vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Nytt forumämne?
#1


See User information
Hej och tack för en bra sida och ett bra forum!
Jag är relativt ny här, iaf som medlem. Dock har jag lagt märke till att en viktig debatt riskerar att hamna i skymundan eftersom den inte har en riktig plats att vara på, nämligen diskussionen om övervakningssamhället.
FRA-lagen har upprört oss alla, och behovet att diskutera den och andra närliggande ämnen dyker upp under alla möjliga forumrubriker. Inget fel i det, verkligen inte. FRA-lagen och andra närliggande ämnen är bland det viktigaste vi kan diskutera just nu, men som jag sade riskerar debatten att hamna i skymundan eftersom ämnet blir splittrat mellan diverse forumrubriker. I sin tur riskerar FRA-ämnet att överskugga det som från början var tänkt att diskuteras under respektive rubrik. Både FRA-debatten och andra debattämnen förlorar med andra ord på det i mitt tycke.

Mitt förslag är att skapa en ny forumrubrik på samma sätt som redan "Aktivism", "Presentera dig själv" och "Den Nya Världsordningen" är. Förslag på namn är t ex
"Övervakningssamhället"

Vad tycker andra?

Posted on: 2008/6/26 2:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Nytt forumämne?
#2
Varför inte skriva det under Den Nya Världsordningen, eftersom det är precis vad du beskriver.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nytt forumämne?
#3


See User information
Det är iofs sant, men det är många av forumrubrikerna som skulle kunna gå under nya världsordningen: "9/11" och i viss mån även "Ekonomi" och "Politik".
Det finns förstås inget egenvärde med att skapa en ny rubrik om folk inte tycker att det behövs. Jag fick bara för mig att ämnet skulle få den plats det förtjänar på så sätt.

Posted on: 2008/6/26 11:20
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nytt forumämne?
#4


See User information
Låter som en utmärkt ide, lite mera ording och reda :)

Posted on: 2008/6/26 17:05
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nytt forumämne?
#5


See User information
Mer topics leder inte till mer reda, snarare tvärtom. :p
Nya världsordningen är vad fra relaterade artiklar passar, om det inte rör sig om aktivism.
Därmed pasta, eller basta, heh.

Posted on: 2008/6/26 17:08
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nytt forumämne?
#6


See User information
Jag tycker Storebror ska ha en egen rubrik

Posted on: 2008/6/26 17:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nytt forumämne?
#7


See User information
"Storebror" är en utmärkt titel också, verkligen!
Jag har sett att FRA-lagen diskuteras både under "Den nya världsordningen", "Massmedia", "Politik", och förstås under "Aktivism", men i den sistnämnda hör det ju hemma när det är just aktioner det rör.
FRA-lagen och bloggavgift/certifikat, mm kan ju höra till mycket, men eftersom det är en brinnande fråga som förtjänar allas vår uppmärksamhet framhåller jag att det skulle öka tydligheten om det fick en egen ämnesrubrik.

Posted on: 2008/6/26 18:08
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nytt forumämne?
#8


See User information
Vist kan det bli lite rörigt med saker som fra som passar in i olika underforum.
Spelar det jätte stor roll kan jag flytta dom till Nya V. underforumet.
Men som sagt, dom kan passa lite varsom, men jag föredrar att se dom under N v. forumet, så slipper det bli rörigt.

Posted on: 2008/6/26 18:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS