vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Haschhandeln har tagit över Köpenhamn
#1


See User information
Händelserna förra veckan då två poliser och en besökare skottskadades på Christiania gjorde att de aktiva christianiterna beslöt att handla snabbt och så rev man ner bodarna där haschhandeln bedrevs illa kvickt.

De flesta på fristaden har ett kluvet förhållande till handeln och det finns dom som menar att förhållandet med bodarna och de många besökarna faktiskt inte gynnar dom alls och att folk därför uppmanas att köpa sitt röka nån annanstans.

Vad som hänt sen dess är att det på en massa gathörn runt om sitter folk som säljer hasch.

Detta säger polisen är ett framsteg eftersom man tycker att "man använt för mycket resurser på att bevaka Christiania".

Eftersom jag ytterst sällan sett en polis på Christiania utom några som släntrat runt med mörka solglasögon och verkat påtända själva, eller som plötsligt börjat brotta ner folk alldeles intill stället där portföljerna med räkenskaper och överblivna klumpar står utan att göra minsta ansats att ta reda på dom grejerna är jag ytterst undrande till detta konstaterande.

Jag kan inte se annat än att polisen i hemlighet agerar för att man skall legalisera haschhandeln.

Och det är förmodligen vad som nu skall ske.

Men det har krävt offer och det kan vem som helst inse att om man tror att man bara skall kunna gå in och plocka åt sig folks månadslöner när dom stått på "tolererat område" och sålt rökvaror så har man nog varit rätt fel ute...

Jag får numera parkera bilen tre meter från ett av dom nya försäljningsställena och vill inte ha en massa poliser med vapen springande pangande på folk just där.

Detta är i alla fall ytterligare ett bevis på att man aldrig får höra ett sant ord från en myndighet.

Posted on: 2016/9/7 10:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Haschhandeln har tagit över Köpenhamn
#2


See User information
När jag skrev ovanstående inlägg hade pusharna redan ställt fram bekväma bänkar att sitta på nere vid hörnan men nu är dom borta igen och med dom min parkeringsplats där det nu har blivit förbjudet att stå eftersom det tydligen skymde.

Däremot satt en kille dold av grönskan fram på kvällarna längre upp på gatan.

Nu talas det om att bodarna på Christiania skall monteras upp igen och ge plats åt en kryddmarknad av holländsk modell där man ju aldrig talar om hasch numera utan om herbal mix.

Jag var i Amsterdam i våras och frapperades av de stränga förbuden mot tobaksrökning överallt medan man däremot gjorde flitig reklam för olika kryddblandningar.



Posted on: 2016/9/12 11:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Haschhandeln har tagit över Köpenhamn
#3


See User information
Det verkar faktiskt som om handeln återgått till "staden" efter att det skett en tillnyktring på det icke haschnyttjande hållet.

Åter ett gigantiskt vattenplask.

Det är bara det att det åter krävts liv... förra gången begick chefen för pusharna självmord i cellen.

Men förespråkarna för en legalisering har blivit flera och det finns exempel på politiker som bytt sida efter de senaste händelserna.

Det är samma skillnad som på att tolerera homoäktenskap och att gifta sig med en bög... man behöver faktiskt inte förespråka allt man tolererar att andra gör.


Posted on: 2016/9/17 11:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Haschhandeln har tagit över Köpenhamn
#4


See User information
I går kväll sattes det upp lappar på anslagstavlan där jag bor som sade att det sedan i torsdags förra veckan varit två skjutningar med en allvarligt skadad och en lättare och två knivstickningar.Sen har nån kastat in en bensinbomb på ett fastighetsskötarkontor.



Dom som skjutits har blivit det från förbipasserande bilar. Det börjar köra omkring en hel del bilar i området med bakrutan borta, tydligen skjuter någon i baksätet rakt ut genom rutan medan en annan kille kör.

Det betonas också att dessa händelser INTE har med stängningen av Christiania att göra, eftersom haschhandeln i mitt kvarter började innan.

Det är alldeles riktigt. Men den som började haschhandeln var en ung lite sävlig man som sa att han ville bli stor och välkänd genom billiga priser och bra kvalitet. Han har dom låst in... och sedan dess har andra mer hårdkokta tagit över.

Dom tar dom inte lika lätt. Så istället för en dansk upplaga av "Jan Långben" har vi fått storflinande mellanösterntyper förmodligen med krigserfarenhet.

Energin räckte till att låsa in den sävlige Jan Långben. Fy!-roparnas Förening fick sitt...

Dom som visade lite ansvar genom att förespråka en tolerans gentemot honom och hans sort och som vederbörligen misstänkliggjordes och avfördes från debatten hade alltså rätt sådär tusen gånger.

NÄR FÅR VI POLITIKER OCH MEDIAFOLK MED ÖPPNA ÖRON???? VAKNA PERSONER ALLTSÅ??

SKULLE NI SJÄLVA VILJA FLYGA I ETT PLAN MED EN PILOT MED ÖRONLAPPAR OCH ÖGONBINDEL PÅ JOBBET?

Gör så här i framtiden: notera namnen på alla som beskylls för att vara "konspirationsteoretiker" eller "trumpare" eller nåt annat negativt.

Kryssa sen för deras namn på alla valsedlar du någonsin får i din hand!

Posted on: 2016/10/13 8:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
86 user(s) are online (86 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 86

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS