vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Konverterad till Islam
#1


See User information
Igår hängde jag hela dan med en tjej jag träffade här i Kuala Lumpur. Hon kommer ifrån Kanada och har konverterat till islam. Hon har katolska halvreligösa föräldrar och har hela livet letat efter gud typ. Hon har varit inne på buddism, yoga, droger etc. Sen hade hon någon form av uppenbaralse och efter det släppte hon allt. sin firma, sin snubbe sitt hem och flyttade till hawaii och bodde i ett hus. Där läste hon igenom bibeln och koranen och blev muslim.

Tjejen e sjukt farsinerad av koranen och visade mig massa mirakel i koranen. Det var numerologi och saker som gud sa till mohammed om hur saker och ting fungerade på planet. Grejen vetenskapen har kommit fram till dom senaste hundra åren typ.

Jag har aldrig haft någon berätta så mycket för mig om islam och koranen förrut, och det var helt annorlunda mot det man har fått lära sig i samhället eller vad man ska säja.

Hon berättade också om dom olika delarna om islam och att det e sjukt många som inte följer koranen. T.ex dom svarta slöjorna. Dom bär dom för att sörja mohammeds söner(om jag kommer i håg rätt). Men det är tydligen en synd enligt koranen att sörja en längre tid, att man ska komma över sorjen och gå vidare med livet.

Vi snackade om 911 idag och det första hon drar upp e grejen om judarna som inte gick till jobbet på 911. Förklarade för henne vad storyn vad med det påståendet. MEn hon e övertygad om att det var ett insider jobb iaf.

Hon verkar bra vettig på många sätt men det märks verkligen att hon har blivit förblindad av religionen. Det blev en ganska häftig diskussion om alkohol förbud. Hon menade på att det e så mycket skit som händer pga alkohol. Drog upp försvaret med att skydda barn från fulla föräldrar osv. Jag har själv en mycket mer liberal syn som går ut på eget ansvar och att man inte kan bestraffa en stor grupp pågrund av att några göra fel. Men det tycker hon, och inte bara med alkohol, utan massa andra saker.

Hon drog upp massa saker som var fel med väst osv och att islam var lösningen på alla problem osv. Om NWO misslyckas och vi får ett förfall av väst så är nog chansen stor att islam tar över, och det får inte hända. Islam handlar i grund och botten om kollektivet före individen.

Edit: Jävligt trevligt och intelligent tjej.

Posted on: 2008/6/7 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konverterad till Islam
#2
Om islam vore så bra, varför ser hela mellanöstern ut som en toalett?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#3


See User information
Pga "kapitalismen"
Mellanösterns stadie har väll inte med islam att göra, utan snarare olja osv...

Jag försvarar inte koranen, då jag tycker att alla mainstream religoner är maktelitens propaganda och fällor, men jag tycker ditt inlägg var rätt omoget och o-igenomtänkt.

Hur såg det ut i mellanöstern för 1000 årsen? Då var dom muslimer.

Posted on: 2008/6/8 15:12
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#4


See User information
Min egen teori är att Mohammed hade mediala förmågor och fick ett kanaliserat budskap från någon andlig varelse i en annan dimension. När man får kanaliserat budskap så ska man vara på sin vakt. Många inom New Age har fått sådana budskap och skrivit böcker efter detta. Så var fallet med en psykolog som skrev "A course of miracles". Många utomjordingar har också lurat andliga människor med diverse budskap. Vad är sanning? Och vad är falskt? Hur kan man veta att dessa andliga varelser har rätt? Bara för att dessa varelser befinner sig på en hög andlig nivå betyder inte att det är ett budskap från Gud. Det är tragiskt att Islam har miljontals indoktrinerade anhängare som är totalt förblindade och lurade av en fantasybok som heter Koranen.

Posted on: 2008/6/9 12:06
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#5


See User information
Islams och muslimernas religiösa seder och bruk avspeglar arabernas generella folkkaraktär på samma sätt som Katolicismens uttryck grundar sig i de sydeuropéiska folkens sätt att vara och tänka och Protestantismens öppna och fredliga karaktär avspeglar de nordeuropéeiska folkens sätt att vara.

Posted on: 2008/6/9 18:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#6


See User information
Intressant diskussion, jag har själv varit muslim i 9 år, läst koranen ett flertal gånger. Är speciellt intresserad av denna vetenskapliga biten som du Filipino-Monkey nämnde.

"Nummerlogi", det låter som sekten 19, eller Rachald Khilafa som utnämnde sig själv som profet, men blev mördad av några muslimska fundamentalister. Först blev han hyllad av de flesta muslimer eftersom han hade räknat ut att talet 19 gick igenom hela koranen och att boken var uppbyggd genom detta nummer. Men det fanns en hållhake, han blev tvungen att ta bort två verser vilket han påstod var tillagda i efterhand då Umar samlade ihop allt material. Det fanns säkert redan tveksamheter redan här, men när han skrev boken "Quran, Hadith och Islam" blev det förmycket. Han ansåg att Haditherna var satans påhitt och att de skulle förintas.

Sanningen är att många muslimer näst intill dyrkar Mohammed mer än Gud. Och tyvärr så pågår många maktkamper mellan olika muslimska organisationer, även här i Sverige. Topparna är säkerligen infiltrerade av illuminati...

Posted on: 2008/6/9 20:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konverterad till Islam
#7
Quote:

Dan skrev:
Intressant diskussion, jag har själv varit muslim i 9 år, läst koranen ett flertal gånger. Är speciellt intresserad av denna vetenskapliga biten som du Filipino-Monkey nämnde.

"Nummerlogi", det låter som sekten 19, eller Rachald Khilafa som utnämnde sig själv som profet, men blev mördad av några muslimska fundamentalister. Först blev han hyllad av de flesta muslimer eftersom han hade räknat ut att talet 19 gick igenom hela koranen och att boken var uppbyggd genom detta nummer. Men det fanns en hållhake, han blev tvungen att ta bort två verser vilket han påstod var tillagda i efterhand då Umar samlade ihop allt material. Det fanns säkert redan tveksamheter redan här, men när han skrev boken "Quran, Hadith och Islam" blev det förmycket. Han ansåg att Haditherna var satans påhitt och att de skulle förintas.

Sanningen är att många muslimer näst intill dyrkar Mohammed mer än Gud. Och tyvärr så pågår många maktkamper mellan olika muslimska organisationer, även här i Sverige. Topparna är säkerligen infiltrerade av illuminati...
Vad fick dig att välja Islam före andra religioner?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#8


See User information
Den enda sanningen är kärlek - ALLT annat är illusion.

Jag tror på Allah, som jordens skapare, då vi någon har skapat jorden. Allah betyder gud, och gud för mig är något intelligent, och allt är oändligt kärlek som är energi och oändlig information som innehåller oändlig intelligens. Allt utöver kärlek är en illusion - en illusion man kan njuta av, eller frukta/vara rädd för.

Det illuminati vill genom religioner och allt som separerar oss är att vi inte ska veta att vi alla är oändligt liv som alltid existerar. Genom att vi är rädd viberar vi på så långa frekvensnivåer att dem stjäl din själ och du blir endast materia i en illusion, alltså inget annat än en I-Robot.

Världen är byggd av information, och information som bara finns i illusionen är Artificiell Information (A.I.), och om du inte vet att du är mer än denna illusion så kontrollerar "dem" dig, eftersom du lever på Artificiell Information, precis som pengar, pengar artificiell information, det är abstrakt. Ditt sinne är abstrakt, men i ditt sinne är du intelligent och kärleksfull om du väljer att vara det. Pengar är inte skapade att vara kärleksfulla, de är skapade att styra ditt liv, och programmera dig till rädsla och respekt för pengar. När du inser att du är evigt liv, så inser du även hur löjligt man lurat folk med pengar. I ett perfekt samhälle hade pengarna varit positiva i den bemärkelse att de skapar tillväxt utan begränsning - för varför ska vi begränsa vår lycka?

"Jag tänker därför är jag", är mer som "jag tänker därför gör jag uträkningar (likt en dator)". Du som dig själv behöver inte tänk, för du vet allt egentligen, du visste det ifrån första början men har indoktrinerats i denna värld - som håller på att bli ett "Golden Age" för alla som vaknar upp, vilket i princip kommer vara alla som inte väljer den negativa vägen.

Att följa en religion är bra, och koranen är om jag förstått väldigt bra i den mån att den säger att du är gud. Vilket vi alla är, vi alla är gudar. Bara att vi alla har glömt det, och nu är allting komplicerat, men den som söker skall alltid finna, och kommer se att inget är komplicerat - allt är enkelt när man förstår det :).

Det är nu detta sker, att sådan här information kommer fram. Vi som mänsklighet växer upp, och kommer inse att den enda sanningen är kärlek - allt annat är illusion.

Posted on: 2008/6/10 8:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#9


See User information
Man ska inte följa dom falska profeterna står det väl nånstans?

Vill gud säga dig nåt så kommer du höra det, jag tor knappast han talar igenom en pedofil/ståtrövare.

Angående slöjor kan du läsa om det lite här:

http://www.sanningenomislam.se/kvinnan_i_islam.asp

Är inte koranen bara uppdiktad efter dålig hörsägen från bibelhistorier, som missuppfattats och gjorts om lite för att bättre passa vissa mäns dåliga självkänsla?

Posted on: 2008/6/10 10:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#10


See User information
CrushNWO, om jag ska vara 100% ärlig så blir svaret kärlek. Om jag konverterade så kunde jag gifta mig med den jag ville, om jag inte konverterade så accepterade mina svärföräldrar detta ändå, men blev kanske tvungna att säga en vit lögn inför den övriga släkten (denna släkt är inte speciellt troende). Sedan förstod jag även att det säkert hade blivit svårare, mer problem om jag inte hade gift mig för att få min fru till Sverige. Hur som helst så fick hon ett turistvisum först, och då gife vi oss i en kyrka med tanken att tillfredställa båda sidor av släkten. Min svärmor var här, men deltog inte i kyrkan, min svärfar var fly förbannad och detta bröllop hålls hemligt. Så svaret var, jag konverterade för kärlekens skull.

Då jag konverterade fick jag lektioner av några imamer, fick en privat heldagsföreläsning om skillnaden mellan islam och kristendom vilket var enormt intressant. Senare läste jag på själv och fördjupade mig, men vandrade min egen väg vilket jag fortfarande gör. Jag har träffat ett flertal imamer, personer, sekter, olika inriktningar för att söka kunskap. Något som är gemensamt för nästan alla är att de flesta pratar skit om varandra, sprider rykten, lögner vilket från min sida blir som en vägg i förtroende. Det finns en maktstruktur bland muslimer och det pågår en kamp vilket jag vägrar delta i.



Seilon, att alla är sin egen gud, detta låter som satanism. Har du läst Levy´s bibel, Church of Satan?


Molgan, denna sida drivs av en pingstvänn som är rädd för islam. Vissa saker stämmer, sedan har han plockat från lite olika tolkningar, olika sekter, lagar som inte har något med islam i sig, muslimsk kultur ect. för att få fram en mer pervers bild. Sen finns det en del saker som han förklarar endast från ett håll vilket gynnar hans agenda. Likt en vanlig propaganda teknik, man berättar inte hela sanningen, utan döljer vissa delar.

Posted on: 2008/6/10 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#11


See User information
Hej Filipino-Monkey det de säger här uppe är skit snack bara en massa avundsjuka och okunskap. Jag ser bara okunskapen rinna från deras mun. Islam är den sista religonen och den rätta religonen den uppenbarades till profeten mohammed gud frid och välsignelse vara över honom från gud (swt) via ärkeängeln gabriell och det de säger angående att det blev förmycket för umar och att han började är skit snack och de har inget bevis för det de säger bara en massa gissningar som du inte borde lyssna på. muslimer tror på jesus moses och alla andra profeter liksom profeten mohammed (saw) och om det finns något som skiljer oss från de andra religoner så är det att vi inte dyrkar vår profet utan jag säger det här och nu att profeten mohammed (saw) är bara guds slav vi älskar honom lika mycket som alla andra profeter men gud är vår herre och vi älskar ingen lika mycket som herren och vi dyrkar inte någon annan än herren . Kristna dyrkar jesus dom har tagit sin profet som en annan gud vid sidan av herren desamma har judarna gjort med Ezra.

Vill du läsa koranen på svenska finns den på den sidan:

http://www.islamicproductions.com/Swedish/translation.html

Några verser ur koranen:

2. Denna skrift är ofelbar; en ledstjärna för de rättfärdiga;

3. som tror på vad de inte sett, iakttager Kontaktbönerna (Salat),* och från våra gåvor till dem, ger de till välgörenhet

4. Och de tror på det som uppenbarats för dig, och på det som uppenbarats före dig, och vad gäller Livet Efter Detta är de helt övertygade.

5. Dessa är vägledda av sin Herre; dessa är vinnarna

6. Vad gäller de som inte tror, är det sak samma för dem; vare sig ni varnar dem eller ej, de kan inte tro.*

7. GUD förseglar deras sinnen och deras hörsel, och deras ögon beslöjas. De har ådragit sig ett plågsamt straff
------------------------------------------------------------------------
Vill du veta mer om islam så kontakta mig

dark.light.heart@hotmail.com

Posted on: 2008/11/24 10:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konverterad till Islam
#12
Håller med Tony i inlägget högre upp.

För övrigt: Islam är ingen religion.
Att tro att ofrra djur har med reliogion att göra,gåned på knä i ett väderstreck, stena kvinnor/barn - hur tokigt får det lov att bli.

Hela NewAge är mest kanaliserade grejer för att hålla människor borta från sanningen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#13


See User information
Dark Light Hear, tror du på 19?

Posted on: 2008/11/24 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#14


See User information
Personligen tycker jag vi skulle stoppat saracenerna för länge sedan... Att tro något annat än att det vi ser är en teologisk invasion i ett religionskrig är ju barnsligt. Jag vill i alla fall inte bo i ett land där muslimer har ett avgörande inflytande. Hade jag velat det hade jag flyttat till Iran, Somalia eller Saudiarabien. Vilket jag är böjd att tycka att konvertiter kan göra...

Posted on: 2008/11/24 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#15


See User information
Islamsk ekonomi är en skatt, för den som ser bortom fördomarna.

Posted on: 2008/11/24 18:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konverterad till Islam
#16


See User information
Quote:

Pennan skrev:
Islamsk ekonomi är en skatt, för den som ser bortom fördomarna.

Det man förlorar på riba tar man igen på sharia... Nä, nu ska ta en öl, suga av en kille, vara otrogen mot min fru för att sedan anklaga henne för otrohet. Kort o gott, sådant muslimer tycker man ska stena folk för....

Posted on: 2008/11/24 18:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
81 user(s) are online (81 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 81

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS