vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Freeman föredrag på Svenska
#1


See User information
Hej alla eldsjälar!

Jag höll ett föredrag i föreningen Qui Bono i Göteborg, den 13:e April tror jag det var. Det handlade om allmänna och grundläggande freeman principer, den administrativa process jag delat med mig av här och lite om hur man kan tas med osäkrade lån etc.

Jag har menat att göra den ljudinspelning jag gjorde av det samt bilderna jag projicerade under föredraget till en YouTube video, men är alltför upptagen med egna och lite av andras processer just nu, så jag vet inte när detta blir av.

Så som en temporär lösning för dem som vill lyssna på vad jag hade att säga, så har jag lagt upp ljudinspelningen (rast och allt), Open Office Impress bildvisningen jag använde, en bild av mig själv och en PDF av Admin Proceduren på min 4shared sida nedan, så den som vill kan ladda ner och lyssna.

Börja med "Hur man lyssnar" dokumentet.

http://www.4shared.com/dir/eiSJcwxG/sharing.html

Ni får ursäkta att jag inte är någon professionell talare etc. Jag föredrar att skriva, men inte alla läser i dessa dagar, så jag kommer att börja prata och hoppas att någon som är bättre på detta än mig, kommer att ta över och göra ett bättre jobb.

Posted on: 2014/5/9 1:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#2


See User information
Tyvärr har 4shared ändrat sitt system och det är inte längre bara att högerklicka och ladda ner.

Så jag har skapat ett OneDrive konto och lagt upp samma filer där, så att de kan laddas ner lättare:

http://1drv.ms/1j4wCo4

Jag ber om ursäkt ifall det skapat problem för vissa.

Posted on: 2014/5/9 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#3


See User information
Skall lyssna, men låt oss vädra konceptet lite!

Jag med mina kompisar "föreläsare" har kommit fram till en ver av free man.

Hur lägger Du upp det lite kort sådär, om Du tänker att Du talar till någon som redan är introducerad?

Posted on: 2014/5/10 0:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#4


See User information
Vad vi kommit fram till samt föreläsr om, som är grunden i allt, är att en enskild firma kopplas till Dig när Du föds. En "corporate merger" sker. Det är den som är problemet i grund och botten! Ord från skatteverket själv. Sen när någon försöker dra i en så åberopar man artikel 34 i rättegångsbalken. Rätten har inte i egenskap av företag att förhandla med Din rätt, Din mänskliga rätt. Dom har ansvar som myndig över Dig att "köra ditt skepp", styra det om man säger så, för att DU är ett "child of the province".

Man måste göra en särskrivning av denna firma, eller säga upp den, avsluta den.

Födelseanmälan anges i diarienummer som VILA, det börjar diarienumret med hos landsarkivet.

Det ligger i vila så länge man leker företag, agerar som ett.

Det går inte att agera free man som företag eller enskild firma, då råder man under handelsregler och internationell traktaträtt.

osv

Posted on: 2014/5/10 0:51
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#5


See User information
Det är inte heller domstolar längre, det är företag med organisationsnummer (y) som man gör på fejan :)

Posted on: 2014/5/10 0:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#6


See User information
En födelseanmälan går från BB till skatteverket, där man skapar en sammanslutning med den enskilda firman, vars ansvar läggs på Dig som resande genom livet om man säger så.

Födelseanmälan förr i tiden skrevs in i kyrkboken, där kan vi som är lite ändre begära ut en fotostat på raden där man registrerar det första tecknet av en födelse. Allt efter det är i företagsform.

Landsarkivet kan göra utdrag ur denna kyrkbok, och där har ännu inte personnumret sammanslagits med en, där står man som 2, varvid den ena är vilande, där av VILA i dnr nummer.

För att komma till rätt med allt detta så måste man göra en journalförstöring, till det man uppfattas i den form man egentligen är.

Posted on: 2014/5/10 1:05
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#7


See User information
Såsom jag ser det så har naturen högst auktoritet, (Natural Law)

On this understanding of natural law, natural law can be invoked to criticize judicial decisions about what the law says but not to criticize the best interpretation of the law itself.

Posted on: 2014/5/10 1:26
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman föredrag på Svenska
#8


See User information
Har lyssnat en stund, trevliga tankar och förklaringar på vissa saker, tummen upp! (y) som man gör på fejan!

Det fungerar dock lite annorlunda i Sverige jämfört med UK, där dom står på common law, vi här står på civil law, men, bägge dessa går att runtgå.

Jag har ett uppdrag i rätten, eller 2 kommande veckan, meddelar här hur det går! Jag är rättsligt ombud för ett par familjer och vi sneglar lite åt free man hållet om lagen inte respekteras som liga för var och en i dessa mål.

Återkommer

Må väl!

Posted on: 2014/5/10 18:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS