vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

GEELY SOM ÄR PÅ VÄG ATT TA ÖVER VOLVO KONTROLLERAS AV LONDONS BANKIRER

See User information
ALLT ÄR EN STOR SKAM, ELITEN LEKER MED VÅRA POLITIKER OCH FACKFÖRENINGSFOLKET: FORD SOM ÄGER VOLVO ÄR SJÄLVA EJ MEDLEMMAR AV COMMITTEE OF 300 MEN JOBBAR ÄNDÅ FULLT UT I SAMMA RIKTNING!

Citat: Henry Ford om vad globala bankeliten och ägarna bakom Federal Reserve har som slutmål.
”Det enda mål dessa stor kapitalägare är ute efter är världs kontroll, genom skapandet av en obetalbar skuldsättning.”

När USA:s statliga kontrollorgan började att undersöka den privata bankelitens skattebefriade stiftelser så kom chockerade uppgifter fram. När en av kongress kommittéerna 1954 granskade dessa stiftelser så upptäcktes vid granskningen av Carnegiestiftelsen för internationell fred, i verkligheten försökte framkalla krig.

När den nu berömda Reece kommittén med gransknings chefen Norman Dodd från New Jersey med utbildning från flera privat skolor och Yale University och som själv vigt sitt liv till bankir. När Dodd talade inför kommittén så berättade han vad en av hans utredare Kathryn Casey funnit.

Vid ett styrelse möte i Carnegiestiftelsen hade man ställt sig frågan: "Finns det något känt medel som är effektivare än krig, om man vill förändra livet för ett helt folk?" Man avgjorde att det inte fanns något, så följdfrågan för Carnegiestiftelsen styrelse blev: "Hur drar vi in Förenta Staterna i kriget?"

Norman Dodd fortsatte: Och sedan ställde Carnegiestiftelsens män frågan : "Hur får vi kontroll över USA:s diplomatiska maskineri?" Och svaret blev: "Vi måste få kontroll över UD." Norman Dodd tillägger: "Här anknyter vi till det vi redan hade funnit... att Carnegiestiftelsen genom en organisation de särskilt skapat för att kontrollera alla högre tjänstetillsättningar i utrikesdepartementet. Vid ett sammanträde någon gång år 1917 hade styrelse ledamöterna övermodigt hyllat sig själva för klokheten i det ursprungliga beslutet, eftersom det redan var tydligt att kriget fick en sådan inverkan att det skulle förändra livet i USA."

Rowan H Gaither var under denna tid President över Ford stiftelsen där Norman Dodd begärde ett möte runt 1953 när Reece kommittén startade. Ford Stiftelsen kallade på Norman Dodd för att få veta varför Kongressen plötsligt skulle börja granska de privata stiftelserna i USA.

Där Norman Dodd vid mötet med Ford stiftelsen helt förstummad i klartext fick höra en del i förväg om vad Reece kommittén skulle kunna hitta om de skattebefriade stiftelserna i USA. Citat: Rowan Gaither

"Mr. Dodd, Vi verkar här under direktiv som efterbildas av Vita Huset... Innehållet i dessa direktiv som vi arbetar efter är för att tillsammans verka i en lika förklarad riktning för vilket vi skall använda våra stiftelsefonder till en skapande kraft som kommer att förändra livet i Förenta Staterna. Så att det till slut på ett lämpligt vis går samman med Sovjetunionen." "... uppdraget är att sänka levnadsstandarden och hela sociala strukturen i Amerika så att vi kan slås samman med de andra nationerna."

http://store.yahoo.com/realityzone/hiddenagenda.html köp filmen ca, 23 dollar =170 kronor. Skulle länken upphöra så kan du leta på Norman Dodd Hidden Agenda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Norman_Dodd

http://realityzone.stores.yahoo.net/hiddenagenda2.html

VIDEON Hidden Agenda MED NORMAN DOOD: http://video.google.com/videoplay?docid=-7373201783240489827#

Rothschilds Everywhere -- Especially in Hedge Funds, Offshore, and in Red China http://www.dejanlucic.net/Rothschilds%20Everywhere.html
-----------------------------------------------------------------------
MYCKET VIKTIG INFO: David Icke i Biggest Secrets berättar på sidan 91 ATT BRITTISKA MI6 SKAPAR BANKLAGARNA PÅ CAYMAN ÖARNA, OCH DET ÄR DÄR KONTROLLEN ÖVER GEELY FINNS!

During the last world war, an Elite section of British Intelligence called the Special Operations Executive
formed a front organization called War Supplies Ltd under the leadership of two British agents, George Montagu Black and Edward Plunkett Taylor. It was
Edward Plunkett Taylor who later wrote the banking laws for the Bahamas and the Cayman Islands

Ladda Biggest Secrets boken här:

http://www.breadoflifebiblestudy.com/ ... Articles/Illuminati10.pdf

Och här:
http://thepiratebay.org/search/david%20icke%20/0/99/0

GEELY KONTROLLERAS AV LONDON CITYS BANKIRER:

Moderbolaget i Geely-koncernen heter Zhejiang Geely Holding Group (kallat Geely Holding Group). Ett dotterbolag är det börsnoterade företaget Geely Automobile Holdings. Det senare företaget är moderbolag för koncernens bilverksamhet och är registerat i skatteparadiset Cayman-öarna i Västindien samt noterat på börsen i Hong Kong.

FÖRKLARING: EUSTACE MULLINS BESKRIVER ATT SÅ FORT DET FINNS ETT NAMN SOM FIRST CITY ELLER GROUP I BOLAGSNAMNET SÅ ÄR DET OFTA ETT ROTHSCHILDS KONTROLLERAT BOLAG!

KÄLLOR: http://en.wikipedia.org/wiki/Eustace_Mullins

http://www.google.se/search?q=EUSTACE ... official&client=firefox-a

LADDA NER EUSTACE+MULLINS THE SECRETS of THE FEDERAL RESERVE:

Du kan ta hem hela boken på 202 sidor, fullspäckade med viktiga fakta om den privata centralbanken Federal Reserve av forskaren Eustace Mullins som i över 50 år forskat om USAs centralbank och New World Order. Ladda ner hela boken från någon av dessa länkar:

http://www.federal-reserve.net/secrets.htm

http://www.apfn.org/apfn/reserve.htm

http://www.cephas-library.com/nwo/sec ... _the_federal_reserve.html

Federal Reserve har 12 privata bankägare. Varav 3 av bankerna har 53% av aktierna, varav några av bankerna SOM KONTROLLERAR PRIVATA CENTRALBANKEN FED, FEDERAL RESERVE ÄR DESSA NEDANSTÅENDE BANKER!

- Rothschild bank of London
- Rothschild bank of Berlin
- Warburg Bank of Hamburg
- Warburg Bank of Amsterdam (Warburg familjen delade kontrollen över Tyska Riksbanken (German Reichsbank) med Rothschilds familj.)
- Israel Moses Seif Banks of Italy
- Lazard Brothers of Paris
- Citibank (En Rothschild Bank)
- Kuhn & Loeb Bank of New York (Styrdes från början av Jakob Schiff.
Där Jakob Schiffs familj med Rothschild familj och Warburg familj samarbetade och blev ingifta med varandra sedan flera generationer tillbaka.
- Goldman & Sachs of New York
- Lehman Brothers of New York
- Chase Manhattan Bank of New York Rockefellers bank nu uppköp sedan några år tillbaka med Rothschilds bankhus

Alla dessa banker har en stark koppling till Londons Bankhus, Den fantastiska familjen Huset Rothschilds i England kontrollerar hela
USAs ekonomi och automatiskt hela världens ekonomi.
Källa: Eustace Mullins, The Secrets of The Federal Reserve
----------------------------------------------------------------------------------------
Ägandet i Geely Automobile går via bolaget Proper Glory Holding Inc i ett annat västindiskt skatteparadis, British Virgin Islands. (KONTROLLERAT AV MI6?.)

Som man kan se på skissen över företaget GEELY är det en invecklad ägarstruktur SKAPAD MED FLIT som uppenbarligen syftar till att dölja det reella ägandet och att minimera skatter och avgifter till gemensam välfärd i olika länder.

Hur stor andel Geely Holding Group egentligen äger i Geely Automobile Holdings verkar dock något osäkert då det förekommer en mängd olika uppgifter i olika media. Det är vad jag förstår Geely Automobile Holdings REGISTRERAT PÅ CAYMAN ÖARNA som blir ägare till Volvo Personvagnar.

Geely Automobile Holdings bildades 2003 genom ombildning av företaget Guorun Holdings Ltd =ROTHSCHILDS?:

Svenska fackförbundet skriver i SVT Text TV sidan 119 nu bortaget på Internet: Citat: -Det är fortfarande Oklart vad Geely egentligen vill, och det gör mig orolig, säger Sören Carlsson i Göteborg Ordförande i Fackförbundet Unionen i Göteborg!

Ja du Sören Carlsson läs Ayn Rand hon avslöjar i sin bok Atlas Shrugged som är skriven i NOVELL form. Att den upplysta pyramiden på amerikanska dollarsedelns baksida designades av hennes älskare under början av 1930 talet, som var den fantastiskt skicklige Philip Rothschild.

-----------------------------------------------------------------------
Quotes: Ayn Rand "The astounding story of a man who said that he would stop the motor of the world--and did."

Boken Atlas Shrugged var en elitens framtidssyn där Phillip Rothschild gav Ayn Rand i uppdrag att skriva boken Atlas Shrugged 1956-1957 på 1100 sidor.

Boken handling visar en mäktig persons hemliga dagordning för hur energierna skall stoppas och världens tillväxt stängs ner! (Det som just nu händer 2009.) Boken var skriven i novell form, men är ändock en sann historia, inlindad med kodord som beskriver hur eliten skulle gå till väga för att ta kontroll över vår värld genom Internationella bankelitens organisationer och deras affärsföretag genom kontroll över energin som råoljan, naturgasen, kolet och uranet. Ayn Rand var även mentor till Alan Greenspan som sedan blev "utvald" till chef över den "privata" centralbanken Federal Reserve.

En tredjedel av boken ca, 300 sidor handlar om eliten skulle framtvinga energikriser, brist på olja med höga priser som följd. Vilket leder till fallande tillväxter runtom i vår värld. Vilket nu 2008 -2009 är på väg att starta på allvar.

Där sedan en upptrappning av energi krisen kommer att lägga ner oljefälten, förklarade som olönsamma. Där sista delen handlar om hur det energirika kolet stoppas och läggs i malpåse, och världen då går mot "nolltillväxtsamhället."

Där efter de några år senare socialförsäkrings systemen havererar eftersom vi inte har några beständiga monetära system!

IT ALSO DESCRIBED HOW THEY WOULD BLOW UP GRAIN MILLS, how they would derail trains. Their sole purpose is to bankrupt their own companies and destroy their own companies until they destroyed the currency of the whole World, and still be so financially strong they would withstand it! http://anti-state.com/forum/index.php ... on=display;threadid=13875

DELKÄLLA: http://www.zaramis.nu/blog/tag/zhejiang-geely-holding-group/

GOD HJUL KANSKE MAN SKA SÄGA MEN INNERST INNE KÄNNER JAG INTE DEN RIKTIGA GLÄDJEN NÄR JAG VET VAD ELITEN TÄNKER GÖRA MED SVENSKA INDUSTRIN, EX: VOLVO, SAAB, VATTENFALL, MM. MIG LURAR DOM INTE NÅTT MER, DET HANDLAR INTE HELLER OM DET RÖDA ELLER BLÅA LAGET HELLER! ENDA MÖJLIGHETEN TILL NY DEMOKRATI ÄR NYTT FOLK NYA STRUKTURER SOM INTE ÄR INFILTRERADE AV HEMLIGA KARTELLER, SÄLLSKAP TYSTA ÖVERENSKOMMELSER, MM.

KANSKE SNART HAR SVERIGE INGEN BILINDUSTRI KVAR OCH ELITENS AGENDA ÄR HELT LOGISK , VÄSTERLÄNDSKA CIVILISATIONEN SKA JU AVINDUSTRIALISERAS ENLIGT AGENTEN Maurice Strong EN FRONTFIGUR FÖR BANKELITEN I LONDON. http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Strong

Posted on: 2009/12/24 0:29

Edited by MrSmith on 2009/12/24 0:51:51
Edited by MrSmith on 2009/12/24 0:57:48
Edited by TeBe on 2009/12/25 13:45:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: GEELY SOM ÄR PÅ VÄG ATT TA ÖVER VOLVO KONTROLLERAS AV LONDONS BANKIRER
Så klart det är engelska bankirer som styr eftersom Geely 2006 gick till HongKong-börsen.
Jag förstår inte varför du slösar energi på det. De flesta vet väl hur insyltade främst brittiska intressen är i Kinas ekonomi tack vare Hong Kong. Kina kommer ju dessutom att bli världens största ekonomiska stormakt.

Då är SAAB/Spyker-affären betydligt mer intressant med vilka som styr Spyker osv.

Sluta upp med ditt ofog med versaler. Det ser bara lamt ut och är dålig hyfs. På andra forum hade du blivit bannad, men folk här verkar visst gilla de artiklar du skriver som ändå alla vet om. De ger dom väl bekräftelse eller något.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har bara en mobil men skulle vilja länka artikeln om geely till centerpartiet.net. MVH Asgeir

Posted on: 2009/12/24 7:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Mr smith.. har du henry fords riktiga citat också? (på engelska)

mvh

Anonym
f.ö. .. titta på geely-aktien.. antagligen en av de bästa på hong-kongbörsen just nu..

See User information
Compu, jag har aldrig sett dig skriva nåt lika utförligt, den dagen du gör det så kan du få beklaga dig, men tills dess så behöver du inte klaga på andra som försöker förklara komplicerade saker för andra genom en liknande utläggning av information..

Quote:

computerror skrev:
Jag förstår inte varför du slösar energi på det. De flesta vet väl hur insyltade främst brittiska intressen är i Kinas ekonomi tack vare Hong Kong.

Det är inte säkert att dom FLESTA vet om detta.. Speciellt inte dom som aldrig har satt sig in i problematiken gällande diverse ekonomiska intressen och äganden..

Quote:

computerror skrev:
Då är SAAB/Spyker-affären betydligt mer intressant med vilka som styr Spyker osv.

Vad finns det för intressant om Spyker? Att nån rik ryss är storägare i Spyker eller?

Quote:

computerror skrev:
Sluta upp med ditt ofog med versaler. Det ser bara lamt ut och är dålig hyfs. På andra forum hade du blivit bannad, men folk här verkar visst gilla de artiklar du skriver som ändå alla vet om. De ger dom väl bekräftelse eller något.

Alla har vi vårt sätt att skriva så sluta klaga över småsaker..

Posted on: 2009/12/25 13:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Vad finns det för intressant om Spyker? Att nån rik ryss är storägare i Spyker eller?
Ryska Convers Group är inte det intressanta med ägandeskapet över Spyker. Det finns många som äger ganska stora delar i Spyker, men det är snarare de arabiska ägarna som gör att GM faktist inte vill sälja till Spyker. Risken finns att GM hellre väljer att lägga ner än att sälja SAAB till araber.

Ser du förresten hur kort man kan skriva en text som ändå är informativ. Dessutom har MrSmith och jag helt olika intressen. Jag väljer helst att bara väcka nyfikenhet och att läsaren ska sporras att söka själv och bilda en egen uppfattning, medans MrSmith hellre skriver utförligt om det oftast självklara.
Se exempelvis hur jag fyllt på med mer info i denna tråd om Anna Lindh: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=17311&forum=12

Jag är inte ute efter att servera allting på silverfat till läsaren, utan väljer hellre att stanna kvar i en tråd och sporra läsaren med nya saker att leta efter för att de själva ska förstå. Dessutom blir förståelsen total om någon själv sökt fram informationen och ser den stora bilden. MrSmith klarar bara av att, hur mycket text han än skriver, att ge fragment av den stora bilden.

Jag tycker dessutom att netikett är ganska viktigt och enbart versaler gör en text svårare att läsa. Det är ett ofog.

Jag tycker dock inte illa om MrSmith, men förstår inte varför många här på forumet vill ha färdigtuggad mat.

Jag har dock en lösning på hela detta problem som jag tror gagnar alla.
MrSmith skaffar sig en blogg och skriver där hur han vill. Det är hans lilla plats på nätet som jag tror kommer att bli välbesökt. Han behöver inte följa netikett på sin egen blogg.
När man skriver på forum osv tycker jag man följer netikett, då man faktist är gäst på den sidan.
Det här konceptet har fungerat mycket bra för Pennan och MrSmith kan liksom Pennan skriva kortfattat om sitt senaste blogginlägg tillsammans med en länk till inlägget på bloggen.
MrSmith stannar ju sällan kvar i sina nystartade trådar för att diskutera innehållet, då han är mest intresserad av att publicera. Detta kan han göra på sin egen blogg.
På ett forum är man ju främst för att diskutera. Har jag inte rätt?
Hade han skrivit på ett bättre sätt hade man kanske tyckt det var lämpligt att han skrev artiklar för framsidan.

Edited by computerror on 2009/12/25 14:36:22

See User information
Alla har inte den tiden att kanske göra efterforskningar om diverse ämnen och då kan det vara bra att få det serverat på silverfat, kanske framför allt för att öka tilliten till alternativ information.. Sånt som inte direkt står i massmedia..

Dessutom så vore det ju bra om du kunde bevisa det du säger om ägarförhållandena i Spyker och självklart vill inte varken GM eller Ford sälja nåt till Mellanöstern, dom amerikanska bilfabrikerna drivs och ägs just nu av staten/Vita huset..

Posted on: 2009/12/25 17:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Vadå bevisa ägarförhållanderna inom Spyker? Det är ju som jag säger!
17% ägs av Mubadala Development Company. Samma företag äger 5% av Ferrari. Men det är bara ett exempel
Spyker ska dessutom öppna verksamhet i Abu Dhabi.

Googla så finner du om du tycker detta verkar intressant

Maurizio La Noce som är en av de styrande fem inom Spyker har dessutom ett förflutet inom arab bank

Mer här dessutom:
http://www.spykercars.nl/download/inv ... Management_Board_0904.pdf

Nå? Vad tror du om Spyker/SAAB-affären nu?

Quote:

TeBe skrev:
Alla har inte den tiden att kanske göra efterforskningar om diverse ämnen och då kan det vara bra att få det serverat på silverfat, kanske framför allt för att öka tilliten till alternativ information.. Sånt som inte direkt står i massmedia..
Man lär sig inte någonting genom massmedia. efterforskar man inte själv kan man aldrig se den hela bilden, utan man får bara fragment.
Har man inte tid att lära sig blir man aldrig upplyst.
Jag frågar ytterst sällan efter källa, för jag efterforskar så mycket själv av det som står på vaken.
Jag tycker heller inte om att ge källa själv, för man lär sig så mycket mer i den egna jakten på källa.
Förresten ser jag inte källan jag gav dig som en så stor utsträckning, för ska man göra efterforskningar börjar man väl på företagets egen sajt.
Media är precis som du säger här. De vill ha allting serverat på silverfat. Tycker du inte att det är konstigt att inte detta stått i media?

Edited by computerror on 2009/12/25 17:21:24
Edited by computerror on 2009/12/25 17:27:42
Edited by computerror on 2009/12/25 17:30:50

Anonym
Den arabiske ägare som äger mest i Spyker (17%) har hoppat av affären.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper