vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Har ni sett History Channels programserie: "Ancient Aliens" ?
#1
[img width=300]http://byfanenfrandalarna.files.wordpress.com/2010/05/history.jpg?w=123&h=99[/img]

Om inte och om ni vill slå ihjäl lite tid i den alternativa historians kölvatten kan ni kika in detta i min blogg:

http://byfanenfrandalarna.wordpress.com/tv-series/

Kanske skall klargöra min ståndpunkt direkt eftersom det redan kommer foliehattskommentarer på min facebooksida:

Bara för att jag tycker det är intressant med alternativ historia betyder det ju inte att jag köper allt med hull och hår :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni sett History Channels programserie: "Ancient Aliens" ?
#2


See User information
Intressant dokumentär. Men jag blir misstänksam med försöket att koppla samman Cremo, Hancock, Bauval med aliens. Ingen av dessa alternativforskare är så vitt jag vet inne på något alienspår. Har bara tittat som hastigast på delen "The Evidence", men jag tycker snarare att "bevisen" tyder på att människan har funnits mycket längre än man trott och att vi har haft mycket mer utvecklade civilisationer tidigare. Varför blanda in aliens i det hela om inte för att smutskasta och att få till en "galnare" dokumentär?

/Mmm

Posted on: 2010/5/27 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni sett History Channels programserie: "Ancient Aliens" ?
#3


See User information
Det behöver inte vara aliens som varit här, det kan lika gärna vara vi som haft ett high tech samhälle förut! Och som fallerar varje gång för att vi inte vet vad nog är...

Posted on: 2010/5/27 13:38
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Har ni sett History Channels programserie: "Ancient Aliens" ?
#4
@iwarrior:

Ja det har jag också funderat på.

Det har ju varit istider som kommit och gott - kan ju vara samma sak med civilisationer. Med tanke på det stora glappet av tid mellan dinosaurier - människor borde det finnas utrymme för detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har ni sett History Channels programserie: "Ancient Aliens" ?
#5


See User information
Jag tycker mig se ett antaö bevis på detta, kunskapen om planeter och stjärnor fanns för några tusen år sedan, efter det försvann denna kunskap, sen blev man helt plötsligt idiotföklarad när man påstod att Jorden var rund!

Någonstans på vägen försvann kunskapen, och om jag gissar lite så verkar det vara så att vi aldrig vet när vi skall stanna upp... Mer mobiltelefoner, bättre hus, bättre lön, mindre skatt, mer fritid, bättre vägar, bättre bilar, skall ha skall ha skall ha, istället för att nöja sig med det vi behöver!

Idiotin sträcker sig ganska långt när man bygger upp ett smhälle som kronglar till det, sen tar man semester i 2-4 veckor ifrån det, och vart åker man då, ofta? Till naturen, ett vattenfall, en liten stuga nära en strand eller en stugby uppe i bergen... Sen pratar man om den resan hela året, hur lugnt det var, hur fantastiskt fint det var etc.

Jag är ganska säker själv på att det är begäret som ställer till det, och att alla tror att vi har helt och hållet fri vilja, det fungerar dock inte utan ansvar. Man kan välja fritt, men inom naturens lagar! Då blir det inte fel!

Styret har också tappat kontrollen nu, istället för att vara bra på människor så är dom bra på politik... Men det går inte att skylla på en grupp eller ett land, alla är vi med och addar, alla begär vi mer än vad naturen kan erbjuda!

Utan kunskap blir man rädd för att ta eget och fullt ansvar över sitt eget liv och sin familj! Just nu försöker vi heller inte bara att överleva, vi skall göra det i största möjliga lyx också. Enkelt att se, så fort dom flesta får mer pengar så ökar statusen, fler stugor, fler bilar, dyrare bilar etc... Vi nöjer oss inte med att vara en snäll, vacker och underbar människa, vi skall ha ett yttre som knäcker grannens också!

Peace!

Posted on: 2010/5/27 14:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS