vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

Re: Fake it to the moon, 13 nollor som aldrig var där

See User information
Om man ser på filmen Dark side of the Moon så vet man att det var fejk. Många av de inblandade såsom Kissinger, Rumsfeld, Alexander Haig, Kubricks hustru, Vernon Walters, Örnburgaren, Richard Helms och Nixons sekreterare Eve Kendall m fl intervjuas.

Det är nu klarlagt att Månlandningarna var en iscensättning, och inget som ägde rum i verkliga livet, det tror nog bara de som inte vågar rucka på sin världsbild... ?

Posted on: 2007/1/7 21:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Well, dark side of the moon är ju faktiskt en parodi egentligen men det är ju också ett smart sätt att avväpna de som talar om konspiration. Förekomma genom att förekommas; man låtsas att konspirationen är ett påhitt och får samtidigt chansen att leka satiriker och ironisera över alla "tomtar" som inte köper allt som makten och deras hejdukar serverar dem.

Posted on: 2007/1/7 21:15
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kom automatiskt att tänka på ett brev ifrån MOTGIFT 1/07 som wikhall postade förut när jag läser vad Nogi skriver

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26603#forumpost26603

lite off topic men värt att tänka på tycker jag

Posted on: 2007/1/8 2:24
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Quote:

Nogi wrote:
Vill du diskutera annat som har med humanistiska frågor och göra så byt tråd. Vill du diskutera månlandningarna så har du inte mycket att komma med tydligen.

Jag hade ingen direkt önskan om att föra en diskussion med dig när jag gjorde inlägget. Du har visat ganska klart var du står. Jag har inga frågor till dig heller, Det var du som flög på mitt inlägg med kommentarer. Och jag bara svarade. Men någonstans så hakade du upp dig på ”Bevis” fast jag förklarade för dig att min känsla var uppenbar.
Reflektioner min vän, det är helt i sin ordning att ha sådana på ett forum år 2007. Sen om du tolkar det som ”du har inget att komma med” då är det ditt problem? Eller menar du att det är ”normalbegåvat” att ha en attityd som kallar andras inlägg för
”korkade”
”Du har inget att komma med”
?

Du svara själv..

Du vet väl att du är på ett diskussions forum va?

Men som sagt var, din inställning till vetenskapliga frågor är fel i grunden, det är inte ANTALET som bestämmer om saken är osann, det är innehållet.

Posted on: 2007/1/8 9:21

Anonym
Jag tror att människan har varit på månen. Dock inte att någon Apolloastronaut varit där...

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Så hur lyder din förklaring till det vi ser på filmen?

Du gnäller på andra om de inte svarar på frågor så vad sägs om att
leva som du lär?

Till skillnad mot för dig så utger sig varken jag eller någon annan på forumet för att vara någon insatt expert i ämnet men förklara gärna hur man tar sig förbi Van-Allen bältet levande, varför det ska ta 50 år innan man kan göra en "ny" resa och hur 700!!???? lådor material från månlandningarna kunde försvinna från Nasa:s arkiv strax efter att en fotograf hade begärt ut dem för att redigera och publicera dem. Lådor som enligt beräkningar ska ha vägt ca: 1 ton sammanlagt.

Så, vad blir det, raljera eller förklara?

Du som är så seriös att du t.om går under olika nickname på forumet.

Teflon-minne?

Du kanske skulle gå tillbaka till dom gamla måntrådarna där jag har förklarat vad jag tycker om han som skapade filmen och jag har brutit ur detaljer ut filmen, där hade du chansen att svara på frågor som uppstår efter att idioter gjort filmer som förleder och ljuger folk rakt upp i ansiktet.

Men du drog med svansen mellan benen då.

Posted on: 2007/1/8 10:55

See User information
Quote:

novax wrote:
Om man ser på filmen Dark side of the Moon så vet man att det var fejk. Många av de inblandade såsom Kissinger, Rumsfeld, Alexander Haig, Kubricks hustru, Vernon Walters, Örnburgaren, Richard Helms och Nixons sekreterare Eve Kendall m fl intervjuas.

Det är nu klarlagt att Månlandningarna var en iscensättning, och inget som ägde rum i verkliga livet, det tror nog bara de som inte vågar rucka på sin världsbild... ?

Det är inte svårt att kasta skiten ni presenterar här i papperskorgen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Sid ... he_Moon_%28documentary%29

It is finally revealed that this is a mockumentary as the end credits roll over a montage of blooper reels, with the main participants laughing over the absurdity of their lines or questioning if particular ones would give the joke away too soon. Besides being a comedic documentary, it is also an exercise in Jean Baudrillard's theories of hyperreality.

Detta är alltså en film som man MEDVETET gjor felaktig, och detta tycker jag är ok eftersom man säger det också.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag läser det som står och använder den inte som ett bevis för att USA inte har varit där. Det var aldrig meningen att filmen skulle ge det intrycket heller.
Snarare ett bra sätt att visa på hur klentrogna människor köper en sak bara för att dom redan bestämt sig för hur det skall vara, det stämmer in på en åsikt dom har. Och du är en av dom.

Men det är väll lättare att svälja detta än att ta reda på saker.

Posted on: 2007/1/8 11:03

See User information
"Medvetet gjorts felaktig" - vad menar du med det?
Jag förstår mig inte på filmen. Varför var dessa herrar såsom Kissinger med? Han som är djupt insyltad i elitagenda och som nog inte lätt dras framför en mikrofon om det inte är han själv som drar i agendatrådar.

Att filmen finns är som att säga att det är andra sidan av fakemyntet. Men jag förstår som sagt inte allt, och såg på den lite i ögonvrån... det där när de skiftade över till Vietnam... där var jag inte med riktigt - gick det ut på att de skulle ha sänt vissa av de inblandade i filmningen med Kubrick dit, till den där byn???

Posted on: 2007/1/8 12:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
"Medvetet gjorts felaktig" - vad menar du med det?
Jag förstår mig inte på filmen. Varför var dessa herrar såsom Kissinger med? Han som är djupt insyltad i elitagenda och som nog inte lätt dras framför en mikrofon om det inte är han själv som drar i agendatrådar.

Att filmen finns är som att säga att det är andra sidan av fakemyntet. Men jag förstår som sagt inte allt, och såg på den lite i ögonvrån... det där när de skiftade över till Vietnam... där var jag inte med riktigt - gick det ut på att de skulle ha sänt vissa av de inblandade i filmningen med Kubrick dit, till den där byn???

Du läste alltså inte länken i mitt förra inlägg?

Dom har gjort filmen för att visa på hur lätt det är att lura folk.

Posted on: 2007/1/8 13:04

See User information
Ja hur lätt det var att lura folk att de hade åkt till månen.

Posted on: 2007/1/8 13:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Ja hur lätt det var att lura folk att de hade åkt till månen.

Så det blev svaret då det gick upp för dig att du tittat på en bluff-film.

Grattis till själv insikten.

Posted on: 2007/1/8 13:38

See User information
Du menar självinsikten.
Dessa herrar och damer skulle inte medverkat, och filmen skulle inte gjorts - om inte det var så att de inte var på månen.

Filmen har en gång för alla medfört att vi nu i full consensus kan slå fast.

THEY FAKED IT TO THE MOON.

Posted on: 2007/1/8 13:46

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Du menar självinsikten.
Dessa herrar och damer skulle inte medverkat, och filmen skulle inte gjorts - om inte det var så att de inte var på månen.

Filmen har en gång för alla medfört att vi nu i full consensus kan slå fast.

THEY FAKED IT TO THE MOON.

Så fortfarande har du inte läst hur filmen är gjord?

Trodde inte det heller.

Det är ihopklippt material som visar hur enkelt det är att lura folk som inte själv lägger ner någon tid på efterforskning.

Och du gick på det och nu vill du inte erkänna ditt fel, svagsint.

Posted on: 2007/1/8 13:58

See User information
Jo det där på wikipedia läste jag direkt efter du lagt upp länken.
På vad sätt lurar den där fd ryske agenten, eller vad han nu var,som säger att det bara tog ryssarna några minuter att se att det månlandningen var fejk? Men det slog mig när han talade att han bröt inte något, utan verkade vara infödd i det engelska språket...

Posted on: 2007/1/8 14:04

Edited by novax on 2007/1/8 14:19:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Jo det där på wikipedia läste jag direkt efter du lagt upp länken.
På vad sätt lurar den där fd ryske agenten, eller vad han nu var,som säger att det bara tog ryssarna några minuter att se att det månlandningen var fejk? Men det slog mig när han talade att han bröt inte något, utan verkade vara infödd i det ryska språket...

Och när du såg på intervjun så lade du namnet på minne så du kunde kolla om han var den han sade sig vara och att titeln stämde?

Det kallas källkritik, prova det någon gång.

Posted on: 2007/1/8 14:17

See User information
Jodå, jag såg när jag såg filmen... att han hade inte det namn som den ryss de hade talat om innan hade, har jag för mig - det kallas att vara vaken

Men, vill du samtidigt säga att de var på månen, tog sig igenom Van Allen-bältena med sina skiddräkter, lyckades med alla dessa steg? ???

Posted on: 2007/1/8 14:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Jodå, jag såg när jag såg filmen... att han hade inte det namn som den ryss de hade talat om innan hade, har jag för mig - det kallas att vara vaken

Men, vill du samtidigt säga att de var på månen, tog sig igenom Van Allen-bältena med sina skiddräkter, lyckades med alla dessa steg? ???

Och då drog du slutsatsen att Van Allen bältena är inte passerbara?

Vad vet du då om dessa bälten?

Att någon i någon film sagt att det är farligt och omöjligt att passera?

Eller har du storlek och strålnings siffror som bekräftar din skepticism?

Posted on: 2007/1/8 14:28

See User information
N/kg är samma sak som meter/sekund kvadrat. Du jiddrar hela tiden om din vetenskap men kan inte ens grundläggande fysik.

Posted on: 2007/1/8 14:52

See User information
Quote:

BuckFush wrote:
N/kg är samma sak som meter/sekund kvadrat. Du jiddrar hela tiden om din vetenskap men kan inte ens grundläggande fysik.

Newton dividerat med kilogram är INTE samma sak som meter dividerat med sekund kvadrat.

Du använder ju inte ens samma storheter.

Newton är kraften. kilogram är vikten x 1000.

Meter är en längd och sekunder är tid.

Och detta skall enligt dig vara samma sak....

Snälla visa mig hur du tänker, för inga här på jobbet förstår vad du menar.

Posted on: 2007/1/8 15:00

See User information
Du är en rolig prick... som Clas Svahn
Du menar kanske storlekssiffror...

Bältet/bältena kanske inte är så farliga, bara lite...

"Yes, there is deadly radiation in the Van Allen belts, but the nature of that radiation was known to the Apollo engineers and they were able to make suitable preparations. The principle danger of the Van Allen belts is high-energy protons, which are not that difficult to shield against. And the Apollo navigators plotted a course through the thinnest parts of the belts and arranged for the spacecraft to pass through them quickly, limiting the exposure."

Denne Clas Svahn - han bläddrade själv minsann igenom Nasa:s bilder... ingen kommentar på varför det bara finns två helkroppsbilder på Neil
"Att så många bilder ändå blev bra berodde på astronauternas professionalism och träning inför månfärden..."

Resized Image

Var är alla solar på himlen, och lite lite dusthål under/runt kapseln...

Posted on: 2007/1/8 15:08

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Stön, jag antar att du inte heller förstår grundläggande algebra.

http://www.abo.fi/~hnorrgra/mekanik/n2.htm

Posted on: 2007/1/8 15:10

See User information
Quote:

novax wrote:

Som en sann förnekare så svarar du inte på frågan utan ställer en ny bara så där utan vidare.

Nu stannar vi vid bältena och du skall svara på frågan varför dom är så farliga.

Du får nu lite hjälp på vägen.

När du nu letar bland hemsidor som har fakta om dessa bälten så ställ dig då frågan.

Om dom innehåller vissa farliga partiklar och det finns vissa gränsvärden, gäller dessa gränsvärden för en kropp som står stilla i dessa farliga partiklar eller gäller det värden för en kropp som färdas i över 33 000 km/h genom dessa partiklar?

Posted on: 2007/1/8 15:12

Anonym
Nogi.
Hur försvann dokument, foton mm av månlandningen från myndigheternas förvar, och tycker du att en sådan händelse är acceptabel utan ifrågasättning? Ska man inte ifrågasätta myndigheternas förtroende, egenintresse och agenda?

See User information
Quote:

Nogi wrote:
Quote:

novax wrote:

Som en sann förnekare så svarar du inte på frågan utan ställer en ny bara så där utan vidare.

Nu stannar vi vid bältena och du skall svara på frågan varför dom är så farliga.

Du får nu lite hjälp på vägen.

När du nu letar bland hemsidor som har fakta om dessa bälten så ställ dig då frågan.

Om dom innehåller vissa farliga partiklar och det finns vissa gränsvärden, gäller dessa gränsvärden för en kropp som står stilla i dessa farliga partiklar eller gäller det värden för en kropp som färdas i över 33 000 km/h genom dessa partiklar?

Som jag skrev:

Bältet/bältena kanske inte är så farliga, bara lite....

Ha, vems gränsvärden... fejksciences?
Jag skulle sätta gränsvärdena helt annorlunda... propaganda.

Posted on: 2007/1/8 15:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper