nakwach-now.blogspot.se/

Ska oxå försöka komma igång och skriva mer!

Peace!

Posted on: 2012/5/25 16:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#6


See User information
Tack grabbar! :) (antar ni är grabbar?)

Tack för länkning Nakwach.

Så hur tycker ni man ska lägga upp en blogg, vad gillar ni?

Räcker det med att slänga upp en film eller ljudklipp, eller ska man skriva ner nått om det och eller skriva vad man tycker eller kanske det viktigaste i filmen osv..


Posted on: 2012/5/25 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#7


See User information
Quote:

Zin skrev:

Räcker det med att slänga upp en film eller ljudklipp, eller ska man skriva ner nått om det och eller skriva vad man tycker eller kanske det viktigaste i filmen osv..



En blogg handlar ju om vad man tycker, så skriv om det. Det är väl dina tankar som ska "förmedlas"? Glöm inte heller bort att komma hit och skriva om saker som du tycker är lite viktigare eller intressantare än det "vanliga", och hänvisa till din blogg. Bloggar i all ära, men vaken borde vara samlingspunkten att utgå ifrån.

Posted on: 2012/5/26 3:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#8


See User information
Jag läste i bloggen att destillerat vatten ska vara nyttigt att dricka. Personligen har jag hört motsatsen men jag tror nog mest på att det är bra för kroppen. Regnvatten är ju endå destillerat vatten och det kan knappast vara onyttigt.
Någon som vet vad som är sant om detta?

Posted on: 2012/5/26 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Startat en blogg
#9
destillerat vatten innehåller ingenting och är knappast nyttigt att dricka. Det är till och med farligt att bara dricka destillerat vatten.

Regnvatten är knappast destillerat heller.

För god hygien och rena saker dödar oss i längden. Ordstävet "Lite skit rensar magen" är sanningen.

Men det får ju inte gå till överdrift heller, utan allt måste vara balanserat. Många av de saker vi behöver blir vi sjuka av och kan dö av om vi får för mycket av de.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#10


See User information
http://youtu.be/CwFMacnpMPo

Lyssna på det klippet Tjoffsson och se om du ser annorlunda på "destillerat vatten" efteråt.

Jag personligen är övertygad om att det inte är farligt alls att dricka rent vatten och kommer att börja göra det dagligen snart. Kommer att ge er feedback hur det går sen. Så får vi se om det är farligt eller om det kommer förbättra min hälsa..

Men som jag förstått det så är regnvatten visst destillerat vatten. Då det endast innehåller H2O.

Men du får gärna visa mig bevis eller någon trovärdig källa på internet som skriver/säger att destillerat vatten är farligt. För det är såklart intressant för mig.


Posted on: 2012/5/27 0:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#11


See User information
btw

kommer väl posta detta på bloggen snart, men man kan nu beställa silvermynt från Estland på så vis att man slipper momsen. Vilket gör det hela mycket billigare.

Har själv inte testat (än) så jag lovar inte att det fungerar, men allt verkar seriöst och trovärdigt.

Ska beställa lite mynt inom några veckor iaf så kommer upplysa er då, om det gick väl.

https://www.libertysilver.ee/se/

Posted on: 2012/5/27 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Startat en blogg
#12
Jag menar det är farligt att enbart dricka destillerat vatten.

Det är mycket bättre att rena sitt vatten enbart. Destillering är något helt annat.



http://www.krc.su.se/documents/Modul_8.0_Syror_baser.pdf (sid 4)
Sen får du ju tänka på att föroreningar som är lättare än luft stiger.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#13


See User information
Nu kom det upp lite tankar och frågor Tjoffsson.. :)

Förklara gärna vad du menar ska vara farligt, hur det är farligt.

Vad menar du med enbart rena sitt vatten, hur renar du det och vad sker i vattnet då, vad blir kvar, vad försvinner osv?

Destillering är att man fångar upp ångan av vattnet och på så vis får endast H2O, men som du skrev så kommer vissa ämnen följa med när man kokar vatten, men det kan man få bort med hjälp av ett kolfilter.

Läste lite i pdf:en du länkade till, verkar handla om pH, anser du att destillerat vatten skapar ett för kroppen dåligt pH?

Posted on: 2012/5/27 2:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#14


See User information
Försök filtera det i mineralsand & kol likt naturen självt.

Ha i några bergskristaller i sanden och någon silverstav .


Är det något som intresserar mig mycket så är det vattnets förmågor.

Vatten är något alla tar för givet det är ett element som är en dörr till andevärlden och mucho importante för allt levande och spelar sin roll .

Och salt joner är skumma som kan ha flera tillstånd .

Jag hör ofta mycket negativt om dessa elektrolyter men kolla bambusalt.

Intressant.

Vet att man kan använda elektrolyter med flödet som ex fotbad och undrar vad för fler källor man har och tillgå vattnet verkar fungera som ett filter som fångar upp energi eller leder det.

Vatten är ordet medium i fysisk form lol.

Posted on: 2012/5/27 8:59
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#15


See User information
Jag såg just en MYCKET intressant intervju om destillierat vatten http://www.youtube.com/watch?v=_msWtSljFQw&feature=plcp
Det går på tvärs med vad mainstream brukar säga om destillerat vatten men om folk kan dricka 4 liter destillerat vatten om dagen i månader och bli friska från svåra sjukdomar så kanske det är läge att ta en ny titt på vad man fått "lära sig"
Rekommenderas till alla som är intresserade av hälsa och vatten.

D'OH! Såg just att det jag länkade till fanns på bloggen redan, nåja, låter det stå kvar ändå

Posted on: 2012/5/27 9:23
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#16


See User information
Läste boken levande vatten av en japan som konstaterade att några få platser i världen hade levande vatten som grekland japan osv /källor som befolkningen levde på.

Dock vet jag inte vad det stod om destillerat vatten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

Todde jag lol.

According to Emoto, an ice crystal of distilled water exhibits a basic hexagonal structure with no intricate branching.

Lol ja varför inte träden dricker ju det.

Posted on: 2012/5/27 18:16
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#17


See User information
http://sedigom.wordpress.com/

Uppdaterat idag med intressant info om Freeman on the Land konceptet. Om ni inte hört talas om Dean Clifford så ta en titt på vad han har att säga. Finns länkar på bloggen till hans filmer.

Även en dokumentär om ekonomisystemet finns upplagd idag. 97% Owned - Monetary Reform documentary. Den var bra tyckte jag.


Posted on: 2012/5/31 22:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#18


See User information
Härligt jobb med att starta bloggen. Ibland känns det som makten vill dödförklara den fria bloggen och vill uppmuntra alla att hålla sig på Facebook och Twitter. Ska följa din blogg, den verkar ta upp sånt jag inte hinner hålla koll på längre.

Uppskattar verkligen dock lite längre texter och inte bara YouTube-rutor. Skriv från hjärtat, tänk ledare, krönika, blanda fritt efter humör! Njut av att ingen begränsar antal tecken, jag lovar läsa!

Posted on: 2012/6/1 0:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#19


See User information
hehe.. ja alltså jag skulle gärna vilja skriva mer om allt jag kommer över och sammanfatta det som är av värde, och ge min syn på saker och ting. Men samtidigt så har jag fullt upp med studier, familj, hus och sådant som tar all min tid. Vilket gör att jag inte prioriterar att skriva texter.

Men jag är snart ledig ett tag över sommaren så då kommer det längre texter. Så håll ut.. :)

Men jag kommer att slänga upp sånt jag vill att andra inte ska missa, även om jag inte själv orkar skriva nått om det.

Jag själv tycker mer om att se en film, lyssna på en intervju än att läsa massa text. Iaf på internet. Men vi får se. Ska se till att skriva lite mer till sommaren.

Tack för uppmuntran iaf Alladin.. :)

Posted on: 2012/6/1 10:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#20


See User information
Har slängt upp några avsnitt av en videoserie som heter "ancient knowledge" på bloggen som jag tycker alla bör ta en titt på... :)

http://sedigom.wordpress.com/

Posted on: 2012/6/17 18:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#21


See User information
'Ska ses.


Låter nice.....

Bloggen ser nice ut.

Posted on: 2012/6/17 19:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#22


See User information
Hehe.. Tack Shen... Nice...:)

Skriv gärna nått (här eller på blogg) efter du tittat så kan vi kanske diskutera lite om det som sägs. Om du hållermed eller dissar saker osv... Trevlig kväll.. :)

Posted on: 2012/6/17 19:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#23


See User information
Nu så.

Få se om ni hört detta innan .


Hann bara se igenom första men om jag uppfattade detta rätt så är det om cymatics?

Ordet?

Jo såhär ligger det till.

För det första låt mig tilläga att floden är den vi refererar till som fadern.

Fadern var en men sen blev fadern två.

Varför?

Vi vet ju alla att posetiv och negativ slår ut varandra.

Så vi har en tredje part.

Låt oss för enkelhetens skull kalla denna part för linjen mellan yin och yang.

Så vad händer med en ljus själ som vandrar in i mörker när den kommer tillbaks till ljuset och lärt sig av sitt lidande?

Den skiner starkare.

Vad syftar energi till i allmänhet rafineras och förfinas därav ekonomi.

Naturen gjorde av med mycket mer energi förr idag har den lärt sig vara ekonomisk.

Varför en tredje part.

Därför även energi måste strukturera sig .
På samma sätt som vissa måste vila sig genom perioder i livet och strukturera sitt sinne.

Precis som vissa själar måste vila i mörkret innan dom går vidare.

Ok.

Dessa 3 ger dig en cirkel eller snarare ett samspel..

Nu betänk dom 3 lagarna bakom orsak och verkan.

Titta i rymden vad ser du?

Svarta hål vita dvärgar och röda jättar.

Se hur dom uppför sig precis efter dom tre lagarna.

Orsak och verkan är ett utryck för sanningen.

Energi är grov materia men ljud relaterar i stor grad till vågformad energi pga dess natur i etern.

Titta på en våg vad ser du.

Du ser en topp en dal och ett avstånd = 3

Börjar du få en bild av vad jag säger ?

Titta inom materia vad ser du?

Neutralt posetivt negativt.

När du sover lagrar du energi som du överför till cellerna som producerar nya celler.

När du tänker likaså .

När du vaknar och rör dig likaså.

Dina rutiner på jobbet likaså.

Hur ekonomi fungerar likaså.

Hur dina tankar bildas likaså.

Därför det är lättare och fördömma än förlåta.

Man ska komma ihåg dock att vi bara uppfattar dessa vibrationer som ljudvågorna.

Dessa delar jag talar om är eteriska frekvenser om du förstår vad jag menar inte grov materia.

Kan du mäta av en känselpartikel?
Kan du mäta av en gravitationspartikel.

Inte mätbart på samma sätt.

Säg mig något som inte genomsyras av denna lag ?

Can U Se My POINT?

I Slutändan broder i slutändan kommer allt träda in i ljus exakt allt för energin i långa loppet har bara ett mål.

Det är därför det är så kul och se när folk sponsrar mörker.

Precis som fadern sa.

Jag ler åt dom onda för jag vet att deras dagar är räknade.

Men man ska komma ihåg folk sover inte med lampan tänd eller hur det kräver mycket av en människa.

Därav är det oändliga mörkret kunskapen men ljuset visdomen.

Och säg mig vad håller i längden?

lol Cymatics blev andligt för allt är andligt ingen energiform är utan medvetande alla har skyldigheter till varandra dom uppfyller och man ska veta att när man manipulerar energier går det inte förbi obemärkt.

Nuså om vi kommer till ordet så är ordet från herren inte densamme som ordet för människor jag tror ni redan förstått att det handlar om helt andra frekvenserformer än dom 3 dimensionella komihåg att materia är grovt.

Men visst är ljud vackert och har en inverkan på materia.

lol andarna älskar våra röster och sånger.

Håller väl dem upptagna med något skönt och dom gillar se när känslan väcks i människan för en död människa inombords är inge rolig (Typ).

Sen finns det ju olika typer bland dem precis som oss människor.

Men man ska inte sträva att tala med döda för att i andevärlden har man en tendens att fasta i känslotillstånd och just därför är andar fast.

Dom kan ha valt det liväl pga yttre omständigheter och oro innand döden men dom går inte in i ljuset om dom inte får hjälp.

Förstår du varför du ska sträva till ljuset?

Och mörkret mörker jadu där den mörke håller i draken vad ska jag säga.

Jag kom ju från mörker pga dessa frimurare och jag lärde känna den mörke likväl gud.

Och jag kan säga att jag tycker mycket synd om djävulen och djävulen respekterar ljuset han vet dess kraft han böjer sig för den men då hans natur är delvis djurisk och han inte bara bär draken men även lever på den elden så är han fast i sitt beteende dvs beroende av eldens känsla.

Därför vill han ha själar hans jobb är som en haj på havsbotten som ser till att obehöriga med dålig karma inte kommer förbi .

Och vad skapar dålig karma?

Det vet ni alla.

Det är inte ni som skapar den det är lögnerna vi luras med.

Därför jag säger dom är satans Lögnarens barn som skickar mörkerenaren själar och karma inte förlåter men hjärtat gör det och den som lever i hjärtat får evigt liv.

Lite av min syn så att säga.

Men men men en sista sak...

Satan och den ondska som vi leker kalle anka med på jorden och förstör för varandra.

Den har ingen plats hos djävulen djävulen slänger in den i ett brinannde hav han beskyddar på detta sätt dharman och det är det lidandet som leder till degeneration av själen och bortappade livtider till ingen nytta och därav inget evigt liv.

Satan därimot lol akta er för den dåren som dricker ur demoners bägare och med lustar anklagar sin nästa.

Drakens slavar.

Så från 1 till 2 till 3 bar det iväg och här är jag.







Posted on: 2012/6/18 0:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#24


See User information
Ok Shen, jag kanske anar lite av vad du vill förmedla. Men jag måste erkänna att jag har lite svårt att förstå allt du skriver. Det kan bero på att det du skriver är i en annan form än det jag är van med. Men iaf så är det intressant att läsa om dina tankar.

Men gillade du serien eller tycker du att den var missvisande?

Slängde upp lite info om tallkottkörteln igår, som verkar vara en del av vår hjärna som har stor betydelse för vår andliga, mediala och spirituella utveckling.

Posted on: 2012/6/20 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS