vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7)


Re: För Zion


See User information
Quote:
Joshua:
bumblebee det är väldigt stor skillnad på att omskära en pojke och att könsstympa en flicka.

En pojke lider inte av det, en flicka lider av det hela sitt liv.
Könstympningen på flickor är vidrigt och ett gigantiskt övergrepp.


Joshua! Din vilja till underkastelse för ett religiöst grupptryck förvånar mig! Fick du ens en fråga som du förstod om individens fria val när läkaren satte kniven i dig med hela församlingens grupptryck i ryggen?

För mig är det ingen som helst skillnad om man som förälder väljer att sätta kniven i sitt eget barn p.g.a. religiöst grupptryck eller av rent sadistisk läggning! Jag skall till och med vara så taskig att jag kräver bevis för att en enda person under de senaste 100 åren fått ett personligt brev eller telefonsamtal från Gud om att det är hans önskan att föräldrar skall medverka till att skära bort delar av sina nyfödda barns underbara skapelser. Fram med bevisen tack och jag nöjer mig i detta fallet inte med hörsägen eller inaktuella historiska sagor!

Du kan dessutom inte tala för 50% av jordens befolkning bara för att du utgår ifrån dina egna upplevelser eller är tankar som i princip är ihoplimmade med religiösa skrifter som jag i ärlighetens namn skulle vilja säga är helt feltolkade eftersom de utan undantag alltid leder till konflikter, krig och terror istället för kärlek. Du Joshua har via uppfostran, indoktrinering och religiös påverkan inte haft ett fritt val att avsäga dig denna tradition, varken för dig själv eller dina efterkommande och är därför inte direkt lämpad att utse dig till talesman för andra levande fria organismer.

Jag vet genom en avsevärt stor vänskap med olika etniska religiöst traditionsbundna grupperingar hur svårt det är att stå för sina egna värderingar när man via modersmjölken underordnar sig en organisation, församling eller politisk tvångstanke som blivit etsad in i minnet och framförallt belagt en med skuldkänslor om man vågar gå mot strömmen. (Men kom ihåg att bara döda fiskar flyter med strömmen)!

Svårigheten för dig är inte att tala med den du kallar din Gud eller ha ett privat samtal eller ditt inre jag, det omöjliga i situationen är att få de övriga sladdertackorna, integritetsförnekarna, fårskocksdeltagarna i församlingen, gruppen, sekten eller klanen att acceptera de första fria steg du skulle vilja ta själv. Detta är en regel utan undantag i alla kollektiva medvetanden som inte bygger på personlig frihet och där grupptrycket får individen att underordna sig. (Det är en del av hur man manipulerar människor till att överge sig själva).

Nu vill jag inte att du svarar per automatik utan istället andas lugnt i 10 minuter innan du svarar. (Detta är bara en säkerhetsåtgärd eftersom dina liksom mina och de flesta av våra försvarsmekanismer sitter så hårt rotade. Jag hoppas att du förstår vad jag menar och inte för en sekund inbillar dig att ja egentligen bryr mig huruvuda du vill ha din förhud kvar eller inte?)

Läs från början en gång till för att inte hamna i försvarsposition per automatik! Jag vill verkligen att du tar till dig det här!

P.S. Jag såg ett debattprogram för några år sedan som tog upp detta med religiösa tvångsstympningar av småbarn. Den begåvade sångaren, skådespelaren och entreprenören "Dave Nerge" som dessutom är jude, sa en mycket klok sak till panelen.

- Om Gud finns och har ett högre kärleksfullt syfte med sin plan så kan det knappast vara att tjafsa om en liten bit skinn på ett könsorgan!

Men's Voices

I'll always be my parents' son, but my body belongs to me and no one else. No one had my permission to circumcise me. Since there was absolutely no medical threat from my foreskin, it is a clear violation of my basic human rights. Could some doctors be giving wrong advice on infant circumcision because it is a big business in the U.S.?
-G.D., Arizona

When we men discuss our feelings about circumcision, no one listens, not even doctors. I'm one of the millions of men who doesn't like being circumcised. I wish I had been able to scream at the doctors, "Hands off, its mine!"
-S.B., 47, Atlanta, GA

I've been restoring for almost two months and it's hard to believe, sex with my wife is getting better. I actually have more feeling. It's great.
-35 yr old man, CA

I was cut at the age of 11. As the years have passed, I find that stimulation is difficult to achieve. It seems as though an excess of manipulation, almost to the point of pain, is necessary to achieve satisfaction.
-V.T., New Jersey

After thirty years in the natural state, I allowed myself to be circumcised because, in my physician's view, there might be problems in the future. For me, the sensitivity in the glans has been reduced at least 50%.
-T.B.

I'm a 17-year-old male who is circumcised. I got to thinking, what am I missing? It makes me sad because I'm not whole as I was intended to be. Circumcision has deprived me of the most sensual receptor on my sexual organ.
-B.J., Oregon

http://www.norm.org/

Posted on: 2007/6/17 10:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Då får jag rekomendera denna bok:

Quote:
Resized Image

Detta verk presenterar den största samlingen hittills av berättelser om Jesus i arabisk-islamisk litteratur. På så sätt spåras en tradition av kärlek och vördnad för mannen från Nasareth som har präglat islamiskt tankeliv i över tusen år.
Som en ovärderlig källa för religionshistorien visar samlingen hur den islamiska kulturen har assimilerat en mäktig religiös personlighet från den kristna kulturen. Det är därför ett mycket viktigt verk för förståelsen av båda, och av stor betydelse för dagens relationer över religionsgränserna och för ekumenisk dialog.

Tarif Khalidis introduktion och kommentarer placerar ordspråken och berättelserna i sitt historiska sammanhang, och förklarar hur och varför denna "gospel" uppstod och vilken funktion den tjänat för muslimernas fromhet. Den Jesus som framträder här är en fängslande person med djup och livgivande andlighet.

De cirka 300 berättelserna är ordnade kronologiskt och visar oss hur bilden av Jesus utvecklades genom ett årtusende av islamisk historia.


Jesus sade: "Den som eftersträvar världsliga ting är som en man som dricker havsvatten; ju mer han dricker desto törstigare blir han tills det dödar honom"
Abu Bakr ibn Abi al-Dunya 800-talet e.Kr.



Posted on: 2007/6/17 11:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Jesus-parallellerna
av Roger Viklund
http://nexus.vishet.se/art2000/jesus-2.htm

Posted on: 2007/6/17 11:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Quote:

novax wrote:
Gammalt inlägg från Eureka:

Denna bok är en bomb under Böckernas bok - Bibeln och Nya Testamentet.

I sin nya bok dokumenterar Christian Lindtner att Nya Testamentet i stor utsträckning, ord för ord, mening för mening, är en kopia av Buddhas Testamente. Hans upptäckt bygger i synnerhet på sanskrithandskrifter från Kashmir och Centralasien, vilka blev kända för första gången för inte så många år sedan.

Sanskrithandskrifterna visar med all önskvärd tydlighet:
Allt som Jesus säger och gör har Buddha redan sagt och gjort. Jesus är därför en ren litterär fiktion. Nattvarden var Buddhas sista måltid. Dopet i Faderns och Sonens och den Helige Andes namn är i verkligheten dopet i Buddha, i hans Dharma och hans Samgha. Alla Jesu helbrägdagörelser hade Buddha redan utfört. Jesu tolv lärjungar är i verkligheten Buddhas tolv lärjungar. Det var Gautamas - inte Jesus - som korsfästes. Det var Buddha - inte Jesus - som uppstod igen. Jesus och Johannes var en och samma person vid två olika tidpunkter - Bodhisattva och Buddha.

Det finns i evangelierna inga personer eller händelser, som inte kan föras tillbaka till motsvarande personer eller händelser i det buddhistiska evangeliet.
Evangelierna är propaganda för Mahâyânabuddhismen. Judarna skall omvändas med list. Jesus är Buddha förklädd till judisk lagstiftare, messias och konung.
Evangelierna, som ligger till grund för kristendomen, är därför typisk buddhistisk fiktions- och missionslitteratur.

Dokumentation till världshistoriens kanske största bedrägeri utkommer här för första gången på svenska. Lindtners nya bok har redan före utgivningen vållat så mycket rädsla och motstånd hos präster och traditionella forskare m fl att ingen dansk förläggare har vågat publicera denna skandalartade upptäckt.

Christian Lindtner (f. 1949) är dansk och en internationellt erkänd auktoritet inom studiet av buddhismen. Hans sedan 1979 publicerade verk används som läroböcker vid många universitet över hela världen.

"Lindtner har publicerat en mängd grundläggande material och framlagt några viktiga originella ideer om buddhismen och dess förhållande till andra religioner." K. Kunjunni Raja professor emeritus i sanskrit, hedersdoktor

Översättning: Lars Adelskogh

http://www.vattumannen.se/index.asp?Redirect=/view.asp?SCID%3D125

en mycket intressant bok som pulvriserar sagan om kristendomen


mvh eureka

Min replay då var:

Detta med Jesus och Budda (Sakyamuni)... kanske är det som han säger, men att det blir ofullständigt och fel ändå. Enligt andra så sattes evengelierna ihop av romerska intressen, ville skjuta skuld på Israel/judarna, genom att de beskylldes för att ha korsfäst Jesus, för att flytta maktcentum till Rom. Men alla saker kring Jesus, hur han föddes mm mm, är detsamma som står kring många andra, inte bara Sakyamuni, utan många många andra, långt tillbaka i historien. Korsfästning... kanske har det skett av någon av dessa "räddare", som ev. var här - men det är en allegori också. Jeus/Mitra/Budda/15 andra... är solen, där är cirkeln, korset är de fyra årstiderna som solen går igenom. Kolla tex upp material av Jordan Maxwell, David Icke nämner det också något. David Icke har egentligen fått mycket av sin info av Jordan Maxwell, men har är lite dålig på att ge kredit. Han har varit hemma hos Jordan M, Jordan är den store outstanding auktoriteten kring detta med astroteologi.

[...]

Egentligen så betyder Budda mera, innefattar ursprungligen mer än bara att vara "upplyst", det betyder även att man upplysts genom kultivering, en genom kultivering upplyst person. Upplyst är inget man bara blir... det man upplyses till är något man redan har, från det man blev till en gång, men som man tappat bort i "fallet" ned, in i illusion/samsara. Det man släpper och ger upp av det lägre kan man i motsvarande grad återfå. Alltså inget som många New Age-vilseledare för ut, samtidigt som de vill sälja "sitt eget", inte fråga om "utveckling".


Här skriver Christian Lindtner själv:

A New Buddhist-Christian Parable
By Dr. Christian Lindtner
http://vho.org/tr/2004/1/Lindtner12-24.html

Posted on: 2007/6/17 11:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
This page is dedicated to the Is-rael Prophet(s) and Saint(s) -
Jesus Messiah, Isha Masih, Issa Mashiha, Hazrat Issa, Yuzu Asaph, Yesu, Esus.
http://www.algonet.se/~hermesat/issa.htm

Posted on: 2007/6/17 11:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Angående Buddism så är denna ideologi mycket väl passande för den nya världsordningen.

Posted on: 2007/6/17 13:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Quote:

Dan wrote:
Angående Buddism så är denna ideologi mycket väl passande för den nya världsordningen.


Det där var en one liner. Räknas som inte.

Posted on: 2007/6/17 13:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information

Posted on: 2007/6/17 13:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Tycker det är patetiskt att utpeka en religon som sämre än någon annan när det egentligen handlar om samma saga med olika huvudpersoner som är skapad av en enda anledning, att förvilla och styra massorna!

Posted on: 2007/6/18 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: För Zion
zion är bra om det tolkas rätt ;)
http://www.youtube.com/watch?v=hAhqjZx2PME

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
F-N, jag "sökte" på "Flygande tefat/UFO och hamnade här! Nåja, det oprdnar sig väl - först och främst skulle jag vilja säga något om den där "Demokratin" som vi stirrar på - är lite undelig och alls inte den demokrati som jag anser är riktig demokrati...

Noam Chomsky - min stora idol - menar så här: I en sk. "Diktatur" där bestämmer man vad folk skall tycka och tänka genom att med "Hot om Våld" - få dem att göra det!

Men så kan man ju inte göra i en sk. civiliserad Demokrati - UTan där är de mycket smartare - man är ju inte kännare av den sociologiska kunskapen förutan!

Man helt enkelt "Kultiverar"/Uppfostrar folken att tycka och tänka som man önskar...
Nu menar jag verkligen inte att dessa regimer - du menar står i ett motsatsförhållande till dessa då dina demokratier -är något att hänga i JUlgranen- verkligen inte! - För även de är ett led av denna stora "Konspiration"... Ofta, i lönndom - styrda utav dessa idag påstådda stora demokratier...

Allright! - då tar vi UFO-Frågan:
http://video.google.com/videoplay?docid=6552475158249898710

Posted on: 2007/6/20 1:02
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Väl Mött - "Humlan"...
Appropå, "Religioner"... Så hätr dser i alla fall jag på detta:

Detta uttryck, anser jag står för något - och det är då detta:
"RE" = Åter!
"LIGIO" = Förening!
Alltså, ungefärligen: - "Åter-Förening" Och fortsättningsvis:

Om en sk. ideologi kan fixa till dessa egenskaper att människan kan "Närma sig" - vad jag i alla fall - brukar kalla för, Vårt/sitt "Ursprung" - (finna sig själv?) Då är denna ideologi faktum en slags verktyg för religiositet och kan då benämnas för att vara en slags religion - annars inte...

Så begreppet "Religion" skall du inte smutsa ner hur som helst - du vet ju inte ens vad det egentligen betyder, för människans utveckling - kan jag förstå...

Sedan att dessa sk. religioner i dag - faktum intte ens kan benämnas för religioner - eftersom de inte kommr upp i den nivå, som fordras för att få kalla sig för vara en "Religion" - men naturligtvis kan vi en vacker dag verkligen fatta detta med religiositet - men det är nog svårt att finna en form för en gemensam förståelse, för detta problem...

Posted on: 2007/6/20 1:14
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Hur kan en som menar sig förestå - "Gaia" - Tycka att detta med Zion - är nått att trakta efter - naturligtvis så är ju detta bara ett missförstånd likt - Jerusalem och ikt detta fenomen säkerligen bara ett tillstånd...

Men nu är det ju som så att detta med "Soldyrkare" - (Den svarta "Solen", kanhända) är en realtitet - DEt är ett speciellt gäng som påverkar människorna att känna en längtan till detta tillstånd och sedan används de till "Verktyg" - för att faktum ilandsätta deras planer...

På så sätt kan faktum 'även den sk. musiken vara en nedrig listig fälla - för att snärja jordborna?

Posted on: 2007/6/20 1:25
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Quote:
Shygets:
Detta uttryck, anser jag står för något - och det är då detta:
"RE" = Åter!
"LIGIO" = Förening!
Alltså, ungefärligen: - "Åter-Förening" Och fortsättningsvis:

Om en sk. ideologi kan fixa till dessa egenskaper att människan kan "Närma sig" - vad jag i alla fall - brukar kalla för, Vårt/sitt "Ursprung" - (finna sig själv?) Då är denna ideologi faktum en slags verktyg för religiositet och kan då benämnas för att vara en slags religion - annars inte...

Så begreppet "Religion" skall du inte smutsa ner hur som helst - du vet ju inte ens vad det egentligen betyder, för människans utveckling - kan jag förstå...


Nej jag kanske inte vet vad "RE-LIGIO" betyder om ditt antagande är det nav som kosmos snurrar runt. Men det saknade "N:et" i ordet religion antar jag i så fall står för "No more bullshit" och kan härledas till alla de falska profeter och styren som använt religionen som ett altare för att styra människorna mot sin egen undergång.

Det var detta jag avsåg!

Posted on: 2007/6/20 3:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
V'äl Mött - "humlan" - Då skall de förklara detta och inte bara - liksom "över en kam" - nedvärdera, begreppet - "religion" - DEt där med "N:et" är ju bara ett jävla andetag - säg det på franska - så finns där inget "N" - Men skitsamma...

jag är av samma mening som dig att dessa galningar som styr vår värld är mycket medvetna om detta vårt förhållande - att vi faktiskt kan uppnå ett slags tillstånd - då man är sas. "Förenad". mmen det är deras högsta mardröm - detta avv vi kanhända kunde finna på vad som är rätt och riktigt i världen - så de undanröjer alla som har den kunskapen - av något slag... "Häxbränningen till ex - eller dessa enkla trix: Infiltrera rörelser som kanske har lite kännedom - styr upp dem och sabba människans möjligheter att finna den - så ser jag på det hela...

Posted on: 2007/6/21 17:09
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Här vill jag absolut på det bestämdaste göra ett inlägg .
Jah har det så väl förspänt att jag alltid redan har postat det jag vill säga:
Varsågoda och skölj:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42386#forumpost42386

Posted on: 2007/6/21 21:17

Edited by novax on 2007/6/21 21:58:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: För Zion


See User information
Novax!

Så du har koll på vad du skrivit? Det var imponerande! Jag minns faktiskt sällan vad jag skrivit innan... skriver mer från hjärtat i stunden om du förstår vad jag menar!

Posted on: 2007/6/22 13:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 4 5 6 (7)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS