vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Varför detta här och nu? Varför inget annat här och nu?

See User information
Jag ska berätta det i så enkel form som möjligt, varför du är medveten här och nu, och inte i något annat här och nu (t.ex. annan tid, annan planet, eller annan kropp).

1. Du (ditt medvetande) var allting, den som skapat energi och materia.

2. Du glömde bort allting och började leva inom energin och materian.

3. Du kommer nu ihåg det, och blir igen medveten om detta här och nu.

Fram tills punkt 3 kan du ha haft massor av liv i olika former och på olika planeter, men ifrån början är vi alla ifrån samma källa. Vissa av oss kanske bara haft ett par mänskliga liv och innan det levde vi som eller närmare skaparen till allt.

Anledningen att vi är medvetna är för att inom energin och materian så har det skapats ett matrix med förutbestämda regler om hur saker och ting som t.ex. tid och rum fungerar. Vårt medvetande är fångat i denna matrix. Det är så vi blir medvetna om oss själva och kan säga "Jag är medveten i detta nu, och tiden går sakta framåt med 1 sekund i taget.".

Du har levt andra liv med tid, bara att du inte kommer ihåg dem eftersom du i dessa inte kom på hur allting fungerade och efter varje liv du slutar och sen börjar så glömmer du allt när du föds.

Det är hela meningen med livet på jorden och i den materiella världen, att glömma allting och leva med fri vilja. Vi har fri vilja att göra vad vi vill och kan göra det inom ett regelverk som bibehåller den fria viljan.

De som styr vår värld inkräktar och tar ifrån oss vår fria vilja, genom att lura oss att vi är fria genom t.ex. pengar.

När du vet och förstår detta så förstår du att du aldrig kan dö och reinkarnera igen genom att glömma allt. Det är nu slut med att glömma, det är nu vi går vidare till nästa dimension där vi inte glömmer längre.

Det finns 8 dimensioner som fungerar som en oktav likt ett piano med diatonisk skala, där varje 8:nde oktav är början på en ny oktav. Dimensionerna:

1: Alla mineraler t.ex. vatten.
2: Växter
3 Positiv/Negativ: Självmedvetande (här är vi nu)
4 Positiv: Kärlek och Förståelse
5 Positiv: Ljus och Visdom
6: Positivt/Negativ: Ljus och Kärlek
7: Positivt/Negativt: Helig kunskap om allt
8: Sista dimension, det som skapat allt. Slutet på Oktaven och början på en ny i all oändlighet.

3 dimensionen är positiv och negativ. Efter det delas positivt och negativt upp och återförenas i den 6:e dimensionen.

Desto högre upp vi kommer desto längre ifrån separat individ kommer vi, tillslut är vi alla en och samma och målet är att bli av med allt som är separation och bli ett med allt.

Hur exakt vi kommer uppleva allt är svårt att säga. Ungefär som för 50år sedan, inte kunde vi ana vad datorer skulle leda till och att vi skulle leva som vi gör idag :).

Det som är spännande med dimensionerna är att planterna är också intelligenta och har ett medvetande, eftersom allt är skapat ifrån medvetande. De är förprogrammerade att de liksom vi vandra igenom de olika dimensionerna och jorden är nu påväg in i 4:e dimensionen.

Vi har nu valet att följa med genom att älska andra. Eller förflyttas till en ny planet som är i 3:e dimensionen så vi kan lära oss välja väg: att hjälpa andra (positiv) eller manipulera och kontrollera andra (negativ).

Vi lever just nu i den mest spännande tid vi kunde levt i! Vi har enorm teknologi och kan skapa otroliga saker genom t.ex. film och musik. Tänk vad vi kan skapa när vår teknologi är helt otroligt avancerad med kvantfysik som grund. En dator som kan beräkna saker på en millisekund.

Vi lever här och nu för att det är nu vi kommer ihåg hur allting fungerar.

Alla som vill förstå mer vill jag rekommendera www.divinecosmos.com till, för David som har den sidan har objektivt och skeptisk med öppet sinne sökt sanningen bakom universum. Han är insatt i allt mellan himmel och jord och har fått fram vetenskapen bakom hur vi kan leva i 8 dimensioner. I hans böcker kan man läsa om en teori som löser alla avvikelser och paradoxer som dagens vetenskapsmän inte kan förklara.

Glöm inte vem du är, gud... :)

peace!
- seilon

Posted on: 2008/11/5 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Varför detta här och nu? Varför inget annat här och nu?
New Age.

"Jag ska berätta det..." - vilket "det"?

"De som styr vår värld inkräktar och tar ifrån oss vår fria vilja, genom att lura oss att vi är fria genom t.ex. pengar."

hehe, feltänk där.

"8 dimensioner..." - suck - tar bara aliens grejer, läror och sådant... varför talar du förresten om "du" hela tiden?

Dåliga saker det där.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
sebben du är komisk :)

jag tilltalar alla andra genom att säga "du". Jag tilltalar läsaren på det sättet. 8 dimensioner förklarar allting inom den materiella världen. Du kanske inte fattar det, men du är ju faktiskt också fast i den materiella världen.

Självklart är allt en illusion och inte sin äkta natur.
Men allt är kärlek och perfekt eftersom allt faktiskt är baserat på fri vilja.

Jag har fri vilja att göra precis vad jag vill, det enda som stoppar mig att göra det är att jag ser konsekvensen av alla handlingar.

Det kräver ett enormt förstående för att kunna berätta hur allting fungerar för alla, du kan inte tilltala många på en och samma gång om du inte lär dig förstå allas perspektiv.

Om jag talar med min mamma får jag prata med henne om saker ur hennes perspektiv, och om jag pratar med en någon som är upplyst, måste jag prata med denna ur dennes perspektiv. Annars är det svårt att veta exakt vad man ska säga för att den andre ska förstå.

Att bara avfärda och inte lyssna och lära sig förstå andras perspektiv är att leva med separationen och mörkret.

En simpel förklaring. Att bli totalt upplyst är att vara allt. Den oändliga intelligensen som inte är fysisk. Det är som en cell i kroppen. Vi kan inte visa oss för den, för vi är den.

Om cellen säger: "Gud finns du? Isåfall visa dig!" Hur ska jag kunna göra det? Den är ju inom mig, jag kan inte bli mindre, jag kan inte visa mig helt enkelt. Jag kan prata med den, men jag kan inte visa mig :).

Den andra vägen är mörkret, att se allting som separerat och då finns det inget annat än en själv.

- seilon

Posted on: 2008/11/6 9:34

Anonym
Quote:

seilon skrev:
sebben du är komisk :)

jag tilltalar alla andra genom att säga "du". Jag tilltalar läsaren på det sättet. 8 dimensioner förklarar allting inom den materiella världen. Du kanske inte fattar det, men du är ju faktiskt också fast i den materiella världen.

Självklart är allt en illusion och inte sin äkta natur.
Men allt är kärlek och perfekt eftersom allt faktiskt är baserat på fri vilja.

Jag har fri vilja att göra precis vad jag vill, det enda som stoppar mig att göra det är att jag ser konsekvensen av alla handlingar.

Det kräver ett enormt förstående för att kunna berätta hur allting fungerar för alla, du kan inte tilltala många på en och samma gång om du inte lär dig förstå allas perspektiv.

Om jag talar med min mamma får jag prata med henne om saker ur hennes perspektiv, och om jag pratar med en någon som är upplyst, måste jag prata med denna ur dennes perspektiv. Annars är det svårt att veta exakt vad man ska säga för att den andre ska förstå.

Att bara avfärda och inte lyssna och lära sig förstå andras perspektiv är att leva med separationen och mörkret.

En simpel förklaring. Att bli totalt upplyst är att vara allt. Den oändliga intelligensen som inte är fysisk. Det är som en cell i kroppen. Vi kan inte visa oss för den, för vi är den.

Om cellen säger: "Gud finns du? Isåfall visa dig!" Hur ska jag kunna göra det? Den är ju inom mig, jag kan inte bli mindre, jag kan inte visa mig helt enkelt. Jag kan prata med den, men jag kan inte visa mig :).

Den andra vägen är mörkret, att se allting som separerat och då finns det inget annat än en själv.

- seilon

Du borde inse hur fel och fult det är att skriva som du gör. Så gjorde vi aldrig tidigare - det har spridit sig de senaste åren. Sportreferenter talar nu ofta så: "du kan inte åka omkring på isen...", när de avsåg någon spelare... fotbollsreferent tittar in i kameran i tv och säger "du vet inte om du ska möta med en eller två backar..." - eller, "som tränare så är du..." - det finns miljoner varianter. Nu har det spridits till tidningar också.

Det är helt sjukt. Det kommer säkert mycket ifrån att man tagit det engelska "you" och bara översätter det till "du". En förstörelse av språk, miljö och kultur - en separering av människor är det också. Dimma istället för klarhet.

Det är ganska talande att du håller på med "du". I denna tråd så inleder du med "Jag ska..." - hade du haft mer i kanoten vad gäller detta...

En acceptabel och fin inledning som inte "stöter till", sätter upp vägg emellan skrivare och läsare, som inte klart visar upp att man tror att man är någon som gör mer än funderar lite hur det är... - om man inte kriver att man ska tala om vad man tror/hur man själv tänker - utan skriver till/om Andra, så blir man inte tagen på alllvar - det du skriver tar man kanske inte seriöst ändå, då det står som det står... - en sådan inledning kan se ut så här:

Jag ska ska försöka förklara hur jag tänker kring varför vi är medvetna här och nu, och inte i något annat här och nu (t.ex. annan tid, annan planet, eller annan kropp).

1. Vi (vårt eget medvetande) var allting, den som skapat energi och materia.

2. Vi glömde bort allting och började leva inom energin och materian.

3. Vi kommer nu ihåg det, och blir igen medvetna om detta här och nu.

Fram tills punkt 3 kan vi ha haft massor...

...

Det blev extra "lustigt" när du skapade en tråd med namnet "Vi är En" - tror jag den hette. Du som jämt talar "till" andra, i formen Jag<>Du - separation.

Jag tror du behöver vakna.

För övrigt är det "words".

"En simpel förklaring. Att bli totalt upplyst är att vara allt."

Det är inte simpelt, utan tokigt.

Edited by sebben on 2008/11/6 10:55:47

See User information
Selion::

_ En del anser att det är fel på andra, de kommer ingenstans, de har stängt sig. Det är klart att om man helt plötsligt förstår att man har haft "fel" i kanske fyrtio eller rent av femtio år, det är inte så lätt att ta. Några s k fel finns inte, men däremot olika transportsträckor fram till (egentligen tillbaka till) medvetandet - klarseendet. Allt är vägledning - ordning

Sebben:
Så gjorde vi aldrig tidigare...

De flesta kan mycket mer om något annat än om sig själva. Den man egentligen vill åt stängs ute m h a kunskap i s f insikt. Kunskap är ett mycket smalt utdrag ur insikten.

Posted on: 2008/11/6 11:28

See User information
salen du säger det väldigt elegant! :)
Jag tror dock inte alla förstår den djupa innebörden i din poesi som beskriver oss :).

Medvetande är abstrakt, det finns bara ett medvetande, det kan inte finnas flera. Det är ingenting, det är bara information. Det är...

Vi är detta medvetande i en resa inom sin egna skapelse, och skapelsen är:

Först och främst skapades energi, efter att medvetandet blivit självmedveten. Detta självmedvetna medvetande är också oändligt. (dvs allsmäktigt).

Ifrån energin skapades sen materia. Skaparen bestämde sig sen för att glömma allt och leva inom sin skapelse.

Så vi kommer bara ihåg. Så mörkret är tomheten, och att det inte finns mer än inget. Eller ljuset som är allt, även det som är tomt.

Det är inte svårt att komma ihåg, men det sker i olika "dimensioner", vilket betyder olika ställen att leva inom med olika fysiska regler :).

2012 är nästa dimension, som betyder nästan inga fysiska regler. Det är en gyllene tidsålder. Tricker med allting är dock lag nummer ett inom hela universum: FRI VILJA.

Så den som genom fri vilja tror att allt är bluff, har helt rätt. För det handlar om fri vilja. Men när du väl väljer att tro på det, så inser du att vafan, detta förklarar ju allt! :)

Då förstår du, att du bara hade glömt ;).

peace out!
- seilon

Posted on: 2008/11/8 20:44

See User information
Tack Sebben för ditt intelligenta svar :)

Jag förstår precis vad du menar, men jag tänker som så, att jag tänker säga det jag tror på. Den dagen jag blir motbevisad kommer jag vara den första som erkänner misstaget.

Jag är jag, för jag är fast i en människokropp, jag har inte blivit tillräckligt medveten för att säga "hej jag" till andra jag, dvs du. Du är också jag, du har skapat mig. Det är en paradox, för alla har skapat varandra. Samtidigt så är jag den enda skaparen, och när du läser något sådant här så ska du inse att du också är skaparen, inte jag (seilon) utan alla andra.

Det som gör saker roligt är vår blandning och unikhet, att vi kan vara olika och leva som medskapare till universum.

Vårt mål är att komma ur "samsara" eller den materiella världen. Detta gör vi genom "dimensioner" och det verkar som om det finns 8 dimensioner. Det verkar som om hela universum fungera som en oktav. Där var 8:nde dimension blir en ny oktav, i all oändlighet.

Poängen är dock att leva inom tiden ett tag och sen bli ett med allt. För just nu är vi fångade i tiden. Vi kommer ihåg och därmed har vi blivit medvetna. :)

Jag är ledsen (som alltid) när jag gör någon upprörd. Det är inte min avsikt och jag vill inte döma någon och hoppas att andra kan göra samma sak.

Om man vet det om mig och mina texter så kanske man kan strunta att anmärka det och förstå min goda avsikt?

- seilon

Posted on: 2008/11/8 20:52

See User information
sebben:
fel fel fel fel och fult, förstår inte riktigt hur man kan slänga ur sig såna saker som du gör sebben att du inte ser det själv, är det inte viktigt för dig att respektera våra "believes" oavsett, speciellt här på andlighets forumet. för det ända du verkar göra är att klanka ner på andras tro, hur open minded är du egentligen? och säga feltänkt där. Du har nog det inte så jätte enkelt med dina rätt och fel, vem vet kanske du gör så för att du inte har hittat ditt riktiga jag själv. vem är du egentligen sebben? skulle finna det rätt intressant om du skapade lite egna trådar om andlighet om vad du tror, vem vet kanske du redan gjort de, vad vet jag, vill inte vara otrevlig mot dig sebben på något sätt. ömsesidig respekt och kärlek maaaan!
jag älskar din tro(även om du inte har nån) och respekterar den även om du föraktar min, vetu varför? för att det är det som krävs just nu om vi vill förändra våra dagar till något mer underbart än matriell vinst.

peeys

Posted on: 2008/11/10 16:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper