vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



"flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#1


See User information
I Storbritannien har man lanserat begreppet "flu-friend", en influensakompis.

Det är otroligt smart. Både du och jag kan skydda oss själva och andra - genom att skaffa oss och att vara en influensakompis.

En influensakompis kan vara en granne, en bekant eller en anhörig, som tittar till en om man skulle bli sjuk. Som handlar mat, hämtar medicin på apoteket och larmar sjukvården om det behövs.

Naturligtvis är det säkraste om influensavännen själv är vaccinerad, annars får man helt enkelt hålla sig på lagom fysiskt avstånd.

Så knacka på hos din ensamma granne, ring den där mostern du har så lite kontakt med, hör av dig till din ensamboende jobbarkompis eller din krassliga singelvän.


Bli en influensakompis i dag - det kan rädda liv.


Ahh! så härligt äntligen kanske jag kan hitta min kompis, letar även efter nån Bästis som jag kan umgås med....

Läste hos den där Anna Bäsén hon borde få skrivförbud....

http://www.expressen.se/halsa/annabas ... hjalpa-till-att-radda-liv

längst ner i artikeln står det om influensa kompisen...

Posted on: 2009/11/20 11:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#2


See User information
hAHAHA, ska man skratta eller gråta floder..

Posted on: 2009/11/20 12:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#3


See User information
Anna Bäsen borde få ett Vaken-pris. Årets Fearmonger (eller Olyckskorp) 2009! Micro, Void! Vakna, det finns jobb till er!

Posted on: 2009/11/20 14:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#4


See User information
Influensakompis förpackad i squalen, lite som en duracellkanin som hastar runt hos granntanterna och singelpolarna tills kvicksilverbatterierna tar slut.

Posted on: 2009/11/20 14:58
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#5


See User information
"Vem vill vara min vaccinkompis?
Vi skulle kunna skydda varandra, utifall tvångsavlivningen (förlåt, vaccineringen) blir verklighet.
Skjutvana, egen M-16 och överlevnadskunskaper ett måste."

Svara till fearmongerNo1@survivalist.se senast den 21/12 2012.

Posted on: 2009/11/20 15:09

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#6


See User information
Vi kan även ha fest party party:

Jim Carry Cable Gay

http://www.youtube.com/watch?v=ybPnb6yLZiI

Posted on: 2009/11/20 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#7


See User information
Anti-vaccinkompis med viss partyvana anmäler sig.

Posted on: 2009/11/20 16:11
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#8


See User information
Ifrån läsar kommentarerna: Man kan inte annat än att hålla med.

Dr Dängrooth 40 den 20 nov 2009 kl 15:48

Fråga Anna & Anna om hälsa. Vilket j-a hån. Det är helt otroligt hur en så okompetent människa som Anna Bäsén kan ha en egen spalt i en av Sveriges största tidningar. Skulle man tro henne så skulle i princip halva Sveriges befolkning ligga döda och döende i svininfluensan och Sverige skulle vara lamslaget. När kan vi få se reprtage om alla som har dött eller skadats för livet av vaccinet? Förstår inte hur media kan tillåtas att fortsätta denna vaccinationskampanj. Fy fan!!

Posted on: 2009/11/20 16:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#9


See User information
Tanken är väl ändå fin, att man ger en hand till någon ensam och visar att man bryr sej.

Men när det kommer från Anna Fisen får man ju lust att spy

Posted on: 2009/11/20 20:11
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#10
Quote:

Miri skrev:
Anti-vaccinkompis med viss partyvana anmäler sig.
Du är redan min antivaccinkompis!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#11


See User information
HAHAH detta är ju sjukt pinsamt.. Men seriöst så har detta blivit värsta nya kaffereps/syjunta liknande ämnet med vaccinet . ALla runtomkring snackar om vaccinet. Det är nog en 30 st av mina gamla vänner som börjat konversation med mig och frågat " Ja du har väl varit och vaccinerat dig nu"bla bla .. Och sedan varje person har ävenb blivit väldigt chockad av att man är så strikt emot det. Och tycker man är dum i huvet.
Att dom själva sedan när man frågar dom varför dom tagit vaccinet inte har några argument mer än att istort sett "alla gör det, man vill ju inte dö, lr få ligga i respirator " HAHAH. DÅ svarar man att det är större risken för respiratorn blir utav vaccinet. Och sedan förklarar lite hur dåligt vaccinet är, byter de samtalsämne väldigt fort. Hade man hållt med och dratt igång att . Ja men jag har varit där och vaccinerat mig bla bla så hade nog diskussionen fortsatt i en evighet för folk är så lyckliga och stolta som medborgare att dom vaccinerat sig för att stoerbror vill det.

Så även kompisar på det sättet är nog lättare att skaffa . Snart kanske man öppnar dejtingsidor för folk som har något gemensamt dvs att de vaccinerat sig kan träffas hheheh

Posted on: 2009/11/21 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#12
hej Anna Bäsén

Jag vill bli din kompis men först måste du vaccinera dig....!!!

Happy vaccinering

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#13


See User information
Quote:

computerror skrev:
[quote]
Du är redan min antivaccinkompis!


Japp! Enade vi stå!

Posted on: 2009/11/23 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#14


See User information
Man borde alltid ha en sjuk-kompis som köper saft, hyr filmer och kommer med pappersnäsdukar... Inga konstigheter egentligen.

Trist att höra att folk har så genomskvalenade bekantskaper. Känner knappt någon som tagit kvicksliversprutan, inte ens på jobbet vill folk ha skräpet fast vi har förtur och blir tjatade på.

Posted on: 2009/11/23 21:56
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "flu-friend" det har aldrig varit så lätt att få kompisar skaffa dig en Influensakompis
#15


See User information
Ja justed jag har faktiskt en sån "Min sambo" he he...




Quote:

Despertando skrev:
Man borde alltid ha en sjuk-kompis som köper saft, hyr filmer och kommer med pappersnäsdukar....

Posted on: 2009/11/23 22:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS