vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

DN:s ledare till attack mot Sederholm, Bjuvgård och Cromsjö

See User information
I DN:s ledare "Pladdrets tyranni"
http://www.dn.se/opinion/signerat/pladdrets-tyranni-1.1006094

"Nyligen toppades debattsajten Newsmill av en artikel där några konspirationsteoretiker ifrågasatte vem som låg bakom attacken mot World Trade Center 2001. På skribenternas egen hemsida antyder man en sammansvärjning av ”världseliten” och israeliska/judiska intressen. Det hindrade inte att konspirationsdårarna blev inbjudna att föra fram sina åsikter i SVT:s Debatt veckan efter – på bästa sändningstid. "

Ja och exakt hur många personer blir det kvar då att välja på?

De låter sig hetsas vidare! Kul!

DN:s ledare var det alltså. Den mest prestigefyllda platsen på Sveriges största morgontidning.

Känn er hedrade gott folk. Sanningsörelsen håller på att växa till en rejäl böld för härskarskaran.

I artikeln vill man nu tysta ner hela media dessutom!

Mitt svar finns på

Klar Sikt
www.klarsikt.humancreations.se

Mats

Posted on: 2009/12/2 12:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: DN:s ledare till attack mot Sederholm, Bjuvgård och Cromsjö

See User information
Mitt svar,

Hej

Jag omnämns i denna ledare (Jag är en av två som deltog i SVT Debatt).

http://www.dn.se/opinion/signerat/pladdrets-tyranni-1.1006094

Jag undrar först om jag har rätt att svara till artikeln, hur långt svaret skall vara och när det i så fall kan tryckas.

Som kommentar till artikeln kan jag säga att jag blir ledsen att läsa föraktfulla bedömningar (konspirationsdårarna). Jag anser att det vore trevligare om vi agerade som gentlemän. Det är inte gentlemannamässigt att förtala mig och strider mot mina naturliga rättigheter. Jag önskar därför en ursäkt som publiceras på ett tydligt och rakt sätt.

För övrigt vill jag tacka för all publicitet. Ibland undrar jag om ni inte medvetet försöker föra fram sanningsrörelsens och vakenröreslens idéer genom att göra artiklar med så låg kvalité att de flesta ska se igenom de tomma orden och börja söka kunskap själva. Om så är fallet så ber jag att få tacka än mer.

Om ni är intresserade av en intervju så är jag villig att delta, jag kan även erbjuda mina tjänster som politisk analytiker.

Vänliga Hälsningar
Mikael Cromsjö

Posted on: 2009/12/2 12:52
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Haha, bra svar Micke.

Posted on: 2009/12/2 13:11

See User information
Vansinnigt bra svar! Tror väl inte att du kommer få chans till genmäle, dessutom finns det en fara i det. Johan Ehrenberg skrev en artikel om att han valt att inte gå i genmäle eftersom DN då avslutar replikskiftet med en riktig "dräpare" som man inte får chans att svara på. Men det kanske finns mycket att vinna på att få synas i så "fina" sammanhang? / Vic

Posted on: 2009/12/2 14:32
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

Anonym
Det är väl inte förtal om de inte nämner ditt namn?

See User information
Han refererar ju direkt till mig eftersom det är jag som är med på debattprogrammet. Det går inte att tolka annorlunda.

Posted on: 2009/12/2 15:58
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jo, klart han menar dig. Jag tänkte mer tekniskt. Han nämner dig inte vid namn och det finns antagligen en anledning till det. /Silke

See User information
"Brunvänster", heh.

Posted on: 2009/12/2 16:25

See User information
Håkan Boström talar om "produkter av det nya medielandskapet" och syr själv genom ett riktigt fult tvärsnitt ihop Sanningsrörelsen med "diverse nazister och brunvänster". Han undviker snitsigt att vidröra det faktum att det är han och hans gelikar som genom sina befängda slutsatser sår de frön som skördas i form av föreställningar hos gemene man angående dem som öht ifrågasätter etablissemanget.

Smart - tror de. Dumstämpla alla som tänker som varande anarkister och antisemiter så det blir enklare att dirigera massorna. De dummaste är ändå just journalisterna som låter sig styras och målar in sig i nickedockshörnen. Det lär bli vattniga soppor som serveras i framtida ledare - och folk kommer att söka sig bort från de uppstyrda medierna.

Posted on: 2009/12/2 16:33
Rainbow Warrior

See User information
Det var väl bara några månader sedan som Aftonbladet råkade illa ut för att de hade synpunkter på det etiska i att plocka organ från kroppar de hittade i Gaza?
Och då kom kritiken från Israel som ville att regeringen skulle ingripa mot ryktesspridarna.
Vad vi i Sverige måste inse är att moralen i ett land i krig är präglat av en pragmatism som vi bara inte kan förstå.
Det är synd om mänskligheten.

Posted on: 2009/12/2 16:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Vad roligt!

Bra svar ; )

Posted on: 2009/12/2 19:00
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper