vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

C-Vitamin /Askorbinsyra Expriment
Okänd

Dela på ett Äpple Mosa äpplet lägg på olika tallrikar blanda i Askorbinsyra i ena halvan ,Titta /lukta på äpplet efter några timmar/ dag ...

Då kanske folk förstår varför C-Vitamin behövs i kroppen ..

C-Vitamin är troligtvis det ända på jorden som skulle kunna bota all kända sjukdomar genom dropp ...ca 50-100gram dag

C-Vtamin är en mirakel vitamin enkelt så fungerar det så att C-Vitaminet lägger ett skydd runt cellen lika som på äpplet och tvingar bakterierna att lämna kroppen eller ut i blodet ....

Tänk va enkelt att bota sjukdomar tänk va pengar man skulle spara ...

Ska man bota sjukdomar genom att ta C-vitamin oralt så måste man upp i minst 10gram dag och då helst Askorbinsyra ca 5ggr bättre än andra former av c-vitamin ..

Vissa påstår att dom har botat sig från hepatit-c bara på 3dgr oralt 10gram dag

Postat den: 2007-02-05 12:43

Re: C-Vitamin /Askorbinsyra Expriment

Registrerade sig:
2006-06-03 18:03
Från >>> Särskrivning <<< borde bötfällas
Citat:

silverboy wrote:

Dela på ett Äpple Mosa äpplet lägg på olika tallrikar blanda i Askorbinsyra i ena halvan ,Titta /lukta på äpplet efter några timmar/ dag ...

Då kanske folk förstår varför C-Vitamin behövs i kroppen ..

C-Vitamin är troligtvis det ända på jorden som skulle kunna bota all kända sjukdomar genom dropp ...ca 50-100gram dag

C-Vtamin är en mirakel vitamin enkelt så fungerar det så att C-Vitaminet lägger ett skydd runt cellen lika som på äpplet och tvingar bakterierna att lämna kroppen eller ut i blodet ....

Tänk va enkelt att bota sjukdomar tänk va pengar man skulle spara ...

Ska man bota sjukdomar genom att ta C-vitamin oralt så måste man upp i minst 10gram dag och då helst Askorbinsyra ca 5ggr bättre än andra former av c-vitamin ..

Vissa påstår att dom har botat sig från hepatit-c bara på 3dgr oralt 10gram dag

Askorbinsyra, det är ju en syra, surt. Inte konstigt det används som konserveringsmedel. Men man bör nog inte äta Askorbinsyra, tror jag.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27977#forumpost27977

Det var väl angående Hepatit B man blev friska när man intog C-vitamin.
Det står i den långa texten jag la upp här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29881#forumpost29881

Annars finns den mer lättläst här:
http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

Postat den: 2007-02-05 12:52

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Okänd
Har du ätit askorbinsyra ? du får det att låta som man skulle dö av det

Det säljs ju som vanligt C-vitamin Twinlab mm mm säljer askorbinsyra i kapslar ...all C-vitamin är surt i sig jag får mjölksyra av all c-vitamin "kvicksilvret"

Att ta i några dagar stor mängd är ingen fara stora mängder lång tid bli jobbigt men man känner det själv och då går det att blanda med natriumbikarbonat och då blir det PH-Neutralt , har mätt med ph sticka ! Det bli jobbigt om man har svårt med natrium ....

Oftast känner man själv om man har svårt att ta Askorbinsyra Mycket syra i magen sura uppstötningar kan gör att det inte är bra ...

Natriumbikarbonat har används till magproblem sen 1600 talet i början på 1900 talet hade man läskpulver som innehöll bikarbionat ..Finns nästan i alla magmedel typ samarin mm mm

Mjölksyrebakterier är oxå slags syra samma mjölksyra i muskler som C-Vitamin ....

Postat den: 2007-02-05 13:52

Registrerade sig:
Citat:

silverboy wrote:
Har du ätit askorbinsyra ? du får det att låta som man skulle dö av det

Det säljs ju som vanligt C-vitamin Twinlab mm mm säljer askorbinsyra i kapslar ...all C-vitamin är surt i sig jag får mjölksyra av all c-vitamin "kvicksilvret"

Att ta i några dagar stor mängd är ingen fara stora mängder lång tid bli jobbigt men man känner det själv och då går det att blanda med natriumbikarbonat och då blir det PH-Neutralt , har mätt med ph sticka ! Det bli jobbigt om man har svårt med natrium ....

Oftast känner man själv om man har svårt att ta Askorbinsyra Mycket syra i magen sura uppstötningar kan gör att det inte är bra ...

Natriumbikarbonat har används till magproblem sen 1600 talet i början på 1900 talet hade man läskpulver som innehöll bikarbionat ..Finns nästan i alla magmedel typ samarin mm mm

Mjölksyrebakterier är oxå slags syra samma mjölksyra i muskler som C-Vitamin ....

Visst har jag ätit askorbinsyra... det har ju varit standard i vitaminpiller tidigare.

Men man ska/bör inte äta askorbinsyra, det finns ingen anledning när det finns c-vitamin som är avsevärt mycket bättre. Att vi är försurade är den stora problematiken för våra hälsoproblem - inte så smart att då inta annat som försurar oss ändå mer. Bättre att gå en annan väg. Försurningen, brist på mineraler är upphov till det mesta. Kroppen vet inte var den ska göra av med syraöverskottet, en sak den gör är njur/gallstenar. Då ser den så kallade "science" på stenarna - aha det innehålller kolesterol - så rekommenderas folk att äta kolesterolfattig kost.

De säger alltid tvärtemot sanningen - kolesterolet finns där för att det finns mycket i blodet - därfinns det då mycket för att kroppen desperat vill ha ut det, det behövs väl bland annat för hjärtats funktion, om jag inte minns fel. Levern producerar kolesterol... men just på grund av mineralbrister så fungerar inte kärlväggarna so de ska, de har tappat sin "elasticitet" *** som upprätthålls av mineraler, som kalcium/magnesium - det medför då att de stora kolesterolmolekylerna inte kan passera kärlväggarna utan cirkulerar i blodet - och det blir brist där det behöves så producerar levern än mer kolesterol - så säger läkarna...oj du har så högt kolesterolvärde... - de är så sjukt.

Då blir det så att det ingår massa kolesterol i stenarna - men stenarna är kroppens sätt att binda syraöverskott, med hjälp av mineraler.

Det blir så ond cirkel - när vi har mineralbrister så blir det dåligt upptag då kärlväggarna slaggar igen - men det är inte kolesterol eller mineraler som det är för mycket av bara för att det sitter som ett pack på kärlväggarna - utan det sitter där för att vi är försurade.

Tänker även på stackars katter... de kastrerade katterna får lätt njursten på grund av att de är försurade - det är kattens rärddning att det bildas stenar - annars skulle den dö - kroppen måste kunna neutralisera/binda upp syrorna - vad säger foolish "science" då - jo, köp specialkost till katten... den kosten är då reducerad på mineraler - för att en av mineralerna hittas i njurstenen - de fattar inte det mest elementära - eller så gör dom det - men de har blivt så evil att liv betyder ingenting, money är trevligt - det är kanske en kombination.

Så då får katterna denna fattiga mat - då blir det inte så lätt stenar för den har inte den möjligheten att kunna bilda dem - som den behöver göra - precis som kroppar skulle vara dumma - precis som stenarna i sig skulle vara problemet - hur dumma får "människor" bli egentligen?

Då blir mate/husse så glada, katten verkar må bra - men det är att skjuta på problemet - och låta den få värre sjukdomar, tumörer, cancer, ledbesvär osv, vad som helst - ett smygande och plågsamt förkortat liv. Det är mer mineraler plus fettsyror och sådant som katten skulle behöva.

Mina katter får alltid rapsolja på maten - den slickar dom i sig först. Bara jag säger ordet olja till dom så blir de på alerten och vet vad som vankas. Jag har gett dom linfröolja ett tag men de är inte förtjusta i den, den har speciell doft.

Tack Mona Sahlin och "science"

Det finns askorbatbundet c-vitamin, det bör man äta.

*** Edit: De kollagena fibrerna, närmare bestämt. De är som masker, ett nät - och det blir som oflexibelt på grund av att de saknar mineraler till sina celler. Det gäeer samma sak i hela kroppen vad det gäller de kollagena fibrena. När det blir brister på mineraler i ögonen, dess kollagena fibrer, så blir synen sämre.

Postat den: 2007-02-05 16:20

Redigerat av novax den 2007-02-05 16:39:45
Redigerat av novax den 2007-02-05 17:04:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
he he ....

anledningen att jag förespråkar just askorbinsyra är för att det är så mycket mera effektivare ..

dock så säger även dom lärda att c-vitamin med kalcium kalciumaskorbat är den sämsta formen av c-vitamin "minst effektiva" sen att det är just den formen som orsakar "NJURSTENAR" ?????

NJURSTENSKUR !!

Drick sexpack Coca Cola Mixa en burk med inlagt sparris drick allt ...KLART PISSA UT SKITEN .. :)

har mera recept nånstans finns även homeopatiska droppar ty Dr.Reckeweg

KLART PISSA UT SKITEN .. :)

Postat den: 2007-02-05 17:51

Registrerade sig:
Citat:

silverboy wrote:
he he ....

anledningen att jag förespråkar just askorbinsyra är för att det är så mycket mera effektivare ..

dock så säger även dom lärda att c-vitamin med kalcium kalciumaskorbat är den sämsta formen av c-vitamin "minst effektiva" sen att det är just den formen som orsakar "NJURSTENAR" ?????

NJURSTENSKUR !!

Drick sexpack Coca Cola Mixa en burk med inlagt sparris drick allt ...KLART PISSA UT SKITEN .. :)

har mera recept nånstans finns även homeopatiska droppar ty Dr.Reckeweg

KLART PISSA UT SKITEN .. :)

Nej du tänker lite tokigt nu - askorbinsyra tas upp mycket sämre, och skulle ändå inte föredras, även om det togs upp väldigt bra... det strular till det på så många sätt.

Se vid bilden:
http://www.contox.se/skydd/vitc.htm
http://www.contox.se/skydd/tokoferoler.htm#vitE_vitC_cycle

http://www.phbalans.se/sid.asp?sid=4

http://www.bodystore.nu/sss/A1341

För vakna hundar:
C-vitamin - pulver, 200 gram. Strands C-vitamin är ett patenterat kalciumaskorbat. Detta gör upptaget av C-vitamin i kroppen effektivare. Kalciumaskorbat är syraneutralt och underlättar också kroppens upptag av kalk. Kan ej överdoseras. Vi rekommenderar denna typ av C-vitamin i stället för ascorbinsyra. Vill Ni föra fler fabrikat så rekommenderar vi Ester-C 500 mg, som också innehåller kalciumaskorbat och har lika stor verkningsgrad. C-vitamin är livsviktig för hunden. C-vitamin stärker immunförsvaret och underlättar näringsupptaget vilket ofta kan ses på bättre päls inom 1 månad. Mystiska ekzem och problem försvinner ibland med C-vitamin. Många uppfödare ger erfarenhetsmässigt C-vitamin under uppväxtåret mot höftledsfel. Effekten har inte bevisats vetenskapligt men forskning pågår. I USA pågår försök där man ger äldre tjänstehundar med höfledsfel mellan 500 mg och 2000 mg per dag. Det är också vanligt att ge tiken C-vitaminer 2 veckor före valpning och under diperioden, ihop med kalk och E-vitaminer.
http://www.friendlyscripts.com/dogsecurity_se/dspo/default.asp

Det du säger är bra är då sånt som Friggs brus...:
http://www.bodystore.nu/handla.php3?grupp=201

En bit ned på sidan så finns riktigt C-vitamin, typ Ester-C.

Det där Acerola-tjosan är värdelöst.

Postat den: 2007-02-05 18:35

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
Angående surhetsgraden i kroppen, finns det något tillförlitligt sätt att mäta den?

Postat den: 2007-02-05 20:10

Registrerade sig:
Citat:

raybeam wrote:
Angående surhetsgraden i kroppen, finns det något tillförlitligt sätt att mäta den?

Jag tog upp det lite här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28005#forumpost28005

Postat den: 2007-02-05 20:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
det är så att man kan ha olika uppfatningar om produkter och människor tar c-vitamin i olika former ....

då det både finns askorbinsyra och olika former av c-vitamin kalcium ..

har försökt prova olika former för att testa det är inte för skojs skull utan för att prova vad som fungerar bra utan att det är skrivet av nån c-vitamins firma ...

att det skulle vara sämre existerar inte i mina försök kalcium är snarare verkningslöst ...ända som händer vid stora doser med
kalciumsyra är huvudvärk

askorbinsyra kan var svårt att ta för en del dom som har för mycket magsyra ....speciellt blodgrupp O ...

jag har mina egen lilla forskning på alla produkter som jag köper har test i olika omgångar alltid piggare och tar bort olika inflammationer snabbt nån dag ...

men det är klart har man ett ph på 5 så kan det bli lite jobbigt ..

alla produkter passar inte alla det är därför det finns tusentals sätt att bota sjukdomar på det är bara vad man tror fungerar bäst.

sodiumascorbat är syra neutralt så som jag beskrev tidigare Natriumbikarbonat+askorbinsyra

http://www.shenet.se/ravaror/askorbinsyra.html

och det är samma med phbalans kalk som jag har provat med andra kalk sorter och olika firmer ÄVEN OM ANDRA VETANDE säger att det inte fungerar bra så är hans kalk ca 5ggr bättre än andra sorter provat på 10 personer med uppföljning ...Men det gäller inte uppbygnad av ben inte som jag har uppmärksammat ..

Men att gör kroppen glad

Postat den: 2007-02-05 21:51

Okänd
Citat:

raybeam wrote:

titta dig i spegeln är inte dina ögon kritvita så är du sur/förgiftad

köp ph stickor på apoteket .... ph ca 7-7,5

köpte ph stickor från ett annat land det stog ph ca 5-5,5 UPPSÖK SJUKHUS

Många som har ph 5-6,5 dom flesta faktiskt

he he he inte jag alltså mellan 6,5-7,5 he he

Postat den: 2007-02-05 21:55

Registrerade sig:
Citat:

silverboy wrote:
det är så att man kan ha olika uppfatningar om produkter och människor tar c-vitamin i olika former ....

har försökt prova olika former för att testa det är inte för skojs skull utan för att prova vad som fungerar bra utan att det är skrivet av nån c-vitamins firma ...

att det skulle vara sämre existerar inte i mina försök kalcium är snarare verkningslöst ...ända som händer vid stora doser med
kalciumsyra är huvudvärk

askorbinsyra kan var svårt att ta för en del dom som har för mycket magsyra ....speciellt blodgrupp O ...

jag har mina egen lilla forskning på alla produkter som jag köper har test i olika omgångar alltid piggare och tar bort olika inflammationer snabbt nån dag ...

alla produkter passar inte alla det är därför det finns tusentals sätt att bota sjukdomar på det är bara vad man tror fungerar bäst.

och det är samma med phbalans kalk som jag har provat med andra kalk sorter och olika firmer ÄVEN OM ANDRA VETANDE säger att det inte fungerar bra så är hans kalk ca 5ggr bättre än andra sorter provat på 10 personer med uppföljning ...Men det gäller inte uppbygnad av ben inte som jag har uppmärksammat ..

Men att gör kroppen glad

Det har inte med c-vitaminfirmor att göra, utan hur det verkligen är. Du är ute och cyklar, jag måste säga det.

Jag tror inte någon frontendforskare under ganska många år talar om askorbinsyra istället för askorbatform. DEt har inget med teorier att göra utan är en sedan länge väl beprövad och klart och lätt sett verklighet.

Ph-balans... sådant kalk som finns här?

http://www.phbalans.eu/koposalj/produkter.asp

Om du säger att det funkar bättre än... osv - då är du definitivt ute och cyklar - det vet väl alla sedan många år att det där är väldigt svårt att ta upp och jättesegt att vända en försurad kroppsmiljö med.

Jag har varit med kring detta inifrån under många år - ända från den tiden då man sålde sådana produkter - kanske några kommer ihåg caminca-burkarna, som bland annat såldes lite som kedjebrev.

Många har slängt bort pengar i onödan på dessa skräpsaker - jag vet detta, jag har varit med kring det hela, och vet hur det är att svälja små metallmaskiner för att de ska lagra ph-värden, sedan bajsa ut dem. Jag vet verkligen om många enskilda människors öden under många år, som varit gravt försurade/kvicksilverförgiftade. Jag kan säga att det är fullständigt bakvänt att hålla på med dessa kalciumföreningar som är så svårnedbrytbara i sin molekyl - för friska människor - de som är nedsatta är det ändå värre för.

Jag vet vad frontendmänniskor sedan länge vet kring detta, och det med snäckskal, berg, fågelspillning... osv är inget att ha.

Du måste då också inse vad det innebär det du säger med att det inte gäller "uppbyggnad av be..." - där har du det svart på vitt.Du måste studera detta mer, kroppens buffertsystem osv - varav skelettet är ett.

Postat den: 2007-02-05 22:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
Citat:

novax wrote:
Citat:

silverboy wrote:

kalciumsyra är huvudvärk

Men att gör kroppen glad

Det har inte med c-vitaminfirmor att göra, utan hur det verkligen är. Du är ute och cyklar, jag måste säga det.

Jag tror inte någon frontendforskare under ganska många år talar om askorbinsyra istället för askorbatform. DEt har inget med teorier att göra utan är en sedan länge väl beprövad och klart och lätt sett verklighet.

Om du säger att det funkar bättre än... osv - då är du definitivt ute och cyklar - det vet väl alla sedan många år att det där är väldigt svårt att ta upp och jättesegt att vända en försurad kroppsmiljö med.

Jag har varit med kring detta inifrån under många år - ända från den tiden då man sålde sådana produkter - kanske några kommer ihåg caminca-burkarna, som bland annat såldes lite som kedjebrev.

Många har slängt bort pengar i onödan på dessa skräpsaker - jag vet detta, jag har varit med kring det hela, och vet hur det är att svälja små metallmaskiner för att de ska lagra ph-värden, sedan bajsa ut dem. Jag vet verkligen om många enskilda människors öden under många år, som varit gravt försurade/kvicksilverförgiftade. Jag kan säga att det är fullständigt bakvänt att hålla på med dessa kalciumföreningar som är så svårnedbrytbara i sin molekyl - för friska människor - de som är nedsatta är det ändå värre för.

Jag vet vad frontendmänniskor sedan länge vet kring detta, och det med snäckskal, berg, fågelspillning... osv är inget att ha.

Du måste då också inse vad det innebär det du säger med att det inte gäller "uppbyggnad av be..." - där har du det svart på vitt.Du måste studera detta mer, kroppens buffertsystem osv - varav skelettet är ett.

just vad jag menar man ska inte kritisera olika former utan att prova ...

Många vetande påstår saker men sen är det inte så iallfall

alla som har provat phbalans kalk har varit jätte nöjda då det inte finns bättre .....och att läsa vad du skriver så har inte du köpt det ..

har provat allas kalk som det skrivs om hit och dit SKRÄP ..

BOTA 2 HUNDAR PÅ 1 VECKA MED HÖFTFEL ! med det så kallade skitkalket ...slapp operation ....

tyvärr så är du ute och cyklar du med "tandemcykel"

här är en länk till en som inte förespråkar kalcium i c-vitaminform

http://www.tomlevymd.com/

för att sverige i stortsett endast har kalciumascorbat innebär det inte att det är bra ! endast lättsmält ...

Postat den: 2007-02-05 22:30

Okänd
Du tror inte att det skulle kunna vara så att om kroppen börjar bli basisk ..

Så börjar den att bygga ben ..För inte ska man behöva ge nått till kroppen för att den ska bygga själv ???

Kroppen bör ju klara det själv ...till och med så har bekanta intagit
ca 2kg på ett år utan några problem ...Har man irritation i tarmarna så kan det vara lite problem men inte vid dålig mage då det är tvärtom en 2st bekanta sket dåligt i ca 10år besvärsfri på ca en vecka ..

Knäskada mindre värk ...

smärtorna kan bli mindre eller till och med försvinna försvinna lättare skador smärtor färska inte så gammla botas helt och hållet på endast några veckor ...

tar du fram ett fall den kelterade kalken kan hjälp vid någon av ovansående eller hundarn som blev friska , så skulle jag vilja veta namnet på den produkten eftersom jag inte har hittat en sån ..!!

observera jag gör alltid en uppföljning just pga av slippa skiten kalcimascorbat kelterade kalken osv osv ...

OBS ! dosering ca 1tsk till 2msk dag för effekt ...

Postat den: 2007-02-05 22:42

Registrerade sig:
Citat:

silverboy wrote:
Citat:

novax wrote:
Citat:

silverboy wrote:

kalciumsyra är huvudvärk

Men att gör kroppen glad

just vad jag menar man ska inte kritisera olika former utan att prova ...

Många vetande påstår saker men sen är det inte så iallfall

alla som har provat phbalans kalk har varit jätte nöjda då det inte finns bättre .....och att läsa vad du skriver så har inte du köpt det ..

har provat allas kalk som det skrivs om hit och dit SKRÄP ..

BOTA 2 HUNDAR PÅ 1 VECKA MED HÖFTFEL ! med det så kallade skitkalket ...slapp operation ....

tyvärr så är du ute och cyklar du med "tandemcykel"

här är en länk till en som inte förespråkar kalcium i c-vitaminform

http://www.tomlevymd.com/

för att sverige i stortsett endast har kalciumascorbat innebär det inte att det är bra ! endast lättsmält ...

Det är inte så att jag inte "har köpt det" - jag har varit i detta inifrån. Det är ganska enkel biokemi också.

Människor kan skriva massa saker på nätet, och har egna olika intressen på olika sätt.

En frisk individ förmår bara spjälka upp 2-8% av denna hårda kalciumförening som är i skal och stenmjöl och liknande.

Det behövs ett speciellt enzym för att bryta upp den kalciumbindningen - det är ju inga fria kalciumjoner.

Sedan är det så att enzymers möjlighet att verka överhuvudtaget är helt avhängigt ph! Det är en kurva - säg att den startar på ph 7 till vänster - sedan går ph-värdet utåt den horisontella axeln till höger... enzymens verkan är den lodräta axeln. När ph:t i sjunker i början så forstätter ändå linjen nästan horisontellt, men börjar vika av nedåt och sedan fala nedåt väldigt snabbt, till att gå rakt nedåt - då ph:t fösrkjutits lite mer på den horisontella axeln.

Nedsatta och sjuka människor ska självfallet ha väldigt mycket bättre nytta av att få kalciumjoner och andra mineraal, direkt in i cellerna.

Har det inte haft någon verkan på skelettet som du säger så är det ju för att man är så himla försurad så det inte har funnits resurser att återge till skelettet det som har tagits.

Studera även aktiv och passiv transport över cellmembranen - och kolla vad det innebär det med hög biotillgänglighet.

Bra kalcium är tex Kalcium-AEP:

"KalciumAEP
100 kapslar, vegetabiliska

Innehåll per kapsel
--------------------------------------------------------------------------------

630 mg KalciumAEP

KalciumAEP är en unik och lättupptaglig organisk mineraltransportör, som förekommer naturligt i cellerna. AEP-föreningar fungerar också som neuro-transmittorer, vilka är nödvändiga för att överföra elektriska signaler mellan nervceller.

När AEP-föreningar integreras i cellmembranet förbrukas C-vitamin. Därför bör AEP kombineras med C-vitamin.

En kapsel ger 81 mg rent kalcium (RDI 800 mg)...."

Det är alltså bundet till mineraltransportörer direkt.

Nedsatta människor ska inte hålla på med stenmjöl och sådant.

De flesta har också - vilketär en självklar och naturlig följs av försurningen - för lite magsyreproduktion - då kan inte heller saker och ting brytas ned. Det är en anledning till att tex dessa produkter http://www.helhetshalsa.se/info/produkter/mineraler.htm är som guld jämfört med kalciumkarbonatgrejer - som vi ju jämför med - som är som tenn... eller något.

De mineralerna kan tas upp i runt 40-100%, jag vet inte riktigt nu - det var länge sedan.

Det du säger om att "ger bara huvudvärk"... det får man om man skickar ut skit i omlopp i kroppen, det blir jobbigt för levern och man blir självförgiftad.

När man renar sig med Helhetshälsas så tar man det stegvis. Först tar speciella homeopatiska preparat - det var så tidigare i alla fall - glasampuller som man fick bryta av - sedan var det att sakta bygga upp sig, återge till kroppen mm - i början var homeopatin och annat till för att stärka de utrensande organen - det är grunden - där ska sedan all skit ut - kroppen kommer att skicka ut den när man börjar återge de byggstenar som den behöver, mineraler, fettsyror och vitaminer - men är man då väldigt nedsatt och börjar skicka ut i blodomloppet då får man huvudvärk, och skadar sig! Man "måste" stärka levern, annars kan den bara ta hand om gifter i sitt förssta steg - de gifterna är ofta väldigt nycket farligare än de gifter som levern tog hand om först - har man då inte gett kroppen/klever/njurar osv resurser till att ta hand om de nya gifterna så kan det bli outhärdligt, oh man kan skada sig, även om an inte ser det så under den kommande tiden - men det kan vara så i slutänden - även om man ranar och bygger upp sig osv, och blir en ny människa.

Jag vill inte gå in mer på detta. Jag kan rekommendera att de som verkligt vill lära sig hur det hänger ihop, lite djupt - utifrån den verkliga frontendforskningen och den mångåriga kunskapen från detta rent kliniskt genom tusentals patienter - en man som är den som vet mest kring detta, är Beril Wosk. Sw om ni hittar något av honom. Han startade upp (det var några andra också) Helhetshälsa se burken här - en av de suveränsat produkterna http://www.helhetshalsa.se/info/produkter.htm

Nu har han http://www.holistic.se.

Se kurserna där, det går att få honom till seminarier och annat.

Han är helt makalös - en sak som är ovanlig är hans bakgrund som är mycket inom esoterik, ganska djupt... inget New Age - så det första de/han tog upp när jag gick på de första utbildningarna han höll för många år sedan - det var - att de hängde upp stora affischer, och tecknade osv - visade på människans olika nivåer/kroppar, det eteriska osv. Han har inte bara läst sig till saker, utan han vet vad han talar om. Han vet tex att idag så är tex homeopatiska medel inte så verksamma på grund av just försurningen - de ska som nedtransformeras till det fysiska, genom kristallina strukturer - där kommer mineralerna in i bilden då - det som vi så oerhört saknar - det ska nedtransformeras genom mineralerna, på ett högre plan, eterplan och dess kristallina strukturer/form.

Så han ser det kring sjukdom/hälsa utifrån en grund som inte är symptominriktat - utan mer med karma osv.

Vissa människor är väldigt speciella, Bertil är en av dem. Han har skrivit i 2000-talet vetenskap. Annars har han nog mest de senare åren hållt på med en bok, jag vet inte riktigt, och sitt eget företag.

Han kan allt kring detta med alla aspekter kring biokemi, mineraler och vitaminer osv. Han har kontakt med, och är en del av frontend - den ser man inte nödvändigtvis så mycket av i media och på nätet - där finns krass affärsverkssamhet och massa lågnivågrejer och allmänt strunt.

Postat den: 2007-02-05 23:22

Redigerat av novax den 2007-02-05 23:40:17
Redigerat av novax den 2007-02-06 00:07:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
Mäter man i munnen, eller urinen?

Postat den: 2007-02-07 15:14

Okänd
Var glada ni som är friska, själv tvingas jag nu till att ta ett melisa-test ocj förmodligen hosta upp 28.000kr för en EDTA-kelering.

http://www.kvicksilver.org/9902/c-vitamin.html

C-vitamin är unikt, därför stoppas det av det frimurarkontrollerade myndigheterna!

Postat den: 2007-02-21 14:14

Registrerade sig:
Citat:

raybeam wrote:
Mäter man i munnen, eller urinen?

Man mäter saliven.

Postat den: 2007-02-21 15:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Registrerade sig:
Citat:

sune wrote:
Var glada ni som är friska, själv tvingas jag nu till att ta ett melisa-test ocj förmodligen hosta upp 28.000kr för en EDTA-kelering.

http://www.kvicksilver.org/9902/c-vitamin.html

C-vitamin är unikt, därför stoppas det av det frimurarkontrollerade myndigheterna!

Allt som står på kvicksilver.org är inte så bra, eller det är missuppfattat eller fel.

Tex:

"Behandlingen anses också ha effekt mot bland annat kalciumöverskott,..."

Vad pratar de om...?

De finns även länk till "Selen är livsnödvändigt"

Jag har inte läst det, men utgår från att det är knas med texten...

Vi har inte selenbrister - kvicksilverdrabbade ska INTE ta extra selen - de skadar sig dubbelt. Kvicksilvret binds ihop med selen till kvicksilverselenit som kroppen har ändå svårare att göra sig av med.

Postat den: 2007-02-21 15:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
novax du säger att kalk inte är bra och kroppen har svårt att bryta ner det men sen länkar du till en sida http://www.phbalans.se/sid.asp?sid=4 som förespråkar användning av kalk ?

"En del säger att karbonater inte tas upp, samtidigt som dessa säger att naturens karbonater lagras i kroppen. Man lagrar det som inte kan tas upp.. Själv har jag intagit drygt 60 kilo karbonater - pH-KALK, på ca 14 år. Undra var dom kilona då sitter någonstans? Jag väger ju inte ens så mycket mer!"

Postat den: 2007-02-22 19:32

Registrerade sig:
Citat:

EttHund wrote:
novax du säger att kalk inte är bra och kroppen har svårt att bryta ner det men sen länkar du till en sida http://www.phbalans.se/sid.asp?sid=4 som förespråkar användning av kalk ?

"En del säger att karbonater inte tas upp, samtidigt som dessa säger att naturens karbonater lagras i kroppen. Man lagrar det som inte kan tas upp.. Själv har jag intagit drygt 60 kilo karbonater - pH-KALK, på ca 14 år. Undra var dom kilona då sitter någonstans? Jag väger ju inte ens så mycket mer!"

Jag säger att kalciumkarbonat inte är så bra, att det är svårupptagligt.

Klart att de inte vet vad de skriver om riktigt i det citat du har med. Om det skulle lagras så vore det ju upptaget av kroppen, eller vad menar de tro.

Jag har ju skrivit om det i denna tråd
+ se även denna tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27977#forumpost27977

Så kolla där... så behöver jag inte upprepa det där med att det behövs ett speciellt enzym för att bryta upp den kalciumbindningen som dessa skräpkalkprodukter innehåller, och hur det enzymet är extremt beroende av att man inte har mineralbrister=försurad - då kan inte enzymet verka, etc - inte bryta upp denna hårda förening mellan kalcium och karbonat som det handlar om - alt det med stenmjöl, snäckskal osv

Det finns två sätt för kroppens celler att verkligen få till sig mineralerna, som kallas för aktiv och passiv transport över cellmembranen. Riktigt bra produkter har dåtex kalcium, eller magnesium osv, bundet till andra ämnen - som är naturliga ämnen som finns i cellerna - de är bundna till mineraltransportörer - och får ett väldigt högt upptag,hög biotillgänglighet.

Det finns olika kalciumföreningar, en heter kalciumglukonat - denna produkt http://www.nutraway.se/page/edpage/get_edpage_file.asp?id=781 har med den, där står lite... bland annat felaktigt om mjölk mm... på någon av länkarna http://www.nutraway.se/15/default.asp ... LbO65jewooCFQFGEAodu1_kgQ

- man får ta det onda med det goda... de har tyvärr dåligt c-vitamin - ganska egendomligt, men askorbinsyra kostar ju lite.

Annars kan man kolla lite på http://www.helhetshalsa.se/ - kolla på c-vitamin- det är askorbatformen, kolla på mineraler mm, i vänstermenyn - det handlar om kalcium bundet till naturliga mineraltranportörer - som väl har med en av de där transportsätten är över cellmembranen att göra.

Börjar man med sådant, då helas också cellernas membran - då blir det inte som det är för "oss" att det strömmar felaktiga saker in i cellerna och felaktiga saker görs i cellerna, och saker strömmar ut som de inte ska... och cellerna får sin intergritet - vilket Sahlin har berövat cellen Sverige - tack Sahlin.

Det hänger ju ihop - olika aspekter/delar av samma sak.

Då kan elöverkänsklighet osv upphöra, fördet har mycket med cellernas membran att göra, som ju också på ett sätt kan sägas upprätthållas av en voltstyrka över membranet - men lite djupare då så handlar det om mineraler - att verkligen ägga pengarna på att cellerna får en chans att få mineralerna till sig. Det är en stor skillnad på om man skulle vara någorlunda frisk, frisk tarm, bra närungsupptag osv osv... då kan man ha lite nytta va kalciumkarbonat - men det är väldigt segt.

Postat den: 2007-02-22 21:07

Redigerat av novax den 2007-02-22 21:30:49

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Okänd
WTF.
Vad är det för skit jag läser? vilken dynga.
Påståendet att C vitamin skulle kunna bota alla kända sjukdomar genom dropp.

1. Vet du vad dropp är för något?
2. Kan C vitamin bota låt oss säga ryggradsbrock, ADHD, Als, anemi, Aunerysm, cyctit, njursvikt, DAMP, Livmodersframfall, Whiplash, musarm, tennisarmbåge, Dyspensi, Rinit, glaskroppsavlossning? mm.
Listan kan göras lång. Nu är det din tur att visa att dessa SJUKDOMAR kan BOTAS med C vitamin. Jag VET att du inte kan svara på mina frågor. Så därför tycker jag att du skall uppsöka PUB för ett förtroligt samtal.

Du brukat proklamera för att silver kan bota alla sjukdomar. Vet du att silver är en tungmetall, och skall behandlas som ett sådant.
Fria silverjoner är både skadligt för dig (som vi med nödvändig övertydlighet ser) och naturen.

Case close.

Postat den: 2007-02-23 00:12

Registrerade sig:
2007-02-25 19:08
Från Helsingborg/Dem.Rep. Kongo
Jag tar Ester C kalciumaskorbat, esterfierat sådant, i tablettform varje dag. 200-500 milligram.

Ester C ska vara det mest effektiva och lättupptagbara formen av C-vitamin, bl a då det är ph-neutralt och esterfierat.

Vet inte riktigt hur många procent av c-vitaminet som tas upp, men det måste vara åtskilliga procent mer än de värdelösa sorterna som säljs i brustablettform.

Meningen är ju inte bara att c-vitaminet ska absorberas, det ska också vara kvar i kroppen åtskilliga timmar efter intag; är så att säga något av huvudmeningen med att ta antioxidanten c-vitamin.

mvh

Postat den: 2007-02-26 13:52

Registrera dig för att posta

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper