Vakencorner

Re: Världsekonomin krashar - Följ grafen dag till dag här!
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det som då gör mig hoppfull är allt som skulle ha ägt rum de senaste åren som man fått uppgifter om, som inte skett. T ex terrorattentatet under London-OS, allt fanns där innan precis som innan 9/11 men det hände inte. Under COP-mötena har det varit på Agendan att under Global Warming-flaggan införa globala kodioxidskatter och annat jävelstyg, men så har inte hänt heller, det har s a s "misslyckats"
Därför hoppas jag att även detta kommer på skam eller åtminstone dröjer, landar mjukare än vad som Norberg beskriver. Ja, så att... hur många är vi här i Vakenforumet? Jag och familjen har ju själv sedan 2005 jobbat frenetiskt som sagt med hårt motstånd men också med god frivillig hjälp för att få till något. Kommit hyfsat långt. Vi har ju Art, se artikel om växthuset på Vakens förstasida, det finns några till vet jag på lite olika sätt, de lever på olika sätt "off" Det finns ju också hos andra här på Vaken långtgående ambitioner att bryta sig loss även om det inte blivit mer. Inte illa det. På andra håll och kanter i vårt land ser jag sådana som lever väldigt off på vis att de klarar självförsörjning av mat, de odlar och har djur, får för all del slita som idioter med det eftersom de är ensamma more or less, som vanligt folk som varit för bekväma för att ansluta i communitys och inte varit seriösa när det väl gällt, har jag fått berättat... ...och så många av dessa som jag beskriver som skrattar högt åt den här typen av information. Global krasch och depression? Ha ha ha, foliehatt! Röstar man bara på vänstern eller miljöpartiet ordnar sig allt, och mellan mjölkningarna tar man mer än gärna ungarna till vårdcentralen för att de ska få sin vaccinspruta... Åh, elbolagen är så snälla och det funkar så bra - titta de har ju satt upp vindkraftverk nära oss, bra för miljön... www.alternativ.nu Framtiden är ett oskrivet blad, citerar Henrik Palmgren: "Indeed we live in exciting times"
Posted on: 2013/12/29 11:07
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
WTO varnar för handelshinder
"Protektionismen ökar kraftigt i världen, trots Världshandelsorganisationens lovande Baliavtal om ökad frihandel. Handelshindren har ökat med 32 procent senaste året och nu revideras tillväxtprognosen för världshandeln ned. ”Trenden måste stoppas”, säger WTO-chefen Roberto Azevedo." Detta skrevs det en artikel om för nästan ett år sedan på vaken. I artikeln nämns valutakrig och handelskrig. Nyligen så föll bland annat Turkiets, Argentinas, Indiens och Sydafrikas valutor och allt berodde på den amerikanska centralbankens nedtrappning av stödköp av amerikanska räntepapper. Indiska attacken på Fed "Feds signaler om nedtrappning har sedan maj i fjol orsakat vågor av kapitalutflöden från tillväxmarknader när placerare flyr risk och lockas av stigande USA-räntor." Så vad händer det närmaste året? Celente - No Way Out As Global Ponzi Scheme Collapse Begins "Idag, mannen som anmärkningsvärt månader i förväg förutspådde att Amerikanska centralbanken skulle trappa ner stödköpen av räntepapper i december samt en gång till i januari och som också förutspådde den globala nedgången på aktiemarknaden som vi nu ser.." Richard Russell - The Stock Market Is On The Edge Of A Crash "Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var orolig för hur det går. Ärligt talat, jag är verkligen rädd för mig själv, min familj och nationen. Jag har en känsla av att aktiebörsen är på väg att kollapsa." Det senaste halvåret har även fem anställda inom banksektorn dött/begått självmord.. - Gabriel Magee på JP Morgan - William 'Bill' Broeksmit på Deutsche Bank - Moritz Erhardt, Bank Of America - Pierre Wauthier, Zurich Insurance Group AG - Mike Dueker, chefsekonom på Russell Investments
Posted on: 2014/2/5 1:07
Edited by TeBe on 2014/2/5 1:35:22
Edited by TeBe on 2014/2/5 1:36:21 Edited by TeBe on 2014/2/5 1:37:22 Edited by TeBe on 2014/2/5 1:38:09 Edited by TeBe on 2014/2/5 1:48:01 |
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Nu har det ju ropats varg några hundra gånger, men vi väl se hur det blir; Elite Insiders Predict Economic Crash March 2014 https://www.youtube.com/watch?v=32mCXwFEaDI Misstänker självt det redan har gått åt fanders, men nån kastat en presenning över det och lådsas att det regnar... I fred och <3!
Posted on: 2014/2/5 13:11
Edited by Avatar on 2014/2/5 13:40:25
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login