vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Mindcontroll med "medeciner"
#1


See User information
Har en kännsla av att medicinerna jag äter Zyprexa mot psykos och zoloft mot depression är någon typ av mindcontroll för att jag inte ska tro vad jag läser här om den nya världsordningen och så. vad tycker ni, ska jag sluta med dom, någon annan som har erfarenhet av dessa
zyprexa är ju speciellt mot paranoia som kan anses att vi här lider av...

Posted on: 2005/12/22 0:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#2


See User information
hej eloij.
jag blev medicinerad med både zoloft och antipsykotisk medicin-liknande zyprexa i ett par år.

mitt råd till dig:
SLUTA NU!



(vill du, så tveka inte att skicka ett mail till mig, så kan vi prata mera om detta)

peace

Posted on: 2005/12/22 1:18
"The odyssey begins where the imagination ends"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#3


See User information
känner dock att det likaså är menigslöst att sluta när dom säkert kan komma åt mig på andra sätt istället, som tex maten vi äter och vattnet vi dricker, om dom inte redan har börjat...
tänker tillbaka i tiden på mitt sommarjobb på vattenreningsverket där dom tillsätter (fick jag lära mig) någott som heter glasvatten i vattnet och en massa annat, vad mer kan dom inte tillsätta frågar man sig...

Posted on: 2005/12/22 1:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#4


See User information
tja, de kan ju bara komma åt dig så länge du använder och äter deras proudukter.
sluta medicinera, gör en rejäl detox, börja äta ekologiskt, och drick rent/renat vatten. och meditera.
det är en bra början, till ett friare liv

Posted on: 2005/12/22 2:02
"The odyssey begins where the imagination ends"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mindcontroll med "medeciner"
#5
Välkommen ...

Det finns tyvär inga genvägar, det är jobbigt att vakna upp... Tips angående fysiska hälsan, sluta med flour och aspartam, börja käka selen o C-Vitamin mm, (finns på hälsokost) och köp en flaska kolodialt silver, eller ere med C? ... Finns i naturmedicin affärer etc... Omega 3 är också en hit...

Håll Dig till en smal kost, ekologisk, istället för en bred smaklig o kemikalierik... Säg bara till så ordnar jag avslappnings mp3:or som funkar bättre än något annat, bort med all stress, så mycket det bara går.

Du är vad Du är och allt är i sin ordning, vare sig Du vet eller inte vet, vaken eller inte menar jag då...

Psyket... Låt ingen annan tänka för Dig och låt alla negativa tankar gå ut med utandning, ge dig dackarn på att så är det, o så blir det...

Att tänka på, alla går igenom samma sak, alla skall också få gå igenom det... Har själv mått ruskigt dåligt en gång i tiden, många konstiga dagar... Har också provat på antidepp meds, aj aj... Sluta så fort Du kan som Mira säger, men det är ingen enkel resa det heller... o så vidare... PM:a gärna om de e nåt speciellt..

Börja med Johannesört innan Du slutar med medicinen... Det dämpar de negativa effekterna o funkar bar som alternativ om man behöver en knuff i ryggen för att hålla smilet vid liv :)

hare gott...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#6


See User information
Hej!
Jag har käkat massa olika (så kallade) mediciner genom senaste 13åren men har enbart mått sämre och sen måste man ju bota biverkningarna man får av den antideprisiva med nått till på köpet!? . d va nu ca1år sen jag slutade helt med allt som heter Psykofarmaka med hjälp av ändrad kost och Omega3/C-vitamin och B-vitaminer och mår mycket bättre så gör gärna ett försök eloij .

måste tillägga att jag nu är inne i kampen om att sluta helt med Xanor just nu som jag varit kraftigt beroende av i ca13år!!!.
Just med insikten om att Läkemedelsindustrin inte tjänar pengar på att folk är friska, och att ignorera det dom säger och vad som står i "deras" böcker om vad som kan hända om man slutar så går det Otroligt bra denna gång!! . Jag vägrar med andra ord att bli rädd!.. "Dom" styr och kontrollerar oss med rädsla och det är vad som fått mina tidigare försök att sluta, att misslyckas (man får massa konstiga kännslor och det händer en hel del i huvet) så blir man rädd = får panik = rädda sej med piller igen. Det sticker jag inte under stolen med och jag är medveten om att rent fysiskt så kommer det kanske ta ett litet tag innan hjärnan börjar tillverka serotonin av sej självt igen. Därför har jag bara trappat ner ifrån 2mg xanor om dagen till 1mg som första steg .. d tog ca1vecka att stabillisera sej med avslappningsövningar och en stressfri omgivning. Hoppas min berättelse kan ge någon en glimt av hopp för det funkar för mej och jag är tokglad över att det går så bra ... fas 2 i avgiftningen kommer väll snart d blir nog 3 faser allt som allt som ja tror nu iaf!?


Cee skrev: Psyket... Låt ingen annan tänka för Dig och låt alla negativa tankar gå ut med utandning, ge dig dackarn på att så är det, o så blir det...

det stämmer bra det :) ... ja har utveklat även den tekniken och tillämpar den varje gång ja går på toa och skiter .. hehe.
samlar ihop all stress och negativa saker i kroppen och ut mä skiten!! .. Ska det skitas så ska d skitas ordentligt ..hähä

Hade så bra som möjligt gott folk och ses soon!!

inte att glömma Peace&Love

Posted on: 2005/12/22 14:02
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#7


See User information
det känns otroligt skönt att man inte är ensam i detta.
vi har alla blivit lurade att tro att något fysiskt, som ett piller skulle kunna 'laga' något psykiskt, dessvärre funkar det inte så.
Visst jag nekar inte till att medicinering kan vara en bra grej att ta till, men då i yttersta nödfall, under en kortare tid, och under uppsikt av en Vettig läkare.
Jag vet själv att jag inte hade levt idag, hade det inte varit för medicinen, så, för det är jag väldigt tacksam, men problemet är att när man går in i mentaliteten att man fråntar sig avsvaret för sitt välmående, man börjar tro att det är en "sjukdom" som drabbar en, bara sådär, och därför bara kan botas på kemisk väg, vilket ju är så långt ifrån sanningen man kan komma.
Så blev det iallafall för mig,, jag satt lixom och väntade på att någonting eller någon skulle "fixa" mig, när i själva verket Jag var den enda som unde göra det.
Men då krävs också ett oerhört mod och vilja att kämpa, att välja Livet, men allt var det innebär.
Jag slutade "cold-turkey" från en dag till den andra med Xanor och sömntabletter(nitrazepam), och gick igenom ett rent helvete i nedtrappningen, men när dimman började lätta efter 3-4 veckor, visste jag att det var värt det.
Och det är det verkligen.
Nu rekomenderar jag inte att sluta direkt, då det är lätt att tappa modet i utsättningssymtomen,,
johanessört, som cee nämde, funkar väldigt bra, och är även smärtfria att trappa ur, när den dagen kommer.

Det är inte alltid lätt att "komma tillbaka", då man åter igen måste börja ta ansvar för att skapa sitt liv, och möta alla sina demoner, på en daglig dasis, men, det är en av de mest fantastiska läxor man kan lära sig här,,,, att lära sig acceptera livet till fullo, precis som det är, vare sig det är helvetet ena dagen eller himmelriket den andra, så är det bara ett ställningstagande bort...

som man säger "what doesn't kill you, makes you stronger" :)

må väl

Posted on: 2005/12/22 14:46
"The odyssey begins where the imagination ends"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#8


See User information
följt ditt råd och slutat med zyprexa nu...
känner mig starkare än någonsin

Posted on: 2005/12/31 14:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#9


See User information
Hej!

Är ny här.

Jag är fast i träsket med Zyprexa.
Har tagit 5 mg sedan jag blev ordinerad den, och det var i mars 1999, ett bra tag sedan, m a o.
Nu har jag pratat med min läkare och har sagt att jag vill börja att trappa ut den. Nu tar jag hälften, dvs 2.5 mg.

Vad jag undrar: vilken dos Zyprexa hade Du och fick Du problem med sömnen när Du slutade?

De gånger jag har varit utan Zyprexa, vilket iofs bara har varit ett eller max två dygn i sträck, har min sömn blivit lidande, på så sätt att jag inte har kunnat somna.

Nu när jag halverat är jag tyvärr också oroligare, mer nervös och sömnen blir dålig.

Jag vill så gärna bli kvitt detta helvete!

Jag vill bara veta hur det är att sluta med Zyprexa och hur länge man måste lida av abstinensbesvären och oron.
Det känns rent ut sagt för djävligt att vara ordinerad en schizofrenimedicin när jag inte lider av schizofreni eller vanföreställningar. Jag har tvångssyndromet OCD (Obsessive Compulsive Disorder) och Aspergers Syndrom.

När jag hade det kämpigt i tonåren mådde jag mycket dåligt och var deprimerad. I vissa situationer blev jag nästan psykotisk och aggressiv. Det blev ett incitament för min dåvarande läkare att sätta mig på Zyprexa.
Dubbel otur är att jag också tar Iktorivil (0.5 mg) och sömnmedicinerna Stilnoct och Nitrazepam.
Dessbättre har jag inte på fullt när så mycket besvär av Iktorivil som Zyprexa.

Jag är 25 år och lång och smal, men Zyprexa ger mig en massa biverkningar: ödem, förstoppning och en konstant oro för att drabbas av diabetes. Jag går på läkarkontroller regelbundet.


Snälla, är det bara att sluta med Zyprexa och må skit ett tag eller kan man sakta trappa ut eländet?

Hur gjorde ni andra undrar jag...


Mycket tacksam för svar.

mvh/Björn

Posted on: 2005/12/31 16:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#10


See User information
hej, jag tog 7,5 mg dos på zyprexa.
doktorerna hade ingen aning varför jag tog zyprexa eftersom doktorn som ordinerade den hade slutat. jag fick sluta med zyprexa driekt utan att behöva trappa ner för att se hur jag skulle reagera på det.
sen gjorde jag felet att börja prata öppet om illuminati, den nya världsordningen och allt annat, så jag fick börja om med zyprexa igen.
nu har jag slutat ta zyprexa utan att tala med en doktor om det och jag har inte kännt någon som helst märkliga saker eller som du nervousitet osv jag mår hur bra som helst, kanske lite mer nedstämd än vanligt då och då...
första gången jag slutade med zyprexa, då jag talat med en doktor fick jag svårt att sova första natten men det var nog bara för att jag var rädd för att få svårt att sova.

Posted on: 2005/12/31 17:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#11


See User information
Quote:
massa biverkningar: ödem, förstoppning och en konstant oro för att drabbas av diabetes.


längre ner på denna sidan så hittar du lite hälso länka som du kan få tips och hjälp ifrån
http://www.documentaries.se/forum/viewtopic.php?t=142

ödem: får man pgr att kroppen samlar vätska..drick mer vatten..läss här http://www.watercure2.org/

förstoppning : för dålig mat..för lite vatten..ätt ekologiskt..läs hennes böker http://www.ehdin.com/Sweden.html finns på biblan..gör utrensning på kroppen..ändra livstill..ta tag i saken och kolla in den info om hälsa som inte är skolmedicinens

diabetes: är tecken på att kroppen mår dåligt..det är ingen sjukdom..finns en gammal tråd om diabetes i detta forum

bra hälso dokumentärer tips http://www.documentaries.se/forum/viewtopic.php?t=53


Posted on: 2006/1/2 1:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mindcontroll med "medeciner"
#12
Själv åt jag 30 mg zyprexa... såna där frystorkade tabletter som smälter i munnen. De kom hem till mig varje dag för att kolla att jag verkligen tog tabletterna. Då åt jag zyprexa som sagt och cymbalta. Idag äter jag zeldox 40 mg och Klomipramin Merck NM 100 mg. Ganska lustigt om man läser på FASS verkar det som man inte ska blanda dessa mediciner och ändå är det samma läkare som skrivit ut de.

(Förlåt att jag öppnade en gammal tråd)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mindcontroll med "medeciner"
#13
På framtidens arbetsplats så kommer man ha drog tester för att se att de anställda faktiskt tar sina "mediciner".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#14


See User information
Sluta äta kemikalier.
Sluta glo på teve.
Sluta lyssna på mainstreamradio.

Lär dig hata reklam.
Lär dig hata mainstreamnyheter.

Din kropp är det som är närmast din själ i denna värld...skydda den.

Posted on: 2008/2/11 12:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#15


See User information
Mediciner är "bra" på det sättet att det är något folk "behöver".
Är man sjuk/desperat så är man mindre benägen att ifrågasätt systemet/medicinen osv.

Visst kan tex "ångest" mediciner hjälpa på vissa plan, men det är ändå som att försöka lösa ett problem med ett annat.

Ganska intresannt att ångest och adhd symptom har dykt upp ungefär sammtidigt som:

Vaccin
Mobiler/mobil mastar
Chemtrails... eller ehh, ursäkta, kondensation som magiskt dör upp på miten av 80 talet.


Fight the system, not your body

Posted on: 2008/2/11 12:45
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mindcontroll med "medeciner"
#16
Instämmer med föregående talare:

Sluta med detta.

Skillnaden mellan droger är endast den om de är legala eller illegala. Ofta har dessa båda samma ursprung. Samma syfte har de, att se till att brukaren blir beroende.

Denna boken finns på välsorterade bibliotek, jag har läst den:

http://hem.passagen.se/evoca/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mindcontroll med "medeciner"
#17
Lustigt att du också nämner ADHD. Jag har nyligen fått den diagnosen, men att hyperactivity delen skulle röra sig i mitt huvud... Visst fan tänker jag mycket, men gör inte alla det? De har bl a gjort tester med mig och säger att min tankeverksamhet "överbelastar" mitt minne så jag blir mer glömsk trots att jag har ett normalt fungerande minne. En sak är säker att svaren jag får bara ger mig fler frågor.

Anledningen till att jag fick börja ta mediciner var att jag fick en psykos. Allting blev kristallklart och jag såg hela samhället som det egentligen såg ut... Det blev nästan bibliskt med all symbolik och jag blev livrädd.

Nåja. Nu är jag inte rädd längre, för jag tar de blåa pillren.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mindcontroll med "medeciner"
#18
Förr lekte barnen i skolan med bokstavskombinationer.
Idag har barnen i skolan bokstavskombinationer.
Ingen rök utan eld - Problem-Reaktion-Lösning...

Bra läsning om bl a ADHD
http://www.klokast.se/siem/Smivacc.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#19


See User information
Här är ett bra tal om kreativitet.
Han pratar om skolsystemet och lite om adhd bl.a.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9589&forum=14

Posted on: 2008/2/11 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#20


See User information
Det är klart att man pekas ut som sinnessjuk av andra om man pratar om saker som dom "normala" inte förstår eller vet nåt om..

Jag tycker snarare att det är dom "normala" som är sjuka, för vi lever ju i ett sjukt samhälle, politiker och byråkrater är mer eller mindre hjärntvättade och alla använder propaganda för att övertala befolkningen, massmedia hjälper dessutom till att förvanska medborgarnas syn på den värld och det samhälle vi lever i, det som inte medborgarna skall veta censureras bort och det som vi inte behöver veta för att bilda oss åsikter och uppfattningar undkommer vi inte..

Nästan så man funderar på hur alla "normala" står ut, den kognitiva dissonansen är effektiv..

Lycka till alla ni som ska sluta med era "mediciner", se er dessutom om efter naturens egna mediciner istället, dom är nog mkt nyttigare än dom kemiska..

Posted on: 2008/2/11 16:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mindcontroll med "medeciner"
#21


See User information
Ja mediciner är fan skit, jag käkade massa innan hjälpte inte ett skit (jag blev bara tjock och trött) men min terapi har hjälp riktigt bta, mår jättebra idag, har vågat öppna mej för människor och mitt hat mot värlen är nästan helt borta. Vågar träffa nya människor. den bästa medicinen är nog nån som lyssnar på en och ger en en kram ;)

Alkohol måste nog ändå vara det värsta fy fan vad det har förstört för mej, drack innan även fast jag inte ville. Så svårt att stå emot med all jävla glorificering i samhället men det funkar att kasta ut tvn och stanna hemma med några vänner och bara ha det trevligt på helgen!

Posted on: 2008/2/12 1:28
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS