Vakencorner

Re: Apple Ipad vs andra alternativ?
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag har just köpt en liten laptop med Windows XP. Det är tydligen det som fungerar bäst fortfarande efter diverse experiment med andra system. Det är den första Microsoft jag ägt och jag tycker att den är fullständigt avskyvärd. Om du köper en Mac så funkar den bara utan nåt snack. Men pc har miljoner frågor och inställningar och förfrågningar om men skall köpa och installera ditten och datten, man blir vansinnig!
Valet är mycket lätt... visserligen har jag ingen iPad men jag har en iPhone och det är ungefär samma sak. Suveränt!
Posted on: 2010/7/16 17:01
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Well, om du är gjord av pengar, köp en ipadda. Annars får du ju en bra minilaptop med 10" skärm för 2 lakan. Jag har varit förvånad i flera år att det inte finns en vettig e-bokläsare för en tusenlapp. Tunn 10" touch skärm med minimala funktioner. Har dom ju haft i star trek sen 80-talet
![]()
Posted on: 2010/7/17 9:06
|
|||
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Posted on: 2010/7/17 9:45
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag har en dell mini 9 med 2gb ram och en super snabb 32gb ssd. Jag kör ubuntu 10.04 netbook remix. Det är inget vanligt desktop. Alla fönster startar maximerade och desktopen är typ en stor meny.
jag har dock problem med två saker. skype och flash video. Det äter upp min lilla atom cpu trots att det är en dual core.
Posted on: 2010/7/19 6:27
|
|||
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör> |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag kör Macbook, och det är min käraste ägodel. Om det brann hemma så vore det väl det första jag räddade, efter familjen.
Vet inte om jag tycker om Ipad däremot, den verkar som en överstor iphone eller en stympad laptop. Men som dom säger "once you go mac, you don´t go back" ![]()
Posted on: 2010/7/19 13:29
|
|||
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login