vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Årets första "cropcircle"

See User information
Som titlen lyder.. Årets första (raporterade) cropcircle har nu anlänt! Och hör och häpna (.....) den är vid den vita hästan i milk hill, england... som alltid.. :P heh..

Jag har mina starka starka misstankar om vem som ligger bakom denna..

Nåväl, om någon är intreserad skickar jag mer än gärna iväg en dvd som heter "cirle makers" där skaparna själva berättar om hur, var och varför dom gör vad dom gör. även spännande scener från själva skapandet av "cirklarna". Rekomenderas skarpt.

Each year when spring rolls around, we not only see a renewal of nature but also the start of a new round of the crop circle phenomenon.

The first reported crop circle of 2008 made a spectacular kickoff to the new season. In the shadow of the 19-century white horse at Milk Hill near Alton Barnes, UK, the new crop formation was discovered in a field of yellow oil-seed rape.

Crop circles are familiar to those who live in the Wiltshire area. Each year residents report dozens of crop circles in various fields. With the prevalence of crop circles in the area, Wiltshire has become somewhat of a Mecca for crop circle enthusiasts.

Two other crop circles have also been recently photographed and documented. One occurred near Avebury, close to Silbury Hill and the other near to the enigmatic Stonehenge. Both sites have famous ’standing stones’ and many people have wondered whether this is co-incidence or if it mean something deeper.

Ever year along with the new formations comes the inevitable heated debates. Are they natural formations, of supernatural or extraterrestrial origin or are they merely the work of mischievous prankster?

Resized Image

Posted on: 2008/6/1 1:26
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Årets första "cropcircle"

See User information
Vart ligger den platsen? Är det nära York i norra england? där var jag en gång i sånt fall....:)

Posted on: 2008/6/1 4:49
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Finns det inte 2 sorters crop circles, de som är avancerade ska väl omöjligt kunna vara gjort av människor?

Medan de andra är mänskliga? Och som vanligt så lyfter man fram de mänskliga för att ingen ska ana att det existerar intelligent liv som är här på vår planet med ursprung utanför vår atmosfär :)

Posted on: 2008/6/1 11:43

See User information
Jo, att fälla ner mönster i sädesfält måste ju vara de intelligenta utomjordingarnas ultimata sätt att försöka kommunicera med oss : )

Mitt tips är att nån eller nåra skojar lite med oss.

Klippa ner mönster i gräset på en arena, typ sansiro, och göra det avancerat, då kommer det visas och tolkas på ett vettigt sett.

Posted on: 2008/6/1 13:09

See User information
Det finns ju bilder på otrolig avancerade cropcircles, om dom bilderna är sanna så har nog inte några människor gjort cirklarna..

Hur lång tid tar det att tex göra nån av dessa om det ens är möjligt med plankor och rep?? Dom har tom hittat budskap som dom har kunnat utläsa i nån av dessa cirklar..

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Ta och titta på några av alla dessa avancerade cirklar på denna sida:

http://www.lucypringle.co.uk/photos/index.shtml

Dessutom så är inte denna cirkel den första detta år, en cirkel tillkom i April och den ser ut så här:

Resized Image

Posted on: 2008/6/1 15:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Möjligt är det definitift, anta att 10 personer planerar jobbat noggrannt och övar ganska mycke, så borde det inte vara några som helst problem att fixa det på några timmar.

Det känns som att super intelligenta varelser som antas flyga hit från avlägsna planeter enkelt kan lära vårt skriftspråk och skicka ett fax eller nåt, men en del är väldigt imponerande och svårförklarliga.

Posted on: 2008/6/1 17:26

See User information
Jepps, rätt nära york ligger det, vid den där kalk hästen, som sagt.

Om det kommit en tidigare i år så är det något både jag och MU missat. men men, no harm done direkt :-p

Eftersom att jag har rätt bra kontakt med dom som gör cirklarna så kan jag säga att även dom "omöjliga" cirklarna är möjliga.
Dock säger jag inte att ALLA cirklar är skapade av människor. Jag finner det bara svårt att tro att en avancerad ras har åkt 100 miljoner ljusår för att rita i våra sädesfällt.
Men det finns ju andra mer intresanta saker med cropcircles, tex skugg folk som mer eller mindre alltid dyker upp då man skapar dom.

Posted on: 2008/6/1 19:31

See User information
skuggfolk?

Posted on: 2008/6/2 2:28
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

seilon skrev:
Finns det inte 2 sorters crop circles, de som är avancerade ska väl omöjligt kunna vara gjort av människor?

Medan de andra är mänskliga? Och som vanligt så lyfter man fram de mänskliga för att ingen ska ana att det existerar intelligent liv som är här på vår planet med ursprung utanför vår atmosfär :)

Betänk nu att vi idag kan flytta på enskilda atomer eller besöka planeter miljontals mil bort med våra maskiner, vad får dig att tro att det är så svårt att vika gräs?

Apropå utomjordingar så söker även dessa efter intelligent liv, förmodligen är det just därför vi inte fått nå besök. I samma mening finns svaret på varför vi själva inte heller finner ET. "Takes one to know one".. Skämt åsido så är rymden större än du tror, nej även större än så!

Kan du lyfta fram ett enda exempel på icke-mänskliga formationer så blir jag glad.

Du får gärna elaborera vad som skiljer dessa ringar åt mer än grad av komplexitet. Är det inte strålningsvärden, precision och liknande? Jag menar att det blir inte mer utomjordiskt för att någon ritar 61 trianglar istället för en kvadrat. Då blir det istället själva framställandet som definierar komplexiteten, inte motivet.
Till synes svåra figurer kan framställas med rätt simpel mattematik och mekanik.

Jag brukar notera en viss liten detalj, tråkigt nog. Detta är att nästan samtliga "cirklar" har sitt center i anslutning till de hjulspår som alltid återfinns på åkrar. Slutslutsatsen blir att allt för många är placerade i samma stil på åkern, detta är förmodligen bundet till metoden som tillämpas. Om det istället skall vara ett resultat av en kreativ kosmisk intelligens framför matematiker med plan och plankor, så är det allt en konstig tradition med placeringen.

Är man fascinerad av sädescirklar men aldrig resonerat kring detta med spårens förhållande till mittpunkten så har man verkligen otur när man tänker.

Jag kan återkomma när jag grävt upp lite mer i ämnet. Jag hade för länge sedan en dokumentär med "dansande" ljusklot som filmats över åkrar och platser där halmen fällts genom att lederna i stråna sprängts av med strålning. Det var sedan i samma film som ett gäng studenter försökte återskapa en cirkel med alla dess kriterier, vilket visade sig svårt. Rättare sagt, de misslyckades med uppgiften trots dyra nattkikare och annan utrustning byggd specifikt för projektet..

Posted on: 2008/6/2 5:29

See User information
molgan

Min syn på utomjordingar är att om de kan röra sig i tid och rum så förstår det vår syn här på jorden. Vi är inte ens en typ 1 planet (utav 3 typer). Vi har inte ens lärt oss bemästra vår egna potential.

De utomjordingar som kan finnas är inte direkt vad vi ser i Hollywood filmer, förutom "greys" då, de finns (Bok: The Day after Roswell).

Eftersom livet är en illusion, då vi är energi som vibrerar sakta och bildar den världen vi ser, så måste man tänka sig hur tid och rum fungerar.

2012 är ett år då hela universums "inre klocka" återställs, vi ser förändringar redan nu, och det kommer bli ännu mer. Solaktiviteten har ökat och vi går in i ett kosmiskt fält av något slag (www.divinecosmos.com) som påverkar oss på flera plan. Vi håller på att gå från en så kallad 3:e densitet till en 4:e.

jag citerar ifrån video-sektionen på www.hemligheten.nu
Quote:
Anodea Judith berättar om hur vi går ifrån ett samhälle där vi inte vet vart vi är påväg, till ett samhälle där vi alla vet att vi alla är ett.

Hon säger att vi skiftar ifrån 3:e chakrat till 4:e chakrat, vilket betyder att vi går ifrån:

... krig till fred
... ego-system till ecosystem
... tävling till samarbete
... ett led av befäl till ett nät av förbindelser
... marknader till nätverk
... hierarkier till holarki (vilket innebär att vi alla delar med oss av information till varandra och lever på lika villkor)
... kärlek för makt till makten av kärlek

Väldigt många människor har inte vaknat inför detta än, och det är det vi måste göra.

Dem som styr vill att vi ska vara rädda och i kaos när 2012 sker, de verkar vilja försöka skapa sig sitt NWO vid skiftet, men ljuset och utomjordingar som vill hjälpa oss inse att vi har enorm potential om vi väljer att leva med kärlek hjälper oss.

Tänk er att Skull and Bones (m.fl.) utövar ockultism vilket innebär kommunikation med "andra sidan". De som kämpar mot NWO etc. måste förstå att det finns en god "andra sida" också, och den hjälper oss, om vi vågar omfamna den och tro på den. Annars sitter vi fast i NWO's klor.

Intution är fantasi och fantasi är vad som skapar vår värld, använd er fantasi och tillåt er veta att ni är spirituella varelser som är evigt liv och en varelse av ljuset. Låter det flummigt? Tjae, vill man veta hur livet är och hur livet fungerar enligt vetenskapen så ska man veta att kvantfysiken pekar mot att vi alla är ett, och att i kärnan så är universum intelligent.

Tror ni att ett intelligent universum tillåter sig själv vara utsatt för krig och orättvisor? Det är som Carl Sagan sa: Jorden är en organism, och en organism som är i krig mot sig själv är ingen hälsosam organism. Vi måste vakna inför detta och finna fred.

Även om du inte tror mig, så finns det bevis både för utomjordingar och för att livet efter döden existerar. Detta vet självklart de som kontrollerar världen genom kapitalismen och politiken (t.ex. Halliburton, KGB, CACI) och de som kontrollerar är Neo-Cons, Illuminati, Rotchilds, Rockefellers osv. Alla vet givetvis inte om hur livet fungerar, många är säkert vilsledda, det är så de som styr världen jobbar: i hemlighet och genom att luras.

Vår sida borde vara motsatsen, förstående och kärleksfulla med postiva budskap, och förståelse för de som vill veta mer.

Det pågår ett krig, ett krig som handlar om din kropp, din själ och ditt sinne.

Ang. Cropcircles så säger jag som TeBe, det finns information sparade i crop circles, men jag har inte hört informationen.

Om det är människor, energi, utomjordingar eller vad det kan vara, så är en sak säker: Vi måste fixa vår planet i vilket fall som helst. Attackera mig inte för mina tankar, det jag berättar om har andra berättat och jag berättar det bara vidare så den som söker informationen får den :).

sWiFt återkom när du forskat mer, men använd dig av alla källor så det blir objektivt inte subjektivt!

Posted on: 2008/6/2 10:09

See User information
Quote:

Killawife skrev:
skuggfolk?

Shadowpeople då. Ett av dom vanligaste paranormala fenomenen egentligen, tänk efter så har du säkert också råkat ut för det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_people

Posted on: 2008/6/2 13:39

See User information
seilon:

ifall vi bildar vår värld genom att vibrera sakta..hur ändrar jag mina vibrationer så jag har en porche, och inte behöver gå till jobbet varje dag? ifall du vibrera fram din värld så borde du ha helt andra problem i din värld än i min, men tydligen har du vibrerat fram samma värld som jag och alla andra i världen.

angåenda 2012 så blir det inte första gången jorden gått under..utan att gå under : )

Hursomhelst, ingen kommer må sämmre av att alla hjälps åt, men det som inte ligger i vår natur kommer inte hända, vi gör helt enkelt det vi är byggda för, varken mer eller mindre. Så slappna av och njut av resan så länge den varar.

Posted on: 2008/6/2 20:13

See User information
molgan: Hehe, 2012 innebär ett val. och absolut ingen undergång. Det är bara upp till var och en att välja fred eller krig. Service to self (Egot) eller service to others - att man bryr sig om andra.

Men visst är vi energi som vibrerar. jag skulle kunna ta självmord och fortsätta leva i en annan dimension, dock så är inte självmord något positivt och dåligt enligt karma. Det låter sjukt, visst, men de som empiriskt undersökt livet efter döden säger det..

Vi är spirituella varelser, allihop av oss som ser världen genom en människokropp. Jag har inte all kunskap om exakt hur det kommer sig att min och din värld är likadana, men vi hör alla ihop på något sätt (tänk allt är energi - allt är samma sak)

Det man inte får glömma är att vi kommer inte gå under, det finns ingen chans - så länge du inte väljer det.

Visst är det ett krig som pågår, ett krig som ljuset besegrerar sakta men säkert - men det är upp till dig att agera. Du som läser detta.

Ansträng dig inte så du mår dåligt av det, utan gör vad du gör med val av service to self (positivt) eller service to others (negativt), men övergör inget (isåfall positivt), finn en positiv balans och använd fantasin skriva av dig negativa saker.. Inte i form av ilska riktad utåt mot den externa världen.

Vi kommer viberera OM denna världen vi lever i nu, och du har möjlighet att välja bokstavligen heaven or hell.... :)

Så, jag är avslappnad, men jag skapar mig en positiv värld. Jag vet om väääldigt mycket negativt men ser lösningarna, tyvärr så ju mer negativt man lär sig ju svårare är det att se det positiva.. Så det är en konstant maktkamp mellan det positiva och det negativa.. Jag har lärt mig vara 100% positivt, jag menar, jag är evigt liv - there's nothin' too loose, om jag inte väljer service to self, eftersom då kommer säkert NWO och Illuminati kontrollera mig, eller så joinar jag dem.. :P

I vilket fall som helst, poängen är sådan att 2012 kommer innebära en förändring - vare sig du vill eller inte.

En ännu viktigare poäng är att livet är en matrix. Kolla bara på din verklighet, det är ett krig mot terrorism som är skapat ur nyckelordet information.

Information är vad som bygger en matrix, kunskap ger dig en otrolig makt, en otänkbar makt som man inte förstår förrän man når den (kan jag tänka mig). De historier jag hört om livet efter döden och de upplevelser samt upplevelser av andra dimensioner gör att man vet omöjligt hur det är förrän man upplever det själv.

Ted Talks | Jill Bolte: My stroke of insight
En hjärnläkare som undersökte hjärnans funktioner, hon fick en stroke och var med om att förlora sin vänstra hjärnhalva.

Jag berättar lite: Den högra hjärnan är den som hanterar detta ögonblicket, den fungerar som en parallel processor, den hanterar massor av saker samtidigt. I denna hjärnhalva så tänker vi i bilder och den förbinder oss till vår energikälla, eller vår spirituella värld. Den vänsta hjärnhalvan är den som är den seriella processorn, den tänker metodiskt och fångar all information i detta ögonblick ifrån högra hjärnhalvan och använder dåtiden och skapar vår upplevelse. Framtiden projiceras ifrån den vänstra hjärnhalvan som är oändliga möjligheter.

En insikt jag fick om psykoser rörande ens medvetande, om hjärnan blir kaputt så tror jag att vi inte fungerar längre. Precis som Jill Bolte beskriver, hon lämnade denna världen flera gånger. Se hennes tal på T.E.D. som har sloganet: Ideas worth spreading!

Så molgan, ha inte en negativ framtid - världen håller på att bli helt jävla fuckin' underbar ;)

Posted on: 2008/6/3 23:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper