vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


I-doser.
#1


See User information
I-doser är ett slags "musik" program som leker med olika signalr i hjärnan. Om man lyssnar på dom olika "låtarna" kan man uppleva olika rus.

Allt från att man somnar till att man blir hög som ett hus.

Jag laddade hem det för ett tagsedan och har sen dess läst en del om det och övat på det hela (det krävs lite övning för vissa, för andra inte). Det går ut på att man ska meditera med hörlurar och lyssna på spåren (de flesta är ca 30 min) och när man är klar så ska man blivit påverkad av vald dos/låt.

Jag var ganska skeptisk till om detta verkligen funkade när jag först kom i kontakt med det. Men efter ett tag och lite övning har jag lyckats bli "påverkad" några gånger. Jag känner dock att jag har mycket mer att hämta.

Någon annan som testat detta?
Någon annan som vill testa?
http://thepiratebay.org/tor/3707782/IDoser_v4.5___All_Doses.rar
eller köp det lagligt:
http://www.i-doser.com/



Guide:
Opening
This guide is for you guys that can't seem to get a dose to work. I have tired many ways and these tips seem to work the best. This will show you all the necessary measures that you have to take to get a dose working and to its full effect. This is the method I use and I get a effect from a dose every time. You will at least feel one or more effect s from the dose using these steps and equipment.

Equipment Needed
These three things ARE A MUST
→ I-doser Client and 1 Dose
→ Cover Ear Headphones. Cannot play using speakers. (These Will get you the best effect)
→ A Bed and a Pillow (To lay down on and Administer Dose)

~Other Items Suggested~
►. Eye Cover [A bought eye cover, or a homemade one like a dishrag] (Will be able to take the dose in the light)
► Covers [Can be more comfortable]


Steps
10 steps Needed to take the dose to full effect

•I. Drop any distractions
→First make sure you are not going to get disrupted during the taking of the dose. This is one of the worst things that can happen while taking a dose. Also it might ruin the whole dose. Make Sure you have all pets and people away from you and out of the room. People and pets can lead to a distraction or be bothersome.
→ Also Have all computer programs exited. This will eliminate the chance of a noise coming up when playing the dose and disrupting you. Also to many programs running might make the dose make a "popping" sound. To eliminate most of un-wanted programs, press CTRL+ALT+DELETE and click the process tab. Exit all processes that are not needed or crucial to your computer.

•II. Take Care Of anything that needs to be done.
→Make sure all necessities are taken care of before taking the dose. This includes Eating (hunger), being thirsty, Restroom, or any work that has to be done. You want to focus on the dose and the dose alone.

•III. Take the dose at night or in the dark
→If you want to have a 100% successful dose take it at night and in the dark. This way you have no light shining in from the window that is blinding and/or shining in your eyes. When it is completely dark, the dose will be more successful. Also when taking the dose make sure all lights our off in the room you are taking it in. This includes Master light, alarm clock, Computer Screen, Desk Light, T.V Or any other lights that may be in the room you are taking the dose in. You want it as Dark as it can be.

•IV. Eyes Closed
→Have your eyes closed during the duration of the dose. You may open your eyes from time to time, but do not keep them open for the whole thing. May be distracted or lose focus on the dose. Having my eyes closed strengthens the effects.

•V. RELAX
→This is also a important one. Try to relax all muscles in your body so you feel good. If you feel better the chances of the dose being successful are higher.

•VI. FOCUS
→This is one of the harder steps. Stay focused and the effects are stronger and better. Try to clear your mind before taking one.

•VII. Stay still
→Try not to move around much. You want to stay still for most or all of the dose.

•VIII. Be Patient
→Wait it out. Do not quit or Pause in the middle of the dose.

•IX. Chill
→After you have taken the dose. Just lay in your bed and feel some of the effects.

•X. Repeat
→Repeat steps when taking another dose.

~Some Additional things~
►If you have a itch, focus more on the beats rather then the itch and hope it goes away (If you itch it you will become less focused on the beats)
►Try doing breathing and stretching exercises before you take the dose
► Try Counting from 100 backwards, It gives you something to do while taking the dose and will help with the concentration process

*note*
The More you take I-doser, The effects will get greater and greater.

*note*
I-doser MIGHT not work to its fullest your first time using it. Your brain needs to get used to the waves. But by the 2nd-4th time taking it you should start feeling max effects.

Posted on: 2007/10/16 15:33
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#2


See User information
Quote:

emil322 skrev:
I-doser är ett slags "musik" program som leker med olika signalr i hjärnan. Om man lyssnar på dom olika "låtarna" kan man uppleva olika rus.

Allt från att man somnar till att man blir hög som ett hus.

Jag laddade hem det för ett tagsedan och har sen dess läst en del om det och övat på det hela (det krävs lite övning för vissa, för andra inte). Det går ut på att man ska meditera med hörlurar och lyssna på spåren (de flesta är ca 30 min) och när man är klar så ska man blivit påverkad av vald dos/låt.

Jag var ganska skeptisk till om detta verkligen funkade när jag först kom i kontakt med det. Men efter ett tag och lite övning har jag lyckats bli "påverkad" några gånger. Jag känner dock att jag har mycket mer att hämta.

Någon annan som testat detta?
Någon annan som vill testa?
http://thepiratebay.org/tor/3707782/IDoser_v4.5___All_Doses.rar
eller köp det lagligt:
http://www.i-doser.com/



Guide:
Opening
This guide is for you guys that can't seem to get a dose to work. I have tired many ways and these tips seem to work the best. This will show you all the necessary measures that you have to take to get a dose working and to its full effect. This is the method I use and I get a effect from a dose every time. You will at least feel one or more effect s from the dose using these steps and equipment.

Equipment Needed
These three things ARE A MUST
→ I-doser Client and 1 Dose
→ Cover Ear Headphones. Cannot play using speakers. (These Will get you the best effect)
→ A Bed and a Pillow (To lay down on and Administer Dose)

~Other Items Suggested~
►. Eye Cover [A bought eye cover, or a homemade one like a dishrag] (Will be able to take the dose in the light)
► Covers [Can be more comfortable]


Steps
10 steps Needed to take the dose to full effect

•I. Drop any distractions
→First make sure you are not going to get disrupted during the taking of the dose. This is one of the worst things that can happen while taking a dose. Also it might ruin the whole dose. Make Sure you have all pets and people away from you and out of the room. People and pets can lead to a distraction or be bothersome.
→ Also Have all computer programs exited. This will eliminate the chance of a noise coming up when playing the dose and disrupting you. Also to many programs running might make the dose make a "popping" sound. To eliminate most of un-wanted programs, press CTRL+ALT+DELETE and click the process tab. Exit all processes that are not needed or crucial to your computer.

•II. Take Care Of anything that needs to be done.
→Make sure all necessities are taken care of before taking the dose. This includes Eating (hunger), being thirsty, Restroom, or any work that has to be done. You want to focus on the dose and the dose alone.

•III. Take the dose at night or in the dark
→If you want to have a 100% successful dose take it at night and in the dark. This way you have no light shining in from the window that is blinding and/or shining in your eyes. When it is completely dark, the dose will be more successful. Also when taking the dose make sure all lights our off in the room you are taking it in. This includes Master light, alarm clock, Computer Screen, Desk Light, T.V Or any other lights that may be in the room you are taking the dose in. You want it as Dark as it can be.

•IV. Eyes Closed
→Have your eyes closed during the duration of the dose. You may open your eyes from time to time, but do not keep them open for the whole thing. May be distracted or lose focus on the dose. Having my eyes closed strengthens the effects.

•V. RELAX
→This is also a important one. Try to relax all muscles in your body so you feel good. If you feel better the chances of the dose being successful are higher.

•VI. FOCUS
→This is one of the harder steps. Stay focused and the effects are stronger and better. Try to clear your mind before taking one.

•VII. Stay still
→Try not to move around much. You want to stay still for most or all of the dose.

•VIII. Be Patient
→Wait it out. Do not quit or Pause in the middle of the dose.

•IX. Chill
→After you have taken the dose. Just lay in your bed and feel some of the effects.

•X. Repeat
→Repeat steps when taking another dose.

~Some Additional things~
►If you have a itch, focus more on the beats rather then the itch and hope it goes away (If you itch it you will become less focused on the beats)
►Try doing breathing and stretching exercises before you take the dose
► Try Counting from 100 backwards, It gives you something to do while taking the dose and will help with the concentration process

*note*
The More you take I-doser, The effects will get greater and greater.

*note*
I-doser MIGHT not work to its fullest your first time using it. Your brain needs to get used to the waves. But by the 2nd-4th time taking it you should start feeling max effects.


HIGH ALERT, nu har du degraderat till pucko. Vad är det här för ett forum, det heter vaken, varför???

Det finns andra forum som är för dumma och flumma.

Sluta sök utanför... allt sådant är för att vi ska förstöra oss.
Det finns INGA genvägar, knarkare där...

Omläxa, bakläxa:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

Resized Image

Posted on: 2007/10/16 17:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#3


See User information
Bara för att du har neggativa upplevelser/tankar om olika former av berusningar behöver inte betyda att alla har det.

Bara för att du inte har lusst att experimentera med ditt sinne betyder inte att ingen annan har det, och det betyder verkligen inte heller att dom som vill det är idioter som du säger...

Posted on: 2007/10/16 17:34
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#4


See User information
dessutom, som jag sa, är inte alla alternativ "knark"..
Det finns även luciddream hjälpare. saker som gör det lättare att somnma, eller bara gör en lite piggare eller muntrare..

Posted on: 2007/10/16 17:38
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#5


See User information
Emil, det har inget att göra med hur saker känns... hur man "upplever" det - det har inget med sådana saker att göra, inte med gradering att göra, fattar du inte enkla saker nu, du talar om ytan, effekterna, det gör dumbommar och mikroskopiska sovande ovakna.

Jag hade lång paus från forumet, och jag har sett sedan jag nu dök in igen att sövningen har gått än djupare.

Posted on: 2007/10/16 17:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#6


See User information
Ifall det är något jag ogillar skarpt är det sånna besservisrar som du, "ååh alla kolla på mig, jag är vaken, ni sover, jag kan allt, det kan inte ni". Snälla väx upp.

Du borde lära dig att det finns olika åsikter, och om det skulle vara som du verkar vilja ha det skulle vi befinna oss i nazityskland...

Posted on: 2007/10/16 17:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#7


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Ifall det är något jag ogillar skarpt är det sånna besservisrar som du, "ååh alla kolla på mig, jag är vaken, ni sover, jag kan allt, det kan inte ni". Snälla väx upp.

Du borde lära dig att det finns olika åsikter, och om det skulle vara som du verkar vilja ha det skulle vi befinna oss i nazityskland...


Jag kallar mig inte för vaken Emil, eller hur?

Jag kallar många här för sovande.

Du får gärna vara på nivån att tänkautifrån "åsikter" - så vill allt från NWO till de gamla evil krafterna ha det.

Vakna...

Posted on: 2007/10/16 17:46
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#8


See User information
Okej, jag tog i lite mycket, blev bara lite irriterad. Jag ber om ursäkt.

Men jag tycker inte att man ska fördomma kemiska "experiment" som något 100% negativt.

Visst är det dåligt om man missbrukar det eller tar det som en verklgihets flykt.

Men med hjälp av tex den luciddream ljudet jag nämnde innan kan man uppleva otroliga saker, utan att förstöra sin kropp med illuminatis droger.

Vill man inte "knarka" ska man absolut inte göra det, men i-doser är ett sätt man kan uppleva andra "verklgiheter" utan att egentligen förstöra sin kropp eller sinne.

Posted on: 2007/10/16 17:49
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#9


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Okej, jag tog i lite mycket, blev bara lite irriterad. Jag ber om ursäkt.

Men jag tycker inte att man ska fördomma kemiska "experiment" som något 100% negativt.

Visst är det dåligt om man missbrukar det eller tar det som en verklgihets flykt.

Men med hjälp av tex den luciddream ljudet jag nämnde innan kan man uppleva otroliga saker, utan att förstöra sin kropp med illuminatis droger.

Vill man inte "knarka" ska man absolut inte göra det, men i-doser är ett sätt man kan uppleva andra "verklgiheter" utan att egentligen förstöra sin kropp eller sinne.


Det är illusion Emil.
Jag tog också i, så ursäkta...

Det är för jag känner faktiskt till ganska mycket... det var för ditt bästa... jag vet att detta ödelägger människor, och att du aningslöst för ut det till andra... är det inte extremt allvarligt, ansvarsfullt, för ditt eget liv och framtid? Hoppas du inser vad du gör nu. Eller kommer att inse.

Vill man efektivt ge upp kropp och sinne med sådant där så kan man ta Alexander Markus grejer/apparater. Han skrev bland annat boken:
http://www.caduceus.se/NewFiles/dagensman.html

Här är om det (det är Markus grejer):
http://www.celesteinst.se/
Tidigare hade han i loggan en bild på en alien (grå).

Posted on: 2007/10/16 17:59

Edited by novax on 2007/10/16 18:20:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#10


See User information
Jag ser mer i-doser som en "genväg" till meditation.
Jag har även ganska svårt att tänka mig att det är skadligt.
Och i lagom dos tror jag faktiskt inte det har en negativ effekt.

Lite som ett David Icke experiment, fasst man får väll ta det mindre seriöst och inte skriva en bok om det :P

Posted on: 2007/10/16 18:32
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#11


See User information
Så här kan det låta...:

"Man får inte glömma att utvecklingen går ständigt framåt. Vi befinner oss fortfarande i embryostadiet när det gäller att kunna förstå människan i sin helhet och se henne som en multidimensionell, multistrukturell varelse."

Det är från den ibland felseende 2000-talets vetenskap om Marcus:
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tid ... dex/index00.htm#ingress19

Alltså den programmering som kommit från evil håll>>>alien, ateism>>humanism, och som är NewAge.

Det är alien... filosofi som hör ihop med det kring genmanupulation, kloning, dödshjälpsdkliniker, aborter, kampgrejerna de för ut - då allt från klasskamp till könskamp, från kamp mot familjen till kamp mot all SANNING.

Det hör även ihop med det där med att "skapa himmelriket på jorden", hör ihop med religionen Science... om något...

De vill inte att någon ska "förstå" - de för ut det hela tiden - därför ska människor vara "troende" och de ger upp sina liv i händerna på just dessa krafter som ligger bakom. Så de vill man ska "söka"... utanför... se inlägg här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=52483#forumpost52483

Krafterna är aliens (ihop med demoniska låga saker - alltså det som bländar New Age-are) - för som jag sagt femtioelva gånger - de vet vad detta tidsrum ska genomgå, och de vill ta över våra kroppar, det är deras förhoppning att undkomma det som kosmos genomgår, och snart alltmer når hit till samsara, den trefaldiga världen, illusionen, etc. - de sopas bort därute, och de rusar hit, därför ser man de stora flottorna i tex Sydamerika nu.

Marcus grejer och ALLT som är kring molekyler, psykedelia och att "påverka" hjärnan, är inom detta. Det är en definitiv fälla, huva.

Posted on: 2007/10/16 18:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#12


See User information
Men, det du säger, med aliens och demoner. Det är ju bara en åsikt du har. Du kan ju inte säga att du 100% vet det. Det är bara vad du kommit fram till under din forskning, att ta upp det i diskutioner om tex droger, tycker jag är att ändra spelreglerna för debbaten.

Men, ptja, jag är också vädligt inne på det där alien spåret. Det krävs inte heller ett geni för att se knarkets neggativa sida och dess koppling till regeringen som sedan är kopplade till aliens/illunibati osv.

Men nu är ju inte i-doser samma sak som att skjuta en spruta heroin.

Dessutom tror jag att diverse psykadelika kan öppna andra sinnen och göra en mer mottaglig för saker.

Tex om man tar svamp kan man veta vad en person i andra rummet gör. inte pga magi, utan pga andra av ens sinnen används olika starkt och man öppnar annars stängda sektioner i ens hjärna.

Posted on: 2007/10/16 18:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#13


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Men, det du säger, med aliens och demoner. Det är ju bara en åsikt du har. Du kan ju inte säga att du 100% vet det. Det är bara vad du kommit fram till under din forskning, att ta upp det i diskutioner om tex droger, tycker jag är att ändra spelreglerna för debbaten.

Men, ptja, jag är också vädligt inne på det där alien spåret. Det krävs inte heller ett geni för att se knarkets neggativa sida och dess koppling till regeringen som sedan är kopplade till aliens/illunibati osv.

Men nu är ju inte i-doser samma sak som att skjuta en spruta heroin.

Dessutom tror jag att diverse psykadelika kan öppna andra sinnen och göra en mer mottaglig för saker.

Tex om man tar svamp kan man veta vad en person i andra rummet gör. inte pga magi, utan pga andra av ens sinnen används olika starkt och man öppnar annars stängda sektioner i ens hjärna.


"Men, det du säger, med aliens och demoner. Det är ju bara en åsikt du har. Du kan ju inte säga att du 100% vet det."

Det är din åsikt...

Du kan kalla det som är non human för vad du vill.

Posted on: 2007/10/16 19:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#14


See User information
Quote:

"Men, det du säger, med aliens och demoner. Det är ju bara en åsikt du har. Du kan ju inte säga att du 100% vet det."

Det är din åsikt...

Du kan kalla det som är non human för vad du vill.


Ja givetvis är det min åsikt. Man har inte mycket mer än egna åsikter, egentligen..

Men för att återgå till huvudämnet så tycker jag i-doser är ett bra sätt att upleva alternativa verklgiheter utan att behöva ta skumma illuminati framstälda kemikalier.

Posted on: 2007/10/16 19:12
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#15


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

"Men, det du säger, med aliens och demoner. Det är ju bara en åsikt du har. Du kan ju inte säga att du 100% vet det."

Det är din åsikt...

Du kan kalla det som är non human för vad du vill.


Ja givetvis är det min åsikt. Man har inte mycket mer än egna åsikter, egentligen..

Men för att återgå till huvudämnet så tycker jag i-doser är ett bra sätt att upleva alternativa verklgiheter utan att behöva ta skumma illuminati framstälda kemikalier.


Det finns inga alternativa verkligheter...


hmmm vakna

Posted on: 2007/10/16 19:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#16


See User information
alla upplever verkligheten på sitt eget sätt. Ingen översätter den information vi får i hjärnan på samma sätt, altså finns det lika många verkligheter som det finns levande organismer.

Posted on: 2007/10/16 19:17
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#17


See User information
Quote:

emil322 skrev:
alla upplever verkligheten på sitt eget sätt. Ingen översätter den information vi får i hjärnan på samma sätt, altså finns det lika många verkligheter som det finns levande organismer.


Nu låter du Newbie...

Se min footer...

Så varför ser alla olika saker... ingen ser Verkligheten, de ser bara den förvridenhet som de själva har blivit till, den nivån de fallit till. Ingen kan se "något högre"... det funkar inte så.

Det är som matematik.

Bara för att man har upplevelser... hur kan någon sätta på ordet "verklighet" på det hahah.

Sluta nu...

Allting sker, allting kan dyka upp som upplevelser och annat - är det där något bra, något att stäva efter, något som är Sannare än vad man var i innan... något högre.

Självklart inte.

ALLA har hållt på med sådana saker i olika liv - det har vi nu som skada och balast.

Det är dunster i ögonen. John Blunds spö...

Posted on: 2007/10/16 20:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#18


See User information
Det vi får in i våra hjärnor är en liten del av det stora hela. Bara några promille..
Det vi ser kommer in i hjärnan där det filtreras och sedan blir det vi ser.
Att påstå att allas verklighet är lika är att påstå att alla har samma hjärna, samma åsikter.

Posted on: 2007/10/16 20:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#19


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Det vi får in i våra hjärnor är en liten del av det stora hela. Bara några promille..
Det vi ser kommer in i hjärnan där det filtreras och sedan blir det vi ser.
Att påstå att allas verklighet är lika är att påstå att alla har samma hjärna, samma åsikter.


Vi är alla barn av programmering, djupast i smutsen och illusionen. Jag har inte sagt att vi har lika verklighet, jag säger att ingen ser verkligheten.

Det du säger, är det Dina ord, eller är det sådant som stoppats in i dig, som du nu tror är du/din egen uppfattning eller förståelse?

Det är från de där skyltarna jag sagt alla sätter upp åt varandra i labyrinten, från litterära personer, från ismer, från New Age, från Science, från de lärde... det är programmering.

Man kan inte se något när man är i samsara, det är bara som de som fötts i e grotta och inte vet att det finns något utanför, en planet, rymd, olika "dimensioner" osv. De tror att det som det lilla livet bär med sig är verkligheten, och de hittar på vägar och ismer kring det - vissa vill ha grottan blå, andra vill ha den röd, vissa har sina upplevelser med att väsen säger att grottan ska vara röd... då blir det ett Paradis....

Hjärnan är nästan avstängd, det har ersatta av karma, du vet...

vi kan inte se det Sanna här i samsara, det är så det funkar. Men eftersom något finns, så finnsdet en sanning - EN, och Sanning- men det har INGET att göra med upplevelser, påverkan av hjärnan etc...

Vakna.

Posted on: 2007/10/16 20:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#20


See User information
Alla ser allt olika som jag sa, och visst så är det ingen som ser hela "sanningen" som du sa.

Eftersom att våran hjärna så effektivt är avstängd av illunminati så ser vi mycket lite/inget av sanningen. Men man kan öppna sina sinnen, och om settingsen är rätt, man gör det på rätt sätt så tror jag att viss form av psykadelika kan påverka ens sinne till det possitiva, aktivera saker i hjärnan som i vanliga fall är stängda.

Och på så vis kan man se världen på annat sätt än man vanligen ser den, och även om det inte är sanninen man ser, kan man komma till insikten att att det inte är sanningen vi ser i vanliga livet heller.

Så, vad är det nu för en saning du pratar om?

Posted on: 2007/10/16 20:30
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: I-doser.
#21
Novax - Denna sanning sätter du ju också prägel på, eller? Då är ju den enda sanningen lika berusande som allting annat.
Så fort du konsumerar något så händer det något i din kropp, kemiskt, huruvida du vill se på det som du konsumerar är ju också en prägel på dig.
Det du tycker om droger är ju precis det som samhället vill att du ska tycka om droger.

Intressant diskussion people, ska kolla upp idoser, har fortfarande Yoga som jag måste få ordning på först dock.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I-doser.
#22


See User information
Quote:

Rubens skrev:
Novax - Denna sanning sätter du ju också prägel på, eller? Då är ju den enda sanningen lika berusande som allting annat.
Så fort du konsumerar något så händer det något i din kropp, kemiskt, huruvida du vill se på det som du konsumerar är ju också en prägel på dig.
Det du tycker om droger är ju precis det som samhället vill att du ska tycka om droger.

Intressant diskussion people, ska kolla upp idoser, har fortfarande Yoga som jag måste få ordning på först dock.


Eftersom drogerna finns därute så är det vad samhället vill, vad eliten vill. Vad de då säger till den neddrogade fårskocken är något annat, det är yta och propaganda.

Jag vet inte vad du menar med att "sätta prägel på sanningen?

Vi har inte skapat kosmos... vi påverkar inte det.

Du pratar om att äta, om biokemi - du talar alltså om denna nivån, kroppen och det, alltså saker då inom samsara.

Äta sig till sanningen....hihi...

Jag vet inte riktigt vad du avser eller vill komma här.

Posted on: 2007/10/16 20:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: I-doser.
#23
Jag antar att du är ute efter en konstant som enligt dig är det som är sant? Det vi människor upplever kan aldrig mätas så frågan är om det överhuvudtaget finns en konstant, människan är en kollektiv illusion. -"Oh titta ett träd" finns trädet?

tohuvabohu

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: I-doser.
#24
Finns kosmos?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS