vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 10 »


Anonym
HAARP och vädret
#1
Myterna runt HAARP visar på hur svårt det är att tänka på rimligheter i vissa teorier.

Vädret fungera enligt kaosteorierna där mycket små ändringar behövs för att påverka vädret så HAARP tävlar med fjärilarna i Indien om att påverka vädret.

Av dessa är dock solen den som påverka vädret skyhögt över vad HAARP och fjärilar i Indien klarar av. HAARP anläggningen är för liten för att klara av att ändra vädret överhuvudtaget annat än på samma sätt som fjärilarna i Indien.

Alla som undrar vad liknelsen med fjärilarna i Indien har med detta att göra så har det sagts att eftersom vädret fungerar enligt kaosteorierna så kan en fjäril i Indien orsaka ett lågtryck i Sverige.

Innan kaosteorierna upptäcktes trodde man på 60-talet att i vi idag skulle kunna förutsäga vädret 3 månader framåt. Det går max 10 dagar just p.g.a. av kaoset.

Därmed kan man säga att HAARP inte påverkar vädret mer än vad du själv gör genom att gå utanför dörren.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#2

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#3
Quote:

Detta räcker inte till att slåss mot de 30000 ton av meteorer som ramlar ned på jorden årligen och bevisligen inte påverkar vädret mer än något annat då detta har skett i åtskilliga årmiljoner.

HAARP är för litet i förhållande till hela jorden vilket var och en som ser på bilder av HAARP:s antenner borde inse.

Jag anser hela HAARP myten var byggd på filmlogik där man tror att små saker har enorm inverkan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#4
Quote:

Jag anser hela HAARP myten var byggd på filmlogik där man tror att små saker har enorm inverkan.


Du sitter och tror på vad som helst. Varför lyssna på den amerikanska militären som själva medger vad HAARP används till.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#5
Quote:

HURENSOHN skrev:
Quote:

Jag anser hela HAARP myten var byggd på filmlogik där man tror att små saker har enorm inverkan.


Du sitter och tror på vad som helst. Varför lyssna på den amerikanska militären som själva medger vad HAARP används till.


HAARP är för det först ett civilt och försvars projekt.

Och vad säger det att det använts till? Inte till att förändra vädret med i alla fall.

Återigen från HAARP hemsidan:

Is HAARP capable of affecting the weather?

The HAARP facility will not affect the weather. Transmitted energy in the frequency ranges that will be used by HAARP is not absorbed in either the troposphere or the stratosphere - the two levels of the atmosphere that produce the earth's weather. Electromagnetic interactions only occur in the near-vacuum of the rarefied region above about 70 km known as the ionosphere.

Därför anser jag att de som påstår att HAARP förändrar vädret har bevisbördan så har du några väderobservationer som samfaller med mätbara data från HAARP aktiviteter?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#6

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#7
Quote:

Det har INGENTING med HAARP att göra så du får göra ett nytt försöka att koppla VÄDRET, VÄDRET till HAARP:s aktiviteter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#8


See User information
Haarp har inget med metrologi att göra det är ett militärt projekt, vad det det du ville säga zink?

Posted on: 2007/12/27 23:42
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#9


See User information
Du har väl läst Bernard Eastlunds patent? US Patent 4686605

"Weather modification is possible by, for example, altering upper atmosphere wind patterns or altering solar absorption
patterns by constructing one or more plumes of atmospheric particles which will act as a lens or focusing device."

Det kan stämma det du säger att HAARP-anläggningen är för liten, men efter alla uppgraderingar kommer sluteffekten att vara i linje med Bernard Eastlunds siffror ("100 billion watts" = 10^11 W?). Detta enligt en dokumentär med Nick Begich som gick på CBC, där även kopplingen till Bernard Eastlund dokumenteras.

För övrigt finns det väl många fler HAARP-anläggningar? Har hört siffror på 50 stycken världen över, varav en ska ligga i Norge.

Posted on: 2007/12/28 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#10
Quote:

gaston skrev:
Haarp har inget med metrologi att göra det är ett militärt projekt, vad det det du ville säga zink?


HAARP är inte ett renodlat militärt projekt utan en kombinerat civilt och militärt projekt då deras forskning gäller atmosfärens inverkan på satelliter och där är alla intresserade.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#11
Quote:

niko skrev:
Du har väl läst Bernard Eastlunds patent? US Patent 4686605

"Weather modification is possible by, for example, altering upper atmosphere wind patterns or altering solar absorption
patterns by constructing one or more plumes of atmospheric particles which will act as a lens or focusing device."

Det kan stämma det du säger att HAARP-anläggningen är för liten, men efter alla uppgraderingar kommer sluteffekten att vara i linje med Bernard Eastlunds siffror ("100 billion watts" = 10^11 W?). Detta enligt en dokumentär med Nick Begich som gick på CBC, där även kopplingen till Bernard Eastlund dokumenteras.

För övrigt finns det väl många fler HAARP-anläggningar? Har hört siffror på 50 stycken världen över, varav en ska ligga i Norge.


Varför kollar du inte upp saker på HAARPS egen sida?

http://www.haarp.alaska.edu/haarp/faq.html

Det är hopblandat in och ut effekt och dessutom med potensfel. In effekten är 10 miljoner watt (10^7) och ut effekten 3,6 miljoner watt. Detta är trots sin storlek en spottstyver i vädret egna krafter.

100 miljarder watt är mer än solens stålning över hela Sverige som är ungefär 56 miljarder watt. 100 miljarder watt är alltså en orimlig siffra för att HAARP ska åstadkomma den. De skulle krävas 100 miljarder/3,6 miljoner ~ 27778 antal anläggningar.

Detta har gjort att Bernard Eastlund under sin livstid inte fick medhåll från andra forskare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#12


See User information
Quote:

zink skrev:


Varför kollar du inte upp saker på HAARPS egen sida?

http://www.haarp.alaska.edu/haarp/faq.html



Tack, nu kan vi sova lugnt, sanningen om HAARP kommer visas på internet. Vi behöver bara logga på, och skaffa oss allt vi behöver veta, sov skönt, ingen fara, allt är lugnt, sussa på.

Hur dum får man bli?

Posted on: 2007/12/28 17:48
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#13


See User information
Quote:

wiseguy skrev:

Tack, nu kan vi sova lugnt, sanningen om HAARP kommer visas på internet. Vi behöver bara logga på, och skaffa oss allt vi behöver veta, sov skönt, ingen fara, allt är lugnt, sussa på.

Hur dum får man bli?

Fråga denna person:
Quote:

HURENSOHN skrev:

Varför lyssna på den amerikanska militären som själva medger vad HAARP används till.

Posted on: 2007/12/28 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#14
Quote:

gaston skrev:
Haarp har inget med metrologi att göra det är ett militärt projekt, vad det det du ville säga zink?


Total missuppfattning. Det påstås att HAARP manipulerar med vädret och de som påstår detta hittar jag inte att de kan beskriva hur det går till eller att de finns några bevis på att vädret manipulerats av HAARP med några mätningar eller liknande som man kan anse vara bevis.

Som svar har jag fått Stjärnornas Krig istället vilket man kan undra vad det har med vädermanipulering att göra.

Det är väl den vanliga hopkopplingen med att det LIKNAR varandra även om ingen verklig koppling går att hitta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#15
Jag hoppas någon orkar hitta officiella dokument över kopplingen mellan HAARP och militära anslag, inte för att övertyda zink utan endast för att skämma ut honom.

(Min teori, han har sett något billigt luder innan Ann Coulter på Faux News och det är hans nya sanning)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#16


See User information
Quote:

zink skrev:

Total missuppfattning. Det påstås att HAARP manipulerar med vädret och de som påstår detta hittar jag inte att de kan beskriva hur det går till eller att de finns några bevis på att vädret manipulerats av HAARP med några mätningar eller liknande som man kan anse vara bevis.

Som svar har jag fått Stjärnornas Krig istället vilket man kan undra vad det har med vädermanipulering att göra.

Det är väl den vanliga hopkopplingen med att det LIKNAR varandra även om ingen verklig koppling går att hitta.


Pajas!

Det finns visst beskrivet av bla Nick Begich´s bok "Angels don´t play this HAARP"

Saken är den att du TROR att dina Hussar i de officiella lögnahalsarna i sionistmedierna eller de Federala organen inte beskrivit det och DÅ kan du inte ta det för sanning.

Du avslöjar dig gång på gång på gång på gång som elitens lilla knähund.

Posted on: 2007/12/28 19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#17
Zink är detta din hemsida/packlista ?
http://www.hmarkstrom.se/packlist.htm

Varför ska man ha med sig en tågbiljett på en cykeltur?
Necessär 147gram
Rakapparat 144 gram
Nagelsax 40 gram

Detta är humor på högsta nivå!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#18
Fan det låter som någon som väger sitt shit som en riktig haschpundare. Han kanske tror att han ska flyga till månen? Enda gången jag fick fråga om hur mycket jag tog med mig var när jag sa, me and my shit, do the math faggot. (Måste hålla stilen, naturligtvis)

PS. Vart i helvete hittar man en nagelsax som väger 40 gram?, prova att använda titan eller skräm småbarn med stora klor DS

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#19
Vill du veta hurvida det är hans hemsida, bevaka www.0000000f.se och hör honom böla. Om han inte är där så är han på flashback.info (och snackar skit om oss)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#20
Om jag Zink inte hade existerat hade 30 % av era inlägg inte funnits på detta forum för jag Zink är mycket mer intressant att diskutera än att ni själva ska lyckas med att framföra era egna åsikter.

Jag anser att ingen av er är ens i närheten av att motbevisa mig och det tackar jag Zink för då han diskuteras istället.

Tack mig själv!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#21


See User information
Japp, jag håller med om att det är "bra" att "du" finns.
Finns många på detta forumet som är intreserade av att gång på gång på gång gå igenom hus ras osv.

Personligen så ser jag inte tex 9/11 som något som gäller att bevisa eller motbevisa. Med faktan på borden borde man skapa en egen uppfattning.

Men som sagt, just domhär frågorna är det många som vill diskutera och debbatera. Och mycket till diskution blir det ju inte, om bara en sida av argumentet tas upp.

Posted on: 2007/12/29 20:38
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#22


See User information
Ja det är väldigt bra att zz finns här.
Bevisat har du knappast zink om något dock. Vi har begravt allt från Darwinismen till alqaida-9-11-grejen. Mycket tack vara ert trogna postande och benande i saker och ting.

Posted on: 2007/12/29 20:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: HAARP och vädret
#23


See User information
Quote:

zink skrev:
Om jag Zink inte hade existerat hade 30 % av era inlägg inte funnits på detta forum för jag Zink är mycket mer intressant att diskutera än att ni själva ska lyckas med att framföra era egna åsikter.

Jag anser att ingen av er är ens i närheten av att motbevisa mig och det tackar jag Zink för då han diskuteras istället.

Tack mig själv!


Angående Zink´s ovanstående inlägg så blir jag bara tvungen att för en gångs skull citera mig själv ifrån ett tidigare inlägg i ren Dr. Novax-stil:

"Herre Gud!

En psykolog skulle kalla din själbild som extremt nacissistisk, kopplat till en näst intill total avsaknad av självinsikt.

Det ända du bygger din fina världsbild på är elitens propaganda och din självpåtagna och oavbrutna självhypnos som du sysslar med här på forumet.

För den enda du kan övertyga med dina ologiska resonemang är dig själv!

Och det intressanta är att det antagligen bara du själv och din sidekick zpz som inte förstår det."

Posted on: 2007/12/29 20:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: HAARP och vädret
#24
Quote:
Zink är detta din hemsida/packlista ?


Vad har Zink's packlista med saken att göra? Att klanka ner på en privat hemsida som inte har nåt med debatten att göra är ju ganska lågt. Det är väl bra att man är noggrann.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS