vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Bevakning på Transcendental Meditation /w David Lynch - Jinn?
#1


See User information
Jag såg nyligen en kritisk dokumentär om Transcendental Meditation som heter "David Wants to fly", där ser vi bla David Lynch som talar mycket gott om Transcendental Meditation och varför just den tekniken är så bra. Orginisationen kring detta fenomen blir allt större och mäktigare då detta meditations sätt praktiseras av eleverna i flera amerikanska skolor. Deras hemsidor står en del positiva saker om skapande av kunskaps skolor etc och det ser bra ut på papper.

Det som får mig att se rött är varför man måste betala ett så högt pris för att ta del av Transcendental Meditation? Man betalar förr ett personligt namn /mantran, detta namn ska man säga upprepande gånger under meditationen för att lättare falla in i djup meditation. Jag tror den här meditations tekniken kan ge positiva effekter på kortare sikt, men ett längre utövande får katastrofala följder.

Jag har en teori att namnet man får av sin meditations lärare i TM att man istället kallar på sin personliga Jinn, den/det hjälper oss till "falsk" framgång i utbyte kräver den våran livs energi. Alladin i Lampan någon? Jag har snöat in på dessa Jinns, på gott och ont. Men djupt inom mig känns som att Koranens beskrivning kring detta fenomen är något som faktiskt kan stämma.



Posted on: 2011/12/27 11:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevakning på Transcendental Meditation /w David Lynch - Jinn?
#2


See User information
Messa mig om ni vill ha ett x av dokumentären. Tydligen skulle David Lynch göra livet surt för filmskaparen om han skulle sprida den.

Posted on: 2011/12/27 11:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevakning på Transcendental Meditation /w David Lynch - Jinn?
#3


See User information
Jag kan lära dig resa astralt gratis.

Men det kräver jobb bakom och det kommer inte utan att upptäcka annat på vägen.

Jag skulle rekommendera och klättra uppåt i ande hierarkin istället för dra runt och glo in massa folk när ni reser astralt för det ger inte någon utveckling men visst kul att kunna men helst att inte använda sig av .

I stadium av tomhet är personens känslor du iakttar 100 ggr starkare pga intuitionen.

Så du bestämmer dig för att besöka en vän kanske som råkar vara i en stressig situation så kan man få en liten shock.

Posted on: 2011/12/27 17:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS