vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Politiken gentemot tiggeriet hotar demokratin
#1


See User information
Detta jätteproblem måste lösas här och nu. Den generösa politiken gentemot de sk EU-immigranterna har medfört att flera platser där jag tvingas passera ideligen blivit hart när oframkomliga om jag inte växlat hundratals kronor i tjugor eller tior.

Jag FÖRSTÅR VERKLIGEN att dom stackarna inte har det lätt i sina hemländer (om dom har några kan ifrågasättas eftersom de flesta lär vara romer, alltså nomader).

Men det blir inte bättre av att man genom undfallenhet bygger upp ett läge där det för eller senare kan komma en svensk Breivik och sopa rent helt enkelt.

Jag har försökt ta upp frågan genom att skriva till min riksdagsman, men det jag fick ut av det var en total oförståelse. Dock ser jag nu på min hemsida att partiets faktiskt har lyft upp frågan så att det blir ett möte i Gothia Tower i morgon torsdag kl 18 där bl.a Fredrick Federley deltar.

Men... det jag vill undvika är det här:

https://www.facebook.com/Retenews24/vi ... 225231505/?type=2&theater

Tyvärr har jag fått erfara att man skjuter budbäraren hellre än att lyssna på vad han säger, men en debatt på Vaken vore inte fel den heller.


Posted on: 2015/4/22 14:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Politiken gentemot tiggeriet hotar demokratin
#2


See User information
Jag kanske måste göra ett förtydligande med vad jag avser med tiggeri.

Jag menar helt enkelt att man är ute efter pengar. Och sätter sig ner och ber om det i förvissningen att det förr eller senare kommer en summa. Jag menar inte den i pappmuggen, för det är bara fickpengar i väntan på BINGO.

Om vi säger att BINGO inträder när man slussas in i det svenska bidragssystemet som vem som helst kan ta reda på, det är bara att gå in på internet, så innebär det i klartext att man får 6500 per månad till hyran och så något som liknar folkpension, alltså nånstans mellan 7500 och 10000 kroner per månad.

Men nuvarande ränteläge (1%) motsvarar detta avkastningen (+/- 168.000 per år) på ett belopp omkring 16,6 miljoner insatt på banken!

Varje EU-immigrant = avkastningen på en förmögenhet som få svenskar har tillgänglig.

Det är vi som är hjärndöda, inte EU-immigranterna.

Och detta och mera sånt trumfas igenom med dånande hurrarop i en riksdag där alla insiktsfulla människor noggrant sorterats bort...

Detta är ingenting mindre än Sveriges undergång.

Och straffet för att så många sovit så mycket på så många matematiktimmar.

Och lärt sig att hälsa på en mössa på en stång...

Posted on: 2015/4/24 9:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Politiken gentemot tiggeriet hotar demokratin
#3


See User information


Hmmm, vad är "Sverige" om inte en grupp av inbördes beundran?

Låt oss hålla det medmänskligt, gränslöst och av samma familj...?

Vad är "öst och väst" på en rund planet? Seriöst... Vad ser "Ryssen" vara öst om inte US?

Gränser och länder är av illusionernas slöja och inget av det går att finna utom på papper och en tro indoktrinerad hos människan... Sett en älg, lax, mås med pass å ID?


Mångfallden är bevis på var och ens potential, vilket är ett hot av egoismens mantra och sjukdomsläget "normen normal".


Vad är inte verktyget pengarsystem, om inte ett förlegat verktyg (påhittat av oss) för värdera varor och tjänster under rov? Inget av det är verkliget, utan människans påfund...

Monetära systemet som alla andra påhittade fiktioner är förlegade koncept vi alla håller på tappa förtroende för...

Nämn En hierarkisk trosföljd som inte är under "attack" och nedtagande idag, för den tro det i basen är?

Vi är medmänniskor bara, nyttjade av egenmäktiga för sitt egna rov... Så var snäll, hjälpsam... <3

Posted on: 2015/8/15 22:45

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS