vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#1


See User information
Jag (micro) och Markus (hwo) tar upp lite allt möjligt i denna podcast.

Nutid och framtid

[<a href="http://www.vaken.se/Filer/Radio/08102 ... p3">mp3</a>] Del 1 Ekonomi och Project Venus.<br>
[<a href="http://www.vaken.se/Filer/Radio/08102 ... p3">mp3</a>] Del 2 Lösningar.<br>
28 oktober, 2008

Posted on: 2008/10/29 10:43

Edited by void on 2008/10/29 12:12:32
Edited by micro on 2008/10/29 21:39:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#2


See User information
Del två funkar inte att ladda ner...

Posted on: 2008/10/29 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#3


See User information
del 2 är 404 och redirectar till första sidan

Posted on: 2008/10/29 11:56
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#4
Testa dessa om ni inte får ned båda delarna ovan:

[mp3]- Del 1 Ekonomi och Project Venus.

[mp3]- Del 2 Lösningar.


Edited by micro on 2008/10/29 21:38:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#5
Nu funkar det. Tack

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#6


See User information
tackar,

vem är HWO btw?

Posted on: 2008/10/29 12:22
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#7
Dead on! Riktigt härligt att höra. Tankeväckande, positivt, genuint, ärligt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#8
Resized Image






 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#9


See User information
För att heta "Lösningar" var del två rätt fattig på varan...
Låt mig fråga dig, Micro, så jag inte har missuppfattat det hela. Det är egentligen inget fel på vårat system, det är bara korrumperat? Om förljugenheten i världen försvann skulle vårat ekonomiska o sociala system fungera för mänsklighetens bästa?

Posted on: 2008/10/30 0:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#10


See User information
Quote:

Despertando skrev:
För att heta "Lösningar" var del två rätt fattig på varan...
Låt mig fråga dig, Micro, så jag inte har missuppfattat det hela. Det är egentligen inget fel på vårat system, det är bara korrumperat? Om förljugenheten i världen försvann skulle vårat ekonomiska o sociala system fungera för mänsklighetens bästa?


Jag tror att det sätt vi strukturerar världen är ok, bara vi blir ärliga med varandra så duger det fint.

Posted on: 2008/10/30 10:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#11
Quote:

micro skrev:
Jag tror att det sätt vi strukturerar världen är ok, bara vi blir ärliga med varandra så duger det fint.
Ja. Blir vi ärligare mot varandra räcker det långt.
Vi får åtminstone någonting att bygga på, då vi kan respektera varandra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#12


See User information
Det måste vara skönt o skräckingivande på samma gång att vara av eran åsikt.

Skönt för att vi inte behöver revolutioner, nytänk eller ideologiska experiment. Människor behöver inte ändra sin världsuppfattning på ett så grundläggande sätt som ett systemskifte kräver.

Skräckingivande eftersom det, inte ens i era egna ögon, kan leda till en bättre värld. I dagsläget är det en eller två ppm av mänskligheten som konspirerar mot oss andra för sin egna syften. Utan ett systemskifte kan dessa aldrig fås att sluta. Tar man inte bort förtryckets verktyg kommer alltid några förtrycka oss. För vilja är det aldrig någon brist på... Eller är planen att 6 000 000 000 människor ska helhjärtat ta till sig vårat synsätt?

Förtrycket är inte ens egentligen inbyggt i systemet, det är systemet. Så länge individer har väsentligt avgörande makt(läs pengar) kommer dessa alltid att förtrycka oss för sin vinning. Så länge det inte finns gränser för privat förmögenhet kommer alltid människor aspirera till att ackumulera. Så länge det inte finns tvingande mekanismer för bekämpande av svält o fattigdom kommer dessa att finnas, för de gagnar eliten. Så länge vi inte aktivt hindrar bildandet av en elit kommer den uppstå av sig själv. I ett kapitalistiskt system finns inga sådana mekanismer.
Det är som i Matrix ReLoaded, systemet kraschar men så länge det görs om på samma sätt uppstår samma situation.

Posted on: 2008/10/30 12:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#13
Quote:

Despertando skrev:
Det måste vara skönt o skräckingivande på samma gång att vara av eran åsikt.

Skönt för att vi inte behöver revolutioner, nytänk eller ideologiska experiment. Människor behöver inte ändra sin världsuppfattning på ett så grundläggande sätt som ett systemskifte kräver.

Skräckingivande eftersom det, inte ens i era egna ögon, kan leda till en bättre värld. I dagsläget är det en eller två ppm av mänskligheten som konspirerar mot oss andra för sin egna syften. Utan ett systemskifte kan dessa aldrig fås att sluta. Tar man inte bort förtryckets verktyg kommer alltid några förtrycka oss. För vilja är det aldrig någon brist på... Eller är planen att 6 000 000 000 människor ska helhjärtat ta till sig vårat synsätt?

Förtrycket är inte ens egentligen inbyggt i systemet, det är systemet. Så länge individer har väsentligt avgörande makt(läs pengar) kommer dessa alltid att förtrycka oss för sin vinning. Så länge det inte finns gränser för privat förmögenhet kommer alltid människor aspirera till att ackumulera. Så länge det inte finns tvingande mekanismer för bekämpande av svält o fattigdom kommer dessa att finnas, för de gagnar eliten. Så länge vi inte aktivt hindrar bildandet av en elit kommer den uppstå av sig själv. I ett kapitalistiskt system finns inga sådana mekanismer.
Det är som i Matrix ReLoaded, systemet kraschar men så länge det görs om på samma sätt uppstår samma situation.


Nja, tvärtom är det.

Det är människan som förtrycker sig själv, går emot sig själv - då fejsar hon det hon har skapat därute. Systemet,NWO eller det där, är inget utanför oss själva.


Du pratar politik och yta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#14
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

micro skrev:
Jag tror att det sätt vi strukturerar världen är ok, bara vi blir ärliga med varandra så duger det fint.
Ja. Blir vi ärligare mot varandra räcker det långt.
Vi får åtminstone någonting att bygga på, då vi kan respektera varandra.


Ja ärlighet - det är att vara sann - det är det jag alltid skriver, att följa sin sanna natur, kosmos natur/egenskap, the law etc.

Vad skulle annars ärlighet relateras till?

Det är bara genom kultivera sig, att återvända till sin sanna natur som man kan få sitt liv utan detta som vi ser som "problem" därute, sjukdomar och allt det där - sådana problem är resultatet av ens avvikelse fråm sin sanna natur - detta vi ser därute har vi skapat som en manifestation av det. Livet är fullständigt rättvist. Andligt tänk är självfallet inte att hålla på med scenen där det manifesteras - sådant tänk dyker bara upp i "sluttider", när "människor" har blivit väldigt dåliga.

När jag sett fem sex minuter på denna Addendum så räckte det, när de visade en svart pojke och de talade om "orättvisan" i världen...

Livet ÄR rättvist - det är alltid återgäldning som gäller.

Aktivister, vanliga programmerade hjärntvättade "människor" glömmer att vi är andliga varelser och underställda... inom... och håller bara på med det därute, andra människor, om vi gör si eller så... bytar ut pengar eller gör så... vilket nonsens.

Man hade bättre koll på tex åttiotalet om pengar, vad de "stod för" mm, var "energi", och det där. Nu har det gått bakåt. Det är skrämmande, alla dessa filmer som krokar folk, som The Secret och Zeitgeist med sitt utvecklingslurendrejeri - bara alien, New Age och kommunism - huva.

Många tror sig kunna trygga sig, och talar om att "investera" etc, det är felsyn. Man kan inte undkomma sitt eget öde. Detta tänk är bara ego - investera är också för att man är rädd att förlora. Det är egentligen karman som är rädd att dö, vilket den gör om man kultiverar sig, förändrar sig - så den får en att tänka att man ska hitta "utvägar" i det krympande utrymmet.


Har editerat.


Edited by sebben on 2008/10/30 16:37:27
Edited by sebben on 2008/10/30 16:51:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#15


See User information
Det är vi som driver systemet. Vi kan ändra oss. Det räcker med att ändra dig själv så har du löst de mesta problemen. Sen löser vi resten tillsammans.

Ägande måste ju ändras så småning om. Jag pratar lite kort om egendom. Jag anser att man inte kan äga mer än man kan använda. Om vi kom överens om att man inte kan äga mer så skulle det lösa sig ganska bra.

Posted on: 2008/10/30 18:43
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#16


See User information
Quote:

micro skrev:
Om vi kom överens om att man inte kan äga mer så skulle det lösa sig ganska bra.

Absolut. Men för det första är det en definitionsfråga o för det andra är det radikalt annorlunda än det rådande systemet o ganska fjärran från dess principer.

Posted on: 2008/10/30 19:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#17
Quote:

micro skrev:
Det är vi som driver systemet. Vi kan ändra oss. Det räcker med att ändra dig själv så har du löst de mesta problemen. Sen löser vi resten tillsammans.

Ägande måste ju ändras så småning om. Jag pratar lite kort om egendom. Jag anser att man inte kan äga mer än man kan använda. Om vi kom överens om att man inte kan äga mer så skulle det lösa sig ganska bra.


"Det räcker med att ändra dig själv." - tag inte efter Seilon att stå utanför andra, och tala till andra... (du/dig).

Som jag tänker så driver vi inte systemet. Det finns inga PROBLEM DÄRUTE att lösa.

Vem kan säga vad som är att äga eller inte? Det handlar inte om ägande - andras ägande är inte ens eget problem, man har inte med det attt göra. Varför fokusera på andra? Det är ju inte så att det finns brister, eller en viss mängd att fördela etc. Det är just det som är huvudgrejer inom det som poppar upp sitt fula tryne i filmerna vi talar om, och på andra sätt här, dessa alienutvecklingskoncept, kommunism och ateism.

Har man själv brister, sjukdomar och det där, är det för att andra har för mycket, eller att det är sned fördelning...

Finns det en speciell storleek på en kaka som ska skäras rättvist, och om man tar fram den nyligen av Micro uppfunna skärapparaten "...så skulle det lösa sig ganska bra."

Människan kommer inte från jorden... utan har "ramlat ned här". Andligt tänk är inte att fastna i politik, fördelningsfrågor - det yttre tjafset, det måste man släppa om man tycker sig vara vaken.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#18
http://www.vaken.se/Filer/Radio/08102 ... e_Micro_HWO_Losningar.mp3

Lyssna från 10:24 och framåt som börjar med HWO
"De flesta människor behöver lära sig lite grann om lite olika saker."
Och fram till 15:00.

Tycker det är en av de viktigaste delarna i denna blurb. Eftersom den hanterar det här fenomenet med att svenne-banan genom medias/företagen popularisering av "konspiration" orsakar utebliven aha-upplevelse. Att 911,konspiration,osv görs populärt på en nivå genom humor, kläder, tv-serier, etc vilket sedan gör att svenne-banan tror han har en uppfattning om exempelvis 911 när man börjar tala med honom om det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro och HWO gör podcast om nutid och framtid
#19
Vackert och sant sagt.
Förr eller senare vinner sanningen ALLTID.
Sån är orsak och verkan processen.
Vad vi talar om är inte jakten på sanningen eller strävandet eftersom sannigen, eftersom sanningen förutsäger icke strävandet, annars kan man inte få ro i sinnet och kontrolerar aldrig karman.
Vad talet proklamera är är mera viljan att Vakna.
Passar sidans namn lol.
Men att vara vaken bör bytas ut med medveten eftersom det ger fel associationer.

Sanning i ord vi försöker förklara och lärt oss uppfatta som sanning är förklaringen av orsakerna bakom lögnen.

Vad frimurare sysslar med är monpol av sanning och missbrukande av sanningen.
Därav slogan styra genom att inte dela med sig av kunskapen, därav pyramiden på sedeln, därav planeten plutos ideal.

Det är där vi ska sätta stop för dem.

När människorna lär sig att öppna sina hjärtan kommer dom inse vilka som har mörkt innre och det kommer bli självklart för alla vilka som är dom falska.

Istället för antikrigs demonstrationer så bör vi hålla kärleks demonstrationer.
För att när vi göder motsatta tanken till frimurarelitens planer göder vi dem med energi.
Har du någongång hört,, ju fler fiender du har ju mer makt har du, konsten är att hålla dem på avstånd.
Vi ska inte ge dem orsaker där dom alltid kan minpulera politiska syften som genom ex antikrigsdemonstrationer.
I dessa finner du alltid politiskt blåsta individer som köper paketet och andra som inte köper paketet.
Som allt annat förlitar dom sig precis som lagen i förmågan att vi inte har samröre med varandra och när dom har 2 parter mot varandra kan dom spela oss mot varandra.
Vad vi behöver göra är att öppna varandras hjärtan.
Då får dom inga motparter och spela mot varandra.
Om alla lär sig lagarna om sanningen kommer alla konflikter försvinna både internationella och privata konflikter då roten till all brott och konflikt är falsk kunskap och missämja.
Om alla lär sig skilja mellan rätt och fel blir det svårt att styra dem.
Låt dom spela dumma men ve den som påverkar mitt leverne negativt genom sin dumma eller vilsna onda åsikter och bestämmelser.
En politiker behöver en käftsmäll mer än någon annan speciellt med tanke på hur stora effekter deras val har.
Om du gör en massa val som drabbar andra och konsekvenserna alrig drabbar dig hur ska du då lära dig att dina handlingar har konsekvenser?
Så med andra ord så påverkas du har du rätt att skydda dig själv.
Jag skulle knäckt nacken på politikern lätt för att jag är en spirituel soldat som väntar på min tid ska ta slut så jag kan komma över till andra sidan och vänta på frimurarna så jag kan rensa dem och deras fader och kasta ut dem ur sin fantasi, jag ska förvandla deras rike till en mardröm utan dess like och rensa dem så som dom behövt rensas för längesedan.
Så i mitt fall får dom gärna slakta mig det påskyndar bara deras helvete.
Frimurarnas önskan är att sakta sakta få det bli tydligt att vi är slavar och att vi ska acceptera detta.
Dom fyller jorden med lögner för att kunna samla själar på andra sidan (Där dom slagit läger med lögnaren lucifer) som är en illusion till vilsen gubbe/unge som behöver få sin själ instoppad i en burk och nergrävt under jorden i några tusen år .Därav vill dom skapa kaos på jorden därigenom skapa kontrol och därigenom hierarki .
Kontrol till en såpass stor gräns att människor tappar hoppet och tar livet av sig.
Och pga den falska förståelsen som indoktrineringen gett uppehov till så leder detta till att man hamnar i deras egenskapade helvete (Självmord är en synd) där dom vill ha monopol genom att lura oss om gott och ont och dödens och sinnets processer i livet på jorden.

Säg mig ,, är inte ordet sinnesjukt en friskförklaring av planer som detta?

Därav är det våran plikt att bekämpa detta genom att öppna hjärtan.

Jag lever hellre ett kort liv och gör vad som är rätt än ett långt liv i en lögn.

Vad annars?
Hur kunna göra något annat när man ser existensen i balans och där allt fel utgörs av dessa manipulativa demoner till vilsna själar som inte vill annat än förstöra?

Jag ska låsa in deras fader jag har kämpat och korsat väg med denna 2 ggr innan och nu har han ingen makt och påverka mig.

Sanningen kan inget annat än vinna.

Därav sitter dom med backup i form av biologiska vapen, vem annars forskar fram virusar mm som slår ut vissa raser bara?
Döm dom efter deras frukt (Jesus kristus) lol direkt från den manipulativa frimurarbibeln (Läst mellan raderna) ( Den falske följer lagen blint och suktar alltid efter pengar)Eller,, dom rättfärdiga hamnar i fängelserna där åklagare på hebreiska betyder SATAN.

Men vad kan vi förvänta oss?
Vad kan vi förvänta oss av ett samhälle där nästan allt bygger på hierarki och ideologisk rasism som stödjs i lag och anses vara naturligt och acceptabelt pga folks indoktrinering?.
Man anser det vara normalt och den enda lösningen med fängelser (Människor är indirekt kriminela genom sin okunskap).
Naturligt att lära sina barn att mörda samma rasoch köpa krigsleksaker till dem tidigt.

Varje generatoin lär sig snabbare och snabbare (Siddharta).

Nu har vi hunnit ikapp dem.

Dom kan inte styra oss genom att förlita sig på att vi inte har samröre längre med varandra och deras internet censur är försent ute.
Öppna varandras hjärtan så följer sanningen i dess spår och dom kommer förlora sin makt.

Bibeln.

Jag kommer som en tjuv om natten.= Utfryst ur samhället pga hållt sig till sanningen
Jag går från hus til hus och delar sanningen med mina bröder och deras bröd.

Klart man känner till frimurarnas planer när man studerat med dem ,, eller hur ?

Varför annars när man bli anklagad för att spela gud utala ord som,, men står det inte i era egna bäcker att ni är gudar?(Talmuden) Abrahams barn gör abrahams gärningar.
Ni är inte abrahams barn eran fader är en mördare och föddes som en lögnare.
Läs läs läs mellan raderna.
Hur ofta hittar du frasen dom som kallar sig judar?
Mellan raderna mellan raderna.

En sann rebell lever som tjuven i lögnens samhälle,, hellre förlitar sig på lojalitet och bröderna för födan än systemet och lider oavsett ,bara för att kunna dela med sig av sanningen som så hårt kommer förföljas och som redan förföljs.

Ädelt.

Fick rätta denna mycket , skriver fort och sitter vid en för liten keybord.

Vad ni talar om i podcasten om att vi har den rätta tekniken.
Tro mig jag studerade Quantum och Partikelfysik i flera år tills jag nådde den gräns att jag märkte att staten bibehöll monopol på kunskapen och märkte att vi lever i stenåldern.


Du kan skymta dom flesta satsningarna inom den kriminela militären och dess organisation.


Du kommer upptäcka att allt är sant, allt utom vad dom vill få dig tro är sant.

Så vad dom lärt oss är bara lögner mer eller mindre.

Livetär en resa och ju mer du studerar den ju mer märker du hur denhär drömmen har ett eget liv lika nära knutet till oss som oss själva.

Öppna hjärtan.

Lev i frid.


Edited by TheAssasin on 2009/3/27 23:19:03
Edited by TheAssasin on 2009/3/27 23:27:24
Edited by TheAssasin on 2009/3/27 23:28:40
Edited by TheAssasin on 2009/3/28 0:03:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS