vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »


Re: Våga Vägra Votera
#49


See User information
Hur fan kan man bli inräknad som deltagare i något man motsäger sig och bojkottar.
Frölunda - djurgården 3-2
Publik: 10.000 (som tänkte gå! eller som borde gått!)
Det låter helt orimligt i mina öron och det kan bara handla om politik! Låter det som demokrati? Snacka om att genarallisera och idiotförlklara en hel nation!

Kasta valsedeln i papperskorgen. Eller bränn upp den. Helst på torget framför valstugorna.

Posted on: 2006/8/25 12:45
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#50
deviadah ja vet inte om du förstår va ja menar!

det är väl självklart att det blir en massa förändringar om Moderaterna vinner valet.

nu lämnar ja tråden för det känns som

"Jag är mest vaken ja har störts kuk min pappa är starkare en din"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#51


See User information
Våga vägra votera? Det var det löjligaste jag hört på länge... Försöka förändra samhället genom att inte göra något alls? Det blir ju bara så att ni blir överkörda och säger: jag bryr mig inte om något eftersom allt är så sjukt... Inte rätt väg att gå. Rösta! men sen vad man ska rösta på är en annan sak. kalle anka kanske...

Jag föredrar att försöka påverka från insidan istället... Istället för att som svensken brukar göra, knyta näven i byxfickan, svära lite och sen inte bry sig om att försöka göra mer än så...

Posted on: 2006/8/25 21:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#52


See User information
--- USA's valdeltagande är lägre än 50% ---
De har alltså i praktiken nått halvvägs till din "våga vägra votera"-utopi. Vi vet alla hur deras politik förs idag så jag tror inte jag behöver utveckla detta argument vidare angående hur viktigt det är att använda sin rösträtt.
Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,555677,00.html

--- Det finns ett redan realistiskt etablerade alternativ för oss ---
Miljöpariets pressinbjudan till hearing om fildelning:
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=5&number=109485

Länk till miljöpariets valmanifest:
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=5&number=92445
Detta är enkla punkter som de flesta kan läsa och förstå. Om du inte håller med om merparten av detta så är det svårt för mig att kalla dig vaken.

Jag förstår givetvis din poäng deviadah. Men jag är rädd att du i din frustration över dagens samhälle har hamnat i något utav ett sidospår. Ett sidospår där även jag varit ett flertal gånger. Vilket inte är så konstigt när politikerna bara vill diskutera pengar hit eller dit, vilket är ointressant för dig och mig som bara vill ha ett verkligt liv. Politik borde vara så mycket större än ekonomiska frågor. Att alla människor skall ha rätt till vård, skola, jobb, eller vad som de själva anser vara frihet borde vara en självklarhet. Inte ett ändamål för diskussion.

Tyvärr är det bara acceptera att en stor del av människorna idag är fast i politikernas och medias världsbild. Men vakna människor som du och jag gör inte störst nytta genom att ställa oss utanför detta. Tvärt om måste vi vara intelligenta nog att utnyttja samhällets system på sätt som i slutändan gynnar oss.

Jag är miljöpartist och jag bryr mig självklart om dig och alla dessa frågor som dyker upp på vaken.se. Om du vill träffas och prata politik samt hur vi ska slippa dagens maktmissbrukare så är du mer än välkommen att träffa mig på måndag då jag står i ett av miljöpariets valstugor under eftermiddagen/kvällen. Skicka meddelande till mig för exakt tid och plats.

Posted on: 2006/8/26 9:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#53
Azag toth,...det löjligaste är väl inte det att folk väljer att bojkotta valet genom att INTE rösta, utan det löjligaste måste väl ändå vara att som DU tro att röstning skulle förändra samhället.
Sedan så är det ju ganska löjligt att det finns folk som inte ens vaknat och insett att politikerna följer den agenda som Illuminati slagit fast, att skapa ett nytt rike, det "fjärde riket" (NWO).
Det löjligaste måste ju ändå vara att tro att bara för att man bojkottar valet så tror du uppenbarligen att man inte gör någonting, eller knyter handen i fickan. Vad kan inte vara mer fel än det antagandet.

Det spelar ingen roll vad folket röstar...

Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#54
om blankrösterna hade haft verkan till att det blev tomma stolar i riksdagen då hade det varit nåt
höhö

ne men alltså ja blir inte ett dugg glad om den röda rosen vinner då går vi sakta men säkert mot vad psilo kallar 4 riket.

men om bilderbergsalliansen vinner tror ja vi går o raskare takt mot "målet"

att moderatledaren deltog i mötet borde väl vara någon form av varningsignal tycker jag.

men okej en svältand värld har egentligen inte plats för någona av
"blocken"

men vi kanske måste välja en spark i skallen eller en spark på ballen.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#55
Att rösta i ett val är att på samma sätt som de som tittar på en "dockteater", eller en "spratteldocks-teater", tro att de kan påverka föreställningen genom att rösta på den ena spratteldockan, eller den andre.

Föreställningen har ett manus (agenda) och det är stygga farbröder där uppe som håller i trådarna (Illuminati mm), och det spelar ingen som helst roll vad teaterbesökaren tycker eller anser...

Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#56
Maggot skrev:Quote:
men vi kanske måste välja en spark i skallen eller en spark på ballen
,...eller så kan vi ju göra som självaste herr maggot själv brukar göra,...en back i hallen,...med starköl.

Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#57
psilo ja tror väl oxå det är så.
men ja tror att det är mer såhär

några rackare har en agenda, och för att komma dit behövs ett gäng nyttiga idioter.

bill och bull kan vi kalla dom!

göran persons röda ros som får symbolisera Bill.
Bill får ett manus som han ska spela efter vi kallar det för ( teatergymnasiet årskus 1)

freddes bilderbergsallians symboliseras av Bull.

Bull får ett nästan exakt lika dant manus men med några få olikheter. denna teater är lite svårare att spela av de "vanliga knegarna" (arbetarpartiet)

men de har samma slutmål och måns har redeigerat och författat hela pjäsen men ibland behövs bill och ibland behövs bull.

medans vi pelle-svanslösar är så godtrogna och applåderar trots att vi visste hur det skulle sluta och det var inte ens spännande och nog fan kassta dom popcorn på oss under förestälningen.


men va fan vi klarar det

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#58
",...eller så kan vi ju göra som självaste herr maggot själv brukar göra,...en back i hallen,...med starköl."


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#59


See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Azag toth,...det löjligaste är väl inte det att folk väljer att bojkotta valet genom att INTE rösta, utan det löjligaste måste väl ändå vara att som DU tro att röstning skulle förändra samhället.

Jag vet inte om du kommer ihåg när miljöpartiet kom in i riksdagen, men för bara några år sen så diskuterades knappast några miljöfrågor alls och flera partier ifrågasatte om det fanns några miljöproblem eller global uppvärmning. Idag är det inte något parti som kan förneka att det finns miljöproblem(även om några vill det). Och det har hänt en massa på miljöområdet. MP slåss också för att få en folkomröstning om EU´s grundlag och vill stoppa något sådant. MP drev ”nej mot emu” som vi vann. Listan kan göras lång. Så kom inte och säg att MP inte har förändrat samhället.
Quote:

Sedan så är det ju ganska löjligt att det finns folk som inte ens vaknat och insett att politikerna följer den agenda som Illuminati slagit fast, att skapa ett nytt rike, det "fjärde riket" (NWO).

Det är inget jag förnekar, men det finns även personer i riksdagen som är vakna, och det behövs vakna personer där också, eller hur?
Quote:

Det löjligaste måste ju ändå vara att tro att bara för att man bojkottar valet så tror du uppenbarligen att man inte gör någonting, eller knyter handen i fickan. Vad kan inte vara mer fel än det antagandet.

Låter bra att du arbetar aktivt för ett bättre samhälle. Alla måste hitta sin väg. Min väg inkluderar även att rösta och stå upp för något politiskt, men det är ju inte allt jag gör....
Quote:

Det spelar ingen roll vad folket röstar...


Är du säker? Som sagt var se bara på vad som har hänt med miljöfrågorna sedan MP startade. Nu får vi hoppas att PP kommer in och kan påverka också.

Posted on: 2006/8/26 12:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#60
http://home.swipnet.se/val-information/Partier/partier.html

Några andra partier finns det ju... också!

Strandskyddspartiet! Skyddar de stränder?

Rikshushållarna! Hushållsost eller hushållspapper?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#61


See User information
De klart det var värre innan MP existerade. Men som alltid när något nytt kommer så sväljs det upp av de andra partierna. Nu utnyttjar ALLA miljöfrågor för att få röster. Precis som att Göran Persson kallade sig feminist när det var 'inne'.

Visst leder det till nån förbättring kan man tycka men mer än det så är det BEVIS på att sakfrågor och ideal bara är verktyg för dessa politik råttor att fånga DITT intresse och DIN röst.

Lek inte med!

RÖSTA INTE

Posted on: 2006/8/27 16:17
UNITED WE SLEEP, DIVIDED WE DREAM!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#62


See User information
deviadah

så vad är dina intressen förutom att säga åt folk vad de inte ska göra? förklara för mig hur jag kan påverka på ätt bättre sätt. att bygga hela ditt argument på något man inte ska göra börjar kännas lite tröttsamt. ge mig ett mer trovärdigt alternativ. få mig att förstå varför jag inte ska rösta. jag, precis som alla andra människor, behöver något att kämpa för. något att tro på.

Posted on: 2006/8/27 21:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#63
Jag tror många inte vågar rösta för de vågar inte ta smällen när löfterna bryts.

dock så tror väl ja inte på detta med reformer ja tror inte förändring sker vid valunan.

utan på arbetsplatser,hos vänner,hos familjen i ens medvetande

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#64


See User information
Visst. Men det känns som vakna människor behöver något att enas kring snarare än att inte enas om något alls. Vad erbjuder ni?

Posted on: 2006/8/27 22:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#65


See User information
provoceramera:

Jag tror du har missat mycket av det jag och andra här (som känner likadant ang röstning skrivit), men som sagt kan ha varit mitt eget fel. Har nog varit otydlig.

För det första så ber du om ett trovärdigt alternativ, sen ber du om något att kämpa för. Dessa frågor är lätta att ge svar på, men egentligen måste du hitta ditt eget svar... det som du själv brinner för. Mitt intresse är inte att få folk att sluta rösta, men att börja tänka. Allt som är automatiskt och traditionalistiskt borde ifrågasättas (tex flaggor, statyer, lagar, traditioner, byråkratier, historiker, pass, pengar, vapen, moraler, demokrati).

Men ok jag sa att ett svar var lätt här kommer det:

Det du behöver kämpa för är din FRIHET att göra och tycka vad du vill och hur du vill - utan att skada andra!

Alternativet till 'demokrati' är FRIHET!

Pretty simple.

PS
Demokrati inrymmer inte frihet... men det tror jag nog du redan visste. Be mig inte förklara detta!

Posted on: 2006/8/28 8:29
UNITED WE SLEEP, DIVIDED WE DREAM!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#66
"vakna människor behöver något att enas kring "

varför då?

nu när ja fick se att "ny framtid" ställer upp vet ja va ja ska rösta på.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#67
Spratteldockorna i den återkommande teaterföreställning som kallas valet har olika färger; en är röd, en blå, en annan är grön. Det dumma är att folk tror att det spelar någon roll om man håller på den ene än den andre - det är ju ändå samma händer som håller i trådarna.

Mäster Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#68
1991 var jag aktiv i en anarkistisk rörelse (i anslutning till den tidens punk/hardcorevåg) som kallades "Vägra rösta"
Inför valet var vi ute och rev ner valaffischer bl a snodde vi alla Ny demokratis lastpallar på de orter i västsverige som vi var ute på.

Under de senaste åren har jag varit aktiv medlem i Miljöpartiet, och det har gett mig en insyn i hur systemet fungerar. Det har varit lärorikt.

Det finns inga bra metider fast på samma gång finns många bra metoder att undergräva systemet.

I ett politiskt parti finns bara individer. Dessa sätter sin prägel, genom engagemang inte bara i partiet utan även utanför.

Ett bra exempel är riktningen för Miljöpartiet, vissa går helt i sossarnas ledband, vissa har fötterna i den "extrema" alternativrörelsen (som jag själv), det finns ett antal naturvetare (VoF, humanisterna) och var och en önskar vrida partiet i sin riktning.

Att vägra rösta är bra om det är ett medvetet val. Men kom ihåg att även om bara fem personer röstar så fungerar systemet, och makteliten röstar alltid, på den som det passar agendan bäst för tillfället.

Kom också ihåg att systemet som finns är en förutsättning för annat. Adolf Hitler var en karismatisk ledare som genomförde under med sin nation och var räddaren undan det bolsjevikiska spöket. och han kom till makten på demokratisk väg...

Gör något av nedanstående:

1. Rösta på ett etablerat parti t ex MP eller V och kryssa på individer som du vet är ganska så vakna, t ex arbetar idogt mot
t ex mobiltelefonimastutbyggnaden, övervakningssamhälle etc.

2. Rösta in ett parti som Piratpartiet eller Folkets Vilja i riksdagen. Det går!

3. Röstvägra aktivt!

4. Rösta på dig själv! Skriv ditt namn på valsedeln och adress/telefon

Alla röster registreras, tidigare om åren har folk röstat på Kalle Anka, Eddie Meduza etc.

Visa missnöje, urholka systemet! Jävlas!

Rosor är röda. violer är blå, makteliten luktar illa och politiken likaså!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#69
det finns väl över 1000partier i sverige Illuminati kan omöjligt ha kontroll över alla dom.


vaken.se-Shygets har exempelvis ett eget parti som heter RMS gul front
det är ett enmansparti och ja tror knappast han är illuminat (jag har träffat manen ett antal gånger verkar inte finnas nåt ont i gubben)


jag kommer rösta på Nyframtid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Våga Vägra Votera
#70


See User information
Wikhall gav bra inlägg och det är bra att upprepa: röstvägra aktivt, inte slappt!

Maggot: länk till nyframtid?

Posted on: 2006/8/28 10:28
UNITED WE SLEEP, DIVIDED WE DREAM!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#71
Nu blev jag förvånad!!?? Jag har tidigare talat mycket med folk om Illuminati, agendan, NWO osv, osv,...
Jag ser här att det verkar som att vissa inte fattat vidden och insett HELA perspektivet.
De verkar stirra sig blinda på just "Illuminati", frimurarna mm. Men det handlar ju inte om det! Illuminati är ju bara ett namn, som antogs för ett par hundra år sedan.
Många verkar stirra sig blinda på tiden här, just nu, eller max några hundra eller tusen år tillbaka. Men, skiten sitter ju längre tillbaks än det.

Det handlar istället om vilka "krafter" som ligger bakom,...dessa krafter har tidigare genom tiderna haft olika andra namn, men alltid varit samma kraft.
Agendan går så låångt, låångt tillbaka som ända till stenåldern. Redan då människan gick från jägarsamhälle till jordbruksamhälle hade agendan fastslagits.
Det som människan kallar "utveckling" (jägarsamhälle, jordbrukssamhälle, kapitalism, industrialismen, dataåldern, osv) är i själva verket agendan som går framåt.

Det är alltså inte en människornas agenda det handlar om, utan det var på den tiden då "jättarna vandrade på jorden" och då "gudasönerna sågo att jordens döttrar voro vackra".

Orkar inte dra allt detta en gång till,...det är så djävla tungt och besvärligt att gå igenom, och känns lite meningslöst då det är få som förstår, eller vill förstå ändå. Det är tryggare med hjärntvätten - förmodligen.

Hur som helst;...avslutningsvis;...vill jag bara säga det att;...människan är på kollisionskurs med planeten då inte människan följer och lever i harmoni med naturen. Planeten är en levande varelse, ett biologiskt rymdskepp. P g a att människan följer en agenda som lagts in i henne, och som går emot planeten, så handlar det om att människan måste gå tillbaka till att leva som naturfolk om vi skall överleva.

Agendan har till uppgift att förslava människan såväl fysiskt som psykiskt/själsligt. Agendan är en konspiration emot människan, och som även drabbar planeten med alla dess andra livsformer.

Välkommen till helvetet...

Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Våga Vägra Votera
#72

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS