vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Jag får UPPMARKSAMEHET genom att vara 911 Truth Skeptiker på Vaken Forumet

See User information
Antingen vill Skeptiker har uppmarksamhet till våran bekostnad eller BRYR de om vi andra flera här som VET sanningen om 911 och makt eliten.

Micro byggde et forum här ett par år sen ifrån hans vilje och här samlas lite perssoner och av de finns det fler som dela information.

Att vara SKEPTISKT mot en av GRUNDLÄGGANDE ideér här är hur lätt som helst-

De få man AUTOMATISKT uppmarksamhet, och uppfylla ett krav som personner troligen har, och detta är bra.

Jag inser att när jag GÖRA något (även kommer med kritik EMOT någon) att någonstans i mig, VILL jag det.

Jag tar min tid och energi och GÖRA något SPECIFIK, som en Truth Denier gör här till exempel genom att posta här.

Antingen vill Skeptiken störa andra (och få uppmarksamhet och känna mig nöjd med det, egoismen) eller Skeptiken vill RÄDDA de (oss).

Det intressanta i den sista nämnde ideén är att de som Skeptiken vill "Rädda" har utalat sig MÅNGA gångar att VI fattar det officiella Konspiration backom 11 sept till exempel.

Då vet Skeptiken att vi VET deras "angle" genom att läsa vanliga mass median till ex.

So what is the point?

Är det KÄRLEK?

Egoismen?

Eller SÄPO? hehe....

Men uppmarksamhet får NI (jo ni läser detta inlägg VET jag) säkert och de uppfyller Vaken ett litet behov som, även sekondärt, är ett bra social bidrag. Ni är sedd.

Det är bra att vi har Scepticism delen kvar, framförallt för de som behover en plats de kan lätt vara något.
Och ett steg mot att kanske vakna till och föstår att de kan släppa allt detta, att de ÄR någon redan, med eller utan uppmarksamhet.

Förväntar lite Straw Man argument nu, men det är jag vann med haha!

Posted on: 2008/10/11 16:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Jag får UPPMARKSAMEHET genom att vara 911 Truth Skeptiker på Vaken Forumet
Jag är skeptiker till det vaken.se framför då jag inte kan få de att stämma med egna erfarenheter eller framförallt att det som påstås skulle finnas i den form som framförs.

Många idéer anser man var sådana att de flesta inte har upptäckt dem och man därför måste man ”vakna” för att se dem

Detta är enligt mig mer en ursäkt för att hålla idéerna vid liv än att man tänker till att eftersom de flesta inte upptäcker idéerna så kanske se inte finns i den form som vaken.se står för.

Varken Illuminati, NWO eller frimurarnas världsherravälde verkar någon som vaken.se sympatisörerna känner till ha blivit drabbad av. Jag har ett flertal gånger frågat om hur dessa maktstrukturer drabbat just dig eller någon du känner men inte fått några bra svar från någon.

Sedan finner jag också inkonsekvenser när de gäller vaken.se argument om det osynliga.

För en del på vaken.se har inte Flight 77 kraschat i Pentagon för man ser inga vrakdelar men sprängämnen som ingen heller har sett de finns i stora mängder i WTC 1, 2 och 7.

Toleransen att tolka videornas från 911 är helt olika. WTC videor på stås visa på sprängämnen medan Pentagonvideor inte visar på något flygplan trots att om man studerar videorna så är syns det tydligare att något med mycket bränsle kraschar i Pentagon än att rök och eldsflammor från WTC skulle visa på sprängämnen.

Att 911 truth inte ser svagheterna i den egna argumentation och dessutom använder jämvikt argumenten att om NIST, FEMA m.fl. har fel så har 911 truth rätt visar också på en svaghet i teorierna. En bra teori ska gå att bevisa utan att de finns andra teorier. Så ser inte 911 truth teorierna ut. De kan bara bevisas om NIST, FEMA m.fl. har fel.

Osäkerheter i den offentliga förklaringen ses som att de har fel men osäkerheter i 911 truth förklaringarna struntas det i. Att hävda att hörda explosioner skulle visa på sprängämnen är de bara 911 truth som påstår.

Att kalla sina teorier för ”sanning” (911 truth, Scholars for 9/11 truth m.m.) men samtidigt inte förstå att denna ”sanning” ska gå att kritisera är obegripligt om de nu ar en ”sanning”. Vill man inte ha kritik mot sin ”sanning” så innebär de att ”sanningen” måste skyddas och de är obegripligt att man måste skydda den. ”Sanningen” kan då lika gärna var en osanning för även de måste skyddas.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
/// En bra teori ska gå att bevisa utan att de finns andra teorier. Så ser inte 911 truth teorierna ut. De kan bara bevisas om NIST, FEMA m.fl. har fel. ///

- Kom ihåg att det är så du ser det, det är inte så för det!

frid

Anonym
Quote:

ance skrev:
/// En bra teori ska gå att bevisa utan att de finns andra teorier. Så ser inte 911 truth teorierna ut. De kan bara bevisas om NIST, FEMA m.fl. har fel. ///

- Kom ihåg att det är så du ser det, det är inte så för det!

frid

Du beskriver en situation som aldrig har inträffat att 911 truth har gått igenom sina teorier utan att en enda gång hänvisa till något officiellt tillkortakommande.

Situationen är faktiskt så som jag beskriver det. Det klagar friskt på NIST, FEMA, FBI och CIA men deras egna teorier ser man inte så mycket av.

De tror att bevisen är anti-officiellt. Om 911 truth tycker NIST har fel så är de ett bevis på att de har rätt.

Det är aldrig så att 911 truth säger ”Titta vad vi har kommit fram till om 911 där hela kedjan händer ihop och vi har bevis hela vägen som gör beskrivningen mycket trovärdig". Vad vi istället får som argument på 911 truth sidorna är anti-officiella påståenden, rastider, hörda explosioner, och annan som inte riktigt hänger ihop när vi kritiker kommer med alla våra detaljfrågor så man när det faller ihop griper 911 truth till den ”stora bilden” och vad den egentligen är för något har man inte heller riktigt klart för sig annat än den också är anti-officiellt.

See User information
Eftersom ingen bevisning hittats som stödjer den officiella konspirationsteorin med Usama och inte ens FBI har någonting på honom så faller teorin. Rent logiskt är att man då letar efter andra möjligheter och andra motiv vilket leder till andra "syndare".

Usama är helt oskyldig tills någon bevisat honom skyldig. Ett rättsystem eller samhälle som uppehåller ryktesspridning och verkar till att sprida fördomar är enligt mig ett ganska ociviliserat samhälle. Rätt ska vara rätt och man ska inte snacka en massa skit om människor innan de är dömda för någonting.

Posted on: 2008/10/13 16:03
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Eftersom ingen bevisning hittats som stödjer den officiella konspirationsteorin med Usama och inte ens FBI har någonting på honom så faller teorin. Rent logiskt är att man då letar efter andra möjligheter och andra motiv vilket leder till andra "syndare".

Usama är helt oskyldig tills någon bevisat honom skyldig. Ett rättsystem eller samhälle som uppehåller ryktesspridning och verkar till att sprida fördomar är enligt mig ett ganska ociviliserat samhälle. Rätt ska vara rätt och man ska inte snacka en massa skit om människor innan de är dömda för någonting.

Tack för att du visar att jag har rätt. Ännu ett anti-officiellt argument i raden.

Du har inte kommit med ett enda argument som stödjer din version av 911 och de har inte heller man gjort på 911 truth webbsidorna heller.

De finns inte en enda 911 truth sida som kan visa på att de fått ihop hela händelsekedjan och bevis till den utan flera delar av händelsekedjan ska bekräftas från officiellt håll och det senare skapar ett stort trovärdighetsproblem som man inte heller verkar ha funderat igenom.

See User information
Poängen är att den officiella teorin måste göras om i grunden. Rivas upp, de har inte funnit någon brottsling och därför måste de leta efter nya motiv och nya brottslingar. Där står i allafall "truthrörelsen" idag och därmed kommit längre. Visst det kanske slutar hos Usama igen, i deras sökande, men att göra som Bush-administrationen har gjort att utgå ifrån ett enda motiv, dessutom ett felaktigt sådant (hatar oss för vår frihet!!), kanske inte är det bästa om man vill ha reda på sanningen.

Posted on: 2008/10/13 16:22

Fahrenheit451

See User information
...and so it goes, again and again, same old shit different day...

Kolla på min Cut N Paste inlägg om Deniers bara, samma taktik, även här, more evidence of dualistic fucked up seperation, working class slaves arguing and fighting over bread crumbs,

Skeptics wasting time, thats all we have is time, people bite on the bait, take the debate, waste of space.

Know it all already, got your point a long time ago.

We understand Zink.

Got your point.

You got your "somebody" status, though you are probably lonely or something, I feel for you, BUT, its just so sad really.

I suppose its to be expected in this fucked up society...a bloody madhouse, the gates are wide open, its to be expected.

Just sad that Deniers Skeptics still come here after years, when we allready know their points, over and over again, I just need to watch or read mainstream media.

I am not a zombie, a retard or idiot.

I get your point.

Please just go away or CONTRIBUTE something positive for a change, another part of the forum where you just dont argue Zink.

Tell me how wonderful the economic system is now or something, tell me why and how its NOT affecting your or those you love (if you have any), tell me how you KNOW that there are NEVER conspiracies. HOW you know this...

Please, really....

Posted on: 2008/10/13 16:30
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
C'mon Zink....

En gång till:

Tell me how wonderful the economic system is now or something, tell me why and how its NOT affecting your or those you love (if you have any), tell me how you KNOW that there are NEVER conspiracies. HOW you know this...

Please, really....

Posted on: 2008/10/14 13:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:
Zink skrev.
Varken Illuminati, NWO eller frimurarnas världsherravälde verkar någon som vaken.se sympatisörerna känner till ha blivit drabbad av. Jag har ett flertal gånger frågat om hur dessa maktstrukturer drabbat just dig eller någon du känner men inte fått några bra svar från någon.

Alla är påvärkade av detta även du zink annars hadde vi nog redan
för länge sedan tagit bort makt strukturer, pengar, skatt, ja
som det kallas pengarslaveriet vi lever i, vem har skappat allt detta tror du ?

Eller kännner du dig fri från pengar monopolet ?

Tycker du att pengar skapar fred eller krig ?

Förvänta dig inget svar Zink.

Svarar inte på dina idiot frågor om du nu har så svårt att inse saker och ting själv,

Testa o sluta kolla på nyheter o sluta läsa massa skräp börja
tänka själv istället. Tror du läser för mycke blaskor och kollar
på för mycket skit, det mesta du säger kommer knapast från din
egen erfarenhet det mesta kommer från andras erfarenhet bara
det att du läst en sak säger du att det är din erfarenhet.

Du använder sällan dina ögon du använder andras,
slutsatser direkt utan att gräva själv i båda hållerna och dra egna
slutsatser det finns inte hos dig min vän hur mycke du än säger
att enligt din erfarenhet.

( enligt din erfarenhet, enligt dig ska man
nog läsa mer så hära enligt vad jag har läst på skeptiker sidor så... )

Jag antar att du röstar också för att vara politisk korekt.
gör du det så är du redan lurad, av dina kompisar som du
inte påvärkas av Illuminati,NWO,Frimurarna, finns säkert
massor med doterbolag inom det med.

Respect.

Posted on: 2008/10/14 14:22
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Poängen är att den officiella teorin måste göras om i grunden. Rivas upp, de har inte funnit någon brottsling och därför måste de leta efter nya motiv och nya brottslingar. Där står i allafall "truthrörelsen" idag och därmed kommit längre. Visst det kanske slutar hos Usama igen, i deras sökande, men att göra som Bush-administrationen har gjort att utgå ifrån ett enda motiv, dessutom ett felaktigt sådant (hatar oss för vår frihet!!), kanske inte är det bästa om man vill ha reda på sanningen.

Det var de 19 kaparna som utförde 911 så varför leta efter oskyldiga till 911 som 911 truth gör?

Att göra om den officiella förklaringen måste ni kräva enbart för att 911 truth teorierna inte stämmer med den officiella förklaringen men 911 truth måste använda officiella personer för att bekräfta sina egna teorierna vilket gör att man måste fråga sig:

Varför godkänner ni på inte de som redan finns officiellt om de nu måste till officiella personers bekräftelser även till 911 truth teorierna?

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
...and so it goes, again and again, same old shit different day...

Kolla på min Cut N Paste inlägg om Deniers bara, samma taktik, även här, more evidence of dualistic fucked up seperation, working class slaves arguing and fighting over bread crumbs,

Skeptics wasting time, thats all we have is time, people bite on the bait, take the debate, waste of space.

Know it all already, got your point a long time ago.

We understand Zink.

Got your point.

You got your "somebody" status, though you are probably lonely or something, I feel for you, BUT, its just so sad really.

I suppose its to be expected in this fucked up society...a bloody madhouse, the gates are wide open, its to be expected.

Just sad that Deniers Skeptics still come here after years, when we allready know their points, over and over again, I just need to watch or read mainstream media.

I am not a zombie, a retard or idiot.

I get your point.

Please just go away or CONTRIBUTE something positive for a change, another part of the forum where you just dont argue Zink.

Please, really....

Om du nu inte gillar det ekonomiska systemet som finns då säg hur det ska se ut enligt dig. .

Jag anser att det behövs reformer till det nuvarande ekonomiska systemet om du nu undrar och dessa är på väg för er som inte tittar på TV, hör på radio eller läser i tidningar.

Anonym
Quote:

Capsolito skrev:
Quote:
Zink skrev.

Alla är påvärkade av detta även du zink annars hadde vi nog redan
för länge sedan tagit bort makt strukturer, pengar, skatt, ja
som det kallas pengarslaveriet vi lever i, vem har skappat allt detta tror du ?

Jag påstår inte att du eller någon på vaken.se är påverkad av någon maktstruktur. Jag anser att alla människor i denna världen är kapabla att tänka själva.

Människan har genom sin levnad på jorden skapat sitt eget pengasystem.

Quote:

Eller kännner du dig fri från pengar monopolet ?

Tycker du att pengar skapar fred eller krig ?

Förvänta dig inget svar Zink.

Det är människor som skapar krig och fred och pengar har bara del i att göra krigen uthålliga.

Varför är de så mycket konflikter i Kongo enligt dig?

Quote:

Svarar inte på dina idiot frågor om du nu har så svårt att inse saker och ting själv,

Frågorna är idiotiska i din värld men inte i min värld.

Quote:

Testa o sluta kolla på nyheter o sluta läsa massa skräp börja
tänka själv istället. Tror du läser för mycke blaskor och kollar
på för mycket skit, det mesta du säger kommer knapast från din
egen erfarenhet det mesta kommer från andras erfarenhet bara
det att du läst en sak säger du att det är din erfarenhet.

Jag kan tänka även om jag ser på TV,hör på radio och läser tidningar. Senast idag sa en arbetskamrat att "Tidningar skriver om hur de INTE är" så en behövlig mediakritik finns faktiskt bland vanligt folk.

Quote:

Du använder sällan dina ögon du använder andras,
slutsatser direkt utan att gräva själv i båda hållerna och dra egna
slutsatser det finns inte hos dig min vän hur mycke du än säger
att enligt din erfarenhet.

( enligt din erfarenhet, enligt dig ska man
nog läsa mer så hära enligt vad jag har läst på skeptiker sidor så... )

Jag antar att du röstar också för att vara politisk korekt.
gör du det så är du redan lurad, av dina kompisar som du
inte påvärkas av Illuminati,NWO,Frimurarna, finns säkert
massor med doterbolag inom det med.

Respect.

Ta och visa hur detta Illuminati, NWO och Frimurarna verkligen ser ut enligt dig

Nämn några namn till varje maktgrupp så jag förstår vad det är för skillnad på dessa maktstrukturer.

See User information
Zink, det är väl ganska uppenbart att det finns en agenda som inte kommer vara varken dig eller mig till godo. Den kommer däremot att vara bra byråkraterna och det multinationella företagen till godo. Du kan se hur lagar etc som mer eller mindre simultant introduceras i många länder samtidigt. Det handlar ofta om lagar som mer övervakning/bigbrother, censur, handel som bara gynnar mega corps samt att vi blir av med våra rättigheter, med mera. Du kan också se hur alla partier strävar mot mitten och dom verkligen viktiga frågorna tycker dom likadant i(se föregående mening). Skillnaden mellan vänstern o högern i sverige e typ 5% i sjukförsäkringen.

Då e frågan vartifrån kommer den här agendan? Har vi alla ett delat undermedvetet , eller kan det vara så att den sätts när världens ledare som har kontroll över media, industri, pengar och politik träffas varje år på ett topphemligt möte någonstans i världen?

edit: skriver som en kratta

Posted on: 2008/10/14 18:26

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Please, really....

Och vad har åsikter om det ekonomiska system med skepticism till 911 Truth att göra?
Du brukar ju banna folk för att de enligt dig "går offtopic", men går gärna ifrån ämnet själv.

På din lista som du postade nyligen kan du ju reflektera över punkt 17.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=12279

Angående ekonomiska systemet så tycker jag inte det är ett bra system vi har med fiatvaluta och statliga interventioner. Men jag ser inget samband mellan mina åsikter om detta och händelserna 9/11.

Posted on: 2008/10/14 19:53

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
[Angående ekonomiska systemet så tycker jag inte det är ett bra system vi har med fiatvaluta och statliga interventioner. Men jag ser inget samband mellan mina åsikter om detta och händelserna 9/11.

Det finns ett klart samband som det gör med alla krigsaktioner, false flag-attentat, terrorism och contra-terrorism. Det är ekonomin som driver fram allt detta.

Du kanske även snappat upp att några skribenter och ekonomer redan gjort liknelsen med den senaste "bailouten" och 911?

Posted on: 2008/10/14 20:15

Fahrenheit451

See User information
zpzpz22

Läs den här debatten mellan david ray griffin och matt tabbi. Han svarar väldigt bra på många av dom frågorna du har. Den är väldigt lång dock.

http://www.alternet.org/story//101703

Posted on: 2008/10/14 21:43

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Det var de 19 kaparna som utförde 911 så varför leta efter oskyldiga till 911 som 911 truth gör?

Att göra om den officiella förklaringen måste ni kräva enbart för att 911 truth teorierna inte stämmer med den officiella förklaringen men 911 truth måste använda officiella personer för att bekräfta sina egna teorierna vilket gör att man måste fråga sig:

Varför godkänner ni på inte de som redan finns officiellt om de nu måste till officiella personers bekräftelser även till 911 truth teorierna?

Eftersom denna teori faller på att den som ges huvudansvaret för detta dåd är Usama och han är helt oskyldig så länge ingen bevisar att han faktiskt är skyldig.

Det "truthers" gör vilket inte de officiella teoretikerna gör att de går efter faktiska och existerande motiv. Den officiella teorin går på motivet, att den muslimska världen hatar USA för att de är fria. Detta motiv vet de flesta om är ett felaktigt motiv och dessutom helt ihopdiktat. Motivet som finns i den muslimska världen är att USA startar krig emot dem, utför statskupper mot dem, utför terrordår mot dem mm, detta motiv existerar och är helt relevant, men det är inget motiv som de de officiell teoretikerna utgår ifrån.

Posted on: 2008/10/14 22:12

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

zink skrev:

Eftersom denna teori faller på att den som ges huvudansvaret för detta dåd är Usama och han är helt oskyldig så länge ingen bevisar att han faktiskt är skyldig.

Det "truthers" gör vilket inte de officiella teoretikerna gör att de går efter faktiska och existerande motiv. Den officiella teorin går på motivet, att den muslimska världen hatar USA för att de är fria. Detta motiv vet de flesta om är ett felaktigt motiv och dessutom helt ihopdiktat. Motivet som finns i den muslimska världen är att USA startar krig emot dem, utför statskupper mot dem, utför terrordår mot dem mm, detta motiv existerar och är helt relevant, men det är inget motiv som de de officiell teoretikerna utgår ifrån.

Det var INTE Osama bin Laden som var huvudansvarig för 911 utan Khalid Sheikh Mohammed farbror till Ramzi Yousef som sprängde bomben i WTC 1993.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed

"Truther " går INTE efter faktiska och existerande motiv då man har plockat bort hatet mot Israel och USA från arabvärlden. Tre gånger har arabländer 1948, 1967 och 1973 anfallit Israel som alla gånger fått hjälp från USA och arabländerna förlorade båda krigen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel

USA hatet finns sedan lång tid tillbaka där USA får precis som för vaken.se får stå det onda i världen även om servern som vi skriver detta på är i USA.

http://www.alba.nu/Alba5_02/zvi.html

See User information
Som de flesta redan konstaterat finns det ett hat emot USA pga. att deras imperialism, där terrorism, statskupper, false flagg attentat, etnisk rensning, förtryck, våld ingår. Gäller inte bara muslimer utan det existerar i viss mån i alla länder där USA försökt blanda sig i den inhemska politiken. Motivet som den officiella teorin har är att detta hat kommer ifrån att de hatar demokratier, frihet. Alltså en ren propagandalögn.
Hat uppstår inte ur något så trivialt som avundsjuka utan det uppstår när någon känner sig förtryckt.

Usama ansågs vara en av huvudaktörerna bakom 911 och gör så fortfarande.

En "truther" utgår ifrån faktiska och reella motiv, som t.ex de tre krig som Bush-administrationen startade efter detta dåd. De existerar och utgår alla tre ifrån detta dåd. Attackerna mot det amerikanska folkets frihet och mot deras konstitution motiveras också med detta dåd.

Quote:
"Truther " går INTE efter faktiska och existerande motiv då man har plockat bort hatet mot Israel och USA från arabvärlden. Tre gånger har arabländer 1948, 1967 och 1973 anfallit Israel som alla gånger fått hjälp från USA och arabländerna förlorade båda krigen

Hur är det med din historieläsning? Så du tycker att Israel/USA är oskyldiga? Kanske lite väl mycket ensidiga propagandalögner du förlitar dig till. Ingen ockupation, ingen etnisk rensning eller?

Posted on: 2008/10/15 16:13

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/15 16:28:33
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/15 16:30:26

Fahrenheit451

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

zink skrev:

Det var INTE Osama bin Laden som var huvudansvarig för 911 utan Khalid Sheikh Mohammed farbror till Ramzi Yousef som sprängde bomben i WTC 1993.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed

"Truther " går INTE efter faktiska och existerande motiv då man har plockat bort hatet mot Israel och USA från arabvärlden. Tre gånger har arabländer 1948, 1967 och 1973 anfallit Israel som alla gånger fått hjälp från USA och arabländerna förlorade båda krigen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel

USA hatet finns sedan lång tid tillbaka där USA får precis som för vaken.se får stå det onda i världen även om servern som vi skriver detta på är i USA.

http://www.alba.nu/Alba5_02/zvi.html

Nu får du din uppmarksamhet.

Igen.

Om och om igen...

Vi kunde hitta sådana Propaganda ur de vanliga pressen, massmedian.

VI är INTE idioter zink.

DU tror inte konspirationer finns eller har funnits och vi fattar det.

Fattar hur din resonamäng är.

Absolut.

DU behöver inte säger mer.

Vi vet nu.

Really...

Posted on: 2008/10/16 1:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Som de flesta redan konstaterat finns det ett hat emot USA pga. att deras imperialism, där terrorism, statskupper, false flagg attentat, etnisk rensning, förtryck, våld ingår. Gäller inte bara muslimer utan det existerar i viss mån i alla länder där USA försökt blanda sig i den inhemska politiken. Motivet som den officiella teorin har är att detta hat kommer ifrån att de hatar demokratier, frihet. Alltså en ren propagandalögn.
Hat uppstår inte ur något så trivialt som avundsjuka utan det uppstår när någon känner sig förtryckt.

Usama ansågs vara en av huvudaktörerna bakom 911 och gör så fortfarande.

En "truther" utgår ifrån faktiska och reella motiv, som t.ex de tre krig som Bush-administrationen startade efter detta dåd. De existerar och utgår alla tre ifrån detta dåd. Attackerna mot det amerikanska folkets frihet och mot deras konstitution motiveras också med detta dåd.

Det är al-Qaida som anses var huvudaktör bakom 911 inte Osama bin Laden hur ofta du än vill få det till det. Du får gärna påstå att Osama bin Laden är huvudansvarig bakom 911 men det gör man inte officiellt eller hur?

Trots du att du fattar varför musliner är negativa till USA så fattar du inte att trots flera attentat skett MOT USA så ska du ändå ha det till att de är USA själva som utför dem mot dem själva.

Det är svårköpt och ologiskt om du inte kan peka på något likande från andra länder eller ska USA alltid var den onde och i 911 fallet den unike.

Jag anser de var mycket mer sannolikt att de var de 19 kaparna och detta verka t.o.m. de som gjort Loose Change Final Cut ha insett då de tar och berättar om faktiska saker kaparna har gjort i USA även om de sker enligt deras egen tolkning om. Att de sedan försöker bortförklara kaparna sedan är deras problem men karparna var enligt både den officiella förklaringen och Loose Change i USA.

Namn och bild på kaparna motsvarar namn och bild på de som sprängde iWTC 1, 2 och 7 enligt sprängteorierna och till dessa finns på bild med namn är kaparna mer sannolika.

Kaparna var med på flygplanen också vilket motsvarar att man kan visa att de som sprängde WTC 1, 2 och 7 varpå plats så de kunde utföra sig uppdrag.

Så för att göra sprängningar mer sannolika än kaparna måste minst namn och bild på de som sprängde WTC1, 2 och 7 fram. Det spelar ingen roll om de skulle vara döda för kaparna är döda också.

Det är nummer ett i alla kriminalutredningar att först hitta förvarna till dåden och sedan bevisa att de var kapabla att utföra dådet.

Så har man ett dåd men man kan inte bevisa några förövare som kan ha utfört dådet kan man inte heller anklaga något som skyldig till dådet. I så fall är alla skyldiga till mordet om man hittar en ihjälskjuten person på gatan.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
"Truther " går INTE efter faktiska och existerande motiv då man har plockat bort hatet mot Israel och USA från arabvärlden. Tre gånger har arabländer 1948, 1967 och 1973 anfallit Israel som alla gånger fått hjälp från USA och arabländerna förlorade båda krigen

Hur är det med din historieläsning? Så du tycker att Israel/USA är oskyldiga? Kanske lite väl mycket ensidiga propagandalögner du förlitar dig till. Ingen ockupation, ingen etnisk rensning eller?

Hur läser du historian. Är de så att om USA är skyldig till övergrepp och annat så är alla andra stater oskyldiga?

Jag har INTE skrivit att Israel och USA är oskyldiga men att arabländer tre gånger anfallit Israel vilket går att läsa i vilken som helst och är då arabstaterna oskyldiga eller inte?

Alla stater i världen har någon gång gjort sig skyldiga till övergrepp så att lasta USA och Israel mer än andra länder ställer jag inte upp på.

Det förändrar de inte en millimeter på vad som har hänt hur skyldiga stater är.

19 kapare är de allra mest sannolika om vilka som utförde 911 oberoende av vilka växlar USA gjorde på det efteråt.

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:

Nu får du din uppmarksamhet.

Igen.

Om och om igen...

Vi kunde hitta sådana Propaganda ur de vanliga pressen, massmedian.

VI är INTE idioter zink.

DU tror inte konspirationer finns eller har funnits och vi fattar det.

Fattar hur din resonamäng är.

Absolut.

DU behöver inte säger mer.

Vi vet nu.

Really...

Jag tackar för att du inte gick emot sakinnehållet i mitt inlägg utan kom med en allmän klagan istället som jag tar som kvitto på att du inte hade något att säga mig i sakfrågan.

Du får klaga hur mycket som helst för mig om "uppmarksamhet". Idén är ändå att visa att du och andra inte klarar av att gå emot kritikernas argument.

Att jag skulle svara på en sakfråga från dig med att du skriver de bara för att kräva uppmärksamhet skulle du då anse att jag verkligen hade något att komma med?

See User information
Quote:

zink skrev:

Jag tackar för att du inte gick emot sakinnehållet i mitt inlägg utan kom med en allmän klagan istället som jag tar som kvitto på att du inte hade något att säga mig i sakfrågan.

Du får klaga hur mycket som helst för mig om "uppmarksamhet". Idén är ändå att visa att du och andra inte klarar av att gå emot kritikernas argument.

Varför vill du visa detta?

Till vem då?

Vad är anledningen då?

Posted on: 2008/10/16 17:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper