vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »


Re: Terrorbevisen offentliga?
#49


See User information
Gert Gert OSPA SÄPO Gert
His interest with official lies
Is much more than a FLIRT

A disinfo agenda
The truth he will a bend-a
A hard time understanding
What NWO is a planning

His interests they do not have
But for them he is a NAV
They will fuck him over like the rest
When it suits their interests best

Gert Gert OPSA SÄPO Gert
Seems a brain so truly washed
Though the light side wouldnt hurt!

Facist agenda he defends
With arguments out of rear ends
Of corporate media whores
Who back the vicious terror wars


Kramkram

Posted on: 2006/8/3 16:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#50


See User information
Denna tråd blev lite OT, så jag drar fram ett offentligt bevis igen som OSPA har länkat till:

Om man tittar på denna bild så syns det ett datum i övre vänstra hörnet, det står 11-10-01 ??? Alltså en månad efter 11/9, hur kunde Mohammad Atta vara vid liv då ??

http://www.rcfp.org/moussaoui/jpg/size600/FO07011-1.jpg

Posted on: 2006/8/3 22:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#51


See User information
tyckte även jag detta var underligt, men såg att bilden är fångad av en kamera på en bensinstation, samt att den 11 oktober var det en torsdag. På bilden säger den "Mon" måndag. så troligtvist är datumet fel.
Men det bevisar ju inte att det var den 11 september som bilden är tagen.

Samt vem säger att Mohammed atta gick ombord på flyget bara för att kameran fångade han vid en säkerhetskontroll.
Mohammed attas far hävdar att han talade med honom dagarna efter attacken. Som citerat i länken jag postar nedan, säger hans far att han förstår dem som utförde attacken och mer eller mindre sympatiserar med den. Så varför skulle han ljuga om sin sons telefon samtal.
http://www.guardian.co.uk/september11/story/0,11209,784542,00.html

Posted on: 2006/8/4 0:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#52


See User information
Jag tycker inte heller att vi skall utesluta OSPA, ZPZ eller Verkligen. Kanke be dem dämpa sin besserwisser ton dock.

OSPA är en intressant person som arbetat (vilket jag läser som betald utredare) i flera år med att forska i och haft direktkontakt med 911 kommissionen enligt egen utsago.

"I "the 9/11 commission report" stod det att det var 3 Boeing 767 och ett Boeing 757 inblandade i 9/11. Detta påpekade jag för commisionen och dom ändrade detta."

Samtidigt påstår han:

"När den alternativa rörelsen om 9/11 visar upp lögner så är det inte längre en alternativ väg för mig att gå.

Vilket är intressant med tanke på att den officiella historien är full av lögner. Rena lögner som att man har bevis mot Osama Bin Laden, att man hittade bevis om kopplingar mellan Saddam Hussein och Osama/Al Qaida. Saker vi vet är fabricerade lögner.

Banden på Osama översattes medvetet felaktiga. Bevis som att Iraq hade WMDs var uppenbart fabricerade osv.

Jag erkänner gärna att jag har fel eller förilat mig i enskilda detaljer. Men sålänge vi undviker dom stora avgörande frågorna som dom många pågående war games och war drills som pågick den 11 September, Bush Administrationens önskan att en attack mot USA skulle utlösa ett krig som möjliggjorde ockupation av central asien samt stölden av valen 2000 och 2004 kommer vi ingen vart.

OSPA stoltserar med sina akademiska utbildningar och att han "debunkat" avgörande påståenden. Man jag kan inte se att han avslöjat något framförallt inget avgörande.

Mycket av hans avslöjande består av alternativa påståenden och oftast undviker han kärnfrågorna genom att hänga upp sig på detaljer.

När han fått överhanden i en detaljfråga klappar han sig på bröstet och påstår sig ha debunkat hela 911 truth movement som består av flera millioner människor världen över däribland några av dom meriterade journalister, forskare och politiker.

Det är lite sandlåde taktik över det hela. Och taktik är precis vad det handlar om. Inte en vänlig själs personliga intresse i denna konspirationsteori. Och kom ihåg att även den officiella historien är en teori om en påstådd konspiration mot västvärldens dekadens.

Så du hör hemma här OSPA på ett forum för konspirationsteorier. Bara för att din teori motsäger vår är den inte mindre konspiratorisk eller teoretisk.

Posted on: 2006/8/4 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#53


See User information
BiReal!

Bilden på Mohammed Attah är från en "connecting flight" alltså inte ens från någon av dom plan som förekom vid attackerna 911.

Posted on: 2006/8/4 11:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#54


See User information
OSPA!
Kan du förklara för mig hur en boeing 757 kan penetrerar ett hål inte större än en lastbil så att 'alla' bevisen inklusive motorer, intakta lik och landningställ hamnar på insidan.

Posted on: 2006/8/4 12:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#55


See User information
Quote:

cicero wrote:
BiReal!

Bilden på Mohammed Attah är från en "connecting flight" alltså inte ens från någon av dom plan som förekom vid attackerna 911.



det blir bara bättre och bättre, vilka bevis de slänger fram.

Posted on: 2006/8/4 13:00
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#56
Quote:

cicero wrote:
OSPA är en intressant person som arbetat (vilket jag läser som betald utredare) i flera år med att forska i och haft direktkontakt med 911 kommissionen enligt egen utsago.


Jag har mailat. o nej det gör mig ju till medbrottsling i dina ögon.... IRONI


Quote:

cicero wrote:
Vilket är intressant med tanke på att den officiella historien är full av lögner. Rena lögner som att man har bevis mot Osama Bin Laden, att man hittade bevis om kopplingar mellan Saddam Hussein och Osama/Al Qaida. Saker vi vet är fabricerade lögner.


Det skulle vara väldigt intressant och veta var och när detta har påståtts från "officiellt" håll?

Quote:

cicero wrote:
Banden på Osama översattes medvetet felaktiga. Bevis som att Iraq hade WMDs var uppenbart fabricerade osv.


Jag refererar till dom officiella rapporterna där står det inget om WMD´s. Eller någon intervju med Usama.

Quote:

cicero wrote:
Jag erkänner gärna att jag har fel eller förilat mig i enskilda detaljer. Men sålänge vi undviker dom stora avgörande frågorna som dom många pågående war games och war drills som pågick den 11 September, Bush Administrationens önskan att en attack mot USA skulle utlösa ett krig som möjliggjorde ockupation av central asien samt stölden av valen 2000 och 2004 kommer vi ingen vart.

OSPA stoltserar med sina akademiska utbildningar och att han "debunkat" avgörande påståenden. Man jag kan inte se att han avslöjat något framförallt inget avgörande.

Mycket av hans avslöjande består av alternativa påståenden och oftast undviker han kärnfrågorna genom att hänga upp sig på detaljer.

När han fått överhanden i en detaljfråga klappar han sig på bröstet och påstår sig ha debunkat hela 911 truth movement som består av flera millioner människor världen över däribland några av dom meriterade journalister, forskare och politiker.

Det är lite sandlåde taktik över det hela. Och taktik är precis vad det handlar om. Inte en vänlig själs personliga intresse i denna konspirationsteori. Och kom ihåg att även den officiella historien är en teori om en påstådd konspiration mot västvärldens dekadens.

Så du hör hemma här OSPA på ett forum för konspirationsteorier. Bara för att din teori motsäger vår är den inte mindre konspiratorisk eller teoretisk.


Du kommer alldeles strax få chansen att erkänna lugn bara lugn.

Men först och främst det med detaljerna.

Det är inte längre detaljer om man nämner fel efter fel efter fel då har det slutat och vara detaljer så är det propaganda och den propagandan innehåller fel och rena påhittade lögner.

Den dagen då tex Loose Change 2 går ut offentligt och tar tillbaka sina lögner då skall jag lyssna på dom med andra öron.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#57
Quote:

cicero wrote:
OSPA!
Kan du förklara för mig hur en boeing 757 kan penetrerar ett hål inte större än en lastbil så att 'alla' bevisen inklusive motorer, intakta lik och landningställ hamnar på insidan.


Då skall vi reda ut en liten sak först, "inte större än en lastbil" är det ditt vetenskapliga mått som jag skall ta ställning till, du måste skämta?

Du har ju förr skrivit detta.

Quote:

cicero wrote:Vi vet att bilderna som var tagna omedelbart efter krashen visar att byggnaden inte kollapsat utan bara visar ett hål på ca. 2.5 x 2.5 m diameter.


OBS, det är inte JAG som skrivit dessa "små detaljer det är DU så ge fan i och anklaga mig för att dra upp detta då det är DU som vill ha svar. Din attityd bör ju inte förändra bara för att du har fel, eller?

Lastbil.

Ja, vad menar du för lastbil?

Det är helt omöjligt att svara på frågan förrän du precisera den bättre, men du kanske inte vill få svar?

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#58
Vi stanna vid dig cicero och Pentagon.

Detta har du skrivit förr.

Quote:

cicero wrote:
Vi vet att det är näst intill omöjligt att falla 5000 meter, plana ut och flyga horisontellt några meter ovanför marken.


Sen har du också skrivit detta:

Quote:

cicero wrote:

Jag skulle gärna se en artikel med en Pilot som anser det möjligt att sänka en Boeing 757 ~ 7000f i en stark sväng på två minuter utan att gå i spinn eller förlora kontrollen på planet. Så har du en kan du ju posta den här.

Att med det kraftiga fallet (7000f till 1f) på två minuter plana ut och flyga horizontalt över tätbebygt område förefaller också ganska otroligt.

Så du kanske förstår varför vi är kritiska till påståendena?


Så vilket är rätt lite svårt att göra en bedömning av detaljerna då du lämna 2 olika?

Det är stor humor att du lägger in ordet kritisk i din mening.

Du är inte kritisk till det du skriver på vaken.se du klipper och klistrar in sådant som PASSAR dig inget annat får komma med, då är det "detaljer" som man inte skall bry sig om, utan man skall se hela bilden.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#59
Sen cicero, skulle jag vilja ha reda på vad du menar med detta?

Quote:

cicero wrote:
5. You tell me! Enligt Amerikanska flygfartsverket egna databaser över flygplan i tjänstgöring slutade inget av dom fyra planen flyga. Hm...


Har du någon länk som visar detta?

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#60
Censur...nja...jag håller nog med dem som tycker att det inte borde få förekomma. Visst har vi lite olika åsikter ibland men så långt behöver det väl inte gå.

Vad gäller OSPAs patetiska försök till diskussion tolkar jag det mer som ett juvenilt försök att skapa oreda och allmän irritation på vaken. Jag föreslår att den som så önskar bemöta de eventuella fakta OSPA lägger fram, gör det på ett sakligt sätt men undviker att ge efter för impulsen att fortsätta pajkastandet.

Trots att jag nog har en åsikt som avviker från de flestas här på vaken uppfattar jag ändå flertalet som mer uppriktiga och pålästa än honom och jag respekterar det de har att säga och försöker vara saklig i eventuella kommentarer.

Vad gäller:
Quote:
Jag skulle gärna se en artikel med en Pilot som anser det möjligt att sänka en Boeing 757 ~ 7000f i en stark sväng på två minuter utan att gå i spinn eller förlora kontrollen på planet. Så har du en kan du ju posta den här.


..som sagt...jag har redan visat detta men är för lat för att försöka hitta tråden nu. Kanske inte någon är intresserad av just denna lilla detalj eftersom min mödosamt ihopsnickrade förklaring möttes med största möjliga tystnad. Nåväl...

Slutligen, jag gillar faktiskt folket här på vaken, oavsett vad det kan verka som ibland när debatten svallar :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#61


See User information
Quote:
Så du hör hemma här OSPA på ett forum för konspirationsteorier. Bara för att din teori motsäger vår är den inte mindre konspiratorisk eller teoretisk.


De som förespråkar den officiella historien har väldigt svårt att acceptera att det är en konspirationsteori.

Posted on: 2006/8/4 14:31


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#62


See User information
Så du kan inte förklara hur dom olika officiella historierna hänger ihop!? Du kan inte förklara hur ett hål stort som en brandbil på dom första offentliga bilderna kan suga in motorer, vingar och ändå lämna plats åt hela kremerade kroppar trpts att allt annat slitits i småbitar.

I övrigt är du lite motsägelsefull när du ena sidan påstår att jag inte har några belägg, sedan påstår att jag bara klipper och klistrar sånt som passar mig och sedan ber mig ge dig länkar.

Men svar ja! Jag har länkar till officiella handlingar där alla fyra planen inblandade fortfarande är i tjänst två år efter 911.

Men just nu diskutterade vi något annat. Jag vill inte ge mig in i din dessinfotaktik att föra ämnet från kärnfrågan och diskutera saker jag postat i andra diskussioner för flera veckor sedan.

Vi kan gärna återkomma till saken men svara först på den fråga jag ställde och inte den du själv ställer.

Posted on: 2006/8/4 15:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#63
Quote:

cicero wrote:
Så du kan inte förklara hur dom olika officiella historierna hänger ihop!? Du kan inte förklara hur ett hål stort som en brandbil på dom första offentliga bilderna kan suga in motorer, vingar och ändå lämna plats åt hela kremerade kroppar trpts att allt annat slitits i småbitar.

I övrigt är du lite motsägelsefull när du ena sidan påstår att jag inte har några belägg, sedan påstår att jag bara klipper och klistrar sånt som passar mig och sedan ber mig ge dig länkar.

Men svar ja! Jag har länkar till officiella handlingar där alla fyra planen inblandade fortfarande är i tjänst två år efter 911.

Men just nu diskutterade vi något annat. Jag vill inte ge mig in i din dessinfotaktik att föra ämnet från kärnfrågan och diskutera saker jag postat i andra diskussioner för flera veckor sedan.

Vi kan gärna återkomma till saken men svara först på den fråga jag ställde och inte den du själv ställer.


Nu är det en brandbil helt plötsligt.

Nu får du skärpa dig lite.

Hur stort är hålet som jag skall bedömma om ett Boeing 757 passar i?

Lite jävla ordning skall det vara.
Jag skall ha siffror!!

Så fort jag får en bekräftad siffra på hålets storlek får du svar.

Det finns minst 3 st sätt att identifiera en flygning eller ett passagerarplan.

Vilket sätt menar du?

För det är väl inte så att du kopierat och inte tänkt själv igen?

Ta fram dom länkar då! Eller har du dom hemma "och kan ta fram dom sen" ?? Patetiskt.

Det finns bara en länk i det inlägget som du hade kopierat in detta i, och det handlar INTE om några “flight number” Var är länken?


/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#64


See User information
Snacka om patetisk! Du kan inte svara på hur det gått till så lämnar över till mig att förklara för dig hur stort hålet var.

Du länkade till en bild som du ansåg vara bevis för att en bränd passagerare funnits inuti Pentagon. Jag såg inte att bilden var tagen inuti Pentagon och kunde för mitt liv inte förstå hur kroppen kan vara intakt när allt annat inklusive motorer och landningställ var slitna i småbitar.

Förklara det för mig. Hur kom kroppen in i Pentagon oskadad (bortsett från brännsår) i en krash mot en förstärkt vägg i 800km/t.

Hålet kan du se på flera av dom bilder som togs innan ytterväggen kollapsade. Du vet dom bilderna Pentagon inte använder sig av. Hålet är mindre än en branbil som står intill.

Jag åtekommer med dokumenten från FAA. Jag har dom på datorn men dom är borttagna från dom officiella sajterna idag.

Här är en artikel om det sålänge så skall jag bifoga dom sidor jag sparade ner för ett år sedan ca.
http://www.rense.com/general68/911h.htm

Jag har för vana att spara allt jag finner intressant och har 10.000 tals dokument och artiklar. Så även om jag söker på FAA i mina mappar blir det ett hundratal dokument.

But dont you worry!

Kan vi återgå till vår pågående fråga nu eller måste du ha millimetermått för att förklara hur det kommer sig att bara Pentagon sett alla bevisen.

Du är lika källkritisk som en nyfrälst fjortonåring!

Posted on: 2006/8/4 16:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#65


See User information
Sajten tillåter mig inte att ladda upp html. Skall göra om dem till
flash med flashpaper så får vi se.

Dokumenten är nedladdat 2004 06 11 enligt min dator i alla fall.
Nej den tillåter inte flash heller!

Micro! Vilka mime typer tillåter uppladdningen?
Jpeg, PDF eller ?

Posted on: 2006/8/4 16:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#66


See User information
Quote:

seraphim wrote:

De som förespråkar den officiella historien har väldigt svårt att acceptera att det är en konspirationsteori.


19 muslimer som kapar fyra passagerarplan, under ledning av Osama bin Laden och Al Qaeda, är inte det en klassisk konspiration?

Ursäkta, jag är alldeles ny här, så jag kanske missade någon ironi. Okey, de kanske tycker att det inte är en "teori", men en konspiration är det sannerligen. Och en av de mest otroliga av alla som cirkulerar...

MikaW

Posted on: 2006/8/4 16:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#67
Quote:

cicero wrote:
Snacka om patetisk! Du kan inte svara på hur det gått till så lämnar över till mig att förklara för dig hur stort hålet var.

Du länkade till en bild som du ansåg vara bevis för att en bränd passagerare funnits inuti Pentagon. Jag såg inte att bilden var tagen inuti Pentagon och kunde för mitt liv inte förstå hur kroppen kan vara intakt när allt annat inklusive motorer och landningställ var slitna i småbitar.

Förklara det för mig. Hur kom kroppen in i Pentagon oskadad (bortsett från brännsår) i en krash mot en förstärkt vägg i 800km/t.

Hålet kan du se på flera av dom bilder som togs innan ytterväggen kollapsade. Du vet dom bilderna Pentagon inte använder sig av. Hålet är mindre än en branbil som står intill.

Jag åtekommer med dokumenten från FAA. Jag har dom på datorn men dom är borttagna från dom officiella sajterna idag.

Här är en artikel om det sålänge så skall jag bifoga dom sidor jag sparade ner för ett år sedan ca.
http://www.rense.com/general68/911h.htm

Jag har för vana att spara allt jag finner intressant och har 10.000 tals dokument och artiklar. Så även om jag söker på FAA i mina mappar blir det ett hundratal dokument.

But dont you worry!

Kan vi återgå till vår pågående fråga nu eller måste du ha millimetermått för att förklara hur det kommer sig att bara Pentagon sett alla bevisen.

Du är lika källkritisk som en nyfrälst fjortonåring!


Ha ha ha ha ha

En 4:e storlek är nu presenterad av cicero, nu är hålet mindre än en brandbil. Ja maken till "bevis" får man leta efter.

Du har nu till dags dato gett 4 olika storlekar på hålet i Pentagon, din slingring om dittan och dattan visar bara att du inte har någon siffra som bekräftar det du kopierat från andra sidor. Och där har vi problemet, att du för godtroget köper detta.

Lika väl som vi fått siffror från dig på hur högt planet var innan det flög in i Pentagon. Allt från 5000 meter till 7000 ft.
Det blir mycket svårt att svara på påståenden då man inte vet vad du som frågar vet eller tycker. I dessa fall har du OLIKA åsikter bevisligen.

Nå, en gång för alla, HUR STORT VAR HÅLET?

Det kan väl inte var så svårt för dig?

Du får svar när jag har en storlek att bedöma sannolikheten för DINA detaljer.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#68


See User information
Hämtat från den största faktasamligen på nätet angående 11 september, Complete 9/11 Timeline, http://www.cooperativeresearch.org/ti ... timeline&day_of_9/11=aa77
Quote:

(9:33-9:37 a.m.): Eyewitness Reports Indicate There Was No Loss of Control on Flight 77
Radar data shows Flight 77 crossing the Capitol Beltway and headed toward the Pentagon. However, the plane, flying more than 400 mph, is too high when it nears the Pentagon at 9:35 a.m., crossing the Pentagon at about 7,000 feet up. [CBS News, 9/21/2001; Boston Globe, 11/23/2001] The plane then makes a difficult high-speed descending turn. It makes a “downward spiral, turning almost a complete circle and dropping the last 7,000 feet in two-and-a-half minutes. The steep turn is so smooth, the sources say, it’s clear there [is] no fight for control going on.” [CBS News, 9/21/2001] It gets very near the White House during this turn. “Sources say the hijacked jet ... [flies] several miles south of the restricted airspace around the White House.” [CBS News, 9/21/2001] The Daily Telegraph later writes, “If the airliner had approached much nearer to the White House it might have been shot down by the Secret Service, who are believed to have a battery of ground-to-air Stinger missiles ready to defend the president’s home. The Pentagon is not similarly defended.” [Daily Telegraph, 9/16/2001] White House spokesman Ari Fleischer suggests the plane goes even closer to the White House, saying, “That is not the radar data that we have seen. The plane was headed toward the White House.” [CBS News, 9/21/2001 Sources: Ari Fleischer]


Besvarar detta någon detalj i denna "avgörande" fråga?
Undrar MikaW

Posted on: 2006/8/4 16:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
#69
Quote:

cicero wrote:
Här är en artikel om det sålänge så skall jag bifoga dom sidor jag sparade ner för ett år sedan ca.
http://www.rense.com/general68/911h.htm


Äntligen lite att ta på. En länk. Men du och länken är inte speciellt synkroniserade.

Du skrev:

Quote:

cicero wrote:
5. You tell me! Enligt Amerikanska flygfartsverket egna databaser över flygplan i tjänstgöring slutade inget av dom fyra planen flyga. Hm...


Din länk säger Flight 93 och flight 175, inte 4 plan som du skrev.

Dom 2 AA planen blev enligt din länk avregistrerade i jan 2002.

Så det ser ut som just nu att det är en miss av United Airlines lika väl som en konspiration.

Men det finns inga källhänvisningar som bekräftar detta så jag väntar nog på din "officiella" förklaring!

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#70


See User information
Quote:
19 muslimer som kapar fyra passagerarplan, under ledning av Osama bin Laden och Al Qaeda, är inte det en klassisk konspiration?

Ursäkta, jag är alldeles ny här, så jag kanske missade någon ironi. Okey, de kanske tycker att det inte är en "teori", men en konspiration är det sannerligen. Och en av de mest otroliga av alla som cirkulerar...

MikaW


Varmt välkommen mikaw vad härligt med lite nytt blod!.

Jag läste ett mycket tankevärt citat igår som kan riktas mot de som försvarar den officiella konspirationen.

Quote:
De som smittats av amerikanismens masspsykos är i en unik position att omforma själva verkligheten i enlighet med sina dementa önskningar och för att använda genuint genocida metoder mot alla som opponerar. I den meningen har galningarna tagit en slags provisorisk kontroll över den planetära asylen. (...) - Den första frontlinjen för varje förtryckssystem går genom de förtrycktas hjärnor; ett förhållande som dikteras av indoktrinering redan från barnsben, för att få oss att ’se saker som de är’, om än inte precis naturliga så i alla fall oundvikliga. Således ska vi dra slutsatsen att avgörande förändringar i status quo är ogenomförbara. Om vi tillåter de som besitter makten att även framdeles monopolisera definitionen på ’verklighet’ för sina utvalda opponenter innebär det helt enkelt att den verkligheten inskränks till att vidmakthålla/ förfina/ intensifiera de förtryckstekniker som oppositionen menar sig bekämpa.
Ward Churchill, författare (2003)

Posted on: 2006/8/4 16:48
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#71


See User information
BiReal <-- Ett mkt bra citat du hade hittat där .. Det är ju precis så det ligger till med "försvararna!..

OSPA <<-- Nu kör du på med ditt "race" igen med dina patetiska påhopp om att nån har skrivit fel ord eller råkat uttrycka sig med något olika uttryck mellan inläggen! Men det är väl på denna nivå som "ni" befinner er...*suck*

Du fattar väl vad cicero menar med att hålet i Pentagon är snarlika stort som en lastbil!!!! Det är väl inget mysterium för dig som är så insatt i den officiella sagan, eller?? Du har ju varit involverad i debatter om detta hål förut, har du glömt storleken på det redan?

Detta hål rymmer helt enkelt inte en Boeing med vingar och motorer..! *period*

Posted on: 2006/8/4 18:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?
#72


See User information
Trevligt att vara här, äntligen, BiReal!

Det skulle nog kunna uttryckas enklare än vad Ward Churchill gör:

Om man SLUTAR accepterar den "godkända" konspirationen, sammansvärjningen från Al Qaeda, måste man ställa sig ett antal frågor:
1) Om en "demokratisk" regering kan offra flera tusen medborgare för att uppnå ett politiskt syfte, finns det längre någonting vi kan lita på från våra ledare?
(Egentligen inte så konstigt -- lika många amerikanska medborgare har hittills dött i Irak. Just pawns, baby, just pawns... )
2) Varför har inte en enda ansvarig ställts till ansvar för det största säkerhetspolitiska fiaskot i USA:s historia?
(CIA-chefen fick medalj och Rumsfeld fick högsta betyg av Bush: "He's doing a heck of a job!" )
3) Varför har inte ett enda större nyhetsmedium ägnat frågan något seriöst intresse?
(Kan det vara så att de har andra intressen än att vara den "tredje statsmakten" -- granskarna av makthavarna?)
4) Om detta genomförts av människor som påstår sig representera den "judiskt-kristna" etiken -- som bland annat kategoriskt hävdar att "du ska inte döda" -- vad säger det om hela vår västerländska kultur?

Det är jobbiga frågor! Och börjar man fundera över dem ÄRLIGT, kommer man snabbt fram till att det här varken är nytt eller speciellt uppseendeväckande, annat än omfattningen och uppmärksamheten. Så här har det hållit på i hundratals år.
Och har makten bedragit oss i hundratals år, finns det något vi kan göra för att rätta till sakernas tillstånd?
Mitt enda svar, än så länge, är att alla som orkar måste hjälpas åt att kämpa för att sanningen ska fram. Ingen ansvarig ska kunna gömma sig.
För att vända GWB:s logik mot honom själv: "Either you're with us for the truth, or you're with the liars."
/Mikael

Posted on: 2006/8/4 18:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS