vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

Tecken på polskifte?

Registrerade sig:
2008-02-16 22:29
Från Brasilien
Fåglar och valar verkar mer och mer ha svårt att navigera...tecken på polskifte?

http://www.youtube.com/watch?v=xCXzjgMiNxA

Postat den: 2011-02-22 10:15

Re: Tecken på polskifte?

Registrerade sig:
2008-12-28 17:38

Postat den: 2011-02-22 11:15

Registrerade sig:
2010-10-15 13:33
Från Norra Småland
Kanske var det så att förskalv i havet har drivit upp valarna på land? NZ är en vulkanisk region, och drabbas ofta av jordbävningar.

Förresten, var hittar man polvandringsstatistik någonstans?
Utan några bevis på att det sker några onormala förändringar av polerna, så är ju påståenden bara påståenden. Efter vad jag har hört, så är polvandringen inte alls onormal nu, rent historikt så flackar polerna runt, ibland mer ibland mindre. Men som sagt, jag har inte sett statistiken, så jag avfärdar inget helt och hållet.

Stora skalvet Christchurch, New Zealand 23:51:43 UTC
http://earthquake.usgs.gov/earthquake ... nthenews/2011/usb0001igm/

8 skalv över 4 i just Christchurch:

http://earthquake.usgs.gov/earthquake ... w/Maps/10/175_-45_eqs.php

HAARP har även varit aktiv, men tiderna stämmer inte riktigt skalven.
http://137.229.36.30/cgi-bin/scmag/di ... cgi?date=latest&Bx=on

("Christchurch" förresten! HAARP attack mot kristendomen?)
Sorry....Ska försöka sluta vara så konspiratorisk.

Postat den: 2011-02-22 12:58

Okänd
Det måste gå att kolla detta med en vanlig kompass, eller har jag fel?

Postat den: 2011-02-22 17:51

Registrerade sig:
2010-07-30 17:45
Från Idag Jorden, Universum imorgon.
Citat:

sliparn skrev:

Förresten, var hittar man polvandringsstatistik någonstans?
Utan några bevis på att det sker några onormala förändringar av polerna, så är ju påståenden bara påståenden. Efter vad jag har hört, så är polvandringen inte alls onormal nu, rent historikt så flackar polerna runt, ibland mer ibland mindre. Men som sagt, jag har inte sett statistiken, så jag avfärdar inget helt och hållet.

Finns gott om "bevis" och "bevis". Tyvärr är det nästan stopp och helt tyst att finna någon statistik efter 2006 från myndigheterna... Det är som all intresse om det bara slutat, eller stoppats. Men nog finns det gott om "bevis" för det, om man orkar leta.

Postade även en video i en tråd, där chefen för NASA uttrycke en oro för accellerationen av polskiftet.

http://www.nasa.gov/vision/earth/look ... /29dec_magneticfield.html

Postat den: 2011-02-22 18:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

Registrerade sig:
Från Norra Småland
Nja, att hitta positionen för 2010 var inte svårt iallafall.
http://wdc.kugi.kyoto-u.ac.jp/poles/figs/pole_ns.gif

http://wdc.kugi.kyoto-u.ac.jp/poles/polesexp.html

Kan inte se något konstigt fram tom 2010, den magnetiska polen rör sej allt närmare den geografiska nordpolen.

Tittar man på positionen sedan 1600 talet så ser man att den far omkring som en virrig höna ibland.
http://gsc.nrcan.gc.ca/geomag/nmp/long_mvt_nmp2_e.php

Detta med ett nära förestående polskifte är jag väldigt skeptisk till, känns mer som någon vill använda denna teori som cover för andra aktiviteter, kanske militära försök? men det har jag absolut inga bevis för. Men skulle det så vara så att polen rör sej historiskt sett helt normalt, så är det väldigt märkligt att tex NASA mf sprider rykten om polskifte.

Den som lever får se vad som händer.

Postat den: 2011-02-22 20:01

Okänd
Många pratar om Elenin som en tänkbar kandidat, bl.a det märkliga samtalet till AJ m.m. Finns en hel del på YT.
Men som sliparn säger tror jag mer att det i så fall handlar om en cover för något annat. En ny false flag.
Om man kikar på Elenin's positioner under året så är den som närmast oss den 25e september, men står i någon form av alignement den 11e september. På dagen 10 år efter 9/11

Och bara namnet skriker ju antingen false flag lång väg, eller att världen är precis så jävla skruvat konstig som man ser den ibland.
ELEvenNINe

Redan 15e mars är första gången den står i alignement, med solen oss och venus om jag inte har fel. Polskifte sägs det...

mmm vi får väl se. Oavsett vad så kommer världen inte vara sig lik när det här året är slut.

En sorts disclosure för oss folie-hattar kan man väl säga. one way or the other

Postat den: 2011-02-22 20:11

Registrerade sig:
2006-02-08 00:28
Pilots, boaters adjust to shift in magnetic north
http://www.sun-sentinel.com/news/loca ... etic-north-shift-20110218,0,2819271.story

Klipp och klistra länken, ibland försvinner lite av länken?!

Postat den: 2011-02-22 21:28

/Benjamin Franklin

Registrerade sig:
Problematiken med poskiften är att det finns riktiga bevis för att snabba skiften har hänt. Både i keramik, där magnetiska partiklar lägger sig enligt magnetfältet vid förbränning. Utöver det har forskare även sett samma bevis ur förstenad lava från tidigare tidsperioder. Så snabba posliften har hänt, frågan kanske återstår om det sker nu. Tar vi hänsyn till våra urgamla kulturer är frågan ja, den som känner för att göra den typen av efterforskningar finner det. Dock är det väl ingen på denna planeten som inte känner att något stort är på gång? För egen del, ser jag på mitt sätt hur allt hänger samman... Även ett pågående polskifte ser jag som ett faktum. Men detta får stå för mig. För mig är HAARP, chemtrails bara försök att motverka något... Vilket vår planet gör efter en lång cykel, ser så gott som allt i cyklar och skiften nu mer. Har även en känsla att snart kommer majoriteten inte kunna blunda för det som redan har börjat ske.

Postat den: 2011-02-22 21:35

Redigerat av Avatar den 2011-02-22 21:52:51

FRI

Bättring för alla!

Registrerade sig:
Från Norra Småland
Citat:

Problematiken med poskiften är att det finns riktiga bevis för att snabba skiften har hänt. Både i keramik, där magnetiska partiklar lägger sig enligt magnetfältet vid förbränning. Utöver det har forskare även sett samma bevis ur förstenad lava från tidigare tidsperioder. Så snabba posliften har hänt, frågan kanske återstår om det sker nu. Tar vi hänsyn till våra urgamla kulturer är frågan ja, den som känner för att göra den typen av efterforskningar finner det. Dock är det väl ingen på denna planeten som inte känner att något stort är på gång? För egen del, ser jag på mitt sätt hur allt hänger samman... Även ett pågående polskifte ser jag som ett faktum. Men detta får stå för mig. För mig är HAARP, chemtrails bara försök att motverka något... Vilket vår planet gör efter en lång cykel, ser så gott som allt i cyklar och skiften nu mer. Har även en känsla att snart kommer majoriteten inte kunna blunda för det som redan har börjat ske.

Som jag uppfattar så menar du att chemtrails och HAARP-teknologi skulle kunna vara någon slags räddning av planeten genom att tex förhindra olika slags strålng att ställa till det för våran civilisation, eller chemtrailsen för att rädda oss från "global warming"?

Det ställer jag mej i så fall väldigt tveksam till. I AGV fallet så visar ju all o-manipulerad data på att co2 inte har den påverkan på temperaturen som "klimatforskarna" predikat, lägger man till alla skandaler, så får man vara mycket blåögd om man ska tro Al Gore och grabbarna numera. (Jag var själv en anhängare till AGW teorin tidigare, men hoppade av detta bluffmakeri för flera år sedan)

"Har även en känsla att snart kommer majoriteten inte kunna blunda för det som redan har börjat ske."

Håller fullständigt med, men vad är det som börjat ske? Visst händer mycket nu, men det jag befarar är att en eventuell human katastrof inte kommer att bero på olika kosmiska event, global uppvärmning, aliens eller avstannad golfström osv, dessa känns mer som avledande teorier som faktiskt saknar någon trovärdig förankring i vetenskapen. Intressant är det dock, för inget som kommer att hända i framtiden kan ju avfärdas förrän vi är där! Detta gör ju att folk lockas och flockas runt dessa teorier på forum jorden runt, men vad leder det till om dessa teorier visar sej vara skapade av någon för att dölja något annat? Jo ”DOM” (inga namn nämnda) kan utföra alla möjliga experiment och attacker mot oss och skylla på kosmisk/magnetisk strålning, polskifte, global warming, aliens osv. och jordens alla forumläsare och skribenter lägger skulden på det samma, istället för på ”DOM” . Vi vet ju att det finns en stark vilja i vissa kretsar att snabbt minska jordens befolkning (döda). Och där tror jag vi har förklaringen till att det händer mycket just nu, frågan är bara vad som står runt hörnet? Ett tecken jag har sett i min närmaste omgivning, är att unga hälsosamma människor dör i cancer i en allt ökande takt. Detta hände inte för 20 år sedan, vad har hänt? Vem har tillåtit alla cancer framkallande ämnen, grödor, strålning? Who?

J

Postat den: 2011-02-23 14:45

Registrerade sig:

Vad gäller HAARP och Chemtrail, är säkert "nytto-verkan" mer än enbart en sak, för dessa barnrumpor.

Vad vi kan göra är försöka ta stegen tillbaka och se kopplingarna och försöka se det övergripliga.

Vad jag ser och vad som kommer... Tror jag oss fortsatt vara lite naiva för att få den fullständiga vyn. Glöm inte att vi håller på att "vakna", inte vaknat fullt ut.
Tyvärr skulle jag kunna ge "vyer" och annat "udda" för att beskriva mina egna erfarenheter i ämnet och vad som "kan" dyka upp runt kröken... Men det skulle säkert bara mynna ut i en Maya-alien-kommunism-new age-(incert any of your own ignorant limitations)-tjaffs.

Men vad jag är säker på, behöver vi inte vänta allt för länge till... Njut av "teatern", nuvarande "historia" kommande generationer kommer berätta som spökhistorier för sina barn.

"Jaaa, vi betedde verkligen oss så mot varandra. Vi var som barn i en sandlåda." - Agda 94 år, anno 2045.

Postat den: 2011-02-23 19:57

FRI

Bättring för alla!

Registrerade sig:
2009-09-11 19:06
Från Västergötland
sliparn skrev:

Ett tecken jag har sett i min närmaste omgivning, är att unga hälsosamma människor dör i cancer i en allt ökande takt. Detta hände inte för 20 år sedan, vad har hänt? Vem har tillåtit alla cancer framkallande ämnen, grödor, strålning? Who?

Skeptikerrörelsen hävdar att det finns inte en möjlighet att någon slags allomfattande konspiration av detta slaget kan genomföras. Inga människor kan arrangera det, är det huvudsakliga argumentet.

Nej, jag håller med. Det är inga människor som arrangerar detta.

Postat den: 2011-02-24 07:12

Registrerade sig:
2010-12-05 11:45
Polskifte är ingenting nytt. Det har hänt innan många många gånger.

Det som är oroande nu är vad som sker i jordskorpan.

Postat den: 2011-03-13 12:07

Okänd
vet att många brukar skriva och säga så där men...
hur vet du att det har hänt många gånger?
det kan lika gärna aldrig ha hänt.
bara så du vet. tänk nu.

Postat den: 2011-03-13 12:28

Okänd
En forskare pratade om att grönland va grönt en gång i tiden, kanske har med ett skifte att göra, vem vet??

Postat den: 2011-03-13 12:49

Registrerade sig:
2008-06-23 11:24
Från Linköping
Citat:

hanuman skrev:
vet att många brukar skriva och säga så där men...
hur vet du att det har hänt många gånger?
det kan lika gärna aldrig ha hänt.
bara så du vet. tänk nu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal

Många bevis tyder på att det har hänt... källor finns på wikisidan.

Postat den: 2011-03-13 14:55

Registrera dig för att posta

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper