vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#1
Jag kan inte förstå det!

Planeten är varm inuti, och utifrån får vi också värme, från solen. Planeten är nu värmare än förut och isen smälter. Det vet jag är sant, jag vet också att större delen utav markytan inte längre skyddas utav växtlighet. Det betyder mindre skugga på marken = högre lufttemp! - (skogsmark binder "massvis" med vätska)

Jag vet att det är svårt att få igång odlingar mitt ute i öknen, och på annan barmark. Frågan är varför det inte händer. Som jag ser det får vi svar på hur det kommer att se ut här om hundra år, om vi sätter igång nu och återplanterar kylsystemet. Om inte detta sker, ja då får vi ett snabbare svar, på hur dumma vi är, som letar efter sanningar som inte har med vår existens att göra, helt och hållet orelevant i många fall.

Visst är det en obehaglig känsla att titta ut och se allt försvinna, rakt in i konsumentens ego. Jag behöver, jag vill ha, det här är jag värd och jag vill ha min vilja igenom. Sen om den här planeten finns efter jag har lekt färdigt i mitt harem skiter jag i, eller nåt i den stilen!

Jag gjorde som alla andra, letade efter en hel del jettar som visste vad dom talade om, o lyssnade, kollade nyheter, trackade faktarapporter på både det ena och det andra. jag finner samma slutsat om och om igen hela tiden. Frågan ställdes i en annan tråd, vad skall göras hur o varför, ja det är väl inte så svårt att räkna ut.

Kom också på i skrivandets stund, läste en grej om att det skulle finnas något/någon som stora herrar var rädda för, det fanns en makt som var så otroligt farlig, så otroligt övertygande osv. Jag ser den, överallt. Sovande männsikor vars val äter upp allt, och konsumerar allt!

Kan du förstå att vi bara går o sover, och låter detta hända, jag kan inte, helt omöjligt!

Wierd!

Lite klimatinfo!
http://www.mininova.org/search/?search=climate+camp


Edited by ance on 2008/4/15 2:08:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#2


See User information
planeten är inte varmare nu än förrut, temp. skiftar helatiden, det kanske är varmare nu än för 100 årsedan, men om man kollar på en skala från jordens historia är det inte varmare nu än ngn annan gång.

Posted on: 2008/4/15 8:24
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#3


See User information
Quote:

ance skrev:
Jag kan inte förstå det!

Planeten är varm inuti, och utifrån får vi också värme, från solen. Planeten är nu värmare än förut och isen smälter. Det vet jag är sant, jag vet också att större delen utav markytan inte längre skyddas utav växtlighet. Det betyder mindre skugga på marken = högre lufttemp! - (skogsmark binder "massvis" med vätska)

Jag vet att det är svårt att få igång odlingar mitt ute i öknen, och på annan barmark. Frågan är varför det inte händer. Som jag ser det får vi svar på hur det kommer att se ut här om hundra år, om vi sätter igång nu och återplanterar kylsystemet. Om inte detta sker, ja då får vi ett snabbare svar, på hur dumma vi är, som letar efter sanningar som inte har med vår existens att göra, helt och hållet orelevant i många fall.

Visst är det en obehaglig känsla att titta ut och se allt försvinna, rakt in i konsumentens ego. Jag behöver, jag vill ha, det här är jag värd och jag vill ha min vilja igenom. Sen om den här planeten finns efter jag har lekt färdigt i mitt harem skiter jag i, eller nåt i den stilen!

Jag gjorde som alla andra, letade efter en hel del jettar som visste vad dom talade om, o lyssnade, kollade nyheter, trackade faktarapporter på både det ena och det andra. jag finner samma slutsat om och om igen hela tiden. Frågan ställdes i en annan tråd, vad skall göras hur o varför, ja det är väl inte så svårt att räkna ut.

Kom också på i skrivandets stund, läste en grej om att det skulle finnas något/någon som stora herrar var rädda för, det fanns en makt som var så otroligt farlig, så otroligt övertygande osv. Jag ser den, överallt. Sovande männsikor vars val äter upp allt, och konsumerar allt!

Kan du förstå att vi bara går o sover, och låter detta hända, jag kan inte, helt omöjligt!

Wierd!

Lite klimatinfo!
http://www.mininova.org/search/?search=climate+camp



Exilent frågeställning, i detta skulle jag rekomendera att plöja denna sida som innehåller 6 kompendier där Bertil Gustafsson och Olof Alexandersson översatt Viktor Schaubergers skrifter....

Själv kom jag över detta material för 30 år sedan och har sedan dess gått vidare i det genom mitt deltagande i uppfinneri kring dessa grundtankar, kan nämna att grejerna vi byggde fungerade klanderfritt..... http://home.swipnet.se/jens_katrin/Schauberger/

Ett företag som arbetat vidare med vårt grundslit är ..

http://www.virvelteknik.se/index.htm

Här är ett annat... http://www.geodesign.se/ nämnas bör är att Sten Kullberg gjorde sitt examensarbete på KTH just om Viktor Schauberger...

Å här är ett företag till som tillämpar ideerna... http://www.biovortex.se/Vattenreningswe2.htm

Posted on: 2008/4/15 9:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#4
Tack Gaston.

Emil, är du kunnig nog inom ämnet, för att kunna säga till alla på forumet att det är lugnt, bara konspirationer, inget att oroa sig för. Har du lust att slänga fram dom bevis och info som gör att du bara kan gå vidare och strunta i läget.

Skulle gärna vilja bli övertygad om att det inte är nåt fel på vår planet, och att den verkligen håller påfrestningarna, 100 år framåt också.

Fråga i så fall, eftersom du emil har studerat ämnet. Vad händer under ytan på jordskorpan, om man tar bort all skugga, vad händer efter 10-20 eller 30 år? Luften blir varmare där ytan är varmare, vart tar den värmen vägen sen?

Cykler kan man se, över flera hundra år, en annan femma om dessa cykler kommer, och får hjälp, gott om hjälp av folk som skiter i varken.

Skulle nog vilja påstå att man kan skita i allt vad konspirationteori heter och rikta slangbällan åt klimatet och växligheten istället, den är ändå det som är verkligt, och den är ändå det som betyder mest för oss, utan den kan man inte ens sitta o skita i problemen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#5

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#6
Tack wowbagger!

Jag har inga probs med att få tag på info, jag har probs med det jag ser.

Förstår också att alla organismer försvarar sig mot ohyra. Vi bor på en organism, vi är ohyra. Vad ligger beviset att planeten inte skulle försvarar sig mot oss? Samt, vad det med i beräkningen förra cukeln som finns att läsa om?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#7
Ja... visst är människan ohyra alltid... Men jag gillar människor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#8
Samma här Wowbagger, jag älskar dom alla gränslöst mycket, men gillar inte alltid riktigt vad dom gör :)

Vad kan man begära, släpper ämnet lite o ramlar tillbaka snart. Man skall tänka på, tycker jag i alla fall, att under årtusenden har man hållit människan sovande, eller också så har människan sovit själv, spelar ingen roll. Därefter attackerad med tusetals lögner och kemikalier, farliga medeciner och lögner om grundlösa krig och aktioner. Man skall inte begära så mycket av sig själv och andra med tanke på omständigheterna. Vi kan vara glada att vi ens vaknat så här mycket, så här långt! Vad det gäller info och vad som är verkligt och sant, så vet man, om man skall vara ärlig väldigt lite. Det finns 3,4 kanske 20 olika verisioner på hur klimatet ser ut och förhåller sig, vilken är sann? Den som är enklast att släppa o gå vidare, eller?

Men åter till klimatet. Jag kan strunta i Bush, jag har inte den karln springande här, och TV:n slängde jag ut för flera år sedan. Jag lider heller inte av regler som dyker in här och där, så länge jag inte bryter mot några mänskliga rättigheter så kan jag slappna av tycker jag.

Slappna av kan jag dock inte när det kommer till jorden och klimatet. Det jag ser är sant. Jag ser mindre fåglar, mindre insekter, grödor som bränns på sommaren, vatten som torkar ur på vissa ställen, andra ställen fylls med vatten. Så visst händer det något, och jag skulle inte vilja hjälpa till och förstärka denna process, verkar dumt. Jag hittar heller ingen som vet hur det ligger till, om man börjar bolla lite tyngre frågor, så hur ligger det till kan man fundera på.

puss i påsk!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#9
Quote:

ance skrev:
puss i påsk!
Är inte påsken slut? Iofs dricker jag fortfarande Påskbrygd, men den säljs realiserat på affären.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#10
Påskbryggd låter helt ok :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#11


See User information
Quote:

ance skrev:
Jag kan inte förstå det!




ta det lugnt, klimathotet är en bluff. Dom ordnar högre temperaturer på konstgjord väg, det är NWO som skall bekämpas, inte klimatet, slår man av maskinerna, som påverkar vädret, blir allt normalt igen.

Du kan inte förlita dig på media, om du vill veta sanningen, du kan aldrig läsa sanningen i en 95% elitägd, media.

Posted on: 2008/4/15 17:37
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#12


See User information
Quote:

ance skrev:
Tack wowbagger!

Jag har inga probs med att få tag på info, jag har probs med det jag ser.

Förstår också att alla organismer försvarar sig mot ohyra. Vi bor på en organism, vi är ohyra. Vad ligger beviset att planeten inte skulle försvarar sig mot oss? Samt, vad det med i beräkningen förra cukeln som finns att läsa om?


på filosofisk nivå, existerar ingen organism, som försvarar sig, om man tex är dum i huvudet och går ut utan kläder mitt i vintern, kan man sedan säga att naturen dödade, genom att attackera med kyla?

Naturligtvis inte, ignorans, om temperaturen, tillskriver inte naturen, en egen intelligens, eller förmåga, GAIA teorin är en frimurare agenda, och skall få oss, att acceptera evolution, och skrota religion.

Då förstör man planeten, skyller på människan, och inleder räddningsförsok, på moder jord (ISIS), allt för att förslava oss, mera.

ISIS, var en gammal gudinna i deras frimurare religion. Father sun, and mother eart. Jesus och Gaia, Ra och ISIS, svart och vitt, female, male, allt detta är samma gamla illuminist smörja, som kommer från TAROT och Kabbalah, torah, och dyrkandet av Jabhulon, och BAAL, the sun god, solen, världens ljus, frälsaren etc.

Posted on: 2008/4/15 17:48
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#13


See User information
Svårt det där med återbeskogning..det har ju visat sig att det inte går att börja med tall å gran utan man måste börja med busksly och lövträd för att skugga marken, barrträdsplant gillar inte det direkta hårda solstrålningen....så att röja sly för att plantera barrträd är rent vansinne...

Posted on: 2008/4/15 18:41
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#14


See User information
i ett större perspektiv så kan hela mänskligheten uppstå och försvinna i en blinkning..planeten klarade sig i miljontals år utan oss..och den kommer grönska i miljontals år efter att vi fösvunnit.

När dom snackar på tv om att vi måste rädda planeten känns det som jag vill skratta : ) det är rädsla för döden som talar..tro mig planeten kommer överleva oss alla, men visst kan vi göra det bästa av situationen så länge vi är här..men att ta det för allvarligt..hela vår existens är ju helt utan mening..den korta tid vi blinkar till kommer ingen ihåg om 100 år..inte ens planetens existens blinkar till så det syns i universums tomma mörker..inte ens tiden finns.


fan jag borde basera en religion på dessa rader....och tjäna fett med cash.

Posted on: 2008/4/15 19:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#15
molgan: Med all respekt kompis... vi kan inte dö Vi kommer aldrig att försvinna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#16


See User information
ok, till del 2 i min religion..eller vad man ska kalla den.

När alla religioner är borta
När alla gränser och länder är borta
När alla pratar samma språk

då kommer det bli en sjuhelvetes resa, och vi kommer vandra bland stjärnorna som gudar...för att göra det lite heligt : )

Alltså den enda meningen med vår existens är att bli gudar över allt levande och dött i universum.

Posted on: 2008/4/15 20:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#17
Mig veterligt så behövs nog en hel del mer kunskap om vi skall kunna nå det där målet. Vi har kapasitet så det räcker, man behöver bara sikta slangbellan åt ett annat håll, så går det bättre!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#18
Quote:

molgan skrev:
Alltså den enda meningen med vår existens är att bli gudar över allt levande och dött i universum.
Jag är redan gud. Är inte du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#19
Jo de e väl så, det är så ostabilt bara :)

Men du har så rätt, här är beviset, det går inte att ha hjäl oss :)
http://youtube.com/watch?v=X_XkBv_zt1w&feature=related

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#20


See User information
nja..jag tror att vi alla är en del av nåt som kan benämnas som gud...fast jag har ju skapat liv så vafan.

det enda som hindrar mig att helt förkasta nån sorts intelligent design är att ren slump kan inte bli hur komplex som helst även om antalet tärningskast är oändligt.

Posted on: 2008/4/15 22:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#21
Kommer du inte ihåg vad Kapten Zoom sa? "Galaxer i mina braxer!" Lärde du dig ingenting?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#22
Molgan skrev,
När dom snackar på tv om att vi måste rädda planeten känns det som jag vill skratta : ) det är rädsla för döden som talar..tro mig planeten kommer överleva oss alla

Vi har lite mer ansvar än över oss själva. Vi är en av alla som lever här. Om planeten hämtar sig eller inte är det väl inte frågan om, ännu intressantare, är det särskillt intelligent att konsumera upp den, och sen bara säga, de e ok o dö, och det där hämtar sig efter några hundra tusen år? Hmm....

Du får tycka precis som du vill, men så som du tycker (bara en tanke) , så ger du inte något i din omgivning respekt. Då är det svårt att få något tillbaka då.

Balansen återtar sig som sagt, varför skall människan vara den som sabbar den? När vi inte behöver.

Lite tankar bara,

frid och ha det gott

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#23


See User information
Det är svårt att sammanfatta de problem vi dras med men här beskrivs ett på lämpligt sätt.... i yngre år fick jag det beskrivet för mig på följande sätt. - Om våra folkvalda ställs inför ett fenomen dom inte begriper så klubbas det igenom tämligen raskt, kärnkraften tex. men om det gäller ett cykelställ utanför kommunhuset så kan det diskuteras i oändlighet.....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lag

Posted on: 2008/4/16 15:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Jag förstår inte, gör du? + filmtips
#24
Ja, utbildningen dom fått leder inte till något annat än den sortens tänkande.

Det är dock synd att dom flesta inte kan se igenom glaset ordentligt. Dom flesta som jobbar inom kommun och sånna grejjer vet inte bättre, dom aggerar utifrån det dom tror är rätt. Väldigt väldigt få sitter och tänker, jag skall vara elak. Hela tankesättet som vi är inlindade i är negativt från början, och baserat på regler och lagar, inte känslor.

Studerar man fett i några år så ser man så mycke saker som är fel. Men dom vet du om då, inte innan, det var bara en känsla som fanns där. Andra som inte vaknar har inte den känslan, och den lär inte bli starkare om man försöker banka in info i skallen.

Kanske jag lämnat ämnet lite, men det är relativt viktigt samtalsämne ändå, tycker jag.

Vi vill att systemet skall vakna till, samtidigt som vi skäller på dom hur dumma i huvet dom är, funkar inte. Skall inte dom dra alla över en kam skall man inte göra det själv heller.

next:

Tillbaka till problemet, klimat.
Jag ställer ner min pinne på samma ställe igen.

1: Konsumerar vi för mycket, JA

2: Konsumerar någon annan än människor? ex, Kossor som super skallen i bitar på puben, köper en beemer o åker hem o spöar ungarna. Låter urdumt om en kossa skulle göra så, men det gör vi.

3: Om man vet att vi påverkar, och att det inte är en positiv påverkan, säg mig. Vart är intelligensen om man inte reagerar på det man ser?

4: Jag har barn, och barn frågar ärligt rakt ut, varför gör människor så pappa? För att dom HELA TIDEN, no matter what, räknar med att någon annan skall ta hand om det.

Ansvaret börjar inte i dina skor och i ditt hem och inte heller i ditt ego. Ansvaret ligger hos oss, att ta hand om det vi lever på, och alla som bor på den, vi är varelsen med intelligens, sas det?
Hur svårt skall det vara att se? Skitar man ner så städar man upp, så är det! Det är lekisregler, allvarligt talat, lekisregler.

Vaken är en sak, vaken och medveten är en annan!
(medveten, reagerar på infon du har bakom pannan)

next:

När man precis vaknat på morgonen så sitter man o gäspar, läser tidning o kliar sig i rövven. Man ser skräpet ligga rakt framför ögonen, men man orkar inte riktigt börja städa ännu. Man har inte vaknat till ännu riktigt. Man har inte satt igång.

Den globala uppvärmningen må vara en teori eller inte, jag bryr mig inte. Det jag bryr mig om lite mer är att det snart inte finns några djur kvar, och dom sista kommer väl att stå uttråkade i burar på djurpaker, det går åt det hållet, och det har det gjort en tid nu. Du står utanför buren sen, sorry, jag var upptagen med att peta näsan o kasta skit på grannen, för att han inte gör som jag, eller tycker som jag.

Sen så är det vattnet.
Utan vattnet lever inget, oförorenat vatten dör du av, och det finns det mycket av. Bara för att Svensken eller Norrmannen eller nåt annat bara kan vrida på kranen o dricka, så betyder det inte att läget e ok, bli medveten om mer än 2 kvadrat i ditt hem. Det finns en annan sida på planeten också, där har ja vart o kollat. Man får springa flera mil ibland för att få tag på rent vatten.

Jag bryr mig!
Och jag tänker fortsätta att trycka på, så länge jag behöver filtrera bort allt skit i vattnet jag dricker.
Som en Afrikanare sa, eller hur det nu var, Ni är dumma i huvet uppe i Europa, ni spolar i toaletten med dricksvatten, och det har inte ens dom som sagt.

Hellre medveten och mänsklig, än konspirationsteoretiker som anser sig veta allt, o inte gör nåt. Om man tänker efter så är det VÄLDIGT lite du egentligen vet är sant, allt annat är saker som andra sagt, eller skrivit etc.

phu, fi tusan va jobbit :)

Må gött.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
55 user(s) are online (55 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 55

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS