vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 20 »

Re: Astro NOTS som inte var på månen

See User information
Question: why do crosshairs vanish over sunlit white objects?

Answer: strong luminosity can washout thin lines.

Test: hair across lens is washed out by sunlit white paper.
With no atmosphere on the Moon, sunlight is stronger.

In this test a strand of hair was taped across a camcorder lens, which was then pointed at a sunlit white paper. While my test failed to vanish the hair-line completely, it demonstrates that diffuse solar reflection on a white surface can wash out a thin line. This result is sufficient to render the phenomenon of crosshair vanishing over sunlit white objects not anomalous. Also reflective intensity and thus crosshair-knockout potential would be greater on the Moon with no atmosphere to reduce solar intensity.

http://iangoddard.net/moon01.htm

Click here to see partial and complete crosshair knockout against white clouds in an exoatmospheric photo.
http://web.archive.org/web/2002100204 ... ce_shuttle_challenger.jpg

Posted on: 2007/12/26 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Sluta klipp och klistra din pajas, varför finns det ett "C" på stenen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är troligtvis ett hårstrå och det finns inte på originalfotot, utan har kommit dit under kopiering.

In 2001 Steve Troy of Lunaranomalies.com undertook a lengthy investigation. After obtaining transparencies from different sources connected with NASA, he failed to see the mark either on the masters used prior to 1997 or on the new masters. Yet the photos on official NASA web sites clearly show it. Following up with the Lunar and Planetary Institute (LPI) in Houston, they discovered that one of the prints in their collection was the source of the mark. At some point that print had been scanned and has since been widely distributed on the Internet.

Troy and LPI officials studied the print under a microscope and discovered that it was indeed far more likely to be a hair or other fiber on the photographic paper onto which AS16-107-17446 had been printed. A secondary mark that appears to be a shadow is clearly visible under the top portion of the mark.
Resized Image
http://www.clavius.org/rover1.html

We first ordered 8X10 negatives of these frames from three Apollo archives including NSSDC, Greenbelt, MD, The Lunar and Planetary Institute (LPI)- Houston, and Johnson Space Center (JSC)- Houston. We discovered from examining all three sets from all three archives along with developed print sectionals from each, that the "C" did not appear on the rock on any of the photographic negatives.

Yet the "C" was still evident on the print on the NASA website. We knew that this print had to have been made from a negative yet we knew now that the negatives from all the archives were ‘clean.’ We therefore had some questions regarding the printing procedure. We spent some time with photographic and research people at JSC and LPI to dig a little deeper about how it could have gotten there.
...
First, LPI examined the transparencies of AS16-17445-46 from their collection and they discovered what we had found: that neither showed the "C" or any other questionable suspicious marking. They then checked their prints. They have two prints of both 17445 and 17446, and on one of the 17446 prints, they found the "C." They noticed that when the "C" on the rock was seen through a magnifying loupe, it looked like a piece of hair or string resting on the print. It definitely does not appear to be imprinted on or engraved into the rock itself. In fact they noted that there was a shadow under part of it suggesting that whatever it was, was not lying completely flat. Their conclusion was that it was indeed a hair or fiber more likely on the paper when the print was made.

http://www.lunaranomalies.com/c-rock.htm

Posted on: 2007/12/26 23:30

Anonym
Fy fan vad snabbt du kröp ut och drog av något, jobbar ni övertid på SÄPO/NWO eller? Du kan sitta och presentera dina "förklaringar" om NASAs egna foton och sen kan ni piss off, ok?

"ett hårstrå"
"maken var mjuk"
"ståååååååååååååååååååål smälter HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP"

Anonym
Jag vill fortfarande ha en uttömmande förklaring rörande din konspirationsteori att marken i Shanksville skulle vara mjuk och att därför försvann flight 93

Anonym
Och att inte tala World Trade Center 7, luder
http://www.youtube.com/watch?v=GEPjOi2dQSM

Anonym
Och sen har vi NASAs egna foton som vem som helst kan kolla.

Anonym

See User information
Werner von Braun var lite måntokig. Han var på Antarktis 1967 står det på en del ställen, eller -68, de kan inte bestämma sig.

Här är böcker han skrivit, om månen en del +
"Space Man's Look at Antarctica," Popular Science, Vol. 190, No. 5, May 1967, pp. 114-116, 200.

http://history.msfc.nasa.gov/vonbraun/vbbiblo.html

Här står det -67:
http://history.msfc.nasa.gov/vonbraun/photo/late-60s.html

Här står det -68:
http://www.clavius.org/envrocks.html
De tycker själva att de hämtade matarialet på månen.

Posted on: 2007/12/27 1:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Varför inte läsa Oberth som säger att det skulle vara "eknomiskt omöjligt" och det skulle krävas något som var 3 gånger större än Titanic.

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Då tar jag det ännu tydligare för det verkar som ingen inser vad månmaterial handlar om.

När en meteor träffar månen i hög fart så bildas en krater och runt kratern damm som innehåller kristaller som den kraftiga träffen skapar. Under årmiljonerna träffas månen av åtskilliga meteorer och detta damm från alla dessa sedimenteras sakta men säkert under flera miljoner år. Nu har vi en sten som inte kan bildas på jorden och som inte heller finns i någon meteor eller asteroid som ramlat ned på jorden.

Dammet från meteor och asteroid nedslag på jorden bildar inte sediment för på jorden eroderar detta bort hela tiden.

Hassebladskamerorna de hade på månen var tillverkade för att var lätta att ställa in med de handskar astronauterna hade och om du måste ägna så mycket tid vid fotografering för att ta bra kort är ingen jag eller astronauterna kan göra något åt då jag tar bra kort utan att behöva ägna en massa tid på inställningarna vilket även gäller min morbror som varit professionell fotograf innan han gick i pension. Han ställde in sin helt manuella Leica på några sekunder och tog mycket bra kort sedan.

Vad menar du med "kristaller"?

Har du varit på månen och undersökt stenar och deras kristaller?

Man nu måste jag ändå undra över hur alla på detta forum som inte tror på månlandning tänker.

Dessa glaskristaller bildas på ALLA planeter och månar som träffas av meteorer och asteroider men på jorden sedimenteras de inte p.g.a. erosionen men däremot på månen. Om man då har 385 kg där de finns sedimenterat material från meteorer och asteroider så kan de bara komma från månen om man nu inte hävdar att människan även varit på andra planeter och månar i vårt solsystem som saknar atmosfär, vulkaner och vätska.

Materialet går återigen INTE att framställa på jorden på konstgjord väg.

Att geologer med bestämdhet hävdar att det är månmaterial borde även de få folk som inte tror på månlandningen att undra för geologer vet hur jordens geologi ser ut så de kan skilja den från det som kommer från månen.

Anonym
NASA gillar att prata om sina 300 kg, vet du hur ofta dom har visat upp det? Ingen gång, NASA vägrar helt sonika att göra det.

See User information
Quote:

void skrev:
Så det har aldrig plockats upp stora meteoriter från jordens yta för de är genom-"Kokta" då dom träffas och exponeras för 30 000? Och inget vettigt oförändrat material har kunnat gå att plockas ur derssa meteoriter? Det är vad du säger?

Jodåsåatt....
En meteorit oavsett var den kommer ifrån har andra egenskaper som INTE månstenarna som NASA tog med sig har. Helt unika egenskaper. Dessa egenskaper går inte än i dag att på konstgjord väg göra på jorden.
Så om då forskare från olika delar i världen får stenar som innehåller unika sammansättningar som inte finns på jorden och stenarna innehåller inga spår som en meteorit har. Hur gör man detta?

Quote:

void skrev:

2. Jag slås alltid av hur dessa skeptiker oftast är djupt kunniga inom området de kritiserar. Dvs denna lizzard-bling har tom hasselblads kameror, men det är ju iofs bra.

Dhöööö.... ?????

Ja jag kan mycket om Hasselbladskameror. Ser jag då att du felaktigt skriver saker om dessa kameror så är det väl min fulla rätt att skriva här om detta?????????????
Det ligger väl i sakens natur att det fungerar så!

Quote:

void skrev:ASA/ISO 160 var Ektachrome huvudsakligen. Ingen annan här som fotat i delvis mörker , manuell bländare, manuell slutartid (samt iso (asa) 64/160) och kameran monterad på din mage och du ser inte vad du siktar på? LB försöker få denna bedrift att verka väldigt enkel genom att säga "jag har hasselblad" så jag vet. BS. Ut och fota utan blixt med dina manuella inställningar grabben den här gubben lurar du inte.

Jag försöker att få denna "bedrift" att se enkel ut genom att presentera FAKTA. Du lägger ut dimridåer för att få din historia att se bättre ut än vad den är.

Så snurrigt du gör det. På månen rådde det ALLTID ljusa förhållande då man promenerade på månen. Bara för du försöker skapa ett scenario i din fantasi betyder det inte att det var så. Astronauterna behövde inte fotografera i mörka förhållanden. Släpp detta.
Det finns ingen atmosfär på månen, så förhållandena var ideala.
Sen kan du gå tillbaka till min länk och hitta massor av dåliga bilder från dessa promenader på månen.

Klarar du inte av 2 slutartider och 3 bländare, skall du nog ta och sluta fotografera med det samma. Dessa var förutsättningarna för astronauterna, men Du skriver bara att kamerorna var manuella. Det får ju saken att se bättre ut för dig.

Vart tog jack White vägen Void?

Är han inte intressant längre?

Posted on: 2007/12/27 12:10

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
NASA gillar att prata om sina 300 kg, vet du hur ofta dom har visat upp det? Ingen gång, NASA vägrar helt sonika att göra det.

Jasså??

http://www.cas.usf.edu/~jryan/moonrocks.html
http://www.space.com/scienceastronomy ... _analysis_000522_MB_.html

Posted on: 2007/12/27 12:18

Anonym
Knappast några 300 kg eller hur. NASA påstår dessutom att dom inte ens kan hitta orginal banden ifrån sin påstådda månlandning.

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

HURENSOHN skrev:

Jasså??

http://www.cas.usf.edu/~jryan/moonrocks.html
http://www.space.com/scienceastronomy ... _analysis_000522_MB_.html

Vad menar dom med:

Lunar Mare Basalts - i den första länken - jag avser odet Mare - är det namnet på en plats på månen?

Posted on: 2007/12/27 12:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

void skrev:

2. Jag slås alltid av hur dessa skeptiker oftast är djupt kunniga inom området de kritiserar. Dvs denna lizzard-bling har tom hasselblads kameror, men det är ju iofs bra.

Dhöööö.... ?????

Ja jag kan mycket om Hasselbladskameror. Ser jag då att du felaktigt skriver saker om dessa kameror så är det väl min fulla rätt att skriva här om detta?????????????
Det ligger väl i sakens natur att det fungerar så!

Intressant, jag är lite nyfiken... 00:35 in på klippet så lyfter kapseln från månens yta, berätta hur hela filmklippet går till? Hur/vem/vad zoomar kameran och vad/vem/hur vinklar man det mekaniska stativet uppåt? Fjärrkontroll till både kamera och stativ, från kapseln eller jorden? Jag kan inte så mycket om kameror och stativ... Nyfiken.
Klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=3fOSTfGXVN4

Edited by Jumalauta on 2007/12/27 13:26:49

See User information
Apollo 17...

Resized Image

http://apollolaugh.bravehost.com/index_files/072f4770.jpg

"This is Mauna Kea in Hawaii, one of the many places where I, and the other astroNOTS, acted out our fake Moon scenario's. We were playing what was known as the 'Moon Game'. Look behind me, there is the South Massive, so commonly seen in the fake Apollo 17 Moon pictures. Of course if the picture was shown in color you would see the green vegetation, which is why Tuttle, after pasting image on desert photo, converted it to monochrome"

Edit:
http://www.geocities.com/nasascam/

Jätteedit:

Här syns bilden:
http://apollolaugh.bravehost.com/

Posted on: 2007/12/27 12:46

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Intressant, jag är lite nyfiken... 00:35 in på klippet så lyfter kapseln från månens yta, berätta hur hela filmklippet går till? Hur/vem/vad zoomar kameran och vad/vem/hur vinklar man det mekaniska stativet uppåt? Fjärrkontroll till både kamera och stativ, från kapseln eller jorden? Jag kan inte så mycket om kameror och stativ... Nyfiken.
Klippet:

Det talade de om när det gjordes så de borde alla veta. Det var en automatstyrd kamera som de placerade ut och som gjorde tiltningen.

Hade uppskjutningen blivit försenad den minsta hade kameran tiltat utan att få uppskjutningen i bild så vi var alla imponerade av precisionen i uppskjutningen att den gick på sekunden.

Det var förresten en ren chansning från NASA:s sida att det skulle fungera då det inte var livsviktigt att få bilder från uppskjutningen.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Klippet:

Det talade de om när det gjordes så de borde alla veta. Det var en automatstyrd kamera som de placerade ut och som gjorde tiltningen.

Hade uppskjutningen blivit försenad den minsta hade kameran tiltat utan att få uppskjutningen i bild så vi var alla imponerade av precisionen i uppskjutningen att den gick på sekunden.

Det var förresten en ren chansning från NASA:s sida att det skulle fungera då det inte var livsviktigt att få bilder från uppskjutningen.

Kan du precisera exakt hur den automatstyrda kameran utförde tiltningen, rent mekaniskt? Ritningar, bilder, beskrivning mm...?

See User information
Quote:

novax skrev:
Vad menar dom med:

Lunar Mare Basalts - i den första länken - jag avser odet Mare - är det namnet på en plats på månen?

Mare är det latinska ordet för hav.

Lunar Mare Basalts är dom stora mörkare ytorna på månen man kan se med blotta ögat från jorden.

Dessa ytor är restprodukter från stora vulkanutbrott.

Att namnet Mare(hav) finns kvar än i dag är att för länge sedan så trodde astronomerna att dessa mörka ytor på månen var hav.

Posted on: 2007/12/27 15:23

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

novax skrev:
Vad menar dom med:

Mare är det latinska ordet för hav.

Lunar Mare Basalts är dom stora mörkare ytorna på månen man kan se med blotta ögat från jorden.

Dessa ytor är restprodukter från stora vulkanutbrott.

Att namnet Mare(hav) finns kvar än i dag är att för länge sedan så trodde astronomerna att dessa mörka ytor på månen var hav.

Ja, jag kom på det också, till sist.
Det har dock aldrig varit några vulkanutbrott på månen... där finns inga vulkaner...

Posted on: 2007/12/27 15:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

Ja, jag kom på det också, till sist.
Det har dock aldrig varit några vulkanutbrott på månen... där finns inga vulkaner...

Jo.
Det blir nog till att läsa på lite om månens historia.

The Lunar maria (singular: mare, two syllables) are large, dark, basaltic plains on Earth's Moon, formed by ancient volcanic eruptions. They were dubbed maria, Latin for "seas", by early astronomers who mistook them for actual seas. They are less reflective than the "highlands" as a result of their iron-rich compositions, and hence appear dark to the naked eye. The maria cover about 16% of the lunar surface, mostly on the near-side visible from Earth. The few maria on the far-side are much smaller, residing mostly in very large craters where only a small amount of flooding occurred. The traditional nomenclature for the Moon also includes one oceanus (ocean), as well as features with the names lacus (lake), palus (marsh) and sinus (bay). The latter three are smaller than maria, but have the same nature and characteristics.

http://volcano.und.edu/vwdocs/planet_volcano/lunar/Overview.html
http://volcano.und.edu/vwdocs/volc_im ... /craters_of_the_moon.html

Posted on: 2007/12/27 15:58

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Kan du precisera exakt hur den automatstyrda kameran utförde tiltningen, rent mekaniskt? Ritningar, bilder, beskrivning mm...?

GCTA (Ground Commanded Television Assembly.

Här kan du läsa allt om denna kamera som sköttes från markkontrollen. Den var monterad på månbilen.
Här finns elscheman, tester utvärderingar plus konstruktions förklaringar.

http://www.hq.nasa.gov/alsj/alsj-GCTA.html

2 st pdf-filer.

Posted on: 2007/12/27 16:03

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 20 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper