vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Leo Zagami var ingen frimurare

See User information
Amerikanska frimurare, se även sajten
http://www.cephasministry.com/masonic ... ons_temple_symbolism.html för Putin/Bush mm - tex tidningen "New Age" Resized Image

Posted on: 2007/2/3 23:05

Edited by novax on 2007/2/3 23:26:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hehe.
Dom har ställt upp sig i PYRAMIDFORM också.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

A73 wrote:
Går det att lita på någon och hans Ädla syften i Nuläget !

Nix. Det går inte att lita på någon .

Framför allt inte på han som startade tråden.

Jag säger så här:

Know thy Self

He he

Posted on: 2007/2/3 23:18
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Nån som vet om det är rimligt att man hinner upp till 33'e graden på 10 år

Posted on: 2007/2/4 8:17

See User information
Jag skulle tro att leo var mycket högre än en normal 33gr.
Satanismen ska inte börja på allvar förrän 40gr.
Ganska sällsynt att höra någon prata som han om satan och så.
Har inte studerat honom särskilt noga men jag är övertygad om att han tror på det han säger.

Posted on: 2007/2/4 8:24
Att se är inte att förstå

Anonym
Det är helt uppenbart att jag med min kritik om P2-Lodge och Leo Zagami trampat på en öm tå om inte den ömmaste tån för dem som ställer upp Vakens värderingar.

Här en kort redovisning hur det hela gick till.

När jag läste Leo Zagami så kollade jag upp uppgifter att eftersom jag läste. Till slut ville jag se om man kunde få mer information om ”Monte Carlo P2-Lodge”. Denna loge är bara nämnd på de alternativa webbsidorna, i alla fall vad jag kunde hitta, med Leo Zagami som källa.

Jag sökte då på bara P2-Lodge och hittade då uppgiften om separationen mellan den och Frimurarorden 1976. Inte heller detta sväljer jag rakt av utan söker vidare på detta ämne och upptäcker då att fler webbsidor med och dessutom med lite varianter på skildringen av 1967 vilket visade att de inte hämtat denna information från samma källa.

Att detta var hårdsmält syns på svaren där antalet utfall, besvärjelser och personkritk är stort.

Att rubriken också ändrades till ” Leo Zagami är frimurare” och ändrades tillbaka till den ursprungliga efter min kritik till admin visar på detta ämnes stora känslighet för Vakens sympatisörer.

Jag har mailat Leo Zagami om 1976 och kommer att redovisa svaret när de nu kommer.

See User information
Zink, jag tycker det är bra att du kollar upp det här. Även om det är mycket vi inte är överens om så anser jag det viktigt att det finns folk med din syn på världen på forumet också. Risken finns alltid att det blir en klubb för inbördes beundran annars där medlemmarna blir mer än lovligt hemmablinda.

Själv har jag känt mig lite skeptisk till Zagami hela tiden, känns tveksamt om de skulle låta en snubbe så högt upp i pyramiden leva om han ville hoppa av. Nåväl, tiden lär väl utvisa det.

Posted on: 2007/2/4 10:10
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Zink, An ex-member of the Comitato Esecutivo Massonico - Masonic Executive Committee (MEC) of Monte Carlo, Zagami was, until recently, a high level member of the Italian Illuminati, a 33rd degree freemason,

Det är alltså freemason-länken, Inte p2 - Propaganda Due

Sen om det överhuvudtaget finns något som heter Comitato Esecutivo Massonico det tål ju att forskas i. Har inte fått fram något, förutom det som Leo Zagami skrivit om MEC

Söker man på ""Masonic Executive Committee" på internationella Google får man bara upp 4 sidor, varav de flesta länkarna går till Zagami-kommentarer

Likaså om man söker på "Comitato Esecutivo Massonico". Få sidor, och mest hänvisningar till Zagami

Nån som kan italienska?
http://www.strano.net/stragi/tstragi/relmp2/rel20p2.htm

Posted on: 2007/2/4 10:36

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Zink, jag tycker det är bra att du kollar upp det här. Även om det är mycket vi inte är överens om så anser jag det viktigt att det finns folk med din syn på världen på forumet också. Risken finns alltid att det blir en klubb för inbördes beundran annars där medlemmarna blir mer än lovligt hemmablinda.

Själv har jag känt mig lite skeptisk till Zagami hela tiden, känns tveksamt om de skulle låta en snubbe så högt upp i pyramiden leva om han ville hoppa av. Nåväl, tiden lär väl utvisa det.

skriver under men att han varit frimurare det tror jag
frågan är hur mycket han vet och varför han berättar det han gör

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
Zink, An ex-member of the Comitato Esecutivo Massonico - Masonic Executive Committee (MEC) of Monte Carlo, Zagami was, until recently, a high level member of the Italian Illuminati, a 33rd degree freemason,

Det är alltså freemason-länken, Inte p2 - Propaganda Due

Sen om det överhuvudtaget finns något som heter Comitato Esecutivo Massonico det tål ju att forskas i. Har inte fått fram något, förutom det som Leo Zagami skrivit om MEC

Söker man på ""Masonic Executive Committee" på internationella Google får man bara upp 4 sidor, varav de flesta länkarna går till Zagami-kommentarer

Likaså om man söker på "Comitato Esecutivo Massonico". Få sidor, och mest hänvisningar till Zagami

Nån som kan italienska?
http://www.strano.net/stragi/tstragi/relmp2/rel20p2.htm

Jag råkade ut för samma sak när jag läste igenom intervjun och ansåg att om man avslöjade personer i P2 Lodge så var det inget problem för även om vi inte känner till dem eller kan hitta dem på webben så är det ingen konstigt med att Leo Zagami känner till dem. Så lång allt väl men så nämner han att vi lätt ska hitta ”Jean Pierre Giudicelli de Bresac de la Bachelerie” på Internet men det visar sig vara omöjligt då alla referenser går tillbaka till Leo Zagami.

See User information
jag har aldrig trott på Leo, alltid känt att det är något skumt med hans uppenbarelse.

Posted on: 2007/2/27 16:55

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper