Vakencorner

Betala med kort!
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Och sen en fin bild på en rånare med ett rött streck på sig...
Det var detta som mötte mig idag på väg hem från skolan. Det är tydligen bankerna som ligger bakom kampanjen. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,749420,00.html
Posted on: 2005/12/19 16:03
|
|||
|
Re: Betala med kort!
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
En bild på en uteliggare med kortsklip?
Korvstånd på avenyn med Kortslip? Någon som lånar pengar på krogen av polare...med kortslip? Barn på skolresa...med kortslip?
Posted on: 2005/12/19 23:28
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Du har alltid tillgång till internetbanken via din mobil varför du enkelt kan dra över pengar till barnet, krog-grannen eller den kastlöse tiggarens bankkonto.
Du behöver inte vara oroad över att bli lurad då både banken, telefonbolaget och Thomas Bodström spar kopior på allt du gör.
Posted on: 2005/12/19 23:59
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jo självfallet...
min bror besökte Japan precis och han berättade hur de flesta betalade med mobilen. Man kunde ladda mobben med typ 2000 kr så hade man den som betalmedel, tryckte bara upp den mot kassapparaten...
Posted on: 2005/12/20 0:15
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
matsism, jag hoppas du inte menar allvar med ditt inlägg..
det hela känns väldigt uppgjort när media sätter upp en massa anti-rånar plakat över landet.. jag är mer eller mindre övertygad om att dom flesta transport rån utförs av frimurare av olika slag typ snutar militärer osv.. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kände lite ironi över mats inlägg, kan ju hoppas på att jag hade rätt. :)
Sen tror jag heller inte det är så långt gånget att det är organiserat av frimurarna/regeringen bara det att vi är så pass hjärntvättade och förtryckta att detta händer av sig själv. Tycker också att det är taskigt att dra alla poliser och militärer över samma kam, det finns garanterat dom som tycker annorlunda. Likaså finns det säkert dom som tycker det är bra.
Posted on: 2005/12/20 15:05
|
|||
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Detta drabbar även frimurare och andra hemliga sällskap. De får inga "förmåner".
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
måste få tillägga epic att " alla" militärer / poliser är gravt hjärntvättade bara för att dom har "valt" att bli det dom är en del av..
glöm inte bort att i fjol gav en polis självmant upp som hade rånat banker, så det jag säger är inte snappat ur luften heller.. frågan är vilka som är mest hjäntvättade, polisen eller tjuven.. jag skulle spela mina pengar på frimuraren.. han är båda.. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
verkliga egendomar refereras inte som siffror, varken på papper eller dator skärm, dessa sällskap skiter i hur dessa egendomar värderas.. genom datorskärmen skulle säkert ge dom fler fördelar än dagens system av pappers valörer som är mkt mindre flexibelt än ljusetshastighet..
A.. du kanske är med på bankernas linje,.,? ![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Tycker att uttrycket frimurare som du använder det är lite fel. Större delen av de frimurare som finns har nog inte en aning om vad för sällskap de tillhör, så man ska nog inte dra alla över en kant.
Posted on: 2005/12/20 15:58
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
jag håller inte med då man vare sig är medveten om problemet eller inte så är man en del av det vare sig man vill eller inte..
bara för att det finns goda frimurare så ska väl inte dom elaka få komma så där billigt undan..?` är man murare i dagens sverige och tycker allt stämmer och allt är frid och fröjd så är man en del av problemet!! för det är inte så det ligger till i det stora hela. så vare sig man är god murare eller elak så tycker jag man är delaktig i skiten.. man måste dera en gräns mellan gott och ont någonstans annars kommer vi alla fastna i den här falska smörjan av hemligheter dessa sällskap hittat på.. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
efekto
Tror du seriöst att alla tusentals friumurare i detta land för fömåner? Det finns frimurare överallt och i mängder. På ditt jobb, på din skola. Din granne Olsson kan vara friumarare utan för den delen ha större privilegier. Använd uttrycken rätt, flera av dessa frimuare är bara vanliga svenssons och får inga förmåner. Det är en ytterst liten skara. Jag känner frimurare och dessa herrar har knappast mer makt än vad jag har, eller med förmåner. Så man ska inte dra frimurare över en kam om man inte vet mycket om det. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
...och nej, jag är emot bankernas linje och hela detta kontrollsamhället. Kontrollsamhället är det jag är emot.
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
men snälla.. är du med i en pyramid så är du med...
vare sig den är svart, grå, vit, stor eller lite, många eller få.. själva frimureriet idag.. (inte under 1500 talet) står för något oerhört korrupt och vilse ledande då det är en pyramid/maktstruktur som missbrukats iaf här sen hundratals år tillbaka. hur kan du säga att jag inte ska dra frimurare över en kam..?? kan det vara så att du är en sådan frimurare i smyg här kanske?? eller sympatiserar du med dom? tycker du att alla människor är ett gäng vilseledda får du meD? |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
*suck*
Ja, jag är en frimurare av 33:e graden och jag styr och inflitrerar dessa sidor så att ingen obekväm info om oss dyker upp här. Nej, denna paranoia på dessa sidor att man är jude, frimurare, illuminat och annat är så tjatigt. Du är en del av pyramiden också, du är likvärdig med frimurarna, så när du beskyller dem beskyller du samtidigt dig själv. Majoriteten frimurare är lika okunniga om konspirationen som tjejen på ICA. Det är bara en liten klick på denna jord som är medvetet delaktiga och medvetna om konspirationen. Därför säger jag att du inte kan dra frimurarna över en kam, för då drar du alla ickefrimurare också. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Frimureriet i sig e nog än rätt harmlös förening det intressenta är när du tar en titt på högraderna det är där du hittar människor med massor av makt och pengar
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
ähh men allvarligt grabbar, jag blir lite smått chockad av er arrogands inför frimureriet i stora hela då ni tycker det finns snälla och goda frimurisar..
som min brorsa en gång sa, det måste finnas "fria" murare annars blir det inga nya bostäder.. och det sa han helt allvarligt, då hans han och hans tjej förnekar frimurarna i sin helhet.. frimurarna är inget mer än ett hemligt gäng som missbrukar sin mörka kraft genom att blanda den med så mkt gott som möjligt.. att sedan gå ut och försvara deras vägnar här på vaken gör mig både lessen och besviken då ni här inne vill se er själva som vakna individer men klarar inte av att skilja på gott och ont.. frimureriet är äldre än vi kan fantisera om, och om ni vill tro att dessa gäng gör saker med goda tankar i bakrunder eller i toppen så bör ni avregistrera er snarare än kvickt från vaken.. sen så till det här med makt och pengar.. illusion säger jag bara.. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Äh, dett har gått lite "rörigt" till här - man kan liksom faktiskt jämföra vanligt frimureri - med det som sker inom till ex. Lokalpolitiken - Det går ofta in folk kanske inte riktigt av egen vilja utan blir liksom 2inpratade - genom att deras sk. vänner menar att de är shyssta - eller har något att 2ge" inom politiken - de skulle kunna göra gott - inte alla går in i politiken från början med tanke poå att profitera på systemet - en del gör nog det men inte alla - så med tiden så "snärjs" dessa sk. förtroendevalda sakta in i ett nät av falskheter och lögnaer - - det är då det så kallade - rent sociala frimureriet har fått grepp om människan...
Så faktum de flesta som gårt med i en sk. Frimureri-rörelse är inte alltid medveten om denna fara - jag till ex. var själv med under nåått år i "AMORC" - Rosenkorsorden - Fast bara per korrespondans - i brevform, alltså... Efter nått år tröttnade jag - Vissa grejer tog jag till mig - jag byggde ett sk. "sanctum " hemma - en meditations-hörna , där jag satt ifred och mediterade - i denna teknik så fick man rådet att ha en spelel framför sig och två tända ljus - ett på var sida om spegeln - sedan så skulle man i början ha en liten vit pappers-lapp klistrad mitt emmellan ögonen på sin på spegelbild... Nåja - dEt gick väl rätt så bra antar jag - Jag var i alla fall inte missnöjd - med detta - men a´v någon underlig anledning så avsa jag mig medlemskapet - och blev då tvungen att skicka tillbaka allt matrerial , utom just själva medlemstidningen... Sanningen är den ang. Frimurare - att de som är villiga att medverka till detta som KAN HÄNDA gör det för sin egen skull, naturligtvis - likt politiker ------- Nyttiga idioter - kallade Stalin dessa människor för - och visst fick han användning för dem...Hö, hö... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Posted on: 2005/12/21 0:48
|
|||
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag känner till flera frimurare och tempelriddare som är snälla gubbar. Kanske har dom fått lite skydd och hjälp i affärslivet, men inget märkvärdigt. Dom har i alla fall inte vetat om några större grejjor.
"In the outer echelons there are offten poor idialistic souls who do not suspect an inner core for sinester purpose" - Capital Conspiracy.
Posted on: 2005/12/21 16:49
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
vadå efekto det finns ca 6 miljoner människor som idag är murare
och ca 100000 ingår vårt land i hemliga sällskap hur många av de tror du vet om vad de skyddar ... de är ju bara vakter bakom ord som människoförbättring och gemenskap... va fan du kan ju säkert bli murare om du vill men du kommer antagligen aldrig att nå över grad 3 i sverige tror ja vi har 11 grader och en hemlig... det är naturligtvis den som är den som är om vi kallad det så illuminatiserat frimureri de andra är bara spel för galeriet (rätt harmlösa) en klubb för gubbar som är trötta på kärringarna hemma o vill sticka till grabbarna o skåla snacka skit o känna sig lite finare än oss andra http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... 765&forum=1#forumpost6061 MVH Masken i Angered |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login