vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Du måste borsta tänderna med Flor annars ruttnar de och faller ut!

See User information
Du vet väll att du måste borsta tänderna med flor varje dag annars ruttnar de och faller ut! Har du riktig otur ruttnar även käkben och tunga bort, fråga Buddy Brush! Han vet!

Här kan du läsa mer om hans äventyr i munhålan samt hur viktigt det är att du dricker mjölk utan fett men med hälsofrämjande tillväxthormon: http://www.smilecare.com//images/Smil ... tion/coloringbook0115.pdf

För ett lite mer kritiskt ….. NEJ förlåt o heliga Politiska Korrekthet…. jag menar förståss ett lite mer konspiratoriskt och irrationellt perspektiv på ämnet se följande artikel:

http://prisonplanet.com/articles/june ... 60308_deadly_fluoride.htm

Glöm nu inte flortandkrämen! Särskilt till ditt barn annars är du en oansvarig förälder!

Posted on: 2008/8/2 17:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Du måste borsta tänderna med Flor annars ruttnar de och faller ut!

See User information
knäppis. det enda som saknas, kommer vara din Tallkottkörtel, som av fluor omvandlas till Kalcium, du vet den som utsöndrar feromeoner, och signalsubstanser, lycka till med fluoret. Du verkar tala av egen erfarenhet.
Detta var det dummaste jag hört, du maste ju jobba på Socialstyrelsen.

Man har aldrig visat att fluor är bra för tanderna, tvärtom det ger tand och skelett sjukdomen fluoros. Eftersom fluoret suger jonerna ur kalciumet, och skadar emalj och skelett, samt din intelligens, men det kanske inte gör nåt, om du inte vill veta/minnas nåt av värde, eller minnas gamla goda tider.

Nazisterna kunde göra fångarna loja och lama med detta, man ser samma sak i tunnelbanan varje dag.

Posted on: 2008/8/2 18:59
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tror inte du läste länkarna

Ha så kul!

Posted on: 2008/8/2 21:52

See User information
Quote:

TimOsman322 skrev:
Tror inte du läste länkarna

Ha så kul!

nej gjorde nog inte det, hehe jag blir forbannad varenda gang nan propagerar for hjarnskada med tandborste.....

Posted on: 2008/8/3 10:51
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Trodde ironin lyste all världens väg, särskilt om det där att underkäke och tunga kan ruttna bort utan flor. Men när jag tänker efter så kanske det faktiskt finns socialarbetare och liknande som påstår detta. Skulle faktiskt inte vara så förvånande.

Gå in på länkarna så ser du att jag inte lägger ut florpropaganda, eller rättare sagt det var ju precis vad jag gjorde med den ena länken. Ett läskigt exempel vars skenhelighet borde avskräcka det flesta på det här forumet. Läs bara inledningen med instruktion till föräldrarna:

”This coloring book is designed for children ages 4-8 to help teach
them about the importance of milk for building strong teeth and a
healthy body. Milk and other dairy products give kids the calcium
they need for growth and development.* Kids ages 4-8 need 800
milligrams of calcium each day. At the end of this coloring book you
will find a list of foods high in calcium that can be an excellent part
of a healthy diet.
In addition to calcium, it is important for kids to brush their
teeth with fluoride toothpaste at least twice a day to help protect
their teeth from cavities.”

http://www.smilecare.com//images/Smil ... tion/coloringbook0115.pdf

Posted on: 2008/8/4 21:53

Anonym
Mmmm.. Ni har inte bekymmrat er särskilt med att kolla vad som är farligt här va?
Jag citerar Alex Jones: "water fluoride levels over 2.0 mg/L can cause damage to liver and kidney functions in children."
Min tadkräm innehåller natriumflourid motsvarande 1450 ppm flour. Jag använder kanske tiotalet miligram om dagen och spottar ut den absoluta merparten.

Risken med natriumflourid är inte i tandkräm där mängden som kommer in i kroppen är absolut försumbar utan vid flourering av vatten. När man har sett effekter på psyket har varit flourtillsatser i dricksvatten på 1 mg/l eller mer.

Anonym
Ramlösa har 2,7mg/l fluorid.

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Ramlösa har 2,7mg/l fluorid.

O på flaskan står det att barn inte bör dricka Ramlösa regelbundet.

Anonym
Vad snällt... Hur många föräldrar tror att vattnet de köper på flaska är förgiftat och letar efter varningstexter?

Det står att rökning dödar på cigarettpaketen och allt möjligt annat, men det struntar rökarna i.

Visste du att EU höjt direktiven för högsta tillåtna mängd fluorid/liter till 5,0mg/l?

Sanslöst... Det är som med högsta tillåtna mängden becerell som höjts astronomiskt bara för att värderna överrskrids hela tiden och fiskar och vilt nått otjänliga värden gång på gång.

See User information
Quote:

Despierto skrev:
Mmmm.. Ni har inte bekymmrat er särskilt med att kolla vad som är farligt här va?
Jag citerar Alex Jones: "water fluoride levels over 2.0 mg/L can cause damage to liver and kidney functions in children."
Min tadkräm innehåller natriumflourid motsvarande 1450 ppm flour. Jag använder kanske tiotalet miligram om dagen och spottar ut den absoluta merparten.

Risken med natriumflourid är inte i tandkräm där mängden som kommer in i kroppen är absolut försumbar utan vid flourering av vatten. När man har sett effekter på psyket har varit flourtillsatser i dricksvatten på 1 mg/l eller mer.

Fluor laddas i tanderna, som ett batteri laddas med strom, det laker sedan ut i blodet och sabbar din hjarna. Borsta pa!

Posted on: 2008/8/5 13:18

Anonym
Nä, du har ju rätt... Jag (en förälder) vet ju om det men att jag minns varningstexten beror på att jag påpekade det för en annan förälder som regelbundet lät sin dotter dricka Ramlösa. "Hade jag ingen aaaaaning om!" sa mamman medans tösen förde flaskan till munnen. Med tanke på att det är familjen med snabbmatsförpackningar som stående inredningsdetalj på diskbänken o TV som barnvakt är väl slaget om det barnet förlorat.

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Fluor laddas i tanderna, som ett batteri laddas med strom, det laker sedan ut i blodet och sabbar din hjarna. Borsta pa!

Du verkar ju känna passionerat för detta. Låt mig se forskningen som du stödjer ditt flourhat på, jag kanske oxå vill byta tandkräm.

Anonym
spelar ingen roll om man spottar ut, eftersom slemhinnorna tar upp fluor.

Sist mina barn var hos tandläkaren sa tandläkaren tom att det var bäst att inte spotta ut all tandkräm efter man borstat tänderna och skölja skulle man inte göra.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper