vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



The Fourth Kind
#1


See User information
Ganska intressant även om det är Hollywood crap.

Lite Abductions och sumeriska gudakopplingar.

Klart sevärd för en foliehatt.

http://www.imdb.com/title/tt1220198/



Posted on: 2011/1/13 2:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#2


See User information
Sorry kanske vart fel del av forumet.... Admin får visa lite skills och flytta tråden om så önskas! :)

Posted on: 2011/1/13 2:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#3


See User information
Jag har sett den och dem hade undersökt om hon verkligen hade funnits och så var inte fallet blev själv först lite uppspelt när dem sade att den var baserad på verkliga händelser. Detsamma gäller staden den utspelar sig i där mer än hälften av befolkningen är infödda ( "Alaska indianer" ) och dem i filmen bara var vita Angloamerikaner gav detta ett väldigt dåligt intryck. Finns heller inga berg nära den staden och inga träd på flera mils håll.
I övrigt tyckte filmen var bra gjord och sevärd om man gillar sådana filmer.

Posted on: 2011/1/13 2:31
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#4


See User information
Den är fejk alltså? Källa?

Posted on: 2011/1/13 7:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#5


See User information
Den är fejk, tydligen så ska befolkningen i staden ha stämt filmbolaget för det har varit massa försvinnanden, men inte på det sättet som visas i filmen.

Posted on: 2011/1/13 9:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#6


See User information
Intressant. Någon länk där man kan läsa mer?

Posted on: 2011/1/13 11:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#7


See User information
On September 2, 2009, an investigation by Kyle Hopkins and the Anchorage Daily News examined the validity of the film's premise, and its relation to actual disappearances that have occurred in and around the town of Nome. The investigation found no specific events to back up the claims in the film and also revealed that unsolved deaths in Nome are no more a majority of disappearances (just as in other remote areas)

On November 12, 2009, Universal Pictures agreed to a $20,000 settlement with the Alaska Press Club "to settle complaints about fake news archives used to promote the movie." Universal acknowledged that they created fake online news articles and obituaries to make it appear that the movie had a basis in real events.

Nome är staden den utspelar sig i. Bara falsk marknadsföring rakt igenom.

Posted on: 2011/1/13 12:23
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#8


See User information
Spännande. Då kommer automatiskt frågan: Varför?

Posted on: 2011/1/13 13:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#9


See User information
Har inte den blekaste vad exakt deras motiv var men har mina olika teorier som förväntad ökad vinst genom inlevelse att detta skulle vara sant, skapa skräck för bortförande, visa att dem kan göra vad dem vill och ändå komma undan billigt eller helt enkelt lite djupare att öka troende angående "Alien" agendan för att skydda något annat som ett hemligt projekt med rymdfarkoster, area 51-52 etc.

Jag är öppen för förslag och skulle också gärna vilja veta motivet bakom.

Posted on: 2011/1/13 16:49
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#10


See User information
Jag tycker mystiken tätnar kring varför de drog kopplingen mellan sumeriska språket och bortförande antingen var det helt "random" eller precis som om det var något de ville säga/ ha sagt med detta.

Posted on: 2011/1/13 16:57
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#11


See User information
Jo, det är mycket som inte stämmer. Jag har forskat på detta ämne i snart 30 år och har närstående och vänner som varit ute från allt till bara observationer till rena ombordtagningar. Har aldrig hört att de interagerar på detta vis i regressiva hypnossessioner. Och få dem på film, grattis till att lyckas med det.

Har heller aldrig hört att de pratar sumeriska och man får ju aldrig se hur filmmakarna gestaltar varelserna men jag får för mig att det är de reptiloida som avses.

Skumt.

Posted on: 2011/1/14 8:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#12


See User information
Såg den här filmen för några månader sedan. Efter ha sett ungefär halva filmen, varav jag extremt misstänksam för dess sanningshalt, pausade och gick sedan ut på nätet och sökte info om dessa händelser. Kom framtill att alltihop är fake.

Det som stör mig mest att det finns folk som "rider" på sånt här allt för kommersialism. Å andra sidan har vi ju alla filmer och TV-program som utnyttjar andra ämnen, som Beck-filmerna, CSI, 24 timmar, numbers och flera andra tusentalsfilmer och serier, etc.

Posted on: 2011/1/14 9:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Fourth Kind
#13


See User information
Det jag tyckte var intressant med filmen är:

* kopplingen till sumer.
* kopplingen med sumeriska gudar och bortföranden.
* kopplingen med att sumeriska gudar är reptiler

Reptilkopplingen gör jag enkom på grund av det klart "reptillika" röstläget hos utomjordingarna.

Vilket ger det en koppling både till Robert Morning Sky historia om hur jorden och människorna kom till att bli och den väldigt lika sumeriska tron, iaf det som har översatts hittills, då givetvis av Zecharia Sitchin.


Notis:
We regret to inform you that Zecharia Sitchin passed away on the morning of October 9th 2010. A small, private family funeral was held the next day.

http://www.sitchin.com/

...tråkigt att få veta.


Posted on: 2011/1/14 10:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS