vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#1


See User information
I går gjorde jag rent ett platskärl, man kan testa samma sak med en 5-10 liters platsdunk eller liknnde!

Jag hällde i 2 liter varm vatten i en 25 liters behållare, vattnet var ca: 90 + grader! Jag satt sedan på locket för att kunna ruska om vattnet i behållaren. Efter ett ryck så delar givetvis vattnet på sig inne i behållaren, och ångan kan sprida sig från tusentals vattendroppar, följt av att locket small av, med ganska hög kraft, bang sa det. Hade jag inte hållit i locket hade jag fått det i ansiktet!

Testa gärna själv med en 10 liters dunk, häll i kokhett vatten, ca: 1 liter, på med korken, ruska om, dunken kommer då att expandera och se ut som en boll.

peace!

Posted on: 2010/5/26 18:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#2


See User information
Det är nåt skumt med vissa plastförpackningar och vatten!

Jag har själv flaskor där vattnet aldrig fryser hur kallt det än är.

Enligt alla regler borde ju rent vatten frysa vid temperaturer under 0 grader - men icke!

Vatten kokar vid lägre temperaturer om trycket minskar men det kan det väl inte bli bara för att du ruskar - trycket stiger ju och då skulle ju kokpunkten sjunka istället. Kanske det uppstår en särskild fysik inne i plastförpackningar?

Plastförpackningar har ju inte funnits i sådär väldigt många år och ångmaskinerna slutade väl att utvecklas för bra många år sedan vid det här laget om man inte räknar kärnkraftverken och dom är ju inte byggda av plast precis...

Posted on: 2010/5/26 20:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#3


See User information
ööööh - så hur fick du upp vattnet i 90 grader - o vad gjorde du av energin. Hade du tänkt att en person skall skaka om något för att få sin TV att funka - eller skall det vara en eldriven motor som driver. Det är faktiskt ganska relevanta frågor om det här skall vara intressant!

Posted on: 2011/7/18 20:17
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#4


See User information
Intressant iakttagelse kanske har det och göra med att rörelse är energi och att vattnet ångar mer när man rör på det pga ytspänningen eller dylikt?

Aldrig tänkt på detta men helt klart kul och höra.

Posted on: 2011/7/18 21:53
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#5


See User information
När du ruskade om platskärlet så spred du antagligen värmen och vattnet på en större yta. Vilket gjorde att det blev ett högre tryck snabbare en vanligt.

Posted on: 2011/7/18 23:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#6


See User information
Quote:
Asgeir den 2010-05-26 20:04:40 Det är nåt skumt med vissa plastförpackningar och vatten! Jag har själv flaskor där vattnet aldrig fryser hur kallt det än är. Enligt alla regler borde ju rent vatten frysa vid temperaturer under 0 grader - men icke! Vatten kokar vid lägre temperaturer om trycket minskar men det kan det väl inte bli bara för att du ruskar - trycket stiger ju och då skulle ju kokpunkten sjunka istället. Kanske det uppstår en särskild fysik inne i plastförpackningar? Plastförpackningar har ju inte funnits i sådär väldigt många år och ångmaskinerna slutade väl att utvecklas för bra många år sedan vid det här laget om man inte räknar kärnkraftverken och dom är ju inte byggda av plast precis...


Där har du svaret. Det du får med lägre kokpunkt är vattnet blir överhettat. Kabom.

Bara för att man inte förstår så är det inget konstigt i görningen, en regel som jag har predikat här till och från i några år, men inför tomma- öron eller skallar. inte vet jag.

Som den gode kung Salomon sa. -Inget är nytt under solen.

Posted on: 2011/7/19 8:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#7


See User information

Allt som är negativitet är bara en part av en poläritet, en helhet. All handling skapar en motkraft. Hela våra medvetanen är en sammankraft av var och ens "röst" av En. All el vi har är av poläritet, och vi tager bara av naturen där den vill harmonisera sig, som uttaget i din vägg vill göra via din lampa. Inget i sitt perfekta tillstånd kräver energi, det bara Är. Det innefattar att i allt finns allt du behöver, men genom en drivning av polarisation skapar vi en effekt av "behoven". Allt som rör sig, tanken, rörelsen, känslan.... skapar energi, en utväxling och ett bidrag till harmonin.

För den som ser, behöver inte skapa för att vara.

För den som ser, vet att vi har skapat elen i vår vägg, TVn i rummet, kaffet...

Den som ser förbi det jag skrev i dessa rader, ser mer... Än bara fel. Du är unik och vi strävar dit
Där har du svaret. Det du får med lägre kokpunkt är vattnet blir överhettat. Kabom.

Bara för att man inte förstår så är det inget konstigt i görningen, en regel som jag har predikat här till och från i några år, men inför tomma- öron eller skallar. inte vet jag.

Som sagt, inget nytt under solen...

Posted on: 2011/7/19 9:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#8


See User information
Hittade ingen tråd om denna så den får hamna här.

http://www.youtube.com/watch?v=uGRsQZx6zWA&feature=player

Posted on: 2011/8/11 18:35
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#9


See User information

Posted on: 2011/8/11 19:01
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#10


See User information
Calloway V gate motorn fungerar speciellt om du utrustar den med en magnet nertill ochså som stöter bort magneterna på hjulet.

http://www.youtube.com/watch?v=1P30dVMI-HE

Några stycken på en axel dessutom för mer power bör kunna gå.

Blir en hel del magneter dock men men.

Posted on: 2011/8/11 20:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#11
Vi får väl nominera irwarrior till nobelpriset i år

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#12


See User information
Vet inte hur effektiv denna elektrolys är men men en metod.

http://www.kodasplace.com/more/watermotors.html

Posted on: 2011/8/11 21:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inte riktigt fri energi, men väldigt enkelt!
#13


See User information
Någon som kan skillnaden mellan wankel och rotary motorn?

Rotarymotorn ska vara effektiv för vätgas drift men jag ser ingen skillnad på den och wankeln.

Posted on: 2011/8/11 22:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS