vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Lathund för vaken
#1


See User information
Jag har tänkt att sammansätta en lathund som kan skickas ut med infopaketen, men också med infoutdelning, så kom gärna med förslag här över vad som kan behövas förklaras för de oinsatta. Jag kommer på exempelvis:
* Byggnad 7
* Bilderberger mötet
* Alex Jones

Sedan kommer jag inte på så mycket mer. Låt oss brainstorma här vad jag ska förklara (Med hjälp av er), så ska vi se om vi kommer fram till någonting som faktiskt kan användas.

Posted on: 2010/11/27 21:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#2


See User information
Vad exakt ska lathunden förklara? Vakens blåa blad innehåller en del som man kanske kan bygga vidare på.

Kan vara bra att ha med citat från personer inom eliten, t.ex. Rothshild, Rockefeller, Brezinski, Quigley, Huxley med flera.

Posted on: 2010/11/27 22:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#3


See User information
Jag tänkte just att det skulle vara en lathund. Dvs en proschyr eller ett häfte där man får en snabb förklaring till de begrepp som används i de dokumentärer som skickas ut i infopaketen. Så de som inte är så insatta snabbt kan få sig ett hum om vad som försiggår. För att ett blad med citat ska vara någonting värt kan det ju vara positivt om läsaren känner till männen bakom citaten först.

Posted on: 2010/11/27 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#4


See User information
Om man ska ge bakgrund till vad som finns i filmerna kan man ge en del viktiga fakta.

T. ex. om byggnad sju, att den inte träffades av något flygplan, att den föll på några sekunder och så vidare.

Om Alex Jones kan man nämna hur många filmer han gjort och nämna några kända personer som varit på hans radioprogram.

Om Bilderberg-mötet finns mycket skrivit och även en del av deras dokument finns på wikileaks. Intressant är att Rheinfeldt och Bildt åkte dit innan valet 2006 i Wallenbergs privata flygplan, sedan blev Bildt något otippat utrikesminister.

Utan att berätta hur allt hänger ihop kan man ge vissa fakta och peka på några klara sammanband. T. ex. kan man fråga sig varför på Bush och John Kerry var huvudkandidater i presidentvalet är medlemmar i det hemlighetsfulla sällskapet Skull and Bones.

Posted on: 2010/11/27 22:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#5


See User information
Det är ju precis så jag menar. Det är det som är en lathund.
Jag tror inte att man ska berätta för läsaren att allting hänger ihop, utan att det är bättre att läsaren/tittaren får upptäcka detta själv genom att ge så mycket information som möjligt.
Har läsaren/tittaren tillräckligt på fötterna kommer h*n snabbt upptänka att allting hänger ihop.

Nu när alla vet vad en lathund är kanske vi kan återgå till trådens ämne och brainstorma om saker man kan ta upp i denna lathund?

Vissa av de jin83 nämnde passar in där tycker jag, men man kan ju inte ta upp samtliga.

Posted on: 2010/11/27 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#6


See User information
Jag antar att den repliken passar bäst på mainstream media.

Posted on: 2010/11/28 9:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#7


See User information
Tråkigt att ingen nappade på idén. Jag tyckte den var riktigt bra, men jag får väl gnugga geniknölarna igen då.

Posted on: 2010/11/30 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#8


See User information
Rockerfellers citat där han tackar media om att de inte rapporterat från bilderbergmötet.. eller var det CFR? Någon kanske vet evad jag menar.

Posted on: 2010/11/30 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#9


See User information
Det ÄR en bra idé. Har du tittat på de flygblad och annat material som delats ut genom åren? Där finns jättemycket kondenserad information som du kan använda rakt av. De är nästan skrivna som lathundar i ämnet.

Posted on: 2010/11/30 19:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#10


See User information
*Foliehattens betydelse

Tänkte på strålning och sånt.

Posted on: 2011/1/13 14:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lathund för vaken
#11


See User information


Tja, en lathund är i princip omöjlig att skaffa, då det insikterna är det som driver "vakenheten" ur ett perspektiv... En människa kan dränka sig i information, men om insikterna uteblir finns liksom ingen chans till "vakenhet" och utökandet av medvetandet.
Vad bekant är, går bara insikterna att komma "inifrån", efter egen acceptans. På samma gång måste insikterna "mogna" efter den egna "färden", vilken varierar så enormt mellan olika åskådare. Så med detta i åtanke, skulle en "lathund" vara en omöjlighet.

Bara ett par tankar i tråden.

Fred på sig!




Posted on: 2011/1/13 18:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS