vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



TreeGate (grafisk meditation)
#1


See User information
Slappna av, centrera blicken i mitten på bilden, slappna sedan av med blicken också, rör dig sedan gungande fram och tillbaka. Jag testade i en gungstol, man behöver bara gunga en liten smula, (5cm fram o tillbaka, sakta men säkert)

www.ceewildlife.org/treegate.jpg

Posted on: 2010/3/10 12:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: TreeGate (grafisk meditation)
#2
Vad för roligt skulle ske eller ska det här hjälpa mig på något sätt ? Jag hänger inte alls med nu ..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#3


See User information
Olika för var och en som testar, man behöver dock vara van med att meditera och slappna av, även med ögonen, Så länge man koncentrerar sig på det man ser så händer nog inget speciellt, om man slappnar av kan det bli lite skoj, men som sagt, olika upplevelse för var och en!

Förväntar man sig något så händer inte ett smack! Samma sak med mediation, en intent är ok, men förväntan förstör!

Peace

Posted on: 2010/3/10 12:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#4


See User information
Det här är första illusionen som jag inte lyckats se i sin helhet...

Jag såg två saker (som jag inte tror är hela bilden)

Suddigheten i mitten gjorde att hjärnan tyckte ytan åkte in och ut.
Samtidigt blev färgerna olika starka i mitten. Lite mörkare lite ljusare...

Men annars såg jag inget speciellt

Posted on: 2010/3/10 12:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#5


See User information
Känn med ögonen, se inte... Kanske hjälper!
(Typ Carlos Castaneda stuk)

Posted on: 2010/3/10 12:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#6


See User information
Att sluta meditera är meditation-endast så.Ett sinne i villa-ett tyst sinne-ett sinne utan egentillverkad meditation,mediterar.Allt egentillverkat gör att målet-sanningen-undviks.Så är det med allt hjärnan-söker.Sanningen tillhör inte oss-det egendomliga,utan snarare det gudomliga-det som redan finns-inte det som sökts.Lev nu- inte sedan eller förut.Att söka är att ha ett mål-ett resultat-en stagnation.Charmen med sanningen är att den rör på sig hela tiden.
Sanningen är aldrig fortsättning på något!

Hur många lever inte helt i hjärnans idévärld-zombievärld?Drygt 99%?

Posted on: 2010/3/10 12:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#7


See User information
Finns bättre saker att följa än hjänan, typ pumpen som sitter mitt i bröstet funkar helt OK!

Posted on: 2010/3/10 13:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#8


See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Slappna av, centrera blicken i mitten på bilden, slappna sedan av med blicken också, rör dig sedan gungande fram och tillbaka. Jag testade i en gungstol, man behöver bara gunga en liten smula, (5cm fram o tillbaka, sakta men säkert)

www.ceewildlife.org/treegate.jpg


Slappna av och ge upp nu... sådant har Inget med meditation att göra, utan är bara dåliga saker som vill in, aliens och New Age osv - är det ok att fortfarande fast vid sådant, och sprida det vidare, som är av ondo och sabbar och flummar ned det som ännu kan vara kvar som hu-man life?

Jag har... och det är basic things.. sagt att det är farligt att gunga... det borde väl räcka att skriva det en gång?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=145035#forumpost145035

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=83169#forumpost83169



Vakna.

Posted on: 2010/3/10 13:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: TreeGate (grafisk meditation)
#9
iwarrior: Då förstår jag hehe, aldrig mediterat innan och kommer nog inte göra det heller så det var därför jag inte hängde med. Trodde någon illusion eller något skulle ploppa upp.


Sale: Kan du dra det där igen men lite förenklat, så såna som mig som inte har en aning om vad du pratar om hänger med ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#10


See User information
Jisses, jag tyckte bara att det såg coolt ut när man slappnade av med ögonen o höll blicken mitt i :)

Har ingenting med new age att göra, de e bara en bild som är four corner symetrisk! Symetri kan upplevas som coolt, om man vill det, eller också inte.

Peace

Posted on: 2010/3/11 2:02
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TreeGate (grafisk meditation)
#11


See User information
http://upload.wikimedia.org/wikipedia ... es36arcs-enclosed.svg.png

Varsegod, gudomlig symmetri: Flower of life finns med i alla religioner. Innan flower of life skapas Seed of life som sägs beskriva de 7 dagarna av skapelsen. Ur intet skapades alltet = Ur mörkret skapades ljuset:

http://www.guide-to-symbols.com/_images_pub3/Seed-of-Life180.jpg

Mörkret = 1 cirkel
Ljuset = 1 cirkel

Och vise versa: Detta beskriver skapelsen från insidan av microkosmos (insidan av atomen) till utsidan av atomen = Molekyler.

För att sammanfatta viss information på ett mer vetenskapligt sätt.

Edit: Denna beskrivelse är för Seed of life och det är bara de två första stegen av de 7 cirklarna som utgör seed of life som i sin tur utgör flower of life. I flower of life finns även tree of life. Kika in vetja, mycket intressant.

Posted on: 2010/3/11 23:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
81 user(s) are online (81 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 81

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS