vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#25


See User information
Quote:

A73 skrev:
" Terroristerna " ligger ju inte bara bakom 911, utan det är mycket större än så......


Varför lägger zinkedinkarna så stor vikt vid 911 ??


Som två pensionerade Herrar inom en stor och en liten Säkerhetstjänst sa ........


" Det räcker att titta på WTC 7 och Pentagon för att förstå att händelsen är ett Insider - Jobb "


" Kämpa på grabbar , men ni kommer att få det tufft "


Ja, lägger man sin tid på att käbbla med Zinkedinkar så blir det j-gt tufft att få fram infon.


Om en del nu väljer att lägga tyngdpunkten på 911 så skall man också vara medveten om att det finns " Vakthundar " ute i samhället som har koll på den del av " Fårskocken " som försöker bryta sig ut ,samt att dom följer medvetna strategier för att infon ut till övrig befolkning inte skall nå fram på ett effektivt sätt.




Agent 73....den var fin


" Kunskap är frihet , okunskap är slaveri "







Min bäääste agent på Avdelningen.

"Kunskap är frihet, okunskap är slaveri"

Eftersom det är något som sägs därute så vet vi automatiskt att det inte är så.

Se:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77003#forumpost77003

Är det brist på kunskap att tex du sitter fast här nu i samsara...

Posted on: 2008/1/16 19:33
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#26


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Käre dr. Novax.

Olof Palme var en mycket duktig retoriker, likaså Göran Persson, Jan Guillo och Fredrik Reinfeldt.

Luuungt och tydligt framför de sina uttalanden och resonemang.

Betyder detta att dessa Herrar talar sanning?

Är deras vältalighet ett tecken på pålitlighet och kunskap?

Våra s.k. makthavar går alla i mediaträning hos professionella reklammakare och säljare.

Vätalighet och välformulerade inlägg säger INGENTING om sanningshalten i deras inlägg, snarare tvärtom.

En äkta och engagerad person uttrycker sig ofta känslomässigt och kan därför synas "fanatisk". Men detta bara för den som har utsynspunkten ifrån den politiskt korrekta bilden av verkligheten.

Vi har ALLA lärt oss det ifrån de i medierna ofta förekommande "expertutlåtanden" där "vetenskapsmänn" och "Professorer" uttalar sig sjävsäkert och behärskat, medans medierna samtidigt brukar klippa in bilder på "fanatiska", "högerextremister", "terrorister" och andra bilder på vanliga "döda" för att just inpränta i folks undermedvetna bilden av "experternas" trovärdighet till skillnad från allmänhetens "känslomässiga inbillningar" och "okunskap".

På detta mycket enkla sätt indoktrineras folket i "experternas" oklanderliga kunskap och bättre vetande.

Elementärt min käre Watson!


Käre rättspskykiater Bennybear

Jag har väl kanske inte sagt något om Palme i denna tråd, sa några ord här dock...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=76881#forumpost76881

Ingen talar fullständig sanning.

Den som vill säga något om det som rörde den tidens snack kring det därmed implantat, ihop med Palme mm, får skaka fram hela materialet, och dess bakgrund.

Man får se var tids saker i den tidens omständigheter.

Man kan inte jämföra dagens Reinfeldtare med tex Erlander eller tex Palme. De gick ingen mörk mediaträning och annat, det kan jag inte tänka mig.

Alla har bra och dåliga sidor. I backspegel kan man se att saker inte var vad det såg ut alltid. Men jag tror inte Palme var en person som var underordnad andras agendor,såsom Sahlin och Reinfeldt kan vara idag.

Han hade ett helt annat djup,var en speciell människa.

Posted on: 2008/1/16 19:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#27


See User information
novax sa:I backspegel kan man se att saker inte var vad det såg ut alltid.

Detta är politiskt korrekt uttalat,du bör läggas in och det med detsamma,Du kopierar GP ju.

Novax; Allt det godA "DU SER "är det "onda"som är effter dig

VEM skall äta upp vem?.Har det med inteligens att göra?

NWO har fått dig att tänka rätt.Du tycker zink skriver bra!

Posted on: 2008/1/16 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#28
Quote:

novax skrev:
Quote:

A73 skrev:
" Terroristerna " ligger ju inte bara bakom 911, utan det är mycket större än så......


Varför lägger zinkedinkarna så stor vikt vid 911 ??


Som två pensionerade Herrar inom en stor och en liten Säkerhetstjänst sa ........


" Det räcker att titta på WTC 7 och Pentagon för att förstå att händelsen är ett Insider - Jobb "


" Kämpa på grabbar , men ni kommer att få det tufft "


Ja, lägger man sin tid på att käbbla med Zinkedinkar så blir det j-gt tufft att få fram infon.


Om en del nu väljer att lägga tyngdpunkten på 911 så skall man också vara medveten om att det finns " Vakthundar " ute i samhället som har koll på den del av " Fårskocken " som försöker bryta sig ut ,samt att dom följer medvetna strategier för att infon ut till övrig befolkning inte skall nå fram på ett effektivt sätt.




Agent 73....den var fin


" Kunskap är frihet , okunskap är slaveri "







Min bäääste agent på Avdelningen.

"Kunskap är frihet, okunskap är slaveri"

Eftersom det är något som sägs därute så vet vi automatiskt att det inte är så.

Se:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77003#forumpost77003

Är det brist på kunskap att tex du sitter fast här nu i samsara...







Jag lever här och nu. Något annat kan jag inte göra.


Vilka stadier jag passerat/varit i har jag ingen aning om , även om jag har fått en antydan därom.


Edited by A73 on 2008/1/16 20:08:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#29


See User information
Vi är ALLA fast i denna verkligheten.

VARFÖR tror du att vi kommit hit?

För att försöka göra förändring till det bättre, eller att fort som attan hitta en bakväg ut??

Ska vi smita ifrån ansvaret vi fått genom att födas in i denna verklighet, med de armer, ben, fingrar, hjärna och kropp vi fått till skänks för att använda på olika sätt?

Att sitta och meditera i en grotta hela livet kommer inte göra något kontruktivt gott på denna jord.

Kunskapen om verkligheten finns överallt omkring oss.

Det gäller bara att lära sig se den.

"Den som har ögon han ser, den som har öron han hör", som den s.k. Jesus säger i Bibeln.

Det gäller att handla mer än att prata.

"It´s a matter of "walk´the talk", som den gamle indianen sade.

Tror du skaparen skapat denna jorden för att vi ska förstöra den i våran brist på kunskap eller för att vi skall lära oss av våra misstag och på så sätt ge oss en möjlighet att lära oss leva i harmoni med allt i dess sköte den innehåller av miljontals olika livsformer???

Posted on: 2008/1/16 19:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#30


See User information
Quote:

sale skrev:
novax sa:I backspegel kan man se att saker inte var vad det såg ut alltid.

Detta är politiskt korrekt uttalat,du bör läggas in och det med detsamma,Du kopierar GP ju.

Novax; Allt det godA "DU SER "är det "onda"som är effter dig .


Men att det är politiskt korrekt är inte samma sak som att det MÅSTE vara fel, eller är det?

I vilket fall så skrev jag det ihop med att man också måste se på saker utifrån sin tids omständigheter. Alla kan dras in i saker, och utnyttjas på olika sätt, vara omedvetna om det.

Posted on: 2008/1/16 19:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#31


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

sale skrev:
novax sa:I backspegel kan man se att saker inte var vad det såg ut alltid.

Detta är politiskt korrekt uttalat,du bör läggas in och det med detsamma,Du kopierar GP ju.

Novax; Allt det godA "DU SER "är det "onda"som är effter dig .


Men att det är politiskt korrekt är inte samma sak som att det MÅSTE vara fel, eller är det?

I vilket fall så skrev jag det ihop med att man också måste se på saker utifrån sin tids omständigheter. Alla kan dras in i saker, och utnyttjas på olika sätt, vara omedvetna om det.
Själv klart Tanken kommer ifrån det förflutna inte i NUet .tillhör inte själva livet, är en bild bara släpp alla bilder..NU

Posted on: 2008/1/16 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#32


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Vi är ALLA fast i denna verkligheten.

VARFÖR tror du att vi kommit hit?

För att försöka göra förändring till det bättre, eller att fort som attan hitta en bakväg ut??

Ska vi smita ifrån ansvaret vi fått genom att födas in i denna verklighet, med de armer, ben, fingrar, hjärna och kropp vi fått till skänks för att använda på olika sätt?

Att sitta och meditera i en grotta hela livet kommer inte göra något kontruktivt gott på denna jord.

Kunskapen om verkligheten finns överallt omkring oss.

Det gäller bara att lära sig se den.

"Den som har ögon han ser, den som har öron han hör", som den s.k. Jesus säger i Bibeln.

Det gäller att handla mer än att prata.

"It´s a matter of "walk´the talk", som den gamle indianen sade.

Tror du skaparen skapat denna jorden för att vi ska förstöra den i våran brist på kunskap eller för att vi skall lära oss av våra misstag och på så sätt ge oss en möjlighet att lära oss leva i harmoni med allt i dess sköte den innehåller av miljontals olika livsformer???


Jag vet inte riktigt vad du talar om nu...

Jag säger igen då att det handlar inte om kunskap som vi tror...

Människor lär sig INTE längre av sina misstag. Så är det på sluttamper, och det är även sluttampers tecken. När man inte längre lär sig av sina misstag då drunknar man i karma... man går under, kulturer går också under då. Nu är det globalt.

Jag upprepar igen:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77003#forumpost77003

Essensen, Tao, tråden i labyrinten... - endast det kan rädda människor - för det är vad vi är. Blanda inte ihop det med "kunskap", sådant som andra vilsekomna själar/väsen skriver utifrån sitt strunt och illusion, och är dessa skyltar i labyrinten.

Posted on: 2008/1/16 20:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#33


See User information
I bland är du som en skiva som hakat upp sig novax.

Du har skrivit SAMMA sak nu här på forumet Nu säkert flera 100 ggr nu.

Om man ska ta till sig dina "kunskaper" så är det ju lika bra att lägga sig ned och ge upp, för allt ska ju ändå gå "under".

Detta är fatalism.

Varför tror du att människan fått gåvan att resonera och planera ifrån?

Är det för att vi ska lära av våra misstag, eller vad??

Klart som tusan det finns en massa illusioner och hägringar som vi som resultat av våran ignorens och brist på kunskap fåtts att tro skulle vara något sannt och verkligt.

Varför tror du att sådana som t.ex Nicola Tesla kom till jorden med sina fantastiska uppfinningar om bl.a hur man skall kunna utnyttja kosmos "fria energi" tll gagn för planetens alla innevånare??

Tänk på alla de som tagit fram ( Ofta med risk för sina egna liv ) kunskaper om bl.a HUR det bedrägliga banksystemet fungerar och suger ut människorna.

För att kunna göra en förändring krävs det att man tar "tjuren vid hornen", likt föregångare som Tesla, Bach, Da Vinci, Andrew Jackson etc visat genom historien.

Att dessa föregångares idéer sedan stupat beror främst på människors lathet och ignorens som lett till att man överlämnat kraften till förändring till det bättre åt de sluga och egoistiska mörkerkrafternas manipulerande.

Posted on: 2008/1/16 20:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#34


See User information
Quote:

bennybear skrev:
I bland är du som en skiva som hakat upp sig novax.

Du har skrivit SAMMA sak nu här på forumet Nu säkert flera 100 ggr nu.

Om man ska ta till sig dina "kunskaper" så är det ju lika bra att lägga sig ned och ge upp, för allt ska ju ändå gå "under".

Detta är fatalism.

Varför tror du att människan fått gåvan att resonera och planera ifrån?

Är det för att vi ska lära av våra misstag, eller vad??

Klart som tusan det finns en massa illusioner och hägringar som vi som resultat av våran ignorens och brist på kunskap fåtts att tro skulle vara något sannt och verkligt.

Varför tror du att sådana som t.ex Nicola Tesla kom till jorden med sina fantastiska uppfinningar om bl.a hur man skall kunna utnyttja kosmos "fria energi" tll gagn för planetens alla innevånare??

Tänk på alla de som tagit fram ( Ofta med risk för sina egna liv ) kunskaper om bl.a HUR det bedrägliga banksystemet fungerar och suger ut människorna.

För att kunna göra en förändring krävs det att man tar "tjuren vid hornen", likt föregångare som Tesla, Bach, Da Vinci, Andrew Jackson etc visat genom historien.

Att dessa föregångares idéer sedan stupat beror främst på människors lathet och ignorens som lett till att man överlämnat kraften till förändring till det bättre åt de sluga och egoistiska mörkerkrafternas manipulerande.


"I bland är du som en skiva som hakat upp sig novax.

Du har skrivit SAMMA sak nu här på forumet Nu säkert flera 100 ggr nu."

Jag får tydligen fortsätta att göra det då, då det inte kan läösas innantill, eller fatta ett plus ett.

Jag tycker jag väääldigt många gånger har "förklarat" kring varför tex grupper gått under. Jag har däremot aldrig sagt något om att de gått under "till kropp och själ", eller hur.

Jag tycker mig märka att du ser lite på livet som om det är "utveckling", att det finns offer i tillvaron, och annat...?

Tror du att tekniska uppfinningar tar någon ut ur reinkarnationen och samsara (labyrinten, den trefaldiga världen, illusionen, three realms...)?

Om man läser på lite - som sagt jag kan fortsätta att upprepa det några hundra gånger till... så är det bara att man ska höja sin nivå, kultivera (sig), då i enlighet med universums kriterie/egenskap/natur = sin/människans sanna natur. Det är ALL andlighets Sanning.

Kosmos är så funtat, att följer man inte, eller om man inte förmår leva efter en nivås kriterier så faller man nedåt. Vi fick då Samsara en gång, fast vi fallit till den lägsta nivån.

Repost repost repost...:

[...]But at the same time, these lives have community-like social relationships, and during social interactions among the group, some become bad and so they drop down. And at that level they again can’t stay there, and they become even worse, so they drop another level, and they drop, and drop, and drop, and finally they drop to this level of ordinary people. When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world. [...]
------


Ett litet utdrag ur Zhuan Falun kapitel 5:

"[...] At present, the entire universe has already undergone a great change. Whenever such a change takes place, all lives in the whole universe will be completely destroyed and lie in ruins. Every time this situation occurs, the characteristic and all the matter inside the previous universe must be blown up. Usually, all lives will be killed from the explosion. Yet not everyone has been wiped out from the blast each time. After the new universe is reconstructed by the great enlightened beings at an extremely high level, there are still some that survive the explosion. The great enlightened beings build the universe according to their own characteristics and standards. Therefore, it has a different characteristic from that of the previous universe.

Those who have survived the explosion will continue to hold onto the previous characteristic and principles to do things in this universe. The newly constructed universe will observe the characteristics and principles of that new universe in its operation. Thus, those who escaped the explosion have become the demons that interfere with the principles of the universe.
[...]"
------

Från Essentials for Further Advancement:
http://www.falundafa.org/book/eng/pdf/jjyz_en.pdf

Remaking Mankind

The reality known by human beings is an illusion created by their ignorant view of history’s development and by the empirical sciences. It is not the true manifestation of the great reality within the universe. Furthermore, the genuine reality is bound to bring about a new science and a new understanding. The laws and principles of the universe will appear again in the human world.

Human selfishness, greed, stupidity, and ignorance are interwoven with the goodness inherent in human nature, and humans are unknowingly creating everything they will have to bear; this is currently swallowing up society. Numerous social problems of various sorts are surfacing in the world and crises lurk everywhere. Yet humans do not know to find the causes within their own nature. After the degeneration of morality, humans are unable to see that the terrible human heart is the poisonous root of social problems, and so they always foolishly try to find the way out in social phenomena. As a result, human beings never realize that all the so-called “ways out” that they create for themselves are precisely them sealing themselves off. As such, there are even fewer ways out, and the new problems that follow are even worse. Thus, with much difficulty humans again find a tiny space and take new measures, thereby closing this remaining bit of space once again. As this repeats itself over a period of time, there is no room left and they can no longer find a way out, nor can they see the truth beyond the enclosed space. Human beings begin to suffer from all that they have created for themselves. This is the final way in which the universe eliminates lives.

The Lord of Buddhas, whose mercy is incredibly immense, has left the Buddha Fa to human beings. The universe is giving humans another opportunity, allowing the mighty Buddha Fa once again to reveal the universe’s actual reality to the human world, to wash away all filth and ignorance, and to use human language to recapture its brilliance and splendor. May you cherish it! The Buddha Fa is right in front of you.

Li Hongzhi
September 28, 1996


------
Ur Zhuan Falun:

We have said that no matter how much human moral values have changed, this characteristic of the universe, Zhen-Shan-Ren, will forever remain unchanged. If someone says that you are good, you may not really be good. If someone says that you are bad, you may not really be bad. This is because the criteria that evaluate good and bad are distorted. Only one who complies with this characteristic of the universe is a good person. It is the sole criterion which determines a good or bad person, and it is recognized by the universe. Although great changes have taken place in human society, human moral values have declined tremendously. Human morality is deteriorating daily, and profits have become the sole motivation. Yet changes in the universe do not occur according to changes in humankind. As a practitioner, one cannot conduct oneself based on the standard of everyday people. It is not permitted if you go do things simply because everyday people consider them right. When everyday people say that it is good, it may not be good. When everyday people say that it is bad, it may not be bad, either. In this time when the moral values are distorted, if you tell someone that he is doing something bad, he will not believe it! As a practitioner, one must assess things with the characteristic of the universe. Only then can one distinguish what is genuinely good and what is truly bad.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38278#forumpost38278

---------------------

Many prophecies in the past said that a great many people would be weeded out during a certain era and that only a very few, good people would survive.

[...]

Let me tell you more about the Three Realms while we are on the topic. Despite the current state of human society; of how the beings in the Three Realms consider themselves to be so important; of how advanced, accomplished, powerful, and wealthy people think they are in society; or of how each nation, each government, and each so-called accomplished person thinks itself or himself to be really remarkable--I can tell you, everything of mankind today, including everything that has happened in history and the emergence of the Three Realms, exists for the Fa-rectification. In other words, everything was created for this Fa-rectification, everything came here for this Fa-rectification, and everything within this process was established for this Fa-rectification. Everything of mankind--including life, matter, everything a person can come to know, comprehend, and arrive at an understanding of--exists for this Fa-rectification affair, and absolutely would not have come into existence otherwise.

To put it another way, the Three Realms was created so that ultimately all beings in the universe could be saved in the course of Fa-rectification, and Dafa disciples could thus succeed. Otherwise the Three Realms would not exist. Human society is but a particle within the Three Realms--a society that exists on a tiny particle, something too insignificant even to mention--and no matter how grand the human beings inside it consider their things to be, no matter how important humans think mankind's things are, no matter how great humans consider mankind's accomplishments to be, and no matter how mankind has developed, these are all opinions that human beings arrived at by looking at things from a human standpoint. When people, while in a state of delusion, think that human society is remarkable, that is a result of their not knowing the true situation. Human beings may say whatever they will [about themselves], but that is not how gods look at them. Once all beings learn the true purpose behind human life and of the surroundings in which human beings live, they will come to an epiphany that the "development" of mankind is no more than a process of its being reared and the state of human society being sustained while the arrival of the final major event is awaited. All things have been no more than specific manifestations in the process of sustaining mankind's state of being, and the true purpose has been to await this last step--the arrival of gods and the start of Fa-rectification.
[...]

från:
Fa Teaching at the 2007 New York Fa Conference
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2007/4/22/84823.html

-----------------------

[...]"Among people of a nation far in the north, a little man will appear who will teach men about love and compassion, but there will be many hypocrites around him so that he will have many ups and downs. Not one of these hypocrites will want to know what is real human grace, but his wise books will remain and all the words he will say, and then people will see how self-deceived they were." [...]
Från: http://www.esnips.com/nsdoc/c2437d77-4392-4324-b272-b3a478ba49fc

Posted on: 2008/1/16 21:12

Edited by novax on 2008/1/16 22:02:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#35


See User information
Du rabblar upp en massa ifrån dn "Guru". precis som en hjärntvättad sektmedlem.

Ju mer du upprepar samma resonemeng i dina kilometerlånga mantran desto mer kommer folk vända sig emot dina "älsklingsteorier".

Det är inte MÄNGDEN text som avgör dess sanningshalt.

Less is more, som Kalkonen brukar säga.

Du har ALDRIG funderat på att det kanske är din egen oförmåga att förmedla budskapet som gör att knappt någon vill ta åt dig dina "färdigpacketerade" "kunskaper".

Ju mer jag läser ifrån dina Falun-Gong texter desto säkrare blir jag på att detta är en sekt, som bygger sina "kunskaper" på fatalistiskt tänkande, och därför motverkar din egen återkoppling till "himmelriket inom DIG" och inte Sektledarens sanning.

Falun-Gong verkar vara ett sätt att passivisera människor som vilken annan organiserad Religiös församling som helst.

Som Jehovas vittnena som lovar sina medlemmar att om de verkligen arbetar för församlingens ideer så KANSKE de kommer få vinstlotten att ingå bland de 144 000 som kommer få komma till himmelen efter domedagen.

Att gå och gömma sig i en grotta och sitta där och meditera tills undergången kommer är ren och skär, trams!

Som jag skrev tidigare har du fått din kropp till skänks med fingrar, händer, fötter, hjärna osv.

Varför tror DU det ( Inte vad din Guru tror )??

För att de ska användas, kanske??

Varför tror DU att du fötts i denna tiden, på denna fysiska planet??

Tror du verkligen att genier likt Tesla och t.ex Bach hade egoistiska syften med sina uppfinningar och verk??

ALLA på denna jord har INTE fallit ned i dekadens och egoism.

Det finns ALLTID vägvisare ut ur labyrinten.

HUR tror du andra civilisationers samhällsystem på andra klot har strukturerat sina samhällen??

Du tror inte att de precis som vi här och nu på denna planet fått denna möjlighet att en en gång lära oss av misstagen för att på så sätt göra ett bättre bygge i framtiden.

Precis som barnet som måste anstränga sig med hela sin själ för att lära sig att gå gäller även i det större perspektivet.

Posted on: 2008/1/16 22:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#36


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Du rabblar upp en massa ifrån dn "Guru". precis som en hjärntvättad sektmedlem.

Ju mer du upprepar samma resonemeng i dina kilometerlånga mantran desto mer kommer folk vända sig emot dina "älsklingsteorier".

Det är inte MÄNGDEN text som avgör dess sanningshalt.

Less is more, som Kalkonen brukar säga.

Du har ALDRIG funderat på att det kanske är din egen oförmåga att förmedla budskapet som gör att knappt någon vill ta åt dig dina "färdigpacketerade" "kunskaper".

Ju mer jag läser ifrån dina Falun-Gong texter desto säkrare blir jag på att detta är en sekt, som bygger sina "kunskaper" på fatalistiskt tänkande, och därför motverkar din egen återkoppling till "himmelriket inom DIG" och inte Sektledarens sanning.

Falun-Gong verkar vara ett sätt att passivisera människor som vilken annan organiserad Religiös församling som helst.

Som Jehovas vittnena som lovar sina medlemmar att om de verkligen arbetar för församlingens ideer så KANSKE de kommer få vinstlotten att ingå bland de 144 000 som kommer få komma till himmelen efter domedagen.

Att gå och gömma sig i en grotta och sitta där och meditera tills undergången kommer är ren och skär, trams!

Som jag skrev tidigare har du fått din kropp till skänks med fingrar, händer, fötter, hjärna osv.

Varför tror DU det ( Inte vad din Guru tror )??

För att de ska användas, kanske??

Varför tror DU att du fötts i denna tiden, på denna fysiska planet??

Tror du verkligen att genier likt Tesla och t.ex Bach hade egoistiska syften med sina uppfinningar och verk??

ALLA på denna jord har INTE fallit ned i dekadens och egoism.

Det finns ALLTID vägvisare ut ur labyrinten.

HUR tror du andra civilisationers samhällsystem på andra klot har strukturerat sina samhällen??

Du tror inte att de precis som vi här och nu på denna planet fått denna möjlighet att en en gång lära oss av misstagen för att på så sätt göra ett bättre bygge i framtiden.

Precis som barnet som måste anstränga sig med hela sin själ för att lära sig att gå gäller även i det större perspektivet.


hehe... du verkar taggad. Lite synd att du inte snappar andligt tänk min bäste (nåja)...

Du tror inte att alla som är här är på samma nivå, utan sätter upp tekniska uppfinnare på en piedestal...

Du tror då inte heller på att detta är som man säger på olika håll, ett fängelse/karantän - och tänker inte vidare på hur vidå är som hör hemma i den smutsen.

Har det inte slagit dig att du har som vana att få med, ofta som inledning, någon slags attack mot den du "samtalar" med. Vad blir effekten av det? Är det enligt andlig sanning och förståelse? Vem attackerar du me det beteendet om inte dig själv?
Varför går du emot de principer för dygd som jag tror du själv, kanske postade?

För övrigt så vet du inte riktigt vad du talar om. Tänk dig för, att vara oförskämd mot det som tex i denna fil
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5
"återges" vad det handlar om, vad gäller vår tid, Vägen mm - hur kan du missa det enkla så fatalt bennybear?

Är tex detta bortom din förmåga att förstå:

"This sage is said to be the king of all kings in heaven. People will refer to him as Buddha Maitreya when he descends to this world, as he teaches the orthodox Tao."

Det var ett litet stycke bara från filen ovan, det är i länken som går till profetian från Korea:
A Prophecy: Notes by Ge An: - http://www.pureinsight.org/pi/print_version.php?id=1076 )

Ett annat litet stycke, från en text som det finns länk till i filen på esnips, nu från:
Prophecies of Liu Chi in China's Ming Dynasty
Emperor: Please advise: who will spread the Tao during the last Fa-declining period? - idag.

... Liu: Neither is a Buddha nor is a Tao,
Wearing a four-liang[1] flannel cap light and short,
Temples are not where the true Buddha stays,
Maitreya is he who commands all.



Varför talar du om grotta i olika inlägg, nu ihop med att meditera - varifrån får du sådana konstiga ideer? Vänligen svara på det.

Det är i själva verket dina egna tankespöken och fantasier. Det visar helt klart att du i vad gäller detta inte vet vad du talar om - du är vad det gäller detta inte seriös.

Du är som en slags bakvänd marxist i tänkandet - bättre "bygge"... - varför vill du inte förstå att det därute inte är vad du kan ändra på, eller har med att göra... du är väl här för att du blivit så dålig - du behöver inte alls borra djupt inom gammal andlighet och visdom för att fatta sådana enkla pusselbitar. Uppfinnare eller byggare... vad har du me dom att göra, släpaar du runt på sådant...

Varför förstår du tex inte metaforen med Theseus och labyrinten - som även finns i många liknande varianter runtom på jorden, vill du svara på det, eller hur du ser på metaforen.

Du verkar inte bry dig om det som gäller kultivering.
Du kanske kommit fram till att de som i historien... jag upprepar... har valt den vägen, inte bara i Öst, det har man gjort även här - begett sig till skogarna, bergen och grottor för att kultivera, har gjort det för att kultivera... säger det dig inget? Vet du inte omvarför de gjorde det, och gör det. Förstår du inte att de gör det med en mästare bakom ryggen, kanske på ett inre plan? Gör dom inte just det som vi är här för, söker att återvända hem/uppåt? Vet du inte, eller bortser du ifrå... varför isåfall - det som är budda, en geonom kultivering upplyst person... förstår du inte vad som är meningen med våra liv här?

Tror du att det har med tekniska framsteg att göra, eller sådant... det här blir för knäppt, jag vill inte bena mer i det. Alla kan inte förstå allt, eller vad andlighet är. En del vill gärna att det ska vara så att det är de dumma därute som är problemet, så man slipper göra det enda som är något man kan göra, ta ansvar över sig själv. Vissa går efter röster i huvet också.

Fattar du tex inte heller det som tex Cremo tar upp kring att man inte kan stanna på en nivå så sjunker man nedåt... devolution... alltså samma som jag säger hela tiden. Det fanns det förståelsen förr. Det är vad det handlar om Devolution och kultivering. Annaras skulle inte genuina ursprungliga religioner förr uppstått/getts som kultiveringsvägar, och då inte heller tempel- och klostermiljöer. Är det dumt med kultivering bennybear? Budda innebär "en genom kultivering upplyst person" - det har jag sagt mååånga gånger, din karma bråkar och sparkar över det... hu så hemskt... jag måste se inom mig själv... jag som vill peka på de dumma därute, frimurare och zionister... vad är då kultivering om att inte återfå vad vi redan har/haft, men förlorat genom fallet - vill du svara på det.

Vad är det man får när man upplyses... (till) - svara på det. Hur får man det... - genom att slå mot andra, kanske till och med attackera de som kultiverar, kanske slå mot Vägen - den som bara forskat lite vet ju att en Väg sedan länge är utlovad. Tror du att det är tomt vad gäller Vägen bennybear, att den aldrig kom och finns därute? Varför tror du det isåfall - eller vad tänker de tankarna åt dig? Svara på det.

Varför tror du då att Samsara skapades?

Vidare:


Enlightenment

In the muddy human world, pearls and fish eyes are jumbled together. A Tathagata must descend to the world quietly. When he teaches the Fa, evil practices are bound to interfere. The Dao and the demonic ways are taught at the same time and in the same world. Amidst truth and falsehood, enlightening is important. How to distinguish them? There are bound to be exceptional people. Those who really have a predestined relationship and can enlighten will come one after another, entering the Dao and obtaining the Fa. They will distinguish the righteous from the evil, obtain true teachings, lighten their bodies, enhance their wisdom, enrich their hearts, and board the boat of the Fa, sailing smoothly. How wonderful! Strive forward with every effort until Consummation.

Those who survive the world without direction and with poor enlightenment quality live for money and die for power, being joyful or anxious over petty gains. They compete bitterly against each other, thus accruing karma throughout their lives. When such people hear the Fa, they laugh at it and spit from their mouths the word “superstition,” as they are bound to find it hard to understand and hard to believe deep down inside. These people are the inferior persons who are difficult to save. Their karma is so much that it has enveloped their bodies and sealed off their wisdom; their original nature is gone.


http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28357#forumpost28357


Repost:

Remaking Mankind

The reality known by human beings is an illusion created by their ignorant view of history’s development and by the empirical sciences. It is not the true manifestation of the great reality within the universe. Furthermore, the genuine reality is bound to bring about a new science and a new understanding. The laws and principles of the universe will appear again in the human world.

Human selfishness, greed, stupidity, and ignorance are interwoven with the goodness inherent in human nature, and humans are unknowingly creating everything they will have to bear; this is currently swallowing up society. Numerous social problems of various sorts are surfacing in the world and crises lurk everywhere. Yet humans do not know to find the causes within their own nature. After the degeneration of morality, humans are unable to see that the terrible human heart is the poisonous root of social problems, and so they always foolishly try to find the way out in social phenomena. As a result, human beings never realize that all the so-called “ways out” that they create for themselves are precisely them sealing themselves off. As such, there are even fewer ways out, and the new problems that follow are even worse. Thus, with much difficulty humans again find a tiny space and take new measures, thereby closing this remaining bit of space once again. As this repeats itself over a period of time, there is no room left and they can no longer find a way out, nor can they see the truth beyond the enclosed space. Human beings begin to suffer from all that they have created for themselves. This is the final way in which the universe eliminates lives.

The Lord of Buddhas, whose mercy is incredibly immense, has left the Buddha Fa to human beings. The universe is giving humans another opportunity, allowing the mighty Buddha Fa once again to reveal the universe’s actual reality to the human world, to wash away all filth and ignorance, and to use human language to recapture its brilliance and splendor. May you cherish it! The Buddha Fa is right in front of you.

Li Hongzhi
September 28, 1996

Posted on: 2008/1/16 23:22

Edited by novax on 2008/1/16 23:46:21
Edited by novax on 2008/1/17 0:03:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#37


See User information
Som sagt, novax:

Det är inte MÄNGDEN ord som avgör sanningshalten i ett resonemang.

Jag har läst mååånga av dina länkar till Falun-Gong.

Det finns många poänger i de, men mycket som t.ex din senaste postning är ju mest ett cirkelresonemang.

Kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering

Detta är ju ett mantra utan någon substans.

Du skriver i dina evighetsmonologer om "smuts" och devolution osv.

Får jag fråga dig.

Bor du i ett hus, lägenhet?

Äter du på en tallrik, med bestick? Använder du ett kylskåp? Köper du mat?

Är de som byggt huset, gjort tallriken, besticken, odlat maten, transporterat den, tillverkat kylsåpet, uppfunnit den, konstruerat den, är dessa personer kultiverade enligt dig, eller är de fulla av "smuts" och fallna ned i devolution/degenereing???

Falun Gongs resonemang ser jag mest är fatalistiskt och verklighetsfrånvänt, utan kontakt med den verklighet som vi faktiskt lever i.

Jag ser att du INTE vill svara på VAD vi fått kroppen till med dess armar, fingrar, ben och hjärna???

Ska de inte användas enligt ER?

Vi har inkarnerat här i denna verklighet för att försöka göra NYTTA - INTE vända den ryggen. I SÅ fall hade du ju inte inkarnerat här.

VILKA tror Ni ska göra jobbet??

Vem ska t.ex uppfinna de energikällor Jorden behöver för att kunna skapa ett harmoniskt samhälle? Vem ska odla o transportera maten ni lever av?

Vem ska uppfinna likt Tesla energi som är som minst skadlig emot naturen så vi kan leva här med så liten negativ inverkan på naturen som möjligt??

Hur tror du de avamcerade civilisationer som använder intergalaktiska färdmedel organiserar sina samhällen kommit fram till den nivå av utveckling som de faktiskt har och som är 10 000-tals om inte miljoner år före oss i utvecklingen.

Tror du de suttit i en Grotta med bena i kors, bortvända ifrån den verklighet DE inkarnerat i ????

Posted on: 2008/1/17 0:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#38


See User information
Bennybear skrev:
Som sagt, novax:

Det är inte MÄNGDEN ord som avgör sanningshalten i ett resonemang.

Jag har läst mååånga av dina länkar till Falun-Gong.

Det finns många poänger i de, men mycket som t.ex din senaste postning är ju mest ett cirkelresonemang.

Kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering, kultivering

Detta är ju ett mantra utan någon substans.

Du skriver i dina evighetsmonologer om "smuts" och devolution osv.

Får jag fråga dig.

Bor du i ett hus, lägenhet?

Äter du på en tallrik, med bestick? Använder du ett kylskåp? Köper du mat?

Är de som byggt huset, gjort tallriken, besticken, odlat maten, transporterat den, tillverkat kylsåpet, uppfunnit den, konstruerat den, är dessa personer kultiverade enligt dig, eller är de fulla av "smuts" och fallna ned i devolution/degenereing???

Falun Gongs resonemang ser jag mest är fatalistiskt och verklighetsfrånvänt, utan kontakt med den verklighet som vi faktiskt lever i.

Jag ser att du INTE vill svara på VAD vi fått kroppen till med dess armar, fingrar, ben och hjärna???

Ska de inte användas enligt ER?

Vi har inkarnerat här i denna verklighet för att försöka göra NYTTA - INTE vända den ryggen. I SÅ fall hade du ju inte inkarnerat här.

VILKA tror Ni ska göra jobbet??

Vem ska t.ex uppfinna de energikällor Jorden behöver för att kunna skapa ett harmoniskt samhälle? Vem ska odla o transportera maten ni lever av?

Vem ska uppfinna likt Tesla energi som är som minst skadlig emot naturen så vi kan leva här med så liten negativ inverkan på naturen som möjligt??

Hur tror du de avamcerade civilisationer som använder intergalaktiska färdmedel organiserar sina samhällen kommit fram till den nivå av utveckling som de faktiskt har och som är 10 000-tals om inte miljoner år före oss i utvecklingen.

Tror du de suttit i en Grotta med bena i kors, bortvända ifrån den verklighet DE inkarnerat i ????


...............

Bennybear, jag ställde lite frågor i mitt förra inlägg. Läste du det... - sedan kan jag se på detta inlägget. Då blir det en bra diskussion. Annars blir det mest, som du nog också vet, bara att det kastas ut "egen" världsbild, eller tro, eller något annat.

Posted on: 2008/1/17 1:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#39


See User information
Gamle Novax!

Jag är precis som du ( Förhoppningsvis! ) en sanningssökare och som en seriös sådan beredd att VILKEN sekund som helst revidera min hypotes om verkligheternas beskaffenhet, så fort jag ser att den hypotes jag har inte stämmer överens med hur saker och ting hänger ihop.

Jag började min bana i tonåren med att vara marxist och sedan anarkist/syndikalist men har sedan dess fått revidera min syn på verkligheten ju mer jag studerat den i från alla möjliga perspektiv.

Kunskap ger dig nya ögon att se med.

Posted on: 2008/1/17 1:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#40


See User information
Du svarade inte på det jag bett dig om.

Varför sa Konfuzius så här som står här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77003#forumpost77003

Var han ute och cyklade?

Varför har kultivering genomsyrat, varit vad som var en grund under flera tusen är i Kina + andra håll.

Har kultivering samband med att söka efter vad andra har skrivit, eller säger - eller är det att följa Sanning, det man fått att man ska följa/leva efter?

Vad ger en då frihet - eller som du säger "nya ögon att se med"?

Vilka ögon är mer ens sanna ögon?


Jag frågar igen - vad vill metaforen med Theseus och labyrinten säga oss?

Vad är kunskap däri - andras skyltar; litterära personers info/"kunskaper", ismer och läror etc - eller är det tråden?

Vad var Theseus uppdrag - vad fick han när han lyckats med det, och följt tråden ut ur labyrinten/samsara?


Du tror då på att söka "kunskap" - varför innebär och säger det som genomsyrat Kina så länge att det inte är så?
Varför säger dom att människan ska kultivera?


Reeeepost!!!!



Men "all" information..., då blir vi ju en tunna fylld med det.
Vi ska istället ta bort, och ta bort.
Spetsen på pyramiden är bara en punkt, där är the Laws essens- det är vår inre natur, Sanningen - det är enbart den som kan "rädda" oss, och att ge oss friheten, för nu är det nästan slut.

Man ska inte tro att det är "kunskap"/info som kommer att kunna ge en något av Sanning, något genuint. Jag har massa gånger postat vad Konfuzius sa. Ungefär att hans "upplysning", förståelse INTE kom från kunskap (böcker, andras info, osv) utan från The Law.... thats penetrates everything. Jag har postat detta upprepat den senaste tiden, ihop med vad Insider skrev, mm.

Detta "vet vi ju", så tag konsekvenserna av det... och som sagt - det är vad tråden Theseus skulle följa, är. Det leder ut. Då får man automatiskt allt vad man förlorat i Devolution, som stängts av, och futtig fysisk info, "kunskap", kommer man se att det är bara ett skämt.

Oavsett vad för intressant info som kommer så är det nonsens, sett från ovan, det är ingen Väg ut, utan är snurr, och fysiska saker i labyrinten. Det är BARA kultivering som leder en hemåt. Att följa tråden/universums kriterie/egenskap är att återvända till sin sanna natur.
( http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=64671#forumpost64671 )
__


Här...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29047#forumpost29047

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28268#forumpost28268

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29128#forumpost29128


EDIT

Du skrev tidigare om att "göra nytta", "göra jobbet", "inte vända 'den' ryggen",

Det är väl tankar som är från läror, starkt New Age.
Precis så säger de som (ofast kvinnor) kallar sig ljusarbetare.

Bennybear, tror du på att problemen därute "fixas" genom att pular med dom... eller är dom en följd/återspegling av vad vi själva blivit till - ja eller nej.

Det där som kallas de dumma elaka därute - har vi själva varit sådana, eller är - har vi själva varit allting i princip? Är att då slåss mot dom, det yttre - att slåss mot väderkvarnar eller inte - ja eller nej.

Dyker det därute då upp av en slump, eller har vi beställt det -är det oss själva vi ser i det därute?


Jag frågar igen - varför kallas detta till och med inom viss new age för fängelse/karantän? Kan du ser parallellerna till att det på detta forum pratas om fåren... hur de själva ber om att få bli övervakade mm, få det där dåliga samhället - är det inte samma sak som om de där fångarna i detta fängelse (samsara) sitter i sina celler (bostäder) och pratar om att det är jobb att göra där i fängelset, fixa och dona... de har glömt var de sitter någonstans, och vet inte att det finns ett annat liv som kan fås om man istället fixar med sig själv, istället för att bedriva kuddkrig i cellerna.


sedan skriver du:

"Tror du de suttit i en Grotta med bena i kors, bortvända ifrån den verklighet DE inkarnerat i ????"


Du verkar ha dragning till grottor, varför är det så.

Jag frågar igen då, varför du skriver om grottor.

Falun Gong är en kultiveringsmetod/väg, där det bland annat ingår fem övningar. Om du kopplar det till grottor så vet jag inte hur du tänker, eller vad det är... det har ju inget med denna kultiveringsväg att göra. Bennybear, du har ju inte satt dig in i vad Falun Gong är, det syns hela tiden, utan du står utanför och säger saker - de ÄR fel.

Läs gärna Zhuan Falun:
http://falundafa.org

Jag är ju inte Falun Gong, utan bara en vanlig person som utövar Falun Gong - med mina brister mm...

Här står lite kort vad Vägen är:
http://falungonginfo.net/files/intro.htm

Posted on: 2008/1/17 1:50

Edited by novax on 2008/1/17 2:09:41
Edited by novax on 2008/1/17 2:10:30
Edited by novax on 2008/1/17 2:22:06
Edited by novax on 2008/1/17 2:23:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#41


See User information
Jag förstår vad Konfucius pratar om.

Ungefär som Bach sa att det var "Gud" som skrev musiken genom hans händer.

Liknande sa Da Vinci om hur hans konst kom till.

Problemet med dina postningar är att det låter som ett inprogrammerat mantra i från din sida. Ungefär som zink´s inlägg som visar på noll förmåga till självkritik, förmåga och vilja till att ta till sig ny kunskap och nya perpektiv.

Du låter ju till slut som en papegoja som bara matar samma ord och meningar ad nausseum.

Jag ska ta mig tid att läsa dina länkar i morgon, när jag är ledig.
( Vissa måste ju arbeta i bland oxå för att förtjäna sitt leverbröd )

Men frågan kvarstår ifrån mig.

VEM ska komponera den sköna konst som ska "hjälpa oss" att lyfta våra själar emot högre höjder??

VEM ska uppfinna de saker, idéer och attiraljer som bl.a Tesla visade som kan komma mänskligheten till goda??

Vem har odlat maten, byggt husen??

Är dessa människor fast i Samsara??

Är de inte kultiverade??

Det kan vara på tiden att visa tacksamhet till alla de som gjort det möjligt för bl.a dig att sitta i ditt hus och äta din mat, sittande i dina käder som NÅGON "okultiverad" individ gjort.

Ni verkar precis som många andra sekter mer eller mindra verklighetsfrånvända och därför mer eller mindre parasiterande på alla de som VERKLIGEN GÖR något för att detta samhälle skall kunna fungera.

Jag postar själv ett gammalt inlägg som kanske klargör mer Varför vi är här just NU på detta klot och VAD lärdomen i allt detta är:
----------


Det är Dags att betämma sig!


It is your intent that is judged by me, God and you. However, it is the follow through that what is important in this what is your last cycle in this earth experience.

The time remaining for your lessons on this orb you are calling earth is fleeting, so as the hour for sorting and choosing is upon mine ones, so must come the place of thy choosing as to WICH side you serve.

Your adversary upon this placement is in TOTAL control of the planet. You are in the deaththroes of a civilisation and you know it not. The masses of my people are drunk on war, entertainment, sports, alcohol, drugs, sex, gambling and Television. Food has replaced the above in comfort to render the body all but useless. You are being attacked from EVERY source of expressionin to take of your body and mind. The satanic elements in your world is an attacking whithin the mind of man. THIS is where the main assault is carried out upon you, for that is all my creation within the creation. The rest of experience in coalesced matter is nothing more than coalesced thoughts.

In order to experience the totallity of life, a portion of it must remain hidden from you. To experience everything all at once would not afford you the lessons of learning. Man must forget his divinity for a time and allow himself into the many reflections of light in order to TRULY know and comprehend the creation. Then after many thousand upon thousand of reincarnations within those many and varied reflectiopns of light is man schooled enough to return to that which he was birthed from.

To inherite your fathers mansions within my Kingdom means, You have learned the Laws of God and those of the Creation.

Do you think Evil is allowed unchecked in to the High places of Heaven?

Why would I not have rules and regulations to be followed and demand that in my place they will be followed?

It is in the learning of these laws that your manifested experince is all about.

Why do you think you are on earth in the first place? Just to have "fun" for a few short years and then pass away into nothingness? What would be the point of the journey?

THIS is how your adversary has gotten you of track, by causing you to forget why you came in the first place.

The man you call Jesus came into being as a human being to remind you of the reason for the journey into physicalness. He brought you the laws of God and the creation and demonstrated for you what you are capable of as a man.

The advesary in the figure of the ones Jesus called the Pharisées, who you today call sionists is the opposite of Christ which mean they are the advesary to Gods good people.

In this time in the cosmic sorting period you must choose side. If you are not actively on the side of goodness in action and intent you will most certainly be utilized for evil. Most will not even know that it will not save them for the choice of nonaction will have been mede and you will then be held accountable and judged accordingly by me.

As you witness evil and ignorance come upon your world and make no movement to correct that which you see, it means that you condone it. It is high time that you of my image begin to act like it. So, it behooves you to know my ways and means. It is no longer tolerable to proclaim ignorance of the laws.

Have you not drifted far enough from your source, you think?

All have their area of service. What matters is thet you realize you HAVE a mission and get on with it, performimg it with reverence and honour, for all is done in mine name, You are a fragment of your creator, so reflect me in all that you do.
-------

Detta visar, enligt mig på en mycket mer logisk och konstruktiv väg ur det "helvete" vi skapat på denna jord.

Det ger, enligt mig dessutom ett mer verklighetsförankrat svar på de existensiella frågorna vi alla går och bär på.

Posted on: 2008/1/17 2:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#42


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Jag förstår vad Konfucius pratar om.

Ungefär som Bach sa att det var "Gud" som skrev musiken genom hans händer.

Liknande sa Da Vinci om hur hans konst kom till.

Problemet med dina postningar är att det låter som ett inprogrammerat mantra i från din sida. Ungefär som zink´s inlägg som visar på noll förmåga till självkritik, förmåga och vilja till att ta till sig ny kunskap och nya perpektiv.

Du låter ju till slut som en papegoja som bara matar samma ord och meningar ad nausseum.

Jag ska ta mig tid att läsa dina länkar i morgon, när jag är ledig.
( Vissa måste ju arbeta i bland oxå för att förtjäna sitt leverbröd )

Men frågan kvarstår ifrån mig.

VEM ska komponera den sköna konst som ska "hjälpa oss" att lyfta våra själar emot högre höjder??

VEM ska uppfinna de saker, idéer och attiraljer som bl.a Tesla visade som kan komma mänskligheten till goda??

Vem har odlat maten, byggt husen??

Är dessa människor fast i Samsara??

Är de inte kultiverade??

Det kan vara på tiden att visa tacksamhet till alla de som gjort det möjligt för bl.a dig att sitta i ditt hus och äta din mat, sittande i dina käder som NÅGON "okultiverad" individ gjort.

Ni verkar precis som många andra sekter mer eller mindra verklighetsfrånvända och därför mer eller mindre parasiterande på alla de som VERKLIGEN GÖR något för att detta samhälle skall kunna fungera.

Jag postar själv ett gammalt inlägg som kanske klargör mer Varför vi är här just NU på detta klot och VAD lärdomen i allt detta är:
----------


Det är Dags att betämma sig!


It is your intent that is judged by me, God and you. However, it is the follow through that what is important in this what is your last cycle in this earth experience.

The time remaining for your lessons on this orb you are calling earth is fleeting, so as the hour for sorting and choosing is upon mine ones, so must come the place of thy choosing as to WICH side you serve.

Your adversary upon this placement is in TOTAL control of the planet. You are in the deaththroes of a civilisation and you know it not. The masses of my people are drunk on war, entertainment, sports, alcohol, drugs, sex, gambling and Television. Food has replaced the above in comfort to render the body all but useless. You are being attacked from EVERY source of expressionin to take of your body and mind. The satanic elements in your world is an attacking whithin the mind of man. THIS is where the main assault is carried out upon you, for that is all my creation within the creation. The rest of experience in coalesced matter is nothing more than coalesced thoughts.

In order to experience the totallity of life, a portion of it must remain hidden from you. To experience everything all at once would not afford you the lessons of learning. Man must forget his divinity for a time and allow himself into the many reflections of light in order to TRULY know and comprehend the creation. Then after many thousand upon thousand of reincarnations within those many and varied reflectiopns of light is man schooled enough to return to that which he was birthed from.

To inherite your fathers mansions within my Kingdom means, You have learned the Laws of God and those of the Creation.

Do you think Evil is allowed unchecked in to the High places of Heaven?

Why would I not have rules and regulations to be followed and demand that in my place they will be followed?

It is in the learning of these laws that your manifested experince is all about.

Why do you think you are on earth in the first place? Just to have "fun" for a few short years and then pass away into nothingness? What would be the point of the journey?

THIS is how your adversary has gotten you of track, by causing you to forget why you came in the first place.

The man you call Jesus came into being as a human being to remind you of the reason for the journey into physicalness. He brought you the laws of God and the creation and demonstrated for you what you are capable of as a man.

The advesary in the figure of the ones Jesus called the Pharisées, who you today call sionists is the opposite of Christ which mean they are the advesary to Gods good people.

In this time in the cosmic sorting period you must choose side. If you are not actively on the side of goodness in action and intent you will most certainly be utilized for evil. Most will not even know that it will not save them for the choice of nonaction will have been mede and you will then be held accountable and judged accordingly by me.

As you witness evil and ignorance come upon your world and make no movement to correct that which you see, it means that you condone it. It is high time that you of my image begin to act like it. So, it behooves you to know my ways and means. It is no longer tolerable to proclaim ignorance of the laws.

Have you not drifted far enough from your source, you think?

All have their area of service. What matters is thet you realize you HAVE a mission and get on with it, performimg it with reverence and honour, for all is done in mine name, You are a fragment of your creator, so reflect me in all that you do.
-------

Detta visar, enligt mig på en mycket mer logisk och konstruktiv väg ur det "helvete" vi skapat på denna jord.

Det ger, enligt mig dessutom ett mer verklighetsförankrat svar på de existensiella frågorna vi alla går och bär på.


Jag postar på nytt då det är vad jag vill säga. Jag kan ju inte hitta på saker. Sanningen är alltid enkel - du vet... spetsen på pyramiden, en punkt... inuti pyramiden, nere bland skyltarna... där är det som mest komplicerat, där har vi alla läror, ismer, vetenskapsgrenar mm etc osv - det är fängelset.

Du kallar det för mantra, du önskar mer saker därnere bland det komplicerade - jag kan inget göra åt det... jag kan alltid hitta sätt att återföra det till de enkla orden, eller principerna - ska vi inte sträva dit? Då kan man tala om labyrinten, osv... kan du inte förstå, du som ändå förstår så mycket... att det är i sin ordning att det som gäller livet och dess stora frågor, är sådant som de Visa förklarar med få ord, principer och begrepp. En budda kanske bara säger några ord. Finns inte Sanningen i tystnad,eller inom oss.

Vill du hellre av någon anledning att det ska postas massa ord från skyltarna i labyrinten, från Kant, Hegel, eller kanske Platon - tror du på sådant där? Eller kanske från New Age, kanaliserat tjosan...

Läs Zhuan Falun är du snäll, dina påståenden och frågor är SÅ konstiga.

Du skriver tex:
"Vem har odlat maten, byggt husen??"

De som bygger bygger... jag har tex byggt. För några månader sedan var jag med på tre bilder i en helsidesartikel i GP när jag byggde hus...

Hur tänker du... jag är förbryllad!

Du missuppfattar det där med Bach och Konfucius.

Posted on: 2008/1/17 2:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#43


See User information
Jaha.. och vad menade Bach då tror du, ooooh allvetande??

Du är rätt konstig själv, du vill att alla skall förstå dig men du lägger INGEN tid och kraft på att förstå andra och/eller vilja svara på deras frågor.

Man får börja med sig själv som du ofta brukar skriva.

"Hyckleriet är ignoransens gåva till sanningen"

Som sagt du har aldrig undrat varför många har så svårt att ta till sig ditt budskap??

Kan det månne bero på din egen oförmåga att förmedla budskapet.

Efter alla dina tusentals nästintill identiska inlägg kanske du ska ta en funderare på det.

Posted on: 2008/1/17 3:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#44


See User information
Kanaliserat?

Allt är kanaliserat.

Vart tror Du Din Guru´s kunskaper kommer ifrån??

Är det hans, eller kommer de ifrån de "högre världarna", "the law that penetrates all".

Och OM det är så, Hur vet Vi det???

Posted on: 2008/1/17 4:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt: James Fetzer vs Mark Roberts
#45


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Kanaliserat?

Allt är kanaliserat.

Vart tror Du Din Guru´s kunskaper kommer ifrån??

Är det hans, eller kommer de ifrån de "högre världarna", "the law that penetrates all".

Och OM det är så, Hur vet Vi det???


Bennybear, det är upp till var och en att tro vad man vill.

Som jag förstår det så snappar du inte vissa grejer bara.

Det med "allt är kanaliserat"... så är det ju inte.

Någon som är på en nivå är på den nivån.
En budda, eller budda, kan nog sägas vara en nivå, boddisattva, alltså en kvinlig nivå, kanske lite under budda. Gudar, buddor, taos etc, är en slags nivå. Är det inte en slags nivå att vara människa här i samsara? Då är det inte meningen att vi ska vara männiksor ens... det är ju inte vår sanna natur - det är därför det finns kultivering... att återvända till sin sanna natur, hem... uppåt.

De som utövar Falun Dafa läser ju boken och föreläsningar mm, och då får man förståelse om dessa saker. Jag kan inte bara lösrycka ut saker, ellr det blir bara min begränsade förståelse.

Du har fast jag repostar och du undrar varför och talar om mantra och skiva som snurrar... nog ännu inte greppat vad Konfuzius svarade, ska jag reposta...

Posted on: 2008/1/17 12:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
71 user(s) are online (71 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 71

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS